abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62904196
Ik heb de eer deze topic te openen en laten we het deze over iets anders hebben. Neem nou een esthetische interpretatie van de tesseract
pi_62904314
Of een enneract

Wie doet een poging?

[ Bericht 22% gewijzigd door PopeOfTheSubspace op 03-11-2008 12:13:09 ]
pi_62904518
Ik heb ook wel eens lopen pielen met dit soort figuren. Ik was geïnspireerd door Islamitische kunst en getallenreeksen e.d. Op de getallenreeksen na vond ik er niet veel aan. En dat geldt eigenlijk ook voor bovenstaande.
Aldus.
pi_62904951
Heu... Het ziet er toch leuk uit?
pi_62905079
Nou, ok dan.
Aldus.
pi_62906398
De ring blijft om hoor, al is het wel even wennen. Net of er steeds een pleistertje om je vinger zit.
pi_62906569
Ik ben hem toevallig, en voor het eerst vergeten vandaag. Ik doe hem af als ik afwas oid. Hij moet ook wat verkleind want hij glijd af en bijna van m'n vinger af.
Aldus.
  maandag 3 november 2008 @ 13:44:40 #8
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_62906677
Ook toevallig, ik was hem gister vergeten!
Ik had m'n handen ingesmeerd met crème (nee, ik ben geen metroman geworden, maar in het koude seizoen heb ik altijd zulke verschrikkelijk droge klauwen dat de kloven erin vallen, nou, dan mag je af en toe wel wat handcrème gebruiken, vind ik) en daarbij m'n ring eventjes afgedaan. Later, in de stad, wou ik eraan friemelen, zoals ik wel vaker doe, maar dat ging niet! Dan voel je je best naakt hoor.
pi_62906829
Nu we toch even als getrouwde mannen onder mekaar aan het beppen zijn: reeds nu vindt er al flinke eeltontwikkeling plaats op het kussentje onder mijn ringvinger. Een korte monitor onder gertouwde vrienden levert op dat zij hier allemaal last van hebben, maar de vrouwen nièt. Eigenaardig, hm?
pi_62906981
Bij mij niet, maar de mijne is dan ook wat te groot.
Aldus.
pi_62908053
Z dus niet.

Frollo?
pi_62908102
Jaja, 'eeltontwikkeling op het kussentje onder mijn ringvinger'. Stelletje cryptospijtoptanten!
pi_62908213
Eigenaardig, Veel mensen suggereren grappenderwijs dat een pas getrouwde man al wel spijt zal hebben. Is dat nu de kift?

Dag zodiakk.
pi_62908671
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:16 schreef Z het volgende:
Ik heb ook wel eens lopen pielen met dit soort figuren. Ik was geïnspireerd door Islamitische kunst en getallenreeksen e.d. Op de getallenreeksen na vond ik er niet veel aan. En dat geldt eigenlijk ook voor bovenstaande.
Daar deed het mij ook aan denken. Het zou zo in de koepel van een moskee kunnen, zoals deze in Samarkand;

maandag 3 november 2008 @ 15:11:19 #15
15967 Frollo
pi_62908779
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:40 schreef Gellius het volgende:
[ afbeelding ] Z dus niet.

Frollo?
Ja, ik wel. Ik was aanvankelijk bang dat de eeltgroei nooit meer op zou houden en dat ik zou veranderen in een berg eelt met twee oogjes. Maar dat viel mee; op een gegeven moment was het toch stabiel, al jeukt het heel af en toe.
pi_62908924
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:48 schreef Gellius het volgende:
Eigenaardig, veel mensen suggereren grappenderwijs dat een pas getrouwde man al wel spijt zal hebben. Is dat nu de kift?
Dag zodiakk.
Ik dacht ik kop hem gewoon even in, . Stiekem vind ik het best leuk om een nieuwe dimensie toegevoegd te zien aan onze verstandhouding. De 'married vs single angle' was er natuurlijk al, maar is nu herijkt en klaar voor een lange toekomst! En ik weet natuurlijk ook wel beter dan om grappenderwijs te suggeren dat je spijt hebt, want jij gaat natuurlijk niet over één nacht ijs bij de overweging of die eeltontwikkeling op de ringvinger het allemaal wel waard is. En juist dáárom is het zo leuk om te melden dat ik deze week een feest bezoek vol met jonge, slanke en intelligente kroondienaressen.
pi_62909090
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:16 schreef zodiakk het volgende:

