In de metro ja. Slavia-fans zijn daarom niet erg dol op Ajacieden door dat akkefietje.quote:Op maandag 1 december 2008 18:30 schreef PLAE@ het volgende:
Vorige keer wel wat gedonder geweest als ik me niet vergis.
quote:Spelers Atletico Madrid met dood bedreigd
MADRID - Atletico Madrid heeft in de aanloop naar de wedstrijd in de Champions League tegen Olympique Marseille een reeks doodsbedreigingen ontvangen. De Spaanse voetbalclub meldt dit dinsdag.
Ruim honderd mails en faxen zijn de afgelopen dagen binnengekomen. Spelers, trainers en ook supporters worden gewaarschuwd niet naar Marseille te reizen voor de wedstrijd van 9 december. De bedreigingen zijn geschreven in het Frans, Spaans en Engels.
Aanleiding voor de bedreigingen zijn de ongeregeldheden rond het duel tussen beide clubs op 1 oktober. Marseille-fan Santos Mirasierra zit hiervoor nog steeds in hechtenis in Spanje. In sommige berichten wordt gedreigd acht supporters van Atletico Madrid te doden, één voor elk jaar van de gevangenisstraf die dreigt voor Mirasierra.
PSV
Door de problemen tijdens de wedstrijd heeft Atletico een straf van de Europese voetbalbond UEFA gekregen. De wedstrijd in Madrid tegen PSV moest vorige week zonder publiek worden afgewerkt.
Atletico heeft de fans gewaarschuwd dat ze beter niet naar Marseille kunnen afreizen. In dezelfde groep als PSV zijn de Spanjaarden al zeker van een plaats in knock-outfase van de Champions League. Marseille strijdt met PSV om deelname aan de UEFA Cup.
In de metro gebeurde weinig tussen beide clubs. Zij hebben alleen wat mensen die van hun werk kwamen en Spanjaarden geslagen. Dat er rellen waren tussen Ajax en Praag was nog op het perronquote:Op maandag 1 december 2008 19:49 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
In de metro ja. Slavia-fans zijn daarom niet erg dol op Ajacieden door dat akkefietje.
quote:ANP SPORTNIEUWS
Weer taakstraf en rijontzegging voor Fritz Korbach
LEEUWARDEN (ANP) - Oud-voetbaltrainer Fritz Korbach heeft woensdag van de politierechter in Leeuwarden een werkstraf van 42 uur en een rijontzegging van achttien maanden gekregen. Op 22 december vorig jaar werd Korbach door de politie gesnapt met zes keer zoveel alcohol in zijn bloed als toegestaan.
Korbach heeft eerder werkstraffen en een rijontzegging gekregen voor eenzelfde feit. In een eerdere zaak ontkende hij te hebben gedronken en weet hij de overschrijding aan het homeopatische middel echinacea. Volgens Korbach zou dat nu weer het geval zijn.
Vandaag kwam echter aan het licht dat Korbach ook vier glazen rode wijn had genuttigd. De politierechter waarschuwde Korbach dat het hem een volgende keer wel eens op gevangenisstraf zou kunnen komen te staan. Volgens advocaat Anker is Korbach, die moet rondkomen van 900 euro per maand, druk op zoek naar een nieuwe club in zowel binnen- als buitenland.
Sjesus wat kut zeg.quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:28 schreef Riro het volgende:
[..]
Om half 5 ging het al mis. Met die rellen bij de Reeperbahn. Liep met ongeveer 20 mensen een straat in weg van het plein (die straat waar woensdagavond die kroeg gesloopt is). Toen kwam er van de andere kant 100 man ME de straat in lopen, maar we konden ook niet terug naar het plein omdat het daar ook fout ging. Dus bleven we staan, toen wilden ze fouilleren enzo. Allemaal prima en ook legitimatie, dat hadden we ook bij ons. Toen werden we in ene allemaal tegen de muur gedreven en moesten we later meelopen naar het politiebureau. Daar nog een half uur staan wachten tot er een paar busjes voor kwamen rijden. Toen werden we nog een keer binnenstebuiten gekeerd, moesten we met een nummertje op de foto en kregen we tierippies om. Er toen afgevoerd onder zware begeleiding en sirenes en allesMet als reden: voorkomen dat er ongeregeldheden gaan plaatsvinden.
En toen dus 7 uur naar een paar witte muren zitten kijken en na de wedstrijd pas weer vrij gekomen.
Oh ja, dat was het idd. Bedankt voor de correctie. Tsja, ik was er niet bij.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:09 schreef denthemen het volgende:
[..]
