abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62937001
lol wat een droeftoeter dit, leeft in z'n eigen fantasy wereld.
pi_62937098
TS woont in Tilburg, inderdaad een droeftoeter.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_62937561
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:03 schreef Bilky het volgende:
Je bewaart alle supermarktbonnetjes?
Ik studeer economie, ik wil inzichten hebben in mijn uitgaven
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_62937906
Ik doe boodschappen bij de benzinepomp...wel duurder maar geen rijen. Ik kies daar bewust voor en zal dan ook niet gaan janken .
Ben alleenstaand, 31 jr, heb een redelijk goede baan, thuis van alle gemakken voorzien, nieuwbouw huurwoning met grote tuin, mooie auto, etcetc....
Succes is een keuze~! (in mijn geval bewust vrijgezel en geen kinderen,.....) heb je al het geld voor jezelf hahaha.
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:33 schreef CantBuyMeLuv het volgende:

. En ja, als je echt gedreven bent, dan lukt je dat wel.
Aldus het luiaard zelf....
  dinsdag 4 november 2008 @ 16:05:49 #205
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_62937922
http://www.nibud.nl/ Hier vind iedereen alles betreffende budgetbeheer en geen gezeik meer.
  dinsdag 4 november 2008 @ 18:02:20 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_62940705
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Succes is een keuze~! (in mijn geval bewust vrijgezel en geen kinderen,.....) heb je al het geld voor jezelf hahaha.
[..]

Een partner hebben en bewust kindloos zijn levert het dubbele op. Het gemiddelde yuppers-stel van rond de 26 - 28 zonder kinderen leeft ruimer dan jij.
pi_62940811
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Een partner hebben en bewust kindloos zijn levert het dubbele op. Het gemiddelde yuppers-stel van rond de 26 - 28 zonder kinderen leeft ruimer dan jij.
En hij heeft ook nog een huurwoning.. en doet zijn boodschappen bij een benzinepompstation...
Make my day!
pi_62945425
Jezus wat een gezeur, 1400 is makkelijk. Ik zat op 2K toen ik nog studeerde.

Anyways, even een screenshotje uit een oude budgetsheet, voor een reeel idee van tijdensstudententijdkosten:

pi_62945758
jezus waar fitnesste jij? Persoonlijk bij Regilio Tuur ofzo?
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:38:56 #210
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62947273
Sowieso: enorm duur internet, duur telefoonabbo, duur sporten.
Sjonge jonge zeg .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:01:13 #211
192166 Paupermans
They made me do it
pi_62948028
Studenten die menen als een koning te moeten leven
Kunnen ze de eerste vijf jaar dat ze werken kromliggen om hun studieschuld af te lossen
pi_62948379
Was laatst itempje over bij Radar ofzo, echt gewoon mensen die 80.000 schuld hadden ofzo. Iedereen denkt gelijk lekker te gaan verdienen, maar soms tref je het ff wat minder, of word je bv. arbeidsongeschikt of zoiets, dan ben je echt lekker het haasje, want zeker als je zoveel leent dan moet je wel gelijk netto 1800 - 2000 gaan verdienen, en kindertjes dat is echt niet zo bij iedere net afgestudeerde zo hoor...
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:11:16 #213
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62948417
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:07 schreef Bilky het volgende:
Wij hebben hier in Buitenpost 4 supermarkten, waaronder 2 prijsvechters. Met een beetje handigheid kun je met z'n 2en voor 55 euro in de week boodschappen prima eten...
55 euro per week voor 2 bij een prijsvechter? Ik doe 30 euro per week voor 2 bij de Jumbo. Ik weet niet wat jij een prijsvechter noemt, maar AH is er geen he
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_62948579
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:11 schreef thaduck het volgende:

[..]