[..]

jonge, slanke en intelligente kroondienaressen.
. Powersuit al terug van de stomerij?
pi_62909255
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:22 schreef Gellius het volgende:

[..]

. Powersuit al terug van de stomerij?
Mijn powersuit blijft in de kast. Ik ga casual. Dus een casual overhemd met optioneel opgestroopte mouwen, twee losse knoopjes, een spijkerbroek en wat vale sneakers. Dat in combinatie met wat luie charme werkt prima.
pi_62909368
En voor je het weet zit je dan op een jongerenforum over een eeltig vingerkussentje te kletsen. Dat is natuurlijk wel veel leuker dan Wittgenstein.
pi_62913009
Over Wittgenstein gesproken: Claudia, Claudia, wo bistu bleven?
pi_62914295
Wat heeft zodiakk met Wittgenstein te maken?
pi_62914858
Zodiakk is als een ladder, poopje.
  maandag 3 november 2008 @ 19:59:34 #23
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_62916403
quote:
Op maandag 3 november 2008 17:45 schreef Gellius het volgende:
wo bistu bleven?
Bijpassende achtergrondmuziek:

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_62917108
Hmz, dit gaat wel weer wat ver hoor . Ik weet ook niet helemaal zeker of Egidius wel Fries sprak.

[ Bericht 21% gewijzigd door Gellius op 03-11-2008 20:33:09 ]
pi_62922588
On top of the World van the Carpenters, maar dan gecovered door Shonen Knife...mijn hemel.
  maandag 3 november 2008 @ 23:16:12 #26
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_62922695
TVP.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 3 november 2008 @ 23:19:03 #27
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_62922947
Na de foto's van Turkmenistan heb ik nu ook de foto's van Oezbekistan online gezet.

De foto's van Kazachstan en Kyrgizië zullen ergens binnen nu en enkele weken volgen.
pi_62925429
Geen ring hier.
I´m back.
pi_62925455
quote:
Op maandag 3 november 2008 17:45 schreef Gellius het volgende:
Over Wittgenstein gesproken: Claudia, Claudia, wo bistu bleven?
Greenspan heeft toegegeven dat hij ongelijk had.
I´m back.
pi_62927856
Haha, zou dat het zijn? Enfin, môge. Amsterdam in de ochtendmist .
pi_62928049
Aldus.
  Moderator dinsdag 4 november 2008 @ 10:29:47 #33
42184 crew  DaMart
pi_62929308
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 09:21 schreef Gellius het volgende:
Haha, zou dat het zijn? Enfin, môge. Amsterdam in de ochtendmist .
Ik geef toch de voorkeur aan de wintermist. Als de lucht wolkenloos is, en je door de kilte van de ochtend fietst, terwijl de zon de wereld in een beginnend daglicht zet. De mistbanken die er dan zijn, slingeren door het glooiende duinlandschap als een laaghangende wolkenpartij waar je met het zelfde gemak overheen kijkt.
pi_62930935
Je hebt dit wel pakkend verwoord DaMart, maar da's wel in de vrije natuur hè?
pi_62931384
Ik vind het maar een spannende dag.
Aldus.
pi_62932093
Ik ook. Ik zou best zin hebben om de nacht door te halen, maar ja.
pi_62932972
Een nacht doorhalen, dan ben ik twee weken van slag ... Ik kijk wel hoe lang ik het voor de buis vol hou.
Aldus.
pi_62933412
Heel vroeg opstaan is wellicht handiger dan laat opblijven. Misschien dat z je een zetje in de goede richting kan geven.
pi_62933458
Die werd vanochtend om 8:30 wakker, dat hou ik graag zo. Dan moet ik wel weer m'n wekker gaan zetten.
Aldus.
pi_62933988
Vroeg opstaan beats de hele nacht wakker blijven. Tenzij je IRC hebt en dan de hele nacht achter de pc gaat zitten. Maar dat is ook al zoiets.
pi_62934103
Komaan pope, jij bent nog jong genoeg om de nacht door te halen. Jij wel.
pi_62940021
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:12 schreef k_man het volgende:
On top of the World van the Carpenters, maar dan gecovered door Shonen Knife...mijn hemel.
Shonen Knife
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 4 november 2008 @ 18:25:47 #43
15967 Frollo
pi_62941219
Carpenters
pi_62941299
Er is ook een hele toffe versie van datzelfde liedje door the Sugarcubes.
pi_62941620
The Sugarcubes!
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:21:00 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62942743
Chocobama.
The love you take is equal to the love you make.
pi_62944346
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:29 schreef k_man het volgende:
Er is ook een hele toffe versie van datzelfde liedje door the Sugarcubes.
Het blijkt zelfs op youtube te staan.

pi_62945824
Prachtige foto's, k_man.

Als ik mag vragen, hoe reis jij?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62945975
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:52 schreef sigme het volgende:
Prachtige foto's, k_man.

Als ik mag vragen, hoe reis jij?
Dank je.

Bij de wat exotischer reizen over het algemeen georganiseerd, in dit geval met Koning Aap.
pi_62946094
Georganiseerd reizen lijkt mij vreselijk, maar jouw verstilde fotoverslagen zijn steeds jaloersmakend. Ik vind dat je buitengewoon mooie bestemmingen kiest.

Waarom reis je zoveel?
pi_62947620
Tja, omdat ik het leuk vind. Een betere reden kan ik niet bedenken. Hoewel het dit jaar erg meevalt; ik heb alleen deze reis gemaakt en in het voorjaar anderhalve week Syrië.

Ik vind - zeker bij een tamelijk ingewikkelde bestemming als deze - georganiseerd reizen ideaal.

Ik hou er ook helemaal niet van om drie weken lang continu alles samen te doen met een groep mensen die je niet uitgekozen hebt. Samen achter de reisleider aan van kerk naar kasteel, van museum naar monument en 's avonds allemaal samen eten in het hotel.

Maar ik vind het wel prettig als ik de korte tijd die ik er ben volledig kan besteden aan het bekijken van het land, zonder me bezig te hoeven houden met de vraag waar ik een slaapplaats vind, hoe ik naar de volgende stad kom en hoe ik in hemelsnaam bij dat van god en iedereen verlaten natuurgebied kom. Hoewel ik weet - en ook wel een beetje snap - dat sommige mensen dat juist onder de charme van het reizen scharen.

Dus bij de reizen die ik maak - via Koning Aap, Djoser, Sawadee, e.d. - is het zo geregeld dat je vervoer en je overnachtingen geregeld zijn, maar dat er verder niks verplicht is. Het staat vast in welke plaatsen je komt, en hoe lang je daar blijft, maar wat je daar vervolgens doet... knock yourself out. Maaltijden zijn niet in de reissom inbegrepen, entreegelden niet en evt. excursies evenmin. Dus wat je doet, waar je eet en of je dat alleen of met anderen doet... wat jij wil.

