Ik studeer economie, ik wil inzichten hebben in mijn uitgavenquote:
Aldus het luiaard zelf....quote:Op maandag 3 november 2008 11:33 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
. En ja, als je echt gedreven bent, dan lukt je dat wel.
Een partner hebben en bewust kindloos zijn levert het dubbele op. Het gemiddelde yuppers-stel van rond de 26 - 28 zonder kinderen leeft ruimer dan jij.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Succes is een keuze~! (in mijn geval bewust vrijgezel en geen kinderen,.....) heb je al het geld voor jezelf hahaha.
[..]
En hij heeft ook nog een huurwoning.. en doet zijn boodschappen bij een benzinepompstation...quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Een partner hebben en bewust kindloos zijn levert het dubbele op. Het gemiddelde yuppers-stel van rond de 26 - 28 zonder kinderen leeft ruimer dan jij.
55 euro per week voor 2 bij een prijsvechter? Ik doe 30 euro per week voor 2 bij de Jumbo. Ik weet niet wat jij een prijsvechter noemt, maar AH is er geen hequote:Op dinsdag 4 november 2008 14:07 schreef Bilky het volgende:
Wij hebben hier in Buitenpost 4 supermarkten, waaronder 2 prijsvechters. Met een beetje handigheid kun je met z'n 2en voor 55 euro in de week boodschappen prima eten...
Denk dat je sowieso eten en boodschappen ff moet splitsen. Eten voor 30 euro per week voor 2 dat kan gewoon niet, tenzij je niet luncht, voor ontbijt goeiekope muesli met water eten, en als diner 7x per week de groente en vlees van de reclame en 50 gram rijst erbij. Verder niet snacken en alle limonade/koffie/thee e.d. van het goedkoopste Aldi C merk neemtquote:Op dinsdag 4 november 2008 22:11 schreef thaduck het volgende:
[..]
55 euro per week voor 2 bij een prijsvechter? Ik doe 30 euro per week voor 2 bij de Jumbo. Ik weet niet wat jij een prijsvechter noemt, maar AH is er geen he
Ik denk net aan.quote:Op zondag 2 november 2008 14:24 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Ik, een 20 jarige student, woon sinds kort met een maat in een vrij royaal appartement in het centrum van tilburg. De maandhuur door helft bedraagt 285 euro.
Daarnaast heb ik een ouder model van BMW cabrio die door motorische modificaties vrij rap is maar wel veel verbruikt (1 op 7). Ik gebruik m alleen voor plezierritjes. Ong 150 km per week.
Telefoonabbo kost 70 eur per maand. Ik weet niet hoeveel het eten/gas/water/stroom moet gaan kosten. Voor verwarming, de appartement is 105m2 excl kelder.
Wat ik op basis van 1 week qua stroomverbruik heb gezien, is dat we per dag 10 a 15 kwh verbruiken. Op jaarbasis zaol dit vermoedelijk 3500kwh zijn.
Stappen kost mij rond 300 eur per maand, kleding geschat op 100 eur. Ik heb geen flauw idee hoeveel de boodschappen kosten (AH)
Mn vraag is hoeveel ik van 1400 euro overhou, want ik heb nooit samen gewoond en weet dus ook niet wat ik ervan moet verwachten
Hoeveel zullen de kosten in mijn situatie gaan bedragen?
quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:16 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Ik denk net aan.
Je zal heus wel uitschieters hebben kwa uitbesteding vnl. naar boven.
300,- per maand stappen is idd. best veel.
AH is natuurlijk niet erg wijs. Gezien je keuze voor de supermarkt (wat je gewend bent blijkbaar),
en je royale uitgaans bestedingen. Ga je dit niet redden zonder tussenkomst van pappie, mammie, lenen of vrienden zo nu en dan.
Blow je ook?
Ja ok, maar stond ineens zo grappig na een verhaaltje over de dagelijkse boodschappen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:30 schreef Man-E-Faces het volgende:
Wiet kost toch geld. Weet je hoeveel die gasten uitgeven aan dat gedroogde gras?
Best veel hoor.
Niet?? Ik weet niet wat jij haalt, maar ik kom er bij lange na niet aan. Ik haal praktisch alles A-merk (Coca Cola, etc.). Eet elke dag gevarieerd zoals kip met rijst en Knorr wereldgerechten en aardappelen/groente/vlees etc.. Boterhammen voor 2 personen elke dag en een Sultana als ontbijt voor beide. En zoals gezegd, ik doe alleen boodschappen bij de Jumbo, geen aldi of andere meuk. Eten en boodschappen is voor mij hetzelfde, boodschappen = eten halen. Als ik een nieuwe bril of broek moet dan ga ik winkelen, niet boodschappen doen bij de Jumbo.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Denk dat je sowieso eten en boodschappen ff moet splitsen. Eten voor 30 euro per week voor 2 dat kan gewoon niet, tenzij je niet luncht, voor ontbijt goeiekope muesli met water eten, en als diner 7x per week de groente en vlees van de reclame en 50 gram rijst erbij. Verder niet snacken en alle limonade/koffie/thee e.d. van het goedkoopste Aldi C merk neemt
Maar sowieso 55 euro eten per week is al logischer, maar als je het over het totaalplaatje van boodschappen hebt, dus ook met je verzorgingsartikelen, wasmiddel/wasverzachter en dat soort shit, komt er denk ik toch al snel 10 tot 20 euro per week bij voor 2 personen.