55 euro per week voor 2 bij een prijsvechter? Ik doe 30 euro per week voor 2 bij de Jumbo. Ik weet niet wat jij een prijsvechter noemt, maar AH is er geen he
Denk dat je sowieso eten en boodschappen ff moet splitsen. Eten voor 30 euro per week voor 2 dat kan gewoon niet, tenzij je niet luncht, voor ontbijt goeiekope muesli met water eten, en als diner 7x per week de groente en vlees van de reclame en 50 gram rijst erbij. Verder niet snacken en alle limonade/koffie/thee e.d. van het goedkoopste Aldi C merk neemt

Maar sowieso 55 euro eten per week is al logischer, maar als je het over het totaalplaatje van boodschappen hebt, dus ook met je verzorgingsartikelen, wasmiddel/wasverzachter en dat soort shit, komt er denk ik toch al snel 10 tot 20 euro per week bij voor 2 personen.
pi_62948593
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:24 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Ik, een 20 jarige student, woon sinds kort met een maat in een vrij royaal appartement in het centrum van tilburg. De maandhuur door helft bedraagt 285 euro.

Daarnaast heb ik een ouder model van BMW cabrio die door motorische modificaties vrij rap is maar wel veel verbruikt (1 op 7). Ik gebruik m alleen voor plezierritjes. Ong 150 km per week.

Telefoonabbo kost 70 eur per maand. Ik weet niet hoeveel het eten/gas/water/stroom moet gaan kosten. Voor verwarming, de appartement is 105m2 excl kelder.
Wat ik op basis van 1 week qua stroomverbruik heb gezien, is dat we per dag 10 a 15 kwh verbruiken. Op jaarbasis zaol dit vermoedelijk 3500kwh zijn.

Stappen kost mij rond 300 eur per maand, kleding geschat op 100 eur. Ik heb geen flauw idee hoeveel de boodschappen kosten (AH)

Mn vraag is hoeveel ik van 1400 euro overhou, want ik heb nooit samen gewoond en weet dus ook niet wat ik ervan moet verwachten

Hoeveel zullen de kosten in mijn situatie gaan bedragen?
Ik denk net aan.
Je zal heus wel uitschieters hebben kwa uitbesteding vnl. naar boven.
300,- per maand stappen is idd. best veel.
AH is natuurlijk niet erg wijs. Gezien je keuze voor de supermarkt (wat je gewend bent blijkbaar),
en je royale uitgaans bestedingen. Ga je dit niet redden zonder tussenkomst van pappie, mammie, lenen of vrienden zo nu en dan.
Blow je ook?

Van 445,- moet nog af
95 ziektekosten
60 gas/electra (als het meezit)
20 internet/telefonie (gedeeld)
?? wegenbelasting
?? benzine
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_62948922
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:16 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Ik denk net aan.
Je zal heus wel uitschieters hebben kwa uitbesteding vnl. naar boven.
300,- per maand stappen is idd. best veel.
AH is natuurlijk niet erg wijs. Gezien je keuze voor de supermarkt (wat je gewend bent blijkbaar),
en je royale uitgaans bestedingen. Ga je dit niet redden zonder tussenkomst van pappie, mammie, lenen of vrienden zo nu en dan.
Blow je ook?
pi_62949067
Wiet kost toch geld. Weet je hoeveel die gasten uitgeven aan dat gedroogde gras?
Best veel hoor.
pi_62949155
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:30 schreef Man-E-Faces het volgende:
Wiet kost toch geld. Weet je hoeveel die gasten uitgeven aan dat gedroogde gras?
Best veel hoor.
Ja ok, maar stond ineens zo grappig na een verhaaltje over de dagelijkse boodschappen.

