Zoals ik al zie: mensen zijn luie donders. Ook jij zo te zien. Met pijn en moeite en vooral veel geklaag een handeling willen doenom je vrijheid uit te oefenen.quote:Op maandag 3 november 2008 21:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Die vrijheid krijg ik pas nadat ik een brief stuur. Dat is een beetje vreemd, nietwaar? Net alsof je een briefje moet schrijven naar Justitie voordat je recht hebt op vrijheid van meningsuiting.
Ja, als je het zo ziet, zie je misschien in hoe belachelijk het is.
Als het nu echt een kleine handeling is, dan heb ik liever dat mensen maar zelf een formulier op gaan sturen dat ze donor willen worden. Of in het EPD opgenomen willen worden. Bijvoorbeeld omdat ze allergisch voor iets zijn.
Je kan je toch wel voorstellen dat allerlei processen minder soepel gaan lopen als jij door jou weigering minder goed in het systeem past en dat jij dan nadeel van kan ondervinden? Dat probeer ik duidelijk te maken.quote:Op maandag 3 november 2008 22:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarom zou ik moeten wachten op een operatie? Dat gebeurt nu ook niet. Ook niet bij spoed. Waarom zou straks de procedure veranderd worden in 'het dossier moet eerst per koerier van de huisarts naar het ziekenhuis verplaatst worden'?
Dat zou mij toch een partij Royal Sadness worden zeg. Als ik in het buitenland verongeluk, gaan ze dan nu ook eerst een dossier in Nederland opvragen en over laten vliegen voordat ze beginnen?
Nee, de enige die misschien minder werk zou hebben is die vakantiekracht of secretaresse die data-invoer doet. En die gun ik haar baan wel.
Het is echt niet dat de wereld nu vergaat, zo zonder EPD.
En als er meer mensen zo over denken, dan passen ze dat systeem maar aan.quote:Op maandag 3 november 2008 22:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je kan je toch wel voorstellen dat allerlei processen minder soepel gaan lopen als jij door jou weigering minder goed in het systeem past en dat jij dan nadeel van kan ondervinden? Dat probeer ik duidelijk te maken.
Natuurlijk kan ik mij voorstellen dat dingen minder soepel gaan als ik mijn privacy wil behouden.quote:Op maandag 3 november 2008 22:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je kan je toch wel voorstellen dat allerlei processen minder soepel gaan lopen als jij door jou weigering minder goed in het systeem past en dat jij dan nadeel van kan ondervinden? Dat probeer ik duidelijk te maken.
De wet WPR is ook een probleem.quote:Op maandag 3 november 2008 22:27 schreef john2406 het volgende:
Hoe zit het dan met de wet WPR is toch een verstoot op deze of niet, en dan is er nog de wet discriminatie mag ook niet je mag iemand net discrimineren omdat die zieker is als iemand anders. Is volgens mij weer allemaal zo lek als een mandje. Verbeter me als ik het fout heb.
quote:Autorisatie van de zorgverlener geschiedt op basis van de UZI-pas, waarbij het
functieprofiel leidend is. Door middel van een logfile kan achteraf gekeken worden of de
toegang rechtmatig is geweest.
...
De patiënt geeft middels de generieke toestemming aan alle zorgverleners toegang
tot zijn dossier.
...
We kunnen daarnaast concluderen dat de huidige wet- en regelgeving niet of nauwelijks
is meegenomen in de ontwikkeling van het EPD.
...
In het wetsvoorstel EPD maakt de behandelrelatie echter geen onderdeel uit van de
autorisatieprocedure. Zorgaanbieders zonder behandelrelatie kunnen dus toegang tot het
dossier hebben.
...
Ook is het pas achteraf controleren van de rechtmatigheid van de toegang binnen de
WGBo niet toelaatbaar en kan dan ook als een uitholling van het beroepsgeheim worden
aangemerkt.
...
Het gebruik van de vooraf gegeven generieke toestemming door de
patiënt vanwege het praktische nut is geen passende methode voor het ontsluiten van
medische gegevens en kan een containerbegrip worden. Tevens past het niet binnen de
reikwijdte van de noodzakelijkheidseis.
Er staat in de brief "Als u nu al bezwaar wilt maken...". Dus een soort voorinschrijving. Het betekent niet dat je nu 6 weken de kans hebt om bezwaar te maken, en vervolgens de rest van je leven niet meer.quote:Op maandag 3 november 2008 22:14 schreef agter het volgende:
Bedenk me net iets heel vreemds aan die brief...
