abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 november 2008 @ 09:32:26 #251
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63212949
In Blijdorp en Burgers' hebben ze ook aardig grote aquariums, dwerg. Wel eens geweest?

pi_63213235
Nee, nog niet geweest.

Van Blijdorp wist wel ik dat ze een groot aquarium hebben. Mijn broertje heeft daar foto's gemaakt toen het bedrijf waar hij werkt er was op uitnodiging van http://www.secore.org/ Dat is een organisatie met als doel 'the development of sustainable techniques for the sexual reproduction of corals'. En die koralen kweken ze dus ook in Rotterdam.
I intend to live forever, or die trying.
pi_63215160
Hmm, ik moet nog ergens een vrijkaartje hebben voor Blijdorp. Geldig t/m 31 december geloof ik. Maar in welke verhuisdoos?

In Lissabon en Valencia heb ik wel van die enorme aquaria bezocht. Best leuk.
pi_63219490
Het aquarium in Rotterdam is leuk, maar vooral vanwege de grote ogen van de kinderen die hun neus tegen het perspex drukken als er doodgemoedelijk een schildpad langszweeft.
pi_63220824
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Over foto's gesproken...

Na de foto's van Turkmenistan en Oezbekistan heb ik nu ook de foto's van Kyrgizië online.

[ afbeelding ]

De foto's van Kazachstan volgen eind deze week.
Zoals beloofd: Kazachstan
pi_63223927
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:30 schreef zodiakk het volgende:
Het aquarium in Rotterdam is leuk, maar vooral vanwege de grote ogen van de kinderen die hun neus tegen het perspex drukken als er doodgemoedelijk een schildpad langszweeft.
Neem je me binnenkort een keer mee daar naartoe? Ik bel dol op aquariums! De grote ogen en platte neus krijg je erbij. Ik kan ook heel goed een vis nadoen. Succesnummer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_63239165
Ja, hoi.
pi_63240355
Ik ben geen aquarium-expert, maar ik vind die in Artis niet erg spectaculair hoor.

Het werd tomaat met 'zeevruchten' ( . wie heeft die naam verzonnen?) en tonijn en wat kruiden.
pi_63240905
Anderhalf pond gamba's met knoflook en spaanse pepers. .
pi_63242659
Nu heb ik ineens enorme zin in mosselen. Maar het wordt pasta, met het oog op de Zevenheuvelenloop. Niet dat ik nou zo direct geloof dat een bordje pasta zoveel uithaalt, maar tradities zijn leuk.
pi_63243050
Pasta met mosselen is goed te doen! Alleen heb je voor twee personen maar 1 kilo nodig, en dat is niet zo'n courante hoeveelheid in de winkels.
Ik wil vanavond uit eten gaan, maar alles zit al vol .
anonieme razernist
pi_63244248
Dat was nog nooit in me opgekomen. Met een roomsausje zeker?
Ik denk bij mosselen alleen maar aan bier en frieten
pi_63248885
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 14:53 schreef ShadyLane het volgende:
Dat was nog nooit in me opgekomen. Met een roomsausje zeker?
Ik denk bij mosselen alleen maar aan bier en frieten
Nou no: 4 pers. 1k mosselen (kleine zijn het handigst), 500gr courgette schuin afgesneden in schijfjes van een halve centimeter, twee gehakte knfolookteentjes, twee gedroogde chilipepertjes, handvol basilicumbladeren en parmesaan.

Snijdt de courgetteschijfjes elk in 3 in sticks (nou ja) bestrooi ze met zout en laat 15 minuten staan, droogvegen.
Verhit olijfolie in een pan en braad de courgette tot lichtbruin voeg alles muv parmezaan en basil. toe, plus peper en zout. Roer om en laat met een deksel vier minuten op hoog vuur staan, schud met de pas, totdat alle mossels open staan. Verwijder dan de helft van de mosselen de schelp en stop ze terug in de pan; roer de basil erdoor, Serveer met de Parmezaanse kaas. bron.
anonieme razernist
pi_63248972
Hier is het ( jongens, jongens, wat zal Frollo boos worden!) vanavond:

Gebakken tilapia met gedroogde tomaten vinaigrette.

Visfilets bestrooien met peper en zout en door de bloem wentelen.
Boter verhitten in een koekenpan en visfilets hierin goudbruin bakken in ca. 5 - 6 minuten, halverwege voorzichtig keren. Intussen gedroogde tomaten in dunne reepjes snijden. Sjalotje pellen en snipperen. Ansjovisfilets in stukjes snijden. In een kommetje doen: ansjovis, suiker en 2 eetlepels olie, met een vork dit fijnmaken tot een sausje.

Toevoegen: azijn, wijn, peper, sjalotjes, tomaatreepjes en fijngeknipte basilicum. Goed door elkaar roeren.
Vis op keukenpapier laten uitlekken en op borden leggen. Beetje vinaigrette erover sprenkelen. Rest apart erbij geven. Serveren met (saffraan) rijst of risotto.
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:31:51 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63249621
Geen kaas, Gellius.
The love you take is equal to the love you make.
pi_63249653
Liene?
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:39:12 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63249795
Oh, je kunt natuurlijk risotto met parmesaan maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_63249939
Inderdaad. Zo is het precies.
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:52:24 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63250129
Twee maanden geleden was ik op vakantie op Kreta. Toen ik daar 's morgens vroeg langs het zwembad liep zag ik dat daar een vijftal bijen in spartelden. Door een lange stok voor ze in het water te steken waar ze op konden klimmen heb ik deze dieren toen gered. Diezelfde dag werd ik 's middags voor het eerst sinds jaren door een bij gestoken!! Ik kon niet begrijpen hoe dit nu mogelijk was.
Al snel bleek dat de pijn in mijn gewrichten, waar ik al lang last van had, vanaf dat moment was verdwenen. Normaal was ik 's ochtends zó stijf en stram bij het ontwaken dat ik mijn gewrichten bijna niet kon bewegen. Nog steeds ben ik nu zo soepel als een puber!

Afgelopen vrijdag heb ik een winterkoninkje het leven gered. Een vogeltje dat, net zoals de bijen een mythische en geheimzinnige rol in deze wereld speelt. Nadat zijn redding bleef het nog eventjes rustig op mijn vinger bijkomen, voordat het wegvloog.

Misschien een voorbode van iets wat mij spoedig gebeuren zal, maar waarover ik nu nog niet mag spreken. Wie weet.
The End Times are wild
pi_63250179
Hoe redt men een winterkoninkje? En waarvan, als ik vragen mag?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:56:35 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63250247
Het winterkoninkje was een afgesloten lokaal ingevlogen en in paniek geraakt! Net toen ik binnenkwam vloog het hard tegen een ruit aan. Door mijn jas uit te trekken en over het beestje te gooien kon ik het voorzichtig vastpakken en naar buiten brengen.

Wat is zo'n vogeltje licht en wat is zo'n vogeltje warm!
The End Times are wild
pi_63250319
En wat een hartslag, hmm? Ik red er een paar per jaar uit de kas.

Waarover mag je niet spreken?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 15 november 2008 @ 20:14:54 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63250809
Ja, dat kan ik nu dus niet zeggen en de PM vertrouw ik ook niet meer!
The End Times are wild
pi_63250878
Hmpf. Nu, vertel het me dan maar als de tijd daar is. Of rijp.
pi_63251199
Je bent toch niet weer Reve aan het lezen, L?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')