Het is eigenlijk nooit zo dat de hele groep braaf achter de reisbegeleider aan een stad in gaat. Iedereen doet waar ie zelf zin in heeft en je ziet elkaar de volgende ochtend wel weer bij het uitchecken. Ik vind het wel prettig om samen met enkele anderen te gaan eten en ervaringen te kunnen delen, maar ik wil ook helemaal alleen urenlang door een stad kunnen dwalen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2008 21:51:28 ]
pi_62948109
Je hebt gelijk, k_man, maar ik kan me er niet toe zetten. Dus ik reis naar landen, zie niks van de attracties (en nee, ik spreek ook geen lokale mensen want ik hou niet van mensen) en ga dan naar huis. Mijn moeder heeft in een 10-daagse georganiseerde reis veel meer interessante dingen gezien in Marokko dan ik in jarenlang drieweekse bezoeken met eigen vervoer .
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:01:33 #54
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_62950301
Dan doe je toch iets niet goed, kun je dan niet beter gewoon thuisblijven?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_62959819

[ Bericht 28% gewijzigd door Claudia_x op 05-11-2008 07:25:20 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_62960264
Ach Claudia .
Fijn je te zien. Hoe gaat het?
pi_62960652
Ocharme.
pi_62962178
Ha die Claudia, misschien doet het je een klein beetje goed te vernemen dat tussen de vijfdeklasleerlingen die ik maatschappijleer geef een aantal libertariërs zit. Ze kunnen zeer gepassioneerd praten en discussiëren over hun denkbeelden tav politiek&filosofie. Levendige lessen waarbij ik ze meer moet afremmen af en toe dan stimuleren. The Fountainhead hadden ze nog niet gelezen dus dat heb ik ze aangesmeerd. En toen moest ik natuurlijk erg aan je denken. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  woensdag 5 november 2008 @ 10:23:21 #59
15967 Frollo
pi_62962875
quote:
Op woensdag 5 november 2008 07:10 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
Een sympatiek persoon, zoveel is duidelijk.
  woensdag 5 november 2008 @ 10:25:32 #60
15967 Frollo
pi_62962928
Maar... wat deed híj in de jaren 80?
pi_62964178
quote:
Op woensdag 5 november 2008 08:08 schreef sigme het volgende:
Ach Claudia .
Fijn je te zien. Hoe gaat het?
Er is weinig interessants te melden. Ik geloof dat ik te verstandig ben om me te laten verlammen door verdriet. Ik probeer praktisch te zijn, zodat ik bijvoorbeeld zaken rondom het huis af kan wikkelen en gewoon nog wat werk gedaan krijg. Ik probeer sterk te zijn, vooral voor mijn broertje. Ik probeer net zo lief te zijn voor mijn vriendje als hij voor mij is. En in het algemeen probeer ik verder te gaan met mijn leven en aan te geven wanneer het allemaal even niet zo goed gaat. Dat lijkt prima te werken.

Het klinkt vast allemaal ontzettend nobel, maar er schuilt een monster in me dat zwelgt in zelfmedelijden en andermans geluk niet uit kan staan. Dat monster moet bedwongen worden.
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:54 schreef mane het volgende:
Ha die Claudia, misschien doet het je een klein beetje goed te vernemen dat tussen de vijfdeklasleerlingen die ik maatschappijleer geef een aantal libertariërs zit. Ze kunnen zeer gepassioneerd praten en discussiëren over hun denkbeelden tav politiek&filosofie. Levendige lessen waarbij ik ze meer moet afremmen af en toe dan stimuleren. The Fountainhead hadden ze nog niet gelezen dus dat heb ik ze aangesmeerd. En toen moest ik natuurlijk erg aan je denken. .
Dat doet me zeker goed! Het zijn barre tijden voor het libertarische gedachtegoed, en dat terwijl die hele kredietcrisis een teken bij uitstek is van overheidsfalen. Ik probeer nog wel mensen daarvan te overtuigen (Tegenlicht had er pas een bijzonder interessante uitzending over, genaamd 'Sponsors voor Uncle Sam'), maar meestal haal ik m'n schouders op en praktiseer ik de Cartmanfilosofie Screw you guys, I'm going home. In huize X zitten we aardig op één lijn.
pi_62975174
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er is weinig interessants te melden. Ik geloof dat ik te verstandig ben om me te laten verlammen door verdriet. Ik probeer praktisch te zijn, zodat ik bijvoorbeeld zaken rondom het huis af kan wikkelen en gewoon nog wat werk gedaan krijg. Ik probeer sterk te zijn, vooral voor mijn broertje. Ik probeer net zo lief te zijn voor mijn vriendje als hij voor mij is. En in het algemeen probeer ik verder te gaan met mijn leven en aan te geven wanneer het allemaal even niet zo goed gaat. Dat lijkt prima te werken.

Het klinkt vast allemaal ontzettend nobel, maar er schuilt een monster in me dat zwelgt in zelfmedelijden en andermans geluk niet uit kan staan. Dat monster moet bedwongen worden.
Een nobel monster, een monsternobel. Nee, eigenlijk klonk het me niet nobel, Claudia, maar rationeel, verstandig, doortastend.
En de kleine letters zo open, bewonderenswaardig, in mijn ogen.
quote:
[..]

Dat doet me zeker goed! Het zijn barre tijden voor het libertarische gedachtegoed, en dat terwijl die hele kredietcrisis een teken bij uitstek is van overheidsfalen. Ik probeer nog wel mensen daarvan te overtuigen (Tegenlicht had er pas een bijzonder interessante uitzending over, genaamd 'Sponsors voor Uncle Sam'), maar meestal haal ik m'n schouders op en praktiseer ik de Cartmanfilosofie Screw you guys, I'm going home. In huize X zitten we aardig op één lijn.
Ik mis je in POL, weet je dat? Jij was daar actief voordat ik er kwam. Je hebt natuurlijk gelijk om er je energie niet te verspillen, maar ik vind het jammer. Nog afgezien van dat de meer libertarisch georienteerden vertegenwoordigers tekort komen (en schieten), komt heel POL interessante denkers tekort.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 05-11-2008 17:35:32 ]
pi_62990592
Sterkte.
pi_62990638
Ha.
Aldus.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:20:15 #65
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62991086
Goedemorgen, van een verloren ziel .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_62991519
Môgge, môgge.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:42:20 #67
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62991556
Ik voel me dit blok helemaal TTK-erig. Momenteel bezig met het oncijferen van Tempel en Kruis van H. Marsman .
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:42:51 #68
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62991572
Ohja, dit blok verloopt vrijdag . Daarna een taalkundeblok .
Hoogachtend,
Erik.
pi_62993735
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

