Daar deed het mij ook aan denken.quote:Op maandag 3 november 2008 12:16 schreef Z het volgende:
Ik heb ook wel eens lopen pielen met dit soort figuren. Ik was geïnspireerd door Islamitische kunst en getallenreeksen e.d. Op de getallenreeksen na vond ik er niet veel aan. En dat geldt eigenlijk ook voor bovenstaande.
Ja, ik wel. Ik was aanvankelijk bang dat de eeltgroei nooit meer op zou houden en dat ik zou veranderen in een berg eelt met twee oogjes. Maar dat viel mee; op een gegeven moment was het toch stabiel, al jeukt het heel af en toe.quote:
Ik dacht ik kop hem gewoon even in,quote:Op maandag 3 november 2008 14:48 schreef Gellius het volgende:
Eigenaardig, veel mensen suggereren grappenderwijs dat een pas getrouwde man al wel spijt zal hebben. Is dat nu de kift?
Dag zodiakk.
quote:Op maandag 3 november 2008 15:16 schreef zodiakk het volgende:
[..]
jonge, slanke en intelligente kroondienaressen.
Mijn powersuit blijft in de kast. Ik ga casual. Dus een casual overhemd met optioneel opgestroopte mouwen, twee losse knoopjes, een spijkerbroek en wat vale sneakers. Dat in combinatie met wat luie charme werkt prima.quote:Op maandag 3 november 2008 15:22 schreef Gellius het volgende:
[..]. Powersuit al terug van de stomerij?
Bijpassende achtergrondmuziek:quote:Op maandag 3 november 2008 17:45 schreef Gellius het volgende:
wo bistu bleven?
Greenspan heeft toegegeven dat hij ongelijk had.quote:Op maandag 3 november 2008 17:45 schreef Gellius het volgende:
Over Wittgenstein gesproken: Claudia, Claudia, wo bistu bleven?
Ik geef toch de voorkeur aan de wintermist. Als de lucht wolkenloos is, en je door de kilte van de ochtend fietst, terwijl de zon de wereld in een beginnend daglicht zet. De mistbanken die er dan zijn, slingeren door het glooiende duinlandschap als een laaghangende wolkenpartij waar je met het zelfde gemak overheen kijkt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:21 schreef Gellius het volgende:
Haha, zou dat het zijn? Enfin, môge.Amsterdam in de ochtendmist
.
Shonen Knifequote:Op maandag 3 november 2008 23:12 schreef k_man het volgende:
On top of the World van the Carpenters, maar dan gecovered door Shonen Knife...mijn hemel.
Het blijkt zelfs op youtube te staan.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:29 schreef k_man het volgende:
Er is ook een hele toffe versie van datzelfde liedje doorthe Sugarcubes.
Dank je.quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:52 schreef sigme het volgende:
Prachtige foto's, k_man.
Als ik mag vragen, hoe reis jij?
Er is weinig interessants te melden. Ik geloof dat ik te verstandig ben om me te laten verlammen door verdriet. Ik probeer praktisch te zijn, zodat ik bijvoorbeeld zaken rondom het huis af kan wikkelen en gewoon nog wat werk gedaan krijg. Ik probeer sterk te zijn, vooral voor mijn broertje. Ik probeer net zo lief te zijn voor mijn vriendje als hij voor mij is. En in het algemeen probeer ik verder te gaan met mijn leven en aan te geven wanneer het allemaal even niet zo goed gaat. Dat lijkt prima te werken.quote:Op woensdag 5 november 2008 08:08 schreef sigme het volgende:
Ach Claudia.
Fijn je te zien. Hoe gaat het?
Dat doet me zeker goed! Het zijn barre tijden voor het libertarische gedachtegoed, en dat terwijl die hele kredietcrisis een teken bij uitstek is van overheidsfalen. Ik probeer nog wel mensen daarvan te overtuigen (Tegenlicht had er pas een bijzonder interessante uitzending over, genaamd 'Sponsors voor Uncle Sam'), maar meestal haal ik m'n schouders op en praktiseer ik de Cartmanfilosofie Screw you guys, I'm going home. In huize X zitten we aardig op één lijn.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:54 schreef mane het volgende:
Ha die Claudia, misschien doet het je een klein beetje goed te vernemen dat tussen de vijfdeklasleerlingen die ik maatschappijleer geef een aantal libertariërs zit. Ze kunnen zeer gepassioneerd praten en discussiëren over hun denkbeelden tav politiek&filosofie. Levendige lessen waarbij ik ze meer moet afremmen af en toe dan stimuleren. The Fountainhead hadden ze nog niet gelezen dus dat heb ik ze aangesmeerd. En toen moest ik natuurlijk erg aan je denken..
Een nobel monster, een monsternobel. Nee, eigenlijk klonk het me niet nobel, Claudia, maar rationeel, verstandig, doortastend.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is weinig interessants te melden. Ik geloof dat ik te verstandig ben om me te laten verlammen door verdriet. Ik probeer praktisch te zijn, zodat ik bijvoorbeeld zaken rondom het huis af kan wikkelen en gewoon nog wat werk gedaan krijg. Ik probeer sterk te zijn, vooral voor mijn broertje. Ik probeer net zo lief te zijn voor mijn vriendje als hij voor mij is. En in het algemeen probeer ik verder te gaan met mijn leven en aan te geven wanneer het allemaal even niet zo goed gaat. Dat lijkt prima te werken.
Het klinkt vast allemaal ontzettend nobel, maar er schuilt een monster in me dat zwelgt in zelfmedelijden en andermans geluk niet uit kan staan. Dat monster moet bedwongen worden.
Ik mis je in POL, weet je dat? Jij was daar actief voordat ik er kwam. Je hebt natuurlijk gelijk om er je energie niet te verspillen, maar ik vind het jammer. Nog afgezien van dat de meer libertarisch georienteerden vertegenwoordigers tekort komen (en schieten), komt heel POL interessante denkers tekort.quote:[..]
Dat doet me zeker goed! Het zijn barre tijden voor het libertarische gedachtegoed, en dat terwijl die hele kredietcrisis een teken bij uitstek is van overheidsfalen. Ik probeer nog wel mensen daarvan te overtuigen (Tegenlicht had er pas een bijzonder interessante uitzending over, genaamd 'Sponsors voor Uncle Sam'), maar meestal haal ik m'n schouders op en praktiseer ik de Cartmanfilosofie Screw you guys, I'm going home. In huize X zitten we aardig op één lijn.
Ik ga de komende periode het thema rechtsstaat met ze uitdiepen. Nu wil ik daar als extra thema bij nemen de discussie over de vrijheid van meningsuiting en de (eventuele) grenzen daaraan. Actueel onderwerp natuurlijk. Als casus wil ik dan die rechtszaak tegen Gregorius Nekschot nemen. Heb jij nog suggesties voor dingen die ik de leerlingen kan laten lezen hierover? Of documentaires etc.?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Dat doet me zeker goed! Het zijn barre tijden voor het libertarische gedachtegoed, en dat terwijl die hele kredietcrisis een teken bij uitstek is van overheidsfalen. Ik probeer nog wel mensen daarvan te overtuigen (Tegenlicht had er pas een bijzonder interessante uitzending over, genaamd 'Sponsors voor Uncle Sam'), maar meestal haal ik m'n schouders op en praktiseer ik de Cartmanfilosofie Screw you guys, I'm going home. In huize X zitten we aardig op één lijn.
Het is schattig om jou zo vanzelfsprekend te zien schrijven over 'blok'. Ik moest oprecht even nadenken wat je bedoelde.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Ohja, dit blok verloopt vrijdag![]()
. Daarna een taalkundeblok
.
Zelfde systeem hier, maar soms heette een repititie ook een proefwerk.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:51 schreef Gellius het volgende:
Repetities en Schriftelijke Overhoringen hadden wij, met als meest vreeswekkende deus ex machina: de Onverwachte Schriftelijke Overhoring..
Wij hadden proefwerken en schriftelijke overhoringen (SO's)... wat we weer doet denken aan mijn docent Aardrijkskunde, de heer Op Den Kelder. Als je vroeg of hij van plan was een SO te gaan geven, kreeg je standaard als antwoord:'ABH!' wat bij hem stond voor: 'Altijd Blijven Hopen!'quote:Op donderdag 6 november 2008 11:51 schreef Gellius het volgende:
Repetities en Schriftelijke Overhoringen hadden wij, met als meest vreeswekkende deus ex machina: de Onverwachte Schriftelijke Overhoring..
"Ik zal er maar niet over beginnen" dacht ik vanochtend.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:52 schreef Gellius het volgende:
van mij krijgt Erik pas een kusje als hij een kamer heeft gevonden..
Moet het in het Nederlands zijn?quote:Op donderdag 6 november 2008 11:16 schreef mane het volgende:
[..]
Ik ga de komende periode het thema rechtsstaat met ze uitdiepen. Nu wil ik daar als extra thema bij nemen de discussie over de vrijheid van meningsuiting en de (eventuele) grenzen daaraan. Actueel onderwerp natuurlijk. Als casus wil ik dan die rechtszaak tegen Gregorius Nekschot nemen. Heb jij nog suggesties voor dingen die ik de leerlingen kan laten lezen hierover? Of documentaires etc.?
Dat valt best mee. Alleen Zaagmans hoor ik nog weleens voorbijkomen.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:30 schreef Gellius het volgende:
Maar waarom dan toch die belegen grapjes, die gerecyclede humor, die bestudeerde excentriciteit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |