abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62903920
Goeiemorgen deze maandag

Wil het toch even van me afschrijven/typen, misschien bekend voor mensen die mijn vorige topic gelezen hebben over accpeteren enz enz.

Het zoveelste topic over verleden van vriendin, alleen speelt het bij mij al een tijdje. Heb zelfs al 3 gesprekken bij een psycholoog gehad omdat ik het maar niet los kan laten en maar vragen blijf stellen. Ookal stelt het eigenlijk niks voor wat ze heeft gedaan, met 4 jongens voor mij naar bed gegaan en met 3 wat aangekloot toen ze wat jonger was, ze is nu 23. Dat zal het probleem ook wel niet zijn, vandaar mijn gesprekken met een psycholoog, ik heb tenslotte hetzelfde gedaan. En hé, iedereen is jong en ondekt sex dus wat is het probleem nou eigenlijk... Wist ik het maar, op de een of andere manier keur ik het van mezelf wel goed, maar owee dat zij het heeft gedaan...

Waarom dit dan? Geen idee, blijf maar vragen stellen over hoe het was en wat ze wel en niet heeft gedaan... Onzekerheid? Jaloezie? Heeft er vast allemaal mee te maken, maar de echte oorzaak kom ik maar niet achter. Het blijft maar door me hoofd spoken, al die dingen die ik gevraagd heb. Ja vraag er dan niet naar heb ik al zovaak gehoord maar daar is het al te laat voor!
Heb zelfs al 2 boeken besteld, omgaan met jaloezie, het nu in de praktijk. Ben benieuwd of dat me wat gaat helpen. Heb er iig alles voor over, zelfs de gesprekken. Wil mijn meisje niet kwijt door zoiets als dit, want tsja, dit ga ik tenslotte houden in de toekomst met elke meid...

Hoop maar dat mijn psygholoog me kan helpen hiermee en dat ik eindelijk die KLOTE gedachtes aan de kant kan zetten en gewoon voor de volle 100% kan genieten van mijn vriendin en de super relatie die we gehad hebben en hopelijk weer kunnen krijgen... Donderdag gaat ze mee praten, ik ben benieuwd.

Ik moet hier gewoon vanaf want ga dit anders mijn hele leven houden moet toekomstige vriendinnen, en die hoeven er van mij niet te komen!

Zo, lucht wel een beetje op.
ARGH?!
  maandag 3 november 2008 @ 11:51:28 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62903983
Je kunt het jezelf maar lekker moeilijk maken, allemaal.
Goed iig dat je ermee aan de slag gaat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_62904030
Ja heb het mezelf verdomd lastig gemaakt. Hoop maar dat er wat aan te doen is, vast wel...
ARGH?!
pi_62904038
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:48 schreef NEUTE het volgende:
Goeiemorgen deze maandag

Onzekerheid!!!

maar de echte oorzaak kom ik maar niet achter.

toch echt Onzekerheid!!!
je bent gewoon bang dat ze bij die 4 jongens dingen meemaakte die jij haar niet brengen kan.
pi_62904080
Zal ongetwijfeld meespelen maar of dat alles is... Denk wel een heel groot gedeelte, om maar even een vraag te nemen van mezelf, was het met ..... ook zo. Onzekerheid idd, maar wat doe ik eraan dat ik stop met denken, denken en denken. Hoe breek ik uit die cirkel?!
ARGH?!
  maandag 3 november 2008 @ 11:56:33 #6
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_62904104
Sterkte.

Waar ben je eigenlijk bang voor, dat het echt wat betekend heeft?
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_62904204
Heb niet het gevoel dat ik ergens bang voor ben, voel mezelf ook niet onzeker ofzo... Misschien onbewust?

Ben er ook wel achter gekomen dat ik haar eerste echte serieuze relatie ben, en dat ze dit soort gevoelens nog niet eerder heeft gehad. Heb gister een goed gesprek met haar moeder gehad die ook geen idee heeft waar ik me zo druk om maak. Het is een leuke spontane en super knappe meid, logisch dat ze vriendjes voor mij heeft gehad. Maar op de een of andere manier snapt mijn verstand het prima, maar kan het niet integreren met mijn gevoel...
ARGH?!
  maandag 3 november 2008 @ 12:07:27 #8
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_62904333
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:01 schreef NEUTE het volgende:
Heb niet het gevoel dat ik ergens bang voor ben, voel mezelf ook niet onzeker ofzo... Misschien onbewust?