Hebben jullie er al over nagedacht dat je tot 15 december bezwaar kunt maken...
En je kunt, als je bezwaar maakt, deze altijd weer intrekken...dus dat ze wel inzage hebben...maar andersom kan dus niet.
Dat vind ik raar...
Daarom ga ik voor bezwaar...kan achteraf altijd nog ingetrokken worden!
Zeg! Waarom ben ik een luie donder? Heb ik ergens gezegd dat ik geen donor ben? Wel heb ik ooit...quote:Op maandag 3 november 2008 22:24 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Zoals ik al zie: mensen zijn luie donders. Ook jij zo te zien. Met pijn en moeite en vooral veel geklaag een handeling willen doenom je vrijheid uit te oefenen.
Ik draai je voorbeeld gewoon om:
Waarom komt de overheid gewoon niet naar mijn huis en neemt die niet mijn stem op tijdens verkiezingen? ik hoef daar verdomme toch niet meer voor te doen dan mijn bek open te trekken? Wie denken ze wel dat ze zijn?
Toch gaan mensen massaal naar de stembus tijdens landelijke verkiezingen. Hetzelfde principe, een ander gedrag.
Het is vooral een kwestie van willen. Blijkbaar willen mensen wel moeite doen tijdens verkiezingen, en niet tijdens veel andere zaken.
Mensen zijn moeilijk te peilen in hun gedrag. Maar dat het luie donders zijn, dat is zeker. Daarom is deze actie goed in mijn ogen.
Op infoepd kun je dat formulier downloaden en tot 15 december insturen.quote:Op maandag 3 november 2008 22:30 schreef freako het volgende:
[..]
Er staat in de brief "Als u nu al bezwaar wilt maken...". Dus een soort voorinschrijving. Het betekent niet dat je nu 6 weken de kans hebt om bezwaar te maken, en vervolgens de rest van je leven niet meer.. Je blijft de mogelijkheid houden om bezwaar te maken, maar ik vermoed dat het op een later moment op een andere manier gaat. Misschien niet met een formuliertje, maar bijvoorbeeld via internet.
Dat begrijp ik. Het gaat er mij ook niet om dat zij hinder van jou weigering ondervinden, maar dat jij door jouw weigering misschien vervelende problemen zal ondervinden. Jij past als uitzondering niet goed bij het systeem en de processen en daardoor lopen er misschien zaken verkeerd.quote:Op maandag 3 november 2008 22:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ik mij voorstellen dat dingen minder soepel gaan als ik mijn privacy wil behouden.
Maar is het niet een beetje verkeerd als ik efficiency van een ICT systeem belangrijker zou gaan vinden dan een correcte diagnose?
Ik ben erg sterk van mening dat de techniek de mens dient, nooit maar dan ook nooit andersom.
Nee, ik bedoel dat je je integriteit gewoon in dit systeem geheel kunt behouden, mits je daar wat voor doet. Daar maak jij een probleem van. Als ik er een probleem mee had, zou ik simpelweg mijn formuliertje invullen, op de post doen en klaar is yildiz.quote:Op maandag 3 november 2008 22:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zeg! Waarom ben ik een luie donder? Heb ik ergens gezegd dat ik geen donor ben? Wel heb ik ooit...
Ik heb principes. Principes zoals het normaal vinden dat de integriteit van lichaam gegarandeerd is, tenzij ik dat zélf anders aangeef.
Ik weet niet wat je met je voorbeeld probeert aan te halen, maar ik ben sterk tegen een systeem wat ingaat tegen de integriteit van individuen, en al helemaal als dat onder het excuus gebeurt van 'ja maar de massa is lui, dus we doen het alvast'.
Maar stel nou, in het zeer hypthetische geval, dat 80% van de Nederlanders bezwaar in gaan dienen...dan denk ik dat de enige die problemen gaat ondervinden de overheid is. Zij zullen dan hun systeem gaan heroverwegen.quote:Op maandag 3 november 2008 22:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Het gaat er mij ook niet om dat zij hinder van jou weigering ondervinden, maar dat jij door jouw weigering misschien vervelende problemen zal ondervinden. Jij past als uitzondering niet goed bij het systeem en de processen en daardoor lopen er misschien zaken verkeerd.