In de metro gebeurde weinig tussen beide clubs. Zij hebben alleen wat mensen die van hun werk kwamen en Spanjaarden geslagen. Dat er rellen waren tussen Ajax en Praag was nog op het perron
quote:Feyenoord moet boeten voor Bengaalse fakkels
AMSTERDAM - De UEFA heeft Feyenoord een boete opgelegd van duizend euro. Fans van de Rotterdammers hadden op 2 oktober na het UEFA Cup-duel bij het Zweedse Kalmar FF (2-1 winst) vier Bengaalse fakkels afgestoken.
De Control & Disciplinary Body van de Europese voetbalbond oordeelde dat dit tot gevaarlijke situaties had kunnen leiden en strafte de club.
De maatregel volgt op een reeks incidenten die Feyenoord op het Europese podium achtervolgt.
Nancy
Eind oktober werden geen supporters meegenomen naar het uitduel met het Franse AS Nancy, omdat supporters van de Stadionclub daar twee jaar geleden dusdanig huishielden dat de Uefa Feyenoord uit het toernooi knikkerde.
Feyenoord hangt bovendien een straf boven het hoofd voor het wangedrag van haar supporters vorige week in Spanje. Tijdens het kansloos verloren UEFA Cup-duel met Deportivo La Coruna (3-0) sloopten enkele leden van het Legioen stoeltjes van de tribune en gooiden deze vervolgens naar de belendende vakken.
Oh jee. Duizend euro. Ik denk dat Makaay moet hopen dat de APK meevalt dit jaar. En ook Wijnaldum zal die scooter nog even moeten uitstellenquote:
1.000 Euro idd. Volgens mij is er ergens een 0 weggevallen.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:09 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Oh jee. Duizend euro. Ik denk dat Makaay moet hopen dat de APK meevalt dit jaar. En ook Wijnaldum zal die scooter nog even moeten uitstellen
Ajax zal ook wel zoiets krijgen naar aanleiding van Hamburg. Waren er ook een stuk of drie op verschillende momenten.quote:
quote:Op donderdag 4 december 2008 15:09 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Oh jee. Duizend euro. Ik denk dat Makaay moet hopen dat de APK meevalt dit jaar. En ook Wijnaldum zal die scooter nog even moeten uitstellen
Maar zeer begrijpelijk, want dat Santos nog immer vast zit is gewoonweg schandalig, en het politie optreden rond de match destijds was ook belachelijk. Atletico zou wat dat betreft wel wat duidelijker en luider zich achter de Fransen kunnen scharen voor wat betreft hun woede omtrent de hele gang van zaken toen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:49 schreef Jasza het volgende:
Beetje kansloos wat de Marseille fans aan het doen zijn natuurlijk.
1 voor elk jaar celstraf dat tegen hem geeist is (uitspraak overigens morgen).quote:Op donderdag 4 december 2008 20:49 schreef denthemen het volgende:
Maar om dan te roepen dat je 8 supporters gaat vermoorden??
guardia civilquote:Op donderdag 4 december 2008 22:35 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Wat beelden:
http://www.dailymotion.co(...)marseille-guar_sport
Op 1.30 zie je Santos (lang zwart haar, petje) even in beeld. Hij geeft een agent een zetje en krijgt vervolgens een aantal tikken van andere agenten.
Liberte pour Santos!
Nou geef je nog geen antwoord op mijn vraag: Is het dan normaal dat je meteen gaat dreigen om 8 supporters om het leven te brengen?quote:Op donderdag 4 december 2008 21:29 schreef DIGGER het volgende:
[..]
1 voor elk jaar celstraf dat tegen hem geeist is (uitspraak overigens morgen).
In zijn geval had hij beter crimineel dan voetbalfan kunnen zijn.
(Ter info: Hij is de leider van CU 84 van Marseille, 2 agenten hebben tegen hem getuigd dat hij ze met een losgerukte stoel zou hebben geslagen hoewel er ondanks alle videomateriaal nergens bewijs voor te vinden is en alles en iedereen naast die 2 agenten onkent).
Ze hebben groot gelijk, maar of ze hier hun maatje nou mee helpen is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:49 schreef Jasza het volgende:
Beetje kansloos wat de Marseille fans aan het doen zijn natuurlijk.
Ah, de genuanceerde hooliganquote:Op vrijdag 5 december 2008 08:45 schreef denthemen het volgende:
[..]
Nou geef je nog geen antwoord op mijn vraag: Is het dan normaal dat je meteen gaat dreigen om 8 supporters om het leven te brengen?
platini enzoquote:Op donderdag 4 december 2008 23:34 schreef Staanplaats het volgende:
Toch blijft het apart dat OM nog steeds actief is in de CL en Feijenoord meteen uit het toernooi werd geknikkerd..
Tuurlijk zitten de Spanjaarden fout, maar om dan zulke dingen te gaan roepen vind ik vrij kansloos en ik denk niet dat je hiermee echt gaat helpen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 09:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ze hebben groot gelijk, maar of ze hier hun maatje nou mee helpen is een ander verhaal.