Ik ga de komende periode het thema rechtsstaat met ze uitdiepen. Nu wil ik daar als extra thema bij nemen de discussie over de vrijheid van meningsuiting en de (eventuele) grenzen daaraan. Actueel onderwerp natuurlijk. Als casus wil ik dan die rechtszaak tegen Gregorius Nekschot nemen. Heb jij nog suggesties voor dingen die ik de leerlingen kan laten lezen hierover? Of documentaires etc.?
pi_62993797
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Ohja, dit blok verloopt vrijdag . Daarna een taalkundeblok .
Het is schattig om jou zo vanzelfsprekend te zien schrijven over 'blok'. Ik moest oprecht even nadenken wat je bedoelde. . Het studentenbestaan heeft je al helemaal in z'n greep.
pi_62993859
Ach Claudia, dan doet het me deugd je niet te vervelen met mijn geluk en funfunfun attitude aangezien ik me diep ongelukkig voel. Maar dat kan nu ook versterkt zijn door de invasie van streptokokken in mijn keel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_62994196
Ik moet bekennen dat de term "blok" nieuw voor me is hoor. Hoewel het op mijn werk veelvuldig gebruikt wordt, spraken wij als studenten nooit van blokken, maar van trimesters.
pi_62994587
Ja, dat blokgebeuren herken ik ook helemaal niet. Trimesters waren het.
Op mijn nieuwe school moet ik ook wennen aan het jargon. Ze spreken er niet over tentamens maar over 'dossiertoetsen'. Waarom het zo heet, is onduidelijk. Mijn leerlingen hebben deze week dus een 'dossiertoets' maatschappijleer gehad. Het zal wel. .
pi_62994746
Op mijn middelbare school spraken ze indertijd ze het over GT's (Grote Toetsen) en ST's (Schriftelijke Toetsen). Daarnaast heb ik enkel semesters gekend in mijn studietijd (het is alweer zo lang geleden).
pi_62994898
Repetities en Schriftelijke Overhoringen hadden wij, met als meest vreeswekkende deus ex machina: de Onverwachte Schriftelijke Overhoring. .
pi_62995281
Ik geef uit principe geen Onverwachte Schriftelijke Overhoringen.
Op mijn school nu vinden ze het ook raar dat ik het over repetities heb. Dat zijn toch proefwerken?
Spraakverwarringen.
pi_62995323
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:51 schreef Gellius het volgende:
Repetities en Schriftelijke Overhoringen hadden wij, met als meest vreeswekkende deus ex machina: de Onverwachte Schriftelijke Overhoring. .
Zelfde systeem hier, maar soms heette een repititie ook een proefwerk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 6 november 2008 @ 12:05:07 #78
15967 Frollo
pi_62995351
Onze leraar Grieks gaf elke les een Onverwachte Schriftelijke Overhoring, dus dat was makkelijk.
pi_62996268
Natuurlijk bestond er ook de Gesuggereerde Onverwachtelijke Schriftelijke Overhoring van docenten die zo lief waren te laten vallen dat deze "er best eens aan zou kunnen komen".
pi_62996279
Maar soms kwam die vervolgens niet en had de leraar in kwestie op een snode wijze tot leren aangezet !
pi_62996386
Dan ging je als leerling heel erg je best doen zo'n uitspraak uit de docent te krijgen. 'Hoeveel kans is er dat we een onverwacht SO krijgen? 30%, 80%, 99%?'

Mijn docent Frans had er duidelijk veel genoegen in om onverwacht te overhoren. Met zo'n duivels grijnsje op z'n gezicht stond ie dan blaadjes uit te delen. En ik zat in de pauze daarvoor nog snel woordjes in mijn hoofd te stampen en spiekbriefjes te maken voor het geval dat. Oh, wat een ramp was dat. En dan de opluchting als er geen SO kwam.

Sadistisch.
pi_62996523
Daar draaiden veel pauzes om: komt er wel een onverwacht so of niet! *paniek*
Allemaal woordjes stampen omdat iemand dacht van wel! En dan dus niks.
  Moderator donderdag 6 november 2008 @ 13:26:59 #83
42184 crew  DaMart
pi_62997974
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:51 schreef Gellius het volgende:
Wij hadden proefwerken en schriftelijke overhoringen (SO's)... wat we weer doet denken aan mijn docent Aardrijkskunde, de heer Op Den Kelder. Als je vroeg of hij van plan was een SO te gaan geven, kreeg je standaard als antwoord:'ABH!' wat bij hem stond voor: 'Altijd Blijven Hopen!'
  donderdag 6 november 2008 @ 13:42:15 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62998490
Leuk om Claudia en Erik en Isabeau weer in het LPT-topic te zien. Kusje voor Claudia.

En ik ben vooral moehoe.
pi_62998737
Alleen jammer dat twee van de drie zich niet zo goed voelen.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:51:30 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62998838
Vooruit, ook een kusje voor Erik en Isabeau.
pi_62998887
Van mij krijgt Erik pas een kusje als hij een kamer heeft gevonden. .

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 06-11-2008 13:58:35 ]
pi_62998946
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:52 schreef Gellius het volgende:
van mij krijgt Erik pas een kusje als hij een kamer heeft gevonden. .
"Ik zal er maar niet over beginnen" dacht ik vanochtend.
Aldus.
pi_62998995
Is Erik op zoek naar een kamer? Is ie al zo groot?
  donderdag 6 november 2008 @ 14:12:55 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62999630
Nee, echt niet. Hij is pas tweedejaars. Nog alle tijd.
pi_62999665
O, gelukkig maar, ik schrok al
  donderdag 6 november 2008 @ 14:20:31 #92
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62999915
Elke keer als ik in de trein zit vanuit Eindhoven naar Utrecht moet ik even aan jullie denken en gniffel ik om de ingebeelde vertrokken gezichten van Gellius en anderen.
Hoogachtend,
Erik.
pi_63000683
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:16 schreef mane het volgende:

[..]