Maar het zou idd zowel zn grote mysterieuze inkomen als zn grote uitgavenpost voor uitgaan rechtvaardigen!
pi_62949232
Mischien doet ie beveiligingswerk ofzo, betaald goed hoor op sommige plekken. Ook zonder opleiding kun je dan vrij snel aan de slag. Op Shciphol bijv. overwoog ik bij ?? te gaan werken. 1400,- in de maand.
pi_62949298
ja maar goed, hij heeft stufi en leent max bij. Dat is legaal werk, dus als hij dat doet gaat hij zooooo dik over de grens heen wat je mag bijverdienen en is TS keihard het haasje en gaat hij heel veel mogen terugdokken
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:37:16 #221
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62949353
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Denk dat je sowieso eten en boodschappen ff moet splitsen. Eten voor 30 euro per week voor 2 dat kan gewoon niet, tenzij je niet luncht, voor ontbijt goeiekope muesli met water eten, en als diner 7x per week de groente en vlees van de reclame en 50 gram rijst erbij. Verder niet snacken en alle limonade/koffie/thee e.d. van het goedkoopste Aldi C merk neemt

Maar sowieso 55 euro eten per week is al logischer, maar als je het over het totaalplaatje van boodschappen hebt, dus ook met je verzorgingsartikelen, wasmiddel/wasverzachter en dat soort shit, komt er denk ik toch al snel 10 tot 20 euro per week bij voor 2 personen.
Niet?? Ik weet niet wat jij haalt, maar ik kom er bij lange na niet aan. Ik haal praktisch alles A-merk (Coca Cola, etc.). Eet elke dag gevarieerd zoals kip met rijst en Knorr wereldgerechten en aardappelen/groente/vlees etc.. Boterhammen voor 2 personen elke dag en een Sultana als ontbijt voor beide. En zoals gezegd, ik doe alleen boodschappen bij de Jumbo, geen aldi of andere meuk. Eten en boodschappen is voor mij hetzelfde, boodschappen = eten halen. Als ik een nieuwe bril of broek moet dan ga ik winkelen, niet boodschappen doen bij de Jumbo.

Wasmiddel neem ik af en toe mee, van Robijn enzo. Dus ook A-merk. Gel gewoon van Taft ofzo van 5 euro zoveel per pot, maar dat maak ik niet in 1x op.Als jij 10 tot 20 euro per week aan verzorgingsartikelen hebt dan moet je je echt zorgen gaan maken, want daar kan je een complete flat van verzorgen gok ik. Of doe je per week 1 fles deo, 1 pot gel, 2 flessen shampoo, etc. erdoorheen??

Je mag mijn bonnetjes zien, het zal je verbazen.
pi_62949416
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:36 schreef Loveless85 het volgende:
ja maar goed, hij heeft stufi en leent max bij. Dat is legaal werk, dus als hij dat doet gaat hij zooooo dik over de grens heen wat je mag bijverdienen en is TS keihard het haasje en gaat hij heel veel mogen terugdokken
Ah! op die manier. Ik ging er al vanuit dat niet iedereen op die leeftijd nog een opleiding doet (aan een stuk door)
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:40:30 #223
192166 Paupermans
They made me do it
pi_62949488
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:37 schreef thaduck het volgende:

[..]

Niet?? Ik weet niet wat jij haalt, maar ik kom er bij lange na niet aan. Ik haal praktisch alles A-merk (Coca Cola, etc.). Eet elke dag gevarieerd zoals kip met rijst en Knorr wereldgerechten en aardappelen/groente/vlees etc.. Boterhammen voor 2 personen elke dag en een Sultana als ontbijt voor beide.
Een Sultana als ontbijt
Deel je hem of pakken jullie allebei een heel pakje
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:44:29 #224
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62949645
Pakje per persoon, wij eten beiden niet 's ochtends. Ja dat is slecht, maar vooralsnog leef ik nog
pi_62949714
Wat een topic
En zoiets zit op de universiteit ook... De mensheid is echt verdoemd.
pi_62949724
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:37 schreef thaduck het volgende:

[..]

Niet?? Ik weet niet wat jij haalt, maar ik kom er bij lange na niet aan. Ik haal praktisch alles A-merk (Coca Cola, etc.). Eet elke dag gevarieerd zoals kip met rijst en Knorr wereldgerechten en aardappelen/groente/vlees etc.. Boterhammen voor 2 personen elke dag en een Sultana als ontbijt voor beide. En zoals gezegd, ik doe alleen boodschappen bij de Jumbo, geen aldi of andere meuk. Eten en boodschappen is voor mij hetzelfde, boodschappen = eten halen. Als ik een nieuwe bril of broek moet dan ga ik winkelen, niet boodschappen doen bij de Jumbo.