Ben er ook wel achter gekomen dat ik haar eerste echte serieuze relatie ben, en dat ze dit soort gevoelens nog niet eerder heeft gehad. Heb gister een goed gesprek met haar moeder gehad die ook geen idee heeft waar ik me zo druk om maak. Het is een leuke spontane en super knappe meid, logisch dat ze vriendjes voor mij heeft gehad. Maar op de een of andere manier snapt mijn verstand het prima, maar kan het niet integreren met mijn gevoel...
Je moet er eigenlijk vooral niet bij stil gaan staan, zo maak je er meer van dan het waarschijnlijk voor haar was.
pi_62904389
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:07 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Je moet er eigenlijk vooral niet bij stil gaan staan, zo maak je er meer van dan het waarschijnlijk voor haar was.
Ja dat klopt, heb je helemaal gelijk in. En zij wordt door mij elke keer geconfronteerd ermee terwijl ze er nooit meer aan denkt...

Maar dat is dus het hele punt, hoe kan ik dat stoppen. Stoppen om daar de heletijd bij stil te staan, er maar aan blijven denken en me klote voelen erover.
ARGH?!
  maandag 3 november 2008 @ 12:14:44 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62904495
Je kunt het stoppen door je er bewust van te zijn. Dat ben je al, dus dat is een mooi beginpunt. In eerste instantie zul je die nare gedachten heel bewust moeten afkappen voor jezelf. Door bijvoorbeeld iets te gaan doen dat alle aandacht van je vraagt. Of door je hoofd leeg te maken met sporten oid. Maar ik denk dat je na verloop van tijd vanzelf in die afsluitmodus komt.
pi_62905129
Heel herkenbaar, had dit heel erg met mijn vorige vriendin.
Vooral toen ze me na een tijdje vertelde dat ze bi was en het op jonge leeftijd ook wel eens met vrouwen had gedaan, kan je nagaan hoe ik me toen voelde . Ze had way meer ervaring + het daarbij ook nog eens gedaan met mannen en vrouwen. Maar later leerde ik het omzetten in voordelen en kon ik het waarderen . Helaas nooit 'n trio uit kunnen slepen .

Op het moment dat ze me dat vertelde voelde ik me echt zo kut. Iedere dag dacht ik eraan en maar vragen aan haar stellen, hoe en wat, ze werd er zelf ook gek van. Ik weet niet hoe, maar na 'n bepaalde tijd had ik er geen problemen meer mee. Ik denk dat bij mij de tijd gewoon mee speelde om het te accepteren.

Hoe lang ben jij nu samen met je vriendin?
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
pi_62905308
Ja laten we het hopen. Denk zelf ook wel dat dat mogelijk is, maar nu soms even moeilijk te bevatten omdat ik er zeg maar midden in zit. Moet ook gewoon positief denken. Tis gewoon rot, elke keer maar denken eraan, en weer vragen stellen hoe dit zat hoe dat zat. Pff om moe van te worden!

Wat zal ik opgelucht zijn als mijn hoofd vrij is van denken daarover en ik gewoon kan genieten van me relatie! Zonder me vriendin elke keer lastig te vallen... Ze begint het nu goed zat te worden namelijk...
ARGH?!
pi_62905355
@ Stribe

7 Maanden.
ARGH?!
  maandag 3 november 2008 @ 12:59:02 #14
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_62905496
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:09 schreef NEUTE het volgende:

[..]

Ja dat klopt, heb je helemaal gelijk in. En zij wordt door mij elke keer geconfronteerd ermee terwijl ze er nooit meer aan denkt...

Maar dat is dus het hele punt, hoe kan ik dat stoppen. Stoppen om daar de heletijd bij stil te staan, er maar aan blijven denken en me klote voelen erover.
Je zegt zelf dat dit haar eerste, serieuze relatie is. Als ze hier eerder voor had kunnen kiezen had ze dat waarschijnlijk gedaan, en had ze die andere ervaringen achteraf gezien niet willen meemaken. Dat moet je je ook realiseren, dit zal meer voor haar betekenen dan eerdere ervaringen.
pi_62905520
Er komt even een zinnetje bij me op wat ik las in een artikel over meditatie wat betreft stoppen met denken.

"gedachtes niet binnen laten maar als toevallige voorbijgangers die je door je raam ziet voorbij laten gaan" zoiets...

En idd, beetje ver gezochte link wellicht, maar wat ik er mee bedoel te zeggen is dat je een gedachte kan toelaten, of aan je voorbij kan laten gaan. Als je hier een visueel beeldje bij hebt (de voorbijganger voor je raam langs) kan je het soms wat makkelijker sturen.

Wellicht heb je er een beetje aan.
pi_62905526
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:52 schreef NEUTE het volgende:
@ Stribe

7 Maanden.
na 7 maanden moet je er toch wel mee stoppen

je beseft gelukkig zelf dat het nergens op slaat... elke keer als je er aan denkt zou je dan tegen jezelf moeten (en je kan dat dus) zeggen dat het nergens op slaat en dat je ergens anders aan moet denken...

keer op keer op keer op keer...

ooit luister je wel naar jezelf
pi_62905575
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:52 schreef NEUTE het volgende:
@ Stribe

7 Maanden.
Rond die tijd zat ik ook met mijn ex toen ze het me vertelde.
In het begin veel last van gehad, maar dat is later helemaal verdwenen.
Let wel in mijn geval had ik er moeite mee dat ze het met meiden had gedaan, wat jongens betreft maakte het me niet uit.

Bij mij was het gelukkig tijdelijk en wat bij mij hielp was om zodra ik er aan dacht om te gaan rennen of iets anders waar ik mijn energie in kwijt kon. Ik merkte ook dat ik tijdens het rennen, me gedachten weer even op 'n rijtje kon zetten.
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
  maandag 3 november 2008 @ 13:02:47 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62905599
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:50 schreef NEUTE het volgende:
Zonder me vriendin elke keer lastig te vallen... Ze begint het nu goed zat te worden namelijk...
Daar moet je dus direct mee stoppen: met jouw onzekerheden op haar te botvieren. Dat zou mij ook heel snel heel ver de keel uithangen, met alle negatieve gevolgen van dien.
pi_62906580
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:59 schreef rival het volgende:

[..]

elke keer als je er aan denkt zou je dan tegen jezelf moeten (en je kan dat dus) zeggen dat het nergens op slaat en dat je ergens anders aan moet denken...

keer op keer op keer op keer...

ooit luister je wel naar jezelf
Volgens mijn psycholoog is dat niet echt de goeie manier, dan probeer ik die gedachtes weg te stoppen ipv te accepteren. Dan wordt het alleen maar erger omdat ik er tegen vecht.
ARGH?!
pi_62906679
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daar moet je dus direct mee stoppen: met jouw onzekerheden op haar te botvieren. Dat zou mij ook heel snel heel ver de keel uithangen, met alle negatieve gevolgen van dien.
Ja daar ben ik ook wel achter gekomen. Is nu al een paar keer gebeurt dat ze in huilen uitbarstte omdat ze niet meer weet wat ze ermee aan moet. En dat ik haar het gevoel geef er niet te vertrouwen, alles in twijfel neem wat ze zegt, alles maar wantrouw.

Voel me zo een lul op het moment dat het weer zo ver is gekomen! Bah
ARGH?!
pi_62906720
Ik snap haar wel, zou er zelf ook moe van worden als iemand telkens je verleden tegen je gebruikt.

Terwijl het een heel normaal verleden is.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_62906784
Ja precies, het is ook heel normaal. Vooral voor zo een spetter als zij is haha

Maar dat zei ik in een andere post ook al, me verstand weet prima dat het normaal is, ik heb zelf ook dat soort dingen gedaan maar toch op de een of andere manier zegt me gevoel wat anders en geeft het me een rot gevoel.
ARGH?!
pi_62906823
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:40 schreef NEUTE het volgende:

[..]

Volgens mijn psycholoog is dat niet echt de goeie manier, dan probeer ik die gedachtes weg te stoppen ipv te accepteren. Dan wordt het alleen maar erger omdat ik er tegen vecht.
Daar ging Frasier ook over op Comedy Channel vorige week.

Die psycholoog heeft in jouw geval waarschijnlijk (natuurlijk) wel gelijk hoor, maar 'the devil claims' dat psychologen brodeloos worden als ze anders zouden zeggen.
twee violen en een trommel en een fluit
  maandag 3 november 2008 @ 13:50:38 #24
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_62906826
TS, vertrouw je je vriendin wel? Ik denk namelijk dat je denkt dat het elk moment weer zou kunnen gebeuren dat ze met een andere jongen in bed ligt. En dan is haar verleden het beeld dat jij er bij bedenkt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_62906889
Ik vind het trouwens cool van je dat je het zo aanpakt. Alleen ellendig voor je vriendin dat ze mee moet, dat lijkt mij als leek eigenlijk overbodig, en het heeft toch iets van de suggestie in zich dat zij part of the problem is - wat bogus is.
twee violen en een trommel en een fluit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')