Ik ga de komende periode het thema rechtsstaat met ze uitdiepen. Nu wil ik daar als extra thema bij nemen de discussie over de vrijheid van meningsuiting en de (eventuele) grenzen daaraan. Actueel onderwerp natuurlijk. Als casus wil ik dan die rechtszaak tegen Gregorius Nekschot nemen. Heb jij nog suggesties voor dingen die ik de leerlingen kan laten lezen hierover? Of documentaires etc.?
Moet het in het Nederlands zijn?

Wat in ieder geval leuk is, is deze aflevering van Buitenhof: http://www.vpro.nl/progra(...)6969/items/7257211/. Het is lang geleden dat ik deze aflevering heb gezien, maar het was erg spannend. Femke Halsema lijkt het op te nemen voor de vrijheid voor meningsuiting, maar stelt er dan toch grenzen aan. Theo van Gogh windt zich daar weer vreselijk over op. Femke laat woorden als 'abject' vallen. Nu ja, zo herinner ik me die aflevering.
pi_63006692
Ha, ik doe ook uit principe geen onverwachte SO's.

Een leraar geschiedenis meldde ons aan het begin van het schooljaar dat we altijd een overhoring zouden krijgen als PSV de dag ervoor verloren had. Wij op hete kolen op het moment dat dat het geval was. Deelt ie blaadjes uit, stelt vervolgens mondeling de vragen: "wie scoorde in de 39e minuut het eerste tegendoelpunt?" "wie kreeg in de 78e minuut geel?"
pi_63007178
Zouden leraren het leven zo voor zichzelf dragelijk houden?
pi_63007423
IN het klaslokaal is het leraarsleven vanzelf al wel prima draaglijk (degenen voor wie het dat niet is, blijven niet lang in het onderwijs). Het is buiten het klaslokaal waar het ellende troef is. Ook dit jaar weer word ik lastiggevallen met de meest stompzinnige taken en cursussen, terwijl ik toch meen tamelijk onomwonden en helder beargumenteerd duidelijk te hebben gemaakt dat ik mijn tijd hard nodig heb voor zinniger zaken.
pi_63008731
Maar waarom dan toch die belegen grapjes, die gerecyclede humor, die bestudeerde excentriciteit?
pi_63011038
Mijn leraar wiskunde was een oudere, strenge man die de leerlingen van nature al zoveel angst inboezemde dat correctief optreden nooit nodig was. Niemand waagde het om de les te verstoren. Iedereen wist, of althans vermoedde, dat zijn toorn vreselijk zou zijn. In straf tempo gingen we door de lesstof heen, met inderdaad af en toe een belegen grapje tussendoor. Hoe belegen bleek pas later.

Op een dag zag ik dat de leraar zijn exemplaar van het lesboek open op het bureau had liggen, terwijl hij zelf nog niet in het lokaal was. Tussen de sommen en uitleg door had hij z'n aantekeningen geschreven, met betrekking tot hetgeen hij ons in de les moest vertellen. Eén van de aantekeningen heb ik onthouden: "tijd voor een kwinkslag".
pi_63012810
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:30 schreef Gellius het volgende:
Maar waarom dan toch die belegen grapjes, die gerecyclede humor, die bestudeerde excentriciteit?
Dat valt best mee. Alleen Zaagmans hoor ik nog weleens voorbijkomen.
pi_63012895
Mijn docent Nederlands merkte iets te vaak op dat een aardigheidje geen aardig bokje was.

.
pi_63013502
Werk jij aan de VU Gellius? Ik tref hier op een infosite voor aankomende (master!)studenten aan: "Waar wordt je voor opgeleid?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')