Wasmiddel neem ik af en toe mee, van Robijn enzo. Dus ook A-merk. Gel gewoon van Taft ofzo van 5 euro zoveel per pot, maar dat maak ik niet in 1x op.Als jij 10 tot 20 euro per week aan verzorgingsartikelen hebt dan moet je je echt zorgen gaan maken, want daar kan je een complete flat van verzorgen gok ik. Of doe je per week 1 fles deo, 1 pot gel, 2 flessen shampoo, etc. erdoorheen??

Je mag mijn bonnetjes zien, het zal je verbazen.
Het kan gewoon echt niet, je lult zo hard uit je nek. Zo'n pak wereldgerecht kost al 1,50 tot 2 euro, en dan heb je nog niks, moet je nog kip kopen (7 euro per kilo, zeg 300 gram dus komt op 2,30 ofzo, dan nog groente, en nog rijst). Ga je gemiddeld al redelijk dik over de 4/5 euro heen, dat keer 7 zit je al op, of zelfs over, de 30. Dan hebben we nog niet eens je brood (plus beleg), en je sultana's en flessen cola meegerekend. Fles cola gaat ook al ruim over de euro heen als je huismerk koopt.

Sowieso gaat je vlees al wel rond de 2 euro of erover heen, tenzij je krabbetjes of schouderkarbonade eet, of maar 50 gram p.p ofzo. Groente is voor 2 personen ook wel rond een euro, tenzij je daar ook echt voor iets vreselijks goedkoops kiest en dat 7 dagen per week eet. Je noemt hier nu cola, maar ik neem aan dat jij of je vriend(in) ook weleens van een alcoholische versnapering houdt, kratje bier heb je niet voor minder dan 9 euro, tenzij je huismerk-bocht drinkt. En flesje wijn gaat ook al richting 3 euro (ook hier een flesje sloeber bordeaux van 1,50 voorbehouden)

30 euro per week totaal voor 7 maaltijden, en dan nog kosten van je a-merk sultana's en cola e.d. geloof ik echt niet, dan mag je echt bonnetjes scannen om me te overtuigen

En nee ik koop niet wekelijks voor 10 tot 20 euro aan verzorgingsartikelen, maar als je GEMIDDELD je kosten van tandpasta, deo, gel, aftershave, tissues, plee papier, tampons (voor de vriendin uiteraard ), wasmiddel, wasverzachter, shampoo, douchegel, afwasmiddel, allesreiniger, glasreiniger, vaatdoekjes enzo gaat optellen kom je denk ik wel aan dat gemiddelde hoor.

En waar maak je uit op dat ik broeken of brillen als boodschappen zie
Ik heb het over het verschil tussen eten, en de andere dingen zoals boven vernoemde verzorgingsartikelen e.d. die je ook bij de supermarkt haalt

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2008 22:51:17 ]
pi_62949745
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik wou er serieus op in gaan tot k zag wie TS was
dat dus.

pi_62949875
TS is gewoon beetje erg simpel

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2008 22:51:40 ]
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:52:15 #229
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62949964
Loveless85: woon je in de buurt van Utrecht? Dan ga je volgende week met mij mee. Dan gaan we boodschappen doen en vervolgens bij mij thuis kijken. Dan zal je meeste A-merken aantreffen en bonnen van minder dan 30 euro.

Moet er wel bijzeggen dat ik regelmatig in de reclame haal. Pakken van Knorr neem ik mee als er 3 voor 2 zijn enzo. Koop ze ook wel los, maar dat wisselt af. Koop ook veel groot verpakkingen (wasmiddel altijd in minimaal 5 liter fles, kip per kilo, etc.), wat de prijs drukt gemiddeld.

