Vandaag was ik bij de Bijenkorf, staat er zo'n droeftoeter echt veel geuren te samplen en in z'n agenda op te schrijven wat hij ervan ruikt.

Anyway. Prada Infusion d'Iris of Infusion d'Homme? Ik ben geneigd ze zeggen: geen van beide.
Infusion d'Homme is de sterkere geur. Heel koel, heel scherp. Heel veel neroli aan het begin, en een hele koele iris note, door de zeepgeur heen. Als ik een robot was, zou ik deze geur dragen. Totaal geen gevoel, geen emotie. Dit gaat hem toch niet worden denk ik.
Tja, en
Infusion d'Iris op mijn andere arm. De warmere geur, dat zeker, ook de meer vrouwelijke geur. Ik ruik een boel jasmijn in de mid- en basenotes - doet me denken aan Jasmin Noir van Bvlgari - maar 't is me toch iets te wussy. Ik zoek iets mannelijkers, aangezien SMW, Bulgari The Vert en Mugler Cologne, mijn 'andere' overdag-geurtjes, al in de unisex categorie zitten.
Ik ben nog steeds gecharmeerd van
Kenzo Power van Olivier Polge (Dior Homme, V&R Flowerbomb). Een mooie zachte mannelijke floral, erg draagbaar. Maarja, ook niet wat ik zoek.
Ik zie mezelf straks op eBay nog een Dior Homme Cologne kopen ofzo - een simpele lichte citrus/iris. Wat ook dom zou zijn, want ik vind de originele Dior Homme ook erg lekker.
Moeilijk, moeilijk