Dat laatste ben ik volledig met je eens.
Ik zou niet weten of het een goed of slecht systeem zal zijn. Misschien gaat het straks wel heel goed werken en voorkomt het inderdaad fouten.quote:Op maandag 3 november 2008 22:39 schreef agter het volgende:
[..]
Maar stel nou, in het zeer hypthetische geval, dat 80% van de Nederlanders bezwaar in gaan dienen...dan denk ik dat de enige die problemen gaat ondervinden de overheid is. Zij zullen dan hun systeem gaan heroverwegen.
Het feit dat het geen 80% zal zijn, mag toch geen invloed hebben op je mening over het wel of niet indienen van het bezwaar? Want als we allemaal zo gaan denken, dan zal er nooit iets gebeuren in Nederland.
Mijn integriteit kan ik in het Belgische donorsysteem pas bezitten nadát ik een brief verzonden heb.quote:Op maandag 3 november 2008 22:37 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat je je integriteit gewoon in dit systeem geheel kunt behouden, mits je daar wat voor doet. Daar maak jij een probleem van. Als ik er een probleem mee had, zou ik simpelweg mijn formuliertje invullen, op de post doen en klaar is yildiz.
Er wordt je niks afgenomen, het is simpelweg zo dat je te kennen moet geven dat je het op die manier ziet. Zie de analogie van de verkiezingen.
Het is meer een kwestie van: als we niks doen gebeurt er niks, want de massa is lui, in plaats van: de masse doesn't care, dus we doen maar waar we zin in hebben.
PS: dit heeft niks met jouw wel of niet donorzijn te maken. Ik gebruikte het voorbeeld slechts omdat het goed aansluit op het onderwerp.
Als er zaken mislopen doordat verzekeraars niet om kunnen gaan met de situatie zoals hij nu is, dan lijkt mij een flinke claim en behoorlijk wat zand in de administratieve tandwielenkast, zoals dat heet, behoorlijk op zijn plaats.quote:Op maandag 3 november 2008 22:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Het gaat er mij ook niet om dat zij hinder van jou weigering ondervinden, maar dat jij door jouw weigering misschien vervelende problemen zal ondervinden. Jij past als uitzondering niet goed bij het systeem en de processen en daardoor lopen er misschien zaken verkeerd.
Dat laatste ben ik volledig met je eens.
De reden waarom in Nederland het donorschap laag ligt in Nederland ligt volgens jou omdat het wel degelijk iets voorstelt. Helaas, dat is slechts jouw eigen perceptie. Duik in de literatuur hieromtrent (ik weet niet of je toegang hebt tot PubMed of iets dergelijks), en je ziet dat het de massa echt weinig boeit wat er gebeurt, maar dat wanneer je ze vriendelijk vraagt mee te werken hun mening kenbaar te maken, hun dat te veel werk is/vergeten wordt. Het enige alternatief is dan mensen de keuze laten maken wanneer ze buitengesloten willen worden. In België zijn deze discussies omtrent het donorschap bijna non-existent. Maar gelukkig mogen mensen die anders willen dit toch gewoon bepalen voor zichzelf. Dat is nog eens wat anders dan een dictatuur of iets dergelijks, waar die keuze gewoon wordt afgenomen en waar je je maar aan te passen hebt. Want dat is een beetje wat ik uit je reacties proef. Je doet het wel heel erg voorkomen alsof je keuze word afgepakt. En het allerbelangrijkste is dat dit niet zo is.quote:Op maandag 3 november 2008 22:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mijn integriteit kan ik in het Belgische donorsysteem pas bezitten nadát ik een brief verzonden heb.
Mijn integriteit betreffende het delen van informatie binnen het EPD kan ik pas bezitten nadát ik een brief verzonden heb.
Dan heb ik ze wel, en jij vind dat niks voorstellen, maar als dat niks voorstelt, waarom zijn er dan zo weinig mensen donor in Nederland? Omdat het dus wel wat voorstelt.
Wat de massa doet is het probleem van de massa, ik zal nooit een systeem accepteren waar het individu echter de dupe wordt van de domheid en luiheid van de massa. Dat is bij het Belgische donorsysteem en dit EPD echter wél het geval.