Als je bewust boodschappen doet dan is het mogelijk, moet er wel bijzeggen dat ik nu soepel ben omdat we geen noodzaak hebben. Maar toen ivetje studeerde en ik alleen verdiener was dan hadden we gemiddeld per week 25 euro aan boodschappen.
pi_62950245
Ik woon Delft, dus vrij onmogelijk.

Ik geloof je wel dat je lowbudget boodschappen deed, en koop zelf vaak ook wel 'slim' in (vlees wat we vaak eten als t in de aanbieding is paar pakjes extra en dat invriezen, dat soort shit).

Maar ik blijf erbij dat ik denk ik nooit voor 30 euro een hele week kan eten... Hier gaat er denk ik zo'n 180 tot 200 euro in de maand doorheen aan boodschappen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2008 23:00:49 ]
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:03:25 #231
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62950367
Ik heb op dit moment 50 euro per week staan voor boodschappen. En daarmee kom ik meer dan makkelijk uit gemiddeld over een jaar.

Ik kan het overigens ook voor 200 euro per week, maar dat was niet de vraag Dat deed ik toen ik net het huis uit was, 2x per week biefstuk
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:05:20 #232
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:07:35 #233
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62950513
Ja, dat is toch leuk
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:09:25 #234
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_62950596
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:07 schreef thaduck het volgende:
Ja, dat is toch leuk
Jammer dat TS alleen niet meer reageert
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:10:29 #235
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62950649
Je kan niet alles mee hebben in je leven
pi_62951117
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:03 schreef thaduck het volgende:
Ik heb op dit moment 50 euro per week staan voor boodschappen. En daarmee kom ik meer dan makkelijk uit gemiddeld over een jaar.

Ik kan het overigens ook voor 200 euro per week, maar dat was niet de vraag Dat deed ik toen ik net het huis uit was, 2x per week biefstuk
Op een gegeven moment wordt het cheap shoppen maar toch goed en lekker eten leuk, zelfs voor mannen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:24:12 #237
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62951191
Ik weet niet hoe het bij jouw zit, maar ik doe liever in mijn eentje boodschappen. Ben ik met 15 minuten buiten zonder problemen
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:25:46 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_62951251
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:52 schreef thaduck het volgende:
Loveless85: woon je in de buurt van Utrecht? Dan ga je volgende week met mij mee. Dan gaan we boodschappen doen en vervolgens bij mij thuis kijken. Dan zal je meeste A-merken aantreffen en bonnen van minder dan 30 euro.

Moet er wel bijzeggen dat ik regelmatig in de reclame haal. Pakken van Knorr neem ik mee als er 3 voor 2 zijn enzo. Koop ze ook wel los, maar dat wisselt af. Koop ook veel groot verpakkingen (wasmiddel altijd in minimaal 5 liter fles, kip per kilo, etc.), wat de prijs drukt gemiddeld.

Als je bewust boodschappen doet dan is het mogelijk, moet er wel bijzeggen dat ik nu soepel ben omdat we geen noodzaak hebben. Maar toen ivetje studeerde en ik alleen verdiener was dan hadden we gemiddeld per week 25 euro aan boodschappen.
Sorry dat ik het zeg, maar ik geloof er ook helemaal niks van. Voor 30 euro met z'n 2-en eten is gewoon onmogelijk. Precies om de redenen die loveless85 zegt. Als je een Knorr-pakket maakt ben je sowieso 3 a 4 euro per gerecht kwijt. Tuurlijk is een pasta-gerecht of een rijst-gerecht misschien nog wel wat goedkoper. Maar laat ik je het voordeel van de twijfel geven. Stel je haalt het om voor 20 euro de hele week avondeten te maken. Hou je nog 10 euro over. Dan heb je nog ontbijt, lunch, tussendoortjes en drinken.

Ontbijt: Sultana, dus in totaal 14 Sultana's in de week. Een pakje Sultana's met 5 Sultana's erin kost 1,43. Een pakje AH Fruitbiscuit kost 1,09 per pakje. Laten we een gemiddelde pakken van 3,5 euro voor je ontbijt. Ik neem aan dat je iets van melk, vruchtensap etc drinkt bij je ontbijt en geen water. Laten we er in totaal 5 euro van maken.