Ah! op die manier. Ik ging er al vanuit dat niet iedereen op die leeftijd nog een opleiding doet (aan een stuk door)quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:36 schreef Loveless85 het volgende:
ja maar goed, hij heeft stufi en leent max bij. Dat is legaal werk, dus als hij dat doet gaat hij zooooo dik over de grens heen wat je mag bijverdienen en is TS keihard het haasje en gaat hij heel veel mogen terugdokken
Een Sultana als ontbijtquote:Op dinsdag 4 november 2008 22:37 schreef thaduck het volgende:
[..]
Niet?? Ik weet niet wat jij haalt, maar ik kom er bij lange na niet aan. Ik haal praktisch alles A-merk (Coca Cola, etc.). Eet elke dag gevarieerd zoals kip met rijst en Knorr wereldgerechten en aardappelen/groente/vlees etc.. Boterhammen voor 2 personen elke dag en een Sultana als ontbijt voor beide.
Het kan gewoon echt niet, je lult zo hard uit je nek. Zo'n pak wereldgerecht kost al 1,50 tot 2 euro, en dan heb je nog niks, moet je nog kip kopen (7 euro per kilo, zeg 300 gram dus komt op 2,30 ofzo, dan nog groente, en nog rijst). Ga je gemiddeld al redelijk dik over de 4/5 euro heen, dat keer 7 zit je al op, of zelfs over, de 30. Dan hebben we nog niet eens je brood (plus beleg), en je sultana's en flessen cola meegerekend. Fles cola gaat ook al ruim over de euro heen als je huismerk koopt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:37 schreef thaduck het volgende:
[..]
Niet?? Ik weet niet wat jij haalt, maar ik kom er bij lange na niet aan. Ik haal praktisch alles A-merk (Coca Cola, etc.). Eet elke dag gevarieerd zoals kip met rijst en Knorr wereldgerechten en aardappelen/groente/vlees etc.. Boterhammen voor 2 personen elke dag en een Sultana als ontbijt voor beide. En zoals gezegd, ik doe alleen boodschappen bij de Jumbo, geen aldi of andere meuk. Eten en boodschappen is voor mij hetzelfde, boodschappen = eten halen. Als ik een nieuwe bril of broek moet dan ga ik winkelen, niet boodschappen doen bij de Jumbo.
Wasmiddel neem ik af en toe mee, van Robijn enzo. Dus ook A-merk. Gel gewoon van Taft ofzo van 5 euro zoveel per pot, maar dat maak ik niet in 1x op.Als jij 10 tot 20 euro per week aan verzorgingsartikelen hebt dan moet je je echt zorgen gaan maken, want daar kan je een complete flat van verzorgen gok ik. Of doe je per week 1 fles deo, 1 pot gel, 2 flessen shampoo, etc. erdoorheen??
Je mag mijn bonnetjes zien, het zal je verbazen.
dat dus.quote:Op zondag 2 november 2008 14:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik wou er serieus op in gaan tot k zag wie TS was
Op een gegeven moment wordt het cheap shoppen maar toch goed en lekker eten leuk, zelfs voor mannenquote:Op dinsdag 4 november 2008 23:03 schreef thaduck het volgende:
Ik heb op dit moment 50 euro per week staan voor boodschappen. En daarmee kom ik meer dan makkelijk uit gemiddeld over een jaar.
Ik kan het overigens ook voor 200 euro per week, maar dat was niet de vraagDat deed ik toen ik net het huis uit was, 2x per week biefstuk
Sorry dat ik het zeg, maar ik geloof er ook helemaal niks van. Voor 30 euro met z'n 2-en eten is gewoon onmogelijk. Precies om de redenen die loveless85 zegt. Als je een Knorr-pakket maakt ben je sowieso 3 a 4 euro per gerecht kwijt. Tuurlijk is een pasta-gerecht of een rijst-gerecht misschien nog wel wat goedkoper. Maar laat ik je het voordeel van de twijfel geven. Stel je haalt het om voor 20 euro de hele week avondeten te maken. Hou je nog 10 euro over. Dan heb je nog ontbijt, lunch, tussendoortjes en drinken.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:52 schreef thaduck het volgende:
Loveless85: woon je in de buurt van Utrecht? Dan ga je volgende week met mij mee. Dan gaan we boodschappen doen en vervolgens bij mij thuis kijken. Dan zal je meeste A-merken aantreffen en bonnen van minder dan 30 euro.
Moet er wel bijzeggen dat ik regelmatig in de reclame haal. Pakken van Knorr neem ik mee als er 3 voor 2 zijn enzo. Koop ze ook wel los, maar dat wisselt af. Koop ook veel groot verpakkingen (wasmiddel altijd in minimaal 5 liter fles, kip per kilo, etc.), wat de prijs drukt gemiddeld.