Maar die spanjaarden zitten hier helemaal fout.
Tsja, zijn ze lekker mee. Hoe wil je 3,5 Spanjolen omleggen?quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:58 schreef ASroma het volgende:
[..]
platini enzovoor het nederlands voetbal zal het wel goed zijn als ze eruit geknikkerd werden, psv door naar de uefa-cup
![]()
http://www.marca.com/edic(...)arrollo/1189961.html
3,5 jaar voor santos![]()
ze gaan natuurlijk in beroep
![]()
quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:11 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Tsja, zijn ze lekker mee. Hoe wil je 3,5 Spanjolen omleggen?
quote:Engeland pakt racistische fans aan
AMSTERDAM - Engelse voetbalfans zullen zich voortaan wel een keer bedenken, voordat ze racistische spreekkoren aanheffen. De politie heeft zestien fans die zich hier schuldig aan maakten, publiekelijk aan de schandpaal genageld.
Een deel van de fans van Tottenham Hotspur, bracht racistische en homofobe teksten ten gehoor tijdens het competitieduel met Portsmouth eerder dit seizoen.
Verdediger Soll Campbell, die in het verleden voor Tottenham uitkwam, was het lijdend voorwerp van de gezangen.
De Engelse politie dook in de zaak en heeft de foto’s van zestien Spurs-fans openbaar gemaakt, om zo hun identiteit te achterhalen.
De overtreding valt onder de voetbalwet die in Groot-Brittanië geldt. Iedere dader hangt een boete van maximaal 1150 euro plus een stadionverbod boven het hoofd, meldt The Guardian.
Mido
De opvallende actie van de politie komt kort nadat Middlesbrough-speler Mido zich beklaagde over een gebrek aan daadkracht bij de Engelse voetbalbond als het gaat om het bestrijden van racisme.
Mido werd onlangs voor de tweede keer racistisch bejegend door fans van Newcastle. “De FA deed de eerste keer al niets, en ik kan je verzekeren dat er nu weer niets gebeurt”, beklaagde de oud-spits van Ajax zich.
De politie greep ook in deze zaak in en pakte twee supporters van Newcastle op.
Na betaling van een borgsom is hij voorlopig vrij afwachtende het hoger beroep.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:58 schreef ASroma het volgende:
3,5 jaar voor santos![]()
ze gaan natuurlijk in beroep
![]()
Hij mag Spanje niet uit neem ik aan?quote:Op woensdag 10 december 2008 20:04 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Na betaling van een borgsom is hij voorlopig vrij afwachtende het hoger beroep.
Jawel hij mag naar frankrijkquote:Op woensdag 10 december 2008 20:05 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hij mag Spanje niet uit neem ik aan?
quote:Levenslang stadionverbod voor Cambuur-fans
11 december 2008
Cambuur Leeuwarden heeft dertien supporters een levenslang stadionverbod opgelegd omdat zij in april betrokken waren bij ongeregeldheden in Arnhem, zo meldt Omroep Friesland. Het dertiental wilde de wedstrijd tussen MVV en Cambuur bijwonen, maar werd teruggestuurd omdat op last van de KNVB het duel zonder publiek moest worden gespeeld.
Onderweg naar huis raakten zij betrokken bij geweldplegingen in Arnhem. Justitie heeft de dertien namen doorgegeven aan de Friese club, die de relschoppers vervolgens een levenslang stadionverbod heeft opgelegd.
Hmm, levenslang gebeurt niet zo heel vaak toch in Nederland?quote:
Nee, omdat de KNVB volgens mij een maximum van 5 jaar kent.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:13 schreef Breach het volgende:
[..]
Hmm, levenslang gebeurt niet zo heel vaak toch in Nederland?
quote:Feyenoord mild gestraft door UEFA
ROTTERDAM - De Europese voetbalbond UEFA heeft Feyenoord mild gestraft voor de ongeregeldheden met Rotterdamse fans tijdens de uitwedstrijd bij Deportivo la Coruña, eind november.
De club moet een boete van 25.000 euro betalen. Feyenoord-aanhangers misdroegen zich in het stadion door onder meer stoeltjes te slopen en over de reling naar beneden te gooien.
Feyenoord heeft aan de hand van tv-beelden inmiddels veertien raddraaiers geïdentificeerd. Zij hebben een stadionverbod voor onbepaalde tijd gekregen.
Naar vier nog niet bekende hooligans is Feyenoord nog op zoek. Als zij zich niet uit eigen beweging melden bij de club, dreigt Feyenoord de beelden waarop zij te zien zijn te publiceren op de website van de club.
Lucky Feyenoord.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |