abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62898814
Goed, ik zal even de situatie schetsen waar ik in zit:

Ik (23) heb nu 3 jaar een vriendin (21). Na anderhalf jaar is het voor een paar maanden uitgegaan (hierover heb ik destijds ook een topic aangemaakt). Dat was destijds haar beslissing. Ik was er kapot van, maar na een tijdje ging het weer wat beter. Ik zag in dat ik ook wel zonder haar kon, maar na elkaar weer een paar keer leuk te hebben gesproken kwam op een avond met uitgaan van het een het ander en zo kwamen we weer bij elkaar terug.

Sindsdien ging het een tijdje goed, we hebben ook samen gereisd wat erg leuk was, maar sinds het studiejaar weer is begonnen gaat het weer minder. We zagen elkaar niet zovaak meer doordat we beiden druk zijn met andere dingen, waardoor we wat uit elkaar begonnen te groeien. We praatten ook niet echt meer over 'ons'. Toen ik begon te merken dat het allemaal wat 'dood begon te bloeien', zo'n 4 weken terug, ben ik daar over begonnen. Nu hebben we het er een aantal keer over gehad, gemerkt dat we beide niet zo gelukkig meer zijn met de huidige relatie en dat we er eigenlijk aan zouden moeten werken.

In eerste instantie wilde ik dat ook echt. Begon dingen te bedenken die we samen konden gaan doen etc. Maar vooralsnog zijn we nogsteeds niet verder dan het aanstippen van de problemen en komen er geen oplossingen. Rationeel gezien, denk ik dat we er niet genoeg meer ons best voor willen doen. Op die momenten denk ik dat het beter zou zijn als het over is. Dat heeft zij ook. Maar als ik me dat dan echt ga voorstellen, komt het emotionele gedeelte, denk ik aan alle momenten waarop het nog wél goed is, hoe leuk we het allemaal wel niet hebben gehad en hoe mooi het allemaal nog zou kunnen zijn. Ik merk dan echt dat ik nog heel veel van haar hou (althans, ik denk dat ik dat merk ). Ook denk ik dat als het uit zou zijn, zij hét meisje zou zijn waar ik na een tijdje weer opnieuw verliefd op zou worden..

Het is wel zo dat er iets meer speelt dan alleen dat 'het gevoel' op het moment wat minder is. Mijn vriendin kan echt super leuk en lief zijn, we delen veel interesses en hebben heel veel lol met elkaar. Maar ze is naar mijn idee te vaak boos op mij om onzinnige redenen. Op die momenten raak ik geirriteerd, maar niet echt boos terug. Ik word er eerder stil van en zie het niet meer zitten, maar meestal ziet zij na een tijdje (paar uur, dag) ook in dat ze onterecht boos was. Ik heb liever dat ze daarmee stopt, zij heeft liever dat ik wat meer tegengas zou geven. Ik heb daar dan weer weinig zin in, omdat ik gewoon geen relatie met veel ruzies wil.

Enfin, het punt is nu dus dat we al een tijdje allebei ermee zitten dat we rationeel gezien er maar beter een punt achter kunnen zitten, maar teveel van elkaar houden om hieraan toe te willen geven. Ik vraag me nu af wat ik hiermee aan moet: Is dit het einde en moet ik dat maar in gaan zien, of valt er nog aan te werken, moeten we daar maar zin in maken. Is het 'gewoon' een dipje waar mensen met lange relaties volgens ervaringsdeskundigen altijd mee te maken krijgen en die ze moeten overwinnen? Ik denk het zelf misschien wel, maar daarbij vraag ik me af of ik op mijn 23e al wel alles op alles moet zetten om die dipjes te overwinnen... lastig
pi_62898842
TS, de vraag is vrij simpel:
Neem jij genoegen met hoe de relatie nu is?
Kun jij hiermee leven?

Indien ja...dan lekker doorgaan en genieten.
Indien nee...dan gaat het over...
Make my day!
pi_62898854
Die vraag is dus juist zo lastig

Rationeel: Nee
Emotioneel: Ik hou van haar..
pi_62898874
quote:
Op maandag 3 november 2008 01:03 schreef ohnikua het volgende:
Die vraag is dus juist zo lastig

Rationeel: Nee
Emotioneel: Ik hou van haar..
Ben je niet bang dat je blijft hangen aan haar uit "gebrek aan beter"?
Je weet eigenlijk al dat het dus gedoemd is te mislukken met haar...want jij neemt geen genoegen met hoe de situatie nu is.
Make my day!
pi_62898903
Ik zou ermee nokken, zo te zien is de koek op en is je enige argument om in de relatie te blijven hangen dat dat makkelijker is dan het uitmaken.
pi_62898905
Misschien is het een idee om samen een sessie relatietherapie bij te wonen? Misschien blijven dingen onbesproken omdat geen van beide de echte stap durven te nemen. Misschien lukt het in het bijzijn van een professional wel!

Misschien een rare voorstel aangezien jullie niet getrouwd zijn/ kinderen hebben, maar wie niet waagt wie niet wint. Het lijkt me zonde om een 3-jarige relatie dood te laten bloeden. Misschien krijgt een van jullie later wel spijt van en komen er anderen in het spel. Dan weet je bijna zeker dat het game over is.
pi_62898960
Tja ik heb meer het idee dat geen van beide echt de knoop durft door te hakken. En maar wat aan blijft modderen tot de ander het uitmaakt. Dat blijkt wmb ui het volgende stukje:
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:59 schreef ohnikua het volgende:
Maar ze is naar mijn idee te vaak boos op mij om onzinnige redenen. Op die momenten raak ik geirriteerd, maar niet echt boos terug. Ik word er eerder stil van en zie het niet meer zitten, maar meestal ziet zij na een tijdje (paar uur, dag) ook in dat ze onterecht boos was. Ik heb liever dat ze daarmee stopt, zij heeft liever dat ik wat meer tegengas zou geven. Ik heb daar dan weer weinig zin in, omdat ik gewoon geen relatie met veel ruzies wil.
Als hier na 3 jaar nog ruzies om ontstaan (tegengas geven) is dat imo een teken dat er aanleiding gezocht word om een bommetje te leggen. (al dan niet onbewust)
pi_62898969
Agter, dat is het volgens mij niet, want ik heb in de tijd dat het uit is geweest juist gemerkt dat ik ook wel zonder haar kan. Ik ben opzich niet zo bang voor alleen zijn, of het uiteindelijke vinden van een nieuw iemand, maar als ik nu bedenk op wat voor een meisje ik opnieuw verliefd zou worden, dan is zij dat weer.. Je hebt wel gelijk dat mijn gevoel op het moment is dat het gedoemd is te mislukken, ja. Maar ik twijfel nog of ik dat blijf denken, of dat ik weer positiever kan worden..

Eliminator, misschien inderdaad niet zo'n raar voorstel. Alleen vraag ik me daarbij direct af of we er nog wel genoeg zin in hebben om er van alles aan te doen.. Op deze leeftijd is het misschien nog wat makkelijker om er maar mee op te houden, maarja, als ik me dat voor ga stellen word ik daar weer erg ongelukkig van :s
pi_62898999
quote:
Op maandag 3 november 2008 01:13 schreef Cracka-ass het volgende:
Tja ik heb meer het idee dat geen van beide echt de knoop durft door te hakken. En maar wat aan blijft modderen tot de ander het uitmaakt. Dat blijkt wmb ui het volgende stukje:
[..]

Als hier na 3 jaar nog ruzies om ontstaan (tegengas geven) is dat imo een teken dat er aanleiding gezocht word om een bommetje te leggen. (al dan niet onbewust)
Dit klopt denk ik wel.. Dat is eigenlijk zelfs uitgesproken . Zij had het er laatst over dat het wel leek alsof ze stom bleef doen zodat ik het maar uit zou maken..

Eigenlijk denk ik ook dat uitmaken 'beter' is, maar hoe kan je dat doen als je nog wel ontzettend veel van iemand houdt?
pi_62899054
quote:
Op maandag 3 november 2008 01:14 schreef ohnikua het volgende:

Eliminator, misschien inderdaad niet zo'n raar voorstel. Alleen vraag ik me daarbij direct af of we er nog wel genoeg zin in hebben om er van alles aan te doen.. Op deze leeftijd is het misschien nog wat makkelijker om er maar mee op te houden, maarja, als ik me dat voor ga stellen word ik daar weer erg ongelukkig van :s
Dat bedoel ik met; wie niet waagt, wie niet wint. Stel het voor zal ik zeggen. Stelt ze zich daar terughoudend voor op, dan heb je weer een punt om de relatie te beëindigen.

Wat je zelf ook zegt: Jullie zijn allebei nog jong, dus zo dramatisch zal het ook al weer niet zijn als het uit gaat.
pi_62899084
quote:
Op maandag 3 november 2008 01:13 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]

De eerste half jaar, een jaar en 3 jaar zijn meestal de cruciale periodes in een relatie om te kijken of de relatie wel toekomst heeft.

Mijn advies is gewoon: Denk er (beide) nog eens héél goed over na. Een relatie verbreken is namelijk makkelijker dan het in stand houden.

Succes!
pi_62899306
uitmaken

koop een xbox en een tray redbull
pi_62899347
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:59 schreef ohnikua het volgende:
...Maar ze is naar mijn idee te vaak boos op mij om onzinnige redenen. Op die momenten raak ik geirriteerd, maar niet echt boos terug. Ik word er eerder stil van en zie het niet meer zitten, maar meestal ziet zij na een tijdje (paar uur, dag) ook in dat ze onterecht boos was. Ik heb liever dat ze daarmee stopt, zij heeft liever dat ik wat meer tegengas zou geven. Ik heb daar dan weer weinig zin in, omdat ik gewoon geen relatie met veel ruzies wil.
...
Ze wil een man.
Ze wil dat je het niet pikt.
Er is niks geils en niks masculien aan als je lijdzaam over je laat lopen.

DAT is er mis in je relatie. Je loopt niet rechtop. Dat zal je bij meer vrouwen in een relatie opbreken.
quote:
daarbij vraag ik me af of ik op mijn 23e al wel alles op alles moet zetten om die dipjes te overwinnen... lastig
Ik vraag me af waarom je op je 23ste niet zelf kunt beslissen of je relatie de moeite waard is.

Wees een vent. Je bent een beetje te oud voor gekleuter hoor.

[ Bericht 13% gewijzigd door Roquefort op 03-11-2008 02:32:30 ]
twee violen en een trommel en een fluit
pi_62899362
quote:
Op maandag 3 november 2008 01:17 schreef ohnikua het volgende:

[..]

Dit klopt denk ik wel.. Dat is eigenlijk zelfs uitgesproken . Zij had het er laatst over dat het wel leek alsof ze stom bleef doen zodat ik het maar uit zou maken..

Eigenlijk denk ik ook dat uitmaken 'beter' is, maar hoe kan je dat doen als je nog wel ontzettend veel van iemand houdt?
Dat is ook heel zuur dude. Maar als je het zelf nu al zo ziet is het wellicht het beste.
Beetje zonde van je tijd om dat een paar maanden uit te stellen, dan moet je namelijk alsnog door die zure appel.
In ieder geval sterkte ermee!
  maandag 3 november 2008 @ 02:37:56 #15
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62899382
Deze relatie gaat toch wel kapot , pas als je iemand vind waarbij je niet je twijfels hebt of het wel of niet aan zal blijven heb je de juiste persoon gevonden.

Als die dag is aangebroken dan begrijp je wat ik nu bedoel........
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_62912167
Pff, ik kan r vanwege tentamens vrijdag pas zien.. dan wil ik een besluit maken, samen. als zij laat zien dat ze er nog echt voor wil gaan, wil ik me laten overtuigen en er ook écht concrete afspraken over gaan maken (dus niet zoals de laatste weken alleen maar zeggen dat we er iets aan gaan doen), als zij ook denkt dat de zin ontbreekt, dan moet het maar uit
pi_62914911
quote:
Op maandag 3 november 2008 17:14 schreef ohnikua het volgende:
Pff, ik kan r vanwege tentamens vrijdag pas zien.. dan wil ik een besluit maken, samen. als zij laat zien dat ze er nog echt voor wil gaan, wil ik me laten overtuigen en er ook écht concrete afspraken over gaan maken (dus niet zoals de laatste weken alleen maar zeggen dat we er iets aan gaan doen), als zij ook denkt dat de zin ontbreekt, dan moet het maar uit
Lijkt mij ook het meest logisch. Als jullie er niet aan willen werken wordt het sowieso niets meer he. En dat moet dus van 2 kanten komen, zij moet het ook willen.
  maandag 3 november 2008 @ 19:22:00 #18
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_62915398
Bazen-topic!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')