Lunch: Laten we eens zeggen dat jullie kleine eters zijn. in totaal 4 boterhammen per dag. Is in totaal een ruim brood per week. Een beetje fatsoenlijk brood kost je 1,50. Dan nog je beleg en af en toe een pot pindakaas en/of chocopasta. Dan zit je in een gunstig geval ook op 5 euro, maar dat is heel gunstig berekend.

Drinken: Je koopt coca-cola in 1.5 liter flessen. Kost ongeveer 1,30 per fles als je het in een voordeelverpakking koopt. Pak em beet 4 euro. Maar je drinkt ook nog andere dingen neem ik aan. siroop, bier, wijn, ander fris, vruchtensap etc. Schatting: 8 euro

tussendoortjes: Fruit, een keertje chips, zoutjes etc. 5 euro

Ik denk dat dit al een zeer gunstige berekening is van wat je minimaal kwijt kunt zijn zonder dat je gratis dingen krijgt. Dan zit ik echt op zijn minst op 43 euro, en dat lijkt me persoonlijk al schier onmogelijk
pi_62951420
Ik kan voor 30 euro makkelijk een week voor 2 mensen koken.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:31:38 #240
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62951446
Bij ontbijt drik ik koffie/thee van het werk. Ontbijt doe ik niet, tis meer om 11 uur een Sultana voor de ergste trek. Die andere prijzen vind ik prachtig, maar zijn minimaal 25% hoger dan de Jumbo in Zeist. Ik geloof ik dat ik 99 cent betaal voor een pakje Sultana dingen uit mijn hoofd bijvoorbeeld.

Ga is mee zou ik zeggen, het zal je verbazen!
pi_62951529
TVP
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:36:15 #242
62913 Blik
The one and Only!
pi_62951603
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:31 schreef thaduck het volgende:
Bij ontbijt drik ik koffie/thee van het werk. Ontbijt doe ik niet, tis meer om 11 uur een Sultana voor de ergste trek. Die andere prijzen vind ik prachtig, maar zijn minimaal 25% hoger dan de Jumbo in Zeist. Ik geloof ik dat ik 99 cent betaal voor een pakje Sultana dingen uit mijn hoofd bijvoorbeeld.

Ga is mee zou ik zeggen, het zal je verbazen!
Zoals ik al zei, deze schattingen zijn nog steeds conservatief. MIsschien betaal je ergens wat minder voor je producten als het in de aanbieding is. Maar die 13 euro win je niet terug. En er eigenlijk totaal geen ruimte om eens een keer wat te snacken, snoepen, alcohol te drinken, uitgebreider te koken, eens een keer wat anders te eten dan kip/gehakt/rijst/pasta en ingeblikte groenten.

En jezelf uithongeren en zeggen dat je goedkoop uitbent iedere week, dat kan iedereen. Maar om nou te zeggen dat het gezond is om de halve dag te leven op een sultana en een paar boterhammen en 's avonds ook nog eens slecht en ongevarieerd (je kunt amper gevarieerd eten als je met zo'n budget zit) eet, dat kun je niet zeggen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Blik op 04-11-2008 23:41:30 ]
pi_62951637
Ik doe ook bij de Jumbo (iedere dag, beetje dom) boodschappen voor 2 en kom rond de 10 euro per dag uit, gemiddeld. Dan kook ik in het weekend wat uitgebreider en af en toe een fles wijn enzo, maar alles past er dan wel in.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:39:09 #244
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62951691
Afgelopen zaterdag:
03-11-2008 28,61EUR

Week ervoor:
20-10-2008 44,60EUR

Daarvoor:
06-10-2008 24,05 EUR

Daarvoor:
29-09-2008 39,12 EUR

Gemiddeld: 34,10 euro.

Kom langs, en dan laat ik het je zien. Geen probleem.

(er mist 1 week, dat klopt: toen was ik op vakantie in Duitsland)
quote:
En jezelf uithongeren en zeggen dat je goedkoop uitbent iedere week, dat kan iedereen.
Uithongeren Hier wordt geen honger geleden, bijna het tegendeel zelfs.
pi_62951750
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:30 schreef existenz het volgende:
Ik kan voor 30 euro makkelijk een week voor 2 mensen koken.
Koken zou wellicht kunnen als je een hele week goedkope groente eet met pasta en reclame-vlees of gehakt of karbonaadjes ofzo. Maar sowieso ging het ook over ontbijt, lunch, tussendoortjes, drinken, snacks, en alles eromheen

Maar makkelijk zal het niet zijn denk ik, en erg saai als je het wekelijks doet.

Verder wat hierboven gezegd word, mooie berekening! Zeer mee eens!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2008 23:43:01 ]
pi_62951790
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:39 schreef thaduck het volgende:
Afgelopen zaterdag:
03-11-2008 28,61EUR

Week ervoor:
20-10-2008 44,60EUR

Daarvoor:
06-10-2008 24,05 EUR

Daarvoor:
29-09-2008 39,12 EUR

[..]

Jij koopt op 1 dag al je boodschappen voor 1 hele week? Je haalt niks van verse dingen op een later tijdstip of eens buiten de deur / bij andere winkels wat ofzo?
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:44:00 #247
62913 Blik
The one and Only!
pi_62951862
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:39 schreef thaduck het volgende:
Afgelopen zaterdag:
03-11-2008 28,61EUR

Week ervoor:
20-10-2008 44,60EUR

Daarvoor:
06-10-2008 24,05 EUR

Daarvoor:
29-09-2008 39,12 EUR

[..]

Is nog altijd geen 30 euro, je zit maar liefst ruim 13% over je budget geen. En ik geloof niet dat je nooit doordeweeks nog eens ergens wat koopt of dat je nooit nog wat ergens anders wat uitgeeft aan boodschappen dan de Jumbo. Je vitamine-inname zal erg hoog zijn, zo zonder verse groentes
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:44:25 #248
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62951883
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jij koopt op 1 dag al je boodschappen voor 1 hele week? Je haalt niks van verse dingen op een later tijdstip of eens buiten de deur / bij andere winkels wat ofzo?
Nee, wij doen alleen op zaterdag boodschappen (normaal, het kan altijd is anders zijn). Uit eten gaan we alleen op vakantie (vinden we beiden niet veel aan). Andere winkels zijn bij mij kleding of computerwinkels bv. maar dat telt niet mee met gewone boodschappen.
pi_62951924
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Is nog altijd geen 30 euro, je zit maar liefst ruim 13% over je budget geen. En ik geloof niet dat je nooit doordeweeks nog eens ergens wat koopt of dat je nooit nog wat ergens anders wat uitgeeft aan boodschappen dan de Jumbo
Same, je kan echt niet al je vlees en groente een week vooruit halen, sowieso niet al je boodschappen, er gaat altijd wel iets harder dan verwacht of heb je ineens trek in iets wat je niet in huis heb oid. Tenzij je volgens een of ander stalinistisch regime iedere dag hetzelfde eet in dezelfde verhouding, dan kunnen je beweringen waar zijn
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:45:43 #250
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62951935
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Is nog altijd geen 30 euro, je zit maar liefst ruim 13% over je budget geen. En ik geloof niet dat je nooit doordeweeks nog eens ergens wat koopt of dat je nooit nog wat ergens anders wat uitgeeft aan boodschappen dan de Jumbo
Prima, dan geloof je het niet. Zal me eerlijk gezegd me reet roesten. Ga in op mijn uitnodiging en zie het zelf.

Overigens heb ik al gezegd dat ik op dit moment niet op het geld let, dus dat ik boven de 30 euro zit verbaast me niet. Maar 34 is dichter bij 30 dan bij 55 he?

Maar goed, niemand die meegaat? Stop dan met zeuren en ga lekker AH spekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')