Als er zaken mislopen bij verzekeraars is dat vervelend. Het gaat mij er meer om dat er zaken mislopen op medisch gebied.quote:Op maandag 3 november 2008 22:53 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als er zaken mislopen doordat verzekeraars niet om kunnen gaan met de situatie zoals hij nu is, dan lijkt mij een flinke claim en behoorlijk wat zand in de administratieve tandwielenkast, zoals dat heet, behoorlijk op zijn plaats.
Ik neem aan dat o.a. verzekeraars de boel niet gaan verstieren. Als ze dat wel doen, dan hebben ze er de zure vruchten van te plukken. Nadat ik uiteraard de zure vruchten van de mogelijke inefficiëntie geplukt hebt, samen met de vruchten van privacy en een goede diagnose.
Hoezo 'het enige alternatief'? Is dat beter dan het huidige Nederlandse? Ik vind het niet eens gelijkwaardig, dus ik beschouw het niet als een alternatief. Misschien moet men het maar gewoon accepteren, wat vind je daarvan?quote:Op maandag 3 november 2008 22:57 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
De reden waarom in Nederland het donorschap laag ligt in Nederland ligt volgens jou omdat het wel degelijk iets voorstelt. Helaas, dat is slechts jouw eigen perceptie. Duik in de literatuur hieromtrent (ik weet niet of je toegang hebt tot PubMed of iets dergelijks), en je ziet dat het de massa echt weinig boeit wat er gebeurt, maar dat wanneer je ze vriendelijk vraagt mee te werken hun mening kenbaar te maken, hun dat te veel werk is/vergeten wordt. Het enige alternatief is dan mensen de keuze laten maken wanneer ze buitengesloten willen worden. In België zijn deze discussies omtrent het donorschap bijna non-existent. Maar gelukkig mogen mensen die anders willen dit toch gewoon bepalen voor zichzelf. Dat is nog eens wat anders dan een dictatuur of iets dergelijks, waar die keuze gewoon wordt afgenomen en waar je je maar aan te passen hebt. Want dat is een beetje wat ik uit je reacties proef. Je doet het wel heel erg voorkomen alsof je keuze word afgepakt. En het allerbelangrijkste is dat dit niet zo is.
De standaard (je lichaam is van de overheid om mee te doen zoals ze in haar ziekenhuizen goed dunkt) uitgangspositie is verkeerd.quote:Op maandag 3 november 2008 22:57 schreef StupidByNature het volgende:
Je doet het wel heel erg voorkomen alsof je keuze word afgepakt. En het allerbelangrijkste is dat dit niet zo is.
Waarom accepteren als het hoogstwaarschijnlijk om een minderheid gaat? We leven toch in een democratie, niet? Zolang de minderheid ook gewoon hun vrijheid behoudt, vind ik het een prima oplossing. Ik zou net zo goed aan jou kunnen vragen waarom een meerderheid zich bij jouw principes zou moeten neerleggen...quote:Op maandag 3 november 2008 23:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoezo 'het enige alternatief'? Misschien moet men het maar gewoon accepteren, wat vind je daarvan?
Jawel. Onder het kopje "Vraag en antwoord" op die site:quote:Op maandag 3 november 2008 22:32 schreef agter het volgende:
Er staat niets over dat je later alsnog bezwaar kunt maken.
quote:Heb ik maar 6 weken de tijd om bezwaar te maken?
Het maken van bezwaar is niet beperkt tot de periode direct na de voorlichtingscampagne.
Met de voorlichtingscampagne en een brief worden alle inwoners van Nederland geïnformeerd over het landelijk EPD. En wordt uitgelegd welke rechten u heeft.
Iedereen krijgt na ontvangst van de brief zes weken de tijd om op voorhand bezwaar maken tegen het beschikbaar stellen van zijn gegevens via het landelijk EPD. Dus nog voordat gegevens raadpleegbaar zijn via het landelijk EPD. Daarom kunnen in deze periode nieuwe zorgaanbieders ook geen gegevens aanmelden.
Na de periode van 6 weken kunt u nog steeds bezwaar maken tegen het uitwisselen van uw gegevens.
Door bezwaar te maken zijn alle gegevens, dus óók de gegevens die eventueel al waren aangemeld, niet meer te raadplegen via het landelijk EPD.
Voor mensen die bijvoorbeeld allergisch zijn voor de gebruikelijke pijnstillers of desinfecteermiddelen, kan ik het me voorstellen dat een EPD inderdaad wat handiger is. Maar dat is het dan ook wel.quote:Op maandag 3 november 2008 23:00 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als er zaken mislopen bij verzekeraars is dat vervelend. Het gaat mij er meer om dat er zaken mislopen op medisch gebied.