Als je bewust boodschappen doet dan is het mogelijk, moet er wel bijzeggen dat ik nu soepel ben omdat we geen noodzaak hebben. Maar toen ivetje studeerde en ik alleen verdiener was dan hadden we gemiddeld per week 25 euro aan boodschappen.
Zoals ik al zei, deze schattingen zijn nog steeds conservatief. MIsschien betaal je ergens wat minder voor je producten als het in de aanbieding is. Maar die 13 euro win je niet terug. En er eigenlijk totaal geen ruimte om eens een keer wat te snacken, snoepen, alcohol te drinken, uitgebreider te koken, eens een keer wat anders te eten dan kip/gehakt/rijst/pasta en ingeblikte groenten.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:31 schreef thaduck het volgende:
Bij ontbijt drik ik koffie/thee van het werk. Ontbijt doe ik niet, tis meer om 11 uur een Sultana voor de ergste trek. Die andere prijzen vind ik prachtig, maar zijn minimaal 25% hoger dan de Jumbo in Zeist. Ik geloof ik dat ik 99 cent betaal voor een pakje Sultana dingen uit mijn hoofd bijvoorbeeld.
Ga is mee zou ik zeggen, het zal je verbazen!
Uithongerenquote:En jezelf uithongeren en zeggen dat je goedkoop uitbent iedere week, dat kan iedereen.
Koken zou wellicht kunnen als je een hele week goedkope groente eet met pasta en reclame-vlees of gehakt of karbonaadjes ofzo. Maar sowieso ging het ook over ontbijt, lunch, tussendoortjes, drinken, snacks, en alles eromheenquote:Op dinsdag 4 november 2008 23:30 schreef existenz het volgende:
Ik kan voor 30 euro makkelijk een week voor 2 mensen koken.
Jij koopt op 1 dag al je boodschappen voor 1 hele week? Je haalt niks van verse dingen op een later tijdstip of eens buiten de deur / bij andere winkels wat ofzo?quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:39 schreef thaduck het volgende:
Afgelopen zaterdag:
03-11-2008 28,61EUR
Week ervoor:
20-10-2008 44,60EUR
Daarvoor:
06-10-2008 24,05 EUR
Daarvoor:
29-09-2008 39,12 EUR
Gemiddeld: 34,10 euro.
Kom langs, en dan laat ik het je zien. Geen probleem.
(er mist 1 week, dat klopt: toen was ik op vakantie in Duitsland)
[..]
UithongerenHier wordt geen honger geleden, bijna het tegendeel zelfs.
Is nog altijd geen 30 euro, je zit maar liefst ruim 13% over je budget geen. En ik geloof niet dat je nooit doordeweeks nog eens ergens wat koopt of dat je nooit nog wat ergens anders wat uitgeeft aan boodschappen dan de Jumbo. Je vitamine-inname zal erg hoog zijn, zo zonder verse groentesquote:Op dinsdag 4 november 2008 23:39 schreef thaduck het volgende:
Afgelopen zaterdag:
03-11-2008 28,61EUR
Week ervoor:
20-10-2008 44,60EUR
Daarvoor:
06-10-2008 24,05 EUR
Daarvoor:
29-09-2008 39,12 EUR
Gemiddeld: 34,10 euro.
Kom langs, en dan laat ik het je zien. Geen probleem.
(er mist 1 week, dat klopt: toen was ik op vakantie in Duitsland)
[..]
UithongerenHier wordt geen honger geleden, bijna het tegendeel zelfs.
Nee, wij doen alleen op zaterdag boodschappen (normaal, het kan altijd is anders zijn). Uit eten gaan we alleen op vakantie (vinden we beiden niet veel aan). Andere winkels zijn bij mij kleding of computerwinkels bv. maar dat telt niet mee met gewone boodschappen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jij koopt op 1 dag al je boodschappen voor 1 hele week? Je haalt niks van verse dingen op een later tijdstip of eens buiten de deur / bij andere winkels wat ofzo?
Same, je kan echt niet al je vlees en groente een week vooruit halen, sowieso niet al je boodschappen, er gaat altijd wel iets harder dan verwacht of heb je ineens trek in iets wat je niet in huis heb oid. Tenzij je volgens een of ander stalinistisch regime iedere dag hetzelfde eet in dezelfde verhouding, dan kunnen je beweringen waar zijnquote:Op dinsdag 4 november 2008 23:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Is nog altijd geen 30 euro, je zit maar liefst ruim 13% over je budget geen. En ik geloof niet dat je nooit doordeweeks nog eens ergens wat koopt of dat je nooit nog wat ergens anders wat uitgeeft aan boodschappen dan de Jumbo
Prima, dan geloof je het niet. Zal me eerlijk gezegd me reet roesten. Ga in op mijn uitnodiging en zie het zelf.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Is nog altijd geen 30 euro, je zit maar liefst ruim 13% over je budget geen. En ik geloof niet dat je nooit doordeweeks nog eens ergens wat koopt of dat je nooit nog wat ergens anders wat uitgeeft aan boodschappen dan de Jumbo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |