abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62946094
Georganiseerd reizen lijkt mij vreselijk, maar jouw verstilde fotoverslagen zijn steeds jaloersmakend. Ik vind dat je buitengewoon mooie bestemmingen kiest.

Waarom reis je zoveel?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62947620
Tja, omdat ik het leuk vind. Een betere reden kan ik niet bedenken. Hoewel het dit jaar erg meevalt; ik heb alleen deze reis gemaakt en in het voorjaar anderhalve week Syrië.

Ik vind - zeker bij een tamelijk ingewikkelde bestemming als deze - georganiseerd reizen ideaal.

Ik hou er ook helemaal niet van om drie weken lang continu alles samen te doen met een groep mensen die je niet uitgekozen hebt. Samen achter de reisleider aan van kerk naar kasteel, van museum naar monument en 's avonds allemaal samen eten in het hotel.

Maar ik vind het wel prettig als ik de korte tijd die ik er ben volledig kan besteden aan het bekijken van het land, zonder me bezig te hoeven houden met de vraag waar ik een slaapplaats vind, hoe ik naar de volgende stad kom en hoe ik in hemelsnaam bij dat van god en iedereen verlaten natuurgebied kom. Hoewel ik weet - en ook wel een beetje snap - dat sommige mensen dat juist onder de charme van het reizen scharen.

Dus bij de reizen die ik maak - via Koning Aap, Djoser, Sawadee, e.d. - is het zo geregeld dat je vervoer en je overnachtingen geregeld zijn, maar dat er verder niks verplicht is. Het staat vast in welke plaatsen je komt, en hoe lang je daar blijft, maar wat je daar vervolgens doet... knock yourself out. Maaltijden zijn niet in de reissom inbegrepen, entreegelden niet en evt. excursies evenmin. Dus wat je doet, waar je eet en of je dat alleen of met anderen doet... wat jij wil.

Het is eigenlijk nooit zo dat de hele groep braaf achter de reisbegeleider aan een stad in gaat. Iedereen doet waar ie zelf zin in heeft en je ziet elkaar de volgende ochtend wel weer bij het uitchecken. Ik vind het wel prettig om samen met enkele anderen te gaan eten en ervaringen te kunnen delen, maar ik wil ook helemaal alleen urenlang door een stad kunnen dwalen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2008 21:51:28 ]
pi_62948109
Je hebt gelijk, k_man, maar ik kan me er niet toe zetten. Dus ik reis naar landen, zie niks van de attracties (en nee, ik spreek ook geen lokale mensen want ik hou niet van mensen) en ga dan naar huis. Mijn moeder heeft in een 10-daagse georganiseerde reis veel meer interessante dingen gezien in Marokko dan ik in jarenlang drieweekse bezoeken met eigen vervoer .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:01:33 #54
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_62950301
Dan doe je toch iets niet goed, kun je dan niet beter gewoon thuisblijven?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_62959819

[ Bericht 28% gewijzigd door Claudia_x op 05-11-2008 07:25:20 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_62960264
Ach Claudia .
Fijn je te zien. Hoe gaat het?
pi_62960652
Ocharme.
pi_62962178
Ha die Claudia, misschien doet het je een klein beetje goed te vernemen dat tussen de vijfdeklasleerlingen die ik maatschappijleer geef een aantal libertariërs zit. Ze kunnen zeer gepassioneerd praten en discussiëren over hun denkbeelden tav politiek&filosofie. Levendige lessen waarbij ik ze meer moet afremmen af en toe dan stimuleren. The Fountainhead hadden ze nog niet gelezen dus dat heb ik ze aangesmeerd. En toen moest ik natuurlijk erg aan je denken. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  woensdag 5 november 2008 @ 10:23:21 #59
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_62962875
quote:
Op woensdag 5 november 2008 07:10 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
Een sympatiek persoon, zoveel is duidelijk.
  woensdag 5 november 2008 @ 10:25:32 #60
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_62962928
Maar... wat deed híj in de jaren 80?
pi_62964178
quote:
Op woensdag 5 november 2008 08:08 schreef sigme het volgende:
Ach Claudia .
Fijn je te zien. Hoe gaat het?
Er is weinig interessants te melden. Ik geloof dat ik te verstandig ben om me te laten verlammen door verdriet. Ik probeer praktisch te zijn, zodat ik bijvoorbeeld zaken rondom het huis af kan wikkelen en gewoon nog wat werk gedaan krijg. Ik probeer sterk te zijn, vooral voor mijn broertje. Ik probeer net zo lief te zijn voor mijn vriendje als hij voor mij is. En in het algemeen probeer ik verder te gaan met mijn leven en aan te geven wanneer het allemaal even niet zo goed gaat. Dat lijkt prima te werken.

Het klinkt vast allemaal ontzettend nobel, maar er schuilt een monster in me dat zwelgt in zelfmedelijden en andermans geluk niet uit kan staan. Dat monster moet bedwongen worden.
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:54 schreef mane het volgende:
Ha die Claudia, misschien doet het je een klein beetje goed te vernemen dat tussen de vijfdeklasleerlingen die ik maatschappijleer geef een aantal libertariërs zit. Ze kunnen zeer gepassioneerd praten en discussiëren over hun denkbeelden tav politiek&filosofie. Levendige lessen waarbij ik ze meer moet afremmen af en toe dan stimuleren. The Fountainhead hadden ze nog niet gelezen dus dat heb ik ze aangesmeerd. En toen moest ik natuurlijk erg aan je denken. .
Dat doet me zeker goed! Het zijn barre tijden voor het libertarische gedachtegoed, en dat terwijl die hele kredietcrisis een teken bij uitstek is van overheidsfalen. Ik probeer nog wel mensen daarvan te overtuigen (Tegenlicht had er pas een bijzonder interessante uitzending over, genaamd 'Sponsors voor Uncle Sam'), maar meestal haal ik m'n schouders op en praktiseer ik de Cartmanfilosofie Screw you guys, I'm going home. In huize X zitten we aardig op één lijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_62975174
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er is weinig interessants te melden. Ik geloof dat ik te verstandig ben om me te laten verlammen door verdriet. Ik probeer praktisch te zijn, zodat ik bijvoorbeeld zaken rondom het huis af kan wikkelen en gewoon nog wat werk gedaan krijg. Ik probeer sterk te zijn, vooral voor mijn broertje. Ik probeer net zo lief te zijn voor mijn vriendje als hij voor mij is. En in het algemeen probeer ik verder te gaan met mijn leven en aan te geven wanneer het allemaal even niet zo goed gaat. Dat lijkt prima te werken.

Het klinkt vast allemaal ontzettend nobel, maar er schuilt een monster in me dat zwelgt in zelfmedelijden en andermans geluk niet uit kan staan. Dat monster moet bedwongen worden.
Een nobel monster, een monsternobel. Nee, eigenlijk klonk het me niet nobel, Claudia, maar rationeel, verstandig, doortastend.
En de kleine letters zo open, bewonderenswaardig, in mijn ogen.
quote:
[..]

Dat doet me zeker goed! Het zijn barre tijden voor het libertarische gedachtegoed, en dat terwijl die hele kredietcrisis een teken bij uitstek is van overheidsfalen. Ik probeer nog wel mensen daarvan te overtuigen (Tegenlicht had er pas een bijzonder interessante uitzending over, genaamd 'Sponsors voor Uncle Sam'), maar meestal haal ik m'n schouders op en praktiseer ik de Cartmanfilosofie Screw you guys, I'm going home. In huize X zitten we aardig op één lijn.
Ik mis je in POL, weet je dat? Jij was daar actief voordat ik er kwam. Je hebt natuurlijk gelijk om er je energie niet te verspillen, maar ik vind het jammer. Nog afgezien van dat de meer libertarisch georienteerden vertegenwoordigers tekort komen (en schieten), komt heel POL interessante denkers tekort.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 05-11-2008 17:35:32 ]
pi_62990592
Sterkte.
pi_62990638
Ha.
Aldus.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:20:15 #65
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62991086
Goedemorgen, van een verloren ziel .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_62991519
Môgge, môgge.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:42:20 #67
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62991556
Ik voel me dit blok helemaal TTK-erig. Momenteel bezig met het oncijferen van Tempel en Kruis van H. Marsman .
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:42:51 #68
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62991572
Ohja, dit blok verloopt vrijdag . Daarna een taalkundeblok .
Hoogachtend,
Erik.
pi_62993735
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

Ik ga de komende periode het thema rechtsstaat met ze uitdiepen. Nu wil ik daar als extra thema bij nemen de discussie over de vrijheid van meningsuiting en de (eventuele) grenzen daaraan. Actueel onderwerp natuurlijk. Als casus wil ik dan die rechtszaak tegen Gregorius Nekschot nemen. Heb jij nog suggesties voor dingen die ik de leerlingen kan laten lezen hierover? Of documentaires etc.?
pi_62993797
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Ohja, dit blok verloopt vrijdag . Daarna een taalkundeblok .
Het is schattig om jou zo vanzelfsprekend te zien schrijven over 'blok'. Ik moest oprecht even nadenken wat je bedoelde. . Het studentenbestaan heeft je al helemaal in z'n greep.
pi_62993859
Ach Claudia, dan doet het me deugd je niet te vervelen met mijn geluk en funfunfun attitude aangezien ik me diep ongelukkig voel. Maar dat kan nu ook versterkt zijn door de invasie van streptokokken in mijn keel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_62994196
Ik moet bekennen dat de term "blok" nieuw voor me is hoor. Hoewel het op mijn werk veelvuldig gebruikt wordt, spraken wij als studenten nooit van blokken, maar van trimesters.
pi_62994587
Ja, dat blokgebeuren herken ik ook helemaal niet. Trimesters waren het.
Op mijn nieuwe school moet ik ook wennen aan het jargon. Ze spreken er niet over tentamens maar over 'dossiertoetsen'. Waarom het zo heet, is onduidelijk. Mijn leerlingen hebben deze week dus een 'dossiertoets' maatschappijleer gehad. Het zal wel. .
pi_62994746
Op mijn middelbare school spraken ze indertijd ze het over GT's (Grote Toetsen) en ST's (Schriftelijke Toetsen). Daarnaast heb ik enkel semesters gekend in mijn studietijd (het is alweer zo lang geleden).
pi_62994898
Repetities en Schriftelijke Overhoringen hadden wij, met als meest vreeswekkende deus ex machina: de Onverwachte Schriftelijke Overhoring. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')