Maar JIJ beslist toch? Geen briefje insturen: jij vind het goed, wel briefje insturen: jij vind het niet goed. Of vind je een briefje insturen te veel werk, zelfs als je een sterke mening hierover hebt?quote:Op maandag 3 november 2008 23:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De standaard (je lichaam is van de overheid om mee te doen zoals ze in haar ziekenhuizen goed dunkt) uitgangspositie is verkeerd.
Mijn lichaam is van mij en van mij alleen totdat ik beslis dat iemand anders er wat mee mag doen. PUNT
Ik mag nee zeggen nadat er voor mij besloten is. Ik moet er zelf achteraan (en het gaat er niet om of het veel of weinig werk is) om de integriteit van mijn eigen lichaam te waarborgen. Als je daar de essentiele foutieve redenatie niet van snapt dan heb je simpelweg geen enkel respect voor de lichamelijke integriteit van anderen en jezelf.quote:Op maandag 3 november 2008 23:10 schreef StupidByNature het volgende:
Maar JIJ beslist toch? Geen briefje insturen: jij vind het goed, wel briefje insturen: jij vind het niet goed. Of vind je een briefje insturen te veel werk, zelfs als je een sterke mening hierover hebt?
Overigens gaat het hier slechts om informatie, en niet over wat er met je lichaam mag worden gedaan en wat niet...
Naar de hel met de macht van de meerderheid. We leven in een democratie, waar de minderheid beschermt dient te worden tegen de wensen van de meerderheid.quote:Op maandag 3 november 2008 23:07 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Waarom accepteren als het hoogstwaarschijnlijk om een minderheid gaat? We leven toch in een democratie, niet? Zolang de minderheid ook gewoon hun vrijheid behoudt, vind ik het een prima oplossing. Ik zou net zo goed aan jou kunnen vragen waarom een meerderheid zich bij jouw principes zou moeten neerleggen...
(zou door het mediacircus of oprechte opinie om een meerderheid gaan tegen het EPD, dan verandert de boel natuurlijk. Dan moet de hele boel worden heroverwogen. Zo ben ik dan ook wel weer. Maar het zou me enorm verbazen.)
Ze moeten het eerst eens wettelijk maken door de kamer heen zien te krijgen dat stukje papier wat in de bus is gevallen is volgens mij niks waard alleen voor je kont af te poetsen.quote:Op maandag 3 november 2008 23:10 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Maar JIJ beslist toch? Geen briefje insturen: jij vind het goed, wel briefje insturen: jij vind het niet goed. Of vind je een briefje insturen te veel werk, zelfs als je een sterke mening hierover hebt?
Overigens gaat het hier slechts om informatie, en niet over wat er met je lichaam mag worden gedaan en wat niet...
Hier lopen ze ook achter, maar zijn bezig met een inhaalslag. Gelukkig hebben we (voorlopig in ieder geval) hele strenge privacywetten.quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:24 schreef ElizabethR het volgende:
Gelukkig ben ik allang niet meer ingeschreven in Nederland en woon in een land dat heerlijk nogal achterloopt bij dit soort zaken. Nog geen EPD voor mij!! Ik zou overigens onmiddellijk bezwaar aantekenen.
Verder zou het ook nog eens zo kunnen zijn dat de zorg er überhaupt op achteruitgaat, omdat dit voor een aantal mensen een reden is om maar niet naar de dokter te gaan met bepaalde ziektes of aandoeningen, want dan komen er allerlei gegevens in een electronisch dossier. Ook geen beste zaak lijkt me.
Uiteraard, want de overheid wil natuurlijk vooral de gegevens van Turkssprekende inwoners verkopen aan Big Pharmaquote:Op dinsdag 4 november 2008 10:52 schreef Fogel het volgende:
Is de brief ook in het Engels (Fries/Marokkaans/Turks/whatever) beschikbaar? Normaal gesproken wordt informatie wat als doel heeft om de hele bevolking te dekken toch in meerdere talen uitgegeven? Of proberen ze bewust bepaalde groepen mensen buiten te sluiten?
Okay, thanks!quote:Op maandag 3 november 2008 23:07 schreef freako het volgende:
[..]
Jawel. Onder het kopje "Vraag en antwoord" op die site:
[..]
Als die er is dan is hij op de site in ieder geval niet 1-2-3 te vinden.quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:52 schreef Fogel het volgende:
Is de brief ook in het Engels (Fries/Marokkaans/Turks/whatever) beschikbaar? Normaal gesproken wordt informatie wat als doel heeft om de hele bevolking te dekken toch in meerdere talen uitgegeven? Of proberen ze bewust bepaalde groepen mensen buiten te sluiten?
En 4-5-6 ook niet, vandaar mijn vraag hierquote:Op dinsdag 4 november 2008 12:15 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als die er is dan is hij op de site in ieder geval niet 1-2-3 te vinden.
Probleem is dat die bezwaarbrief alleen bezwaar betreft tegen het inkijken van je EPD.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:33 schreef Steeven het volgende:
Ik maak keurig gebruik van de bezwaarbrief. Die hele brief is sowieso al om te wantrouwen, als je naar de inhoud kijkt dan lijkt dit EPD een briljante oplossing voor alle partijen, iedereen heeft er baat bij! Hou mij er maar mooi buiten.
Eigenlijk heb je geen keuzequote:Op dinsdag 4 november 2008 13:35 schreef agter het volgende:
[..]
Probleem is dat die bezwaarbrief alleen bezwaar betreft tegen het inkijken van je EPD.
Het EPD wordt hoe dan ook aangelegd met jouw gegevens.
Dat is wat mij nogal steekt.
Het zal wel allang aangelegd zijn denk ik zo, maar als ik erachter kom dat het ingekeken wordt zonder dat ik het weet doe ik ze een proces aan.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:35 schreef agter het volgende:
[..]
Probleem is dat die bezwaarbrief alleen bezwaar betreft tegen het inkijken van je EPD.
Het EPD wordt hoe dan ook aangelegd met jouw gegevens.
Dat is wat mij nogal steekt.
Dat is natuurlijk ook een leuk detail.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het zal wel allang aangelegd zijn denk ik zo, maar als ik erachter kom dat het ingekeken wordt zonder dat ik het weet doe ik ze een proces aan.
Ik heb geen bezwaar gemaakt hoor, heb nieteens een brief gekregen, in iedergeval niet aan mij persoonlijk geadreseerd.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook een leuk detail.
Als je bezwaar maakt kan je niet controleren of er iemand inzage in je dossier heeft gehad.
Als jij geen bezwaar maakt krijgen ze dat dus wel.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb geen bezwaar gemaakt hoor, heb nieteens een brief gekregen, in iedergeval niet aan mij persoonlijk geadreseerd.
En wat mij het meeste stoord is dat ze een handtekening willen op die brief waarvoor een handtekening voor iets wat niet bestaat.
Ik ben niet achterlijk hoor, misschien wordt dat wel gedacht in Den Haag.
Als ik voor iets teken wil ik ook weten waarvoor ik teken en anders krijgen ze niets.
Ja, als ze het per email gedaan hadden, was je er vanuit gegaan dat het een of ander nigeriaans scam-spam mailtje was geweestquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:59 schreef agter het volgende:
Toch vind ik die brief uiterst vreemd. Hij is niet geadresserd etc.
Iedereen kan wel zo'n brief sturen...
een soort catch 22 dusquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb geen bezwaar gemaakt hoor, heb nieteens een brief gekregen, in iedergeval niet aan mij persoonlijk geadreseerd.
En wat mij het meeste stoord is dat ze een handtekening willen op die brief waarvoor een handtekening voor iets wat niet bestaat.
Ik ben niet achterlijk hoor, misschien wordt dat wel gedacht in Den Haag.
Als ik voor iets teken wil ik ook weten waarvoor ik teken en anders krijgen ze niets.
Dat is dus wat me vreemd lijkt, volgens mij is het namelijk in strijd met de grondwet. En is het niet in strijd met de grondwet dan is het wel in strijd met de WPR lijkt me zo, en ik zal wel niet de enigste zijn. Zal heus wel iemand zijn die wat op dat gebied gespecialiseerd is die zich dat uitzoekt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als jij geen bezwaar maakt krijgen ze dat dus wel.
Is ook niet nodig, als je geen toestemming had gegeven kan er alleen achteraf even met een vinger gewezen worden "niet meer doen he"quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:28 schreef john2406 het volgende:
Niet dat ik je daar bij deze toestemming voor geef hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |