Maar als ik s'nachts slaap? Te denken aanbabyfoon, electrische kachel en dat soort dingen.... vandaar eigenlijk. Overdag merk ik het welquote:Op zondag 2 november 2008 12:45 schreef fransbreda het volgende:
Waarom eigenlijk, dat je geen stroom meer hebt merk je toch meteen?
Ik heb hier thuis 7 groepen in de meterkast. Er zijn er best een paar bij waarvan ik het niet direct zou kunnen merken als die wegvallen.quote:Op zondag 2 november 2008 12:45 schreef fransbreda het volgende:
Waarom eigenlijk, dat je geen stroom meer hebt merk je toch meteen?
quote:Op zondag 2 november 2008 12:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maar als ik s'nachts slaap? Te denken aanbabyfoon, electrische kachel en dat soort dingen.... vandaar eigenlijk. Overdag merk ik het welmaar als ik slaap niet.
quote:Op zondag 2 november 2008 12:51 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Waarom heb je dat apparaat nodig, als ik weten mag?
Zoeen luchthoorn dat zelfs de pacemaker van de buurman het begeeft.quote:Op zondag 2 november 2008 13:01 schreef Jonathon het volgende:
Je kan het op meer manieren doen, het meest simpele is een UPS, deze zal signaal afgeven op het moment dat de netspanning weg valt.
Een andere meer professionele oplossing is een "netwachter" (Mains Power Watchdog) dit is een apparaatje wat de net/nul spanning checkt en zal een contactje schakellen op het moment dat de netspanning zakt, maar dit is niet een plug en play ding
Knutselmanier:
Wat ook kan is een 12v hoorn of alarm met een batterij verbinden en daar een relais tussen zetten, en de spoel van het relais in de netspanning.
Op het moment dat de netspanning weg valt zal ook het relais uitvallen en de verbinding tussen de batterij en het alarm gemaakt worden.
Zoiets idd, precies zoiets zoek ik, dat moet toch simpel te maken of vinden zijn lijkt me ....quote:Op zondag 2 november 2008 13:01 schreef Jonathon het volgende:
Knutselmanier:
Wat ook kan is een 12v hoorn of alarm met een batterij verbinden en daar een relais tussen zetten, en de spoel van het relais in de netspanning.
Op het moment dat de netspanning weg valt zal ook het relais uitvallen en de verbinding tussen de batterij en het alarm gemaakt worden.
Er zijn schakelaar automaten met een indicator (meestal een lampje, maar zoemer moet ook kunnen) maar dat is duur en moet je laten plaatsen.quote:Op zondag 2 november 2008 12:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maar als ik s'nachts slaap? Te denken aanbabyfoon, electrische kachel en dat soort dingen.... vandaar eigenlijk. Overdag merk ik het welmaar als ik slaap niet.
zoiets inderdaad. niet eens moeilijk om te maken!quote:Op zondag 2 november 2008 13:01 schreef Jonathon het volgende:
Knutselmanier:
Ik heb in elf jaar nog nooit me verwarming in me auto gebruikt....is dat uberhaupt wel nuttigquote:Op zondag 2 november 2008 13:21 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb hier in 11 jaar nog niet een doorgeslagen stop gehad.
Is zo'n apparaat uberhaupt wel nuttig?
Aquarium is inderdaad een vervelend geval.quote:Op zondag 2 november 2008 13:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik heb in elf jaar nog nooit me verwarming in me auto gebruikt....is dat uberhaupt wel nuttig![]()
Snap je de vergelijking.... IK wil het dus wel hebben... jij niet.... ik wel....
Ik heb een aquarium die op tempratuur moet blijven, een electrische kachel en andere apparatuur waar de spanning op moet blijven, overdag maar ook belangrijk in de nacht
Dat is vrij simpel, thermokoppel + 0-10v > 4-20mA converter + plctje en melder dit soort dingen zullen vast en zeker in zijn geheel te koop zijn zeker als het leven van de visjes ervanaf hangtquote:Op zondag 2 november 2008 13:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Aquarium is inderdaad een vervelend geval.
Vrienden hadden enkele maanden geleden hun verwamingselement in het aquarium op hol.
Vrijwel alle vissen dood
Zou je dus iets moeten hebben dat zowel bij verhoogde als verlaagde temperatuur alarm slaat.
quote:Op zondag 2 november 2008 14:01 schreef Loveless85 het volgende:
Je zit gewoon keihard wiet te kweken
die oplossing wil TS geloof ik niet, of hij heeft er de 3 vorige keren dat een wannebe Nico dit voorstelde overheen gelezen ofzo?quote:Op zondag 2 november 2008 14:36 schreef gateway het volgende:
Men neemt een relais met een spoelspanning van 230 volt.
Een accu van 12 volt
een zoemer op 12 volt.
Op een NC contact van het relais sluit je de zoemer aan
Spanning valt weg, contact sluit en laat zoemer klinken.
quote:Op zondag 2 november 2008 14:36 schreef gateway het volgende:
Men neemt een relais met een spoelspanning van 230 volt.
Een accu van 12 volt
een zoemer op 12 volt.
Op een NC contact van het relais sluit je de zoemer aan
Spanning valt weg, contact sluit en laat zoemer klinken.
quote:Op zondag 2 november 2008 14:01 schreef Loveless85 het volgende:
Je zit gewoon keihard wiet te kweken
Dat betekent dus dat wanneer een spanning op de spoel wordt gezet, het contact dus open gaat. Je verwart NC met NO. de buzzer moet wel degelijk met een NC-contact aangesloten worden.quote:Op zondag 2 november 2008 17:59 schreef Jonathon het volgende:
[..]
NC staat voor normally closed dus als jij 230 op de spoel zet dan is ie uit z'n normaal/ruststand dus zal opkomen en de zoemer zal te horen zijn zolang er netspanning aanwezig is
quote:Op zondag 2 november 2008 13:21 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb hier in 11 jaar nog niet een doorgeslagen stop gehad.
Is zo'n apparaat uberhaupt wel nuttig?
ligt er natuurlijk aan wat je onder "normally" verstaatquote:Op zondag 2 november 2008 19:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat wanneer een spanning op de spoel wordt gezet, het contact dus open gaat. Je verwart NC met NO. de buzzer moet wel degelijk met een NC-contact aangesloten worden.
ja maar dat moet je dus wel weten, anders vraag je je af wat normally isquote:Op maandag 3 november 2008 19:37 schreef LPC-JP het volgende:
Met Normally wordt bedoelt dat de bedieningsspoel spanningsloos is.
Een NC contact maakt dus contact als er geen spanning op de spoel staat.
dit is ook niet helemaal waarquote:Op maandag 3 november 2008 19:37 schreef LPC-JP het volgende:
Met Normally wordt bedoelt dat de bedieningsspoel spanningsloos is.
Een NC contact maakt dus contact als er geen spanning op de spoel staat.
Ik ben al iets op het spoorquote:Op donderdag 11 december 2008 19:39 schreef JJasperO het volgende:
Admiraal heb je al iets gevonden?
Ik ben naar precies hetzelfde apparaatje op zoek! Ik zat er al aan te denken om zoiets zelf in elkaar te knutselen en ondanks dat ik weinig verstand heb van die techniek is dat niet eens zo'n gek idee omdat het waarschijnlijk een vrij simpel apparaatje is.
Aan de andere kant zou je denken dat zo'n systeempje echt wel bestaat. Er zijn vast meer mensen die er belang bij hebben dat ze wakker worden als de stoppen doorslaan (zoals bij ons ook op bizarre momenten gebeurt). Heb je al wat gevonden?
meteen even aan je rookmelders koppelenquote:Op vrijdag 12 december 2008 21:35 schreef gateway het volgende:
oplossing was al gepost, gewoon zelf maken
ja maarjah, rookmelders met doorlus is pas sinds een paar jaar verplicht in het bouwbesluit.... dus als je dat later ingebouwd hebt dan wordt het zo'n kabelzooiquote:Op zaterdag 13 december 2008 00:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
meteen even aan je rookmelders koppelendan sta je direct naast je bed
quote:Op zaterdag 13 december 2008 09:36 schreef gateway het volgende:
[..]
ja maarjah, rookmelders met doorlus is pas sinds een paar jaar verplicht in het bouwbesluit.... dus als je dat later ingebouwd hebt dan wordt het zo'n kabelzooi
en ingebouwde nachtzicht webcam met 360 graden bereik?quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
bijzaak!
hier zijn ze ook later er in gehannest
ik wil gewoon rookmelders met WLAN en webinterface![]()
Als dat ff kan!quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:55 schreef gateway het volgende:
[..]
en ingebouwde nachtzicht webcam met 360 graden bereik?
Ik wil het nog kleiner hebben eigenlijk en ik zou graag een proefproductie willen om het op de markt te brengenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:37 schreef Robin__ het volgende:
Ehm AA zelfs zo'n zelfbouw oplossing hoeft echt niet groot te worden hoor. Je hoeft niet gelijk een 12v auto accu neer te zetten ofzo. Je kunt gewoon 'doosjes' kopen waar je batterijen in kunt stoppen.. 10 goedkope batterijen vn de kruitvat en je hebt ook je 12 volt, dat plus een relaisje + buzzer is echt niet groter als je vuist ofzo (+ snoer en stekker dan)
heb je geen tuérs voor nodig hoor
Eindelijk.quote:Op zondag 2 november 2008 13:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb in elf jaar nog nooit me verwarming in me auto gebruikt....is dat uberhaupt wel nuttig![]()
Snap je de vergelijking.... IK wil het dus wel hebben... jij niet.... ik wel....
Ik heb een aquarium die op tempratuur moet blijven, een electrische kachel en andere apparatuur waar de spanning op moet blijven, overdag maar ook belangrijk in de nacht
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik wil het nog kleiner hebben eigenlijk en ik zou graag een proefproductie willen om het op de markt te brengen
.. of je nou een lampje op je stop hebt zitten dat uit gaat of spanning hebt die wegvalt op het stopcontact..quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:49 schreef mgerben het volgende:
[..]
op de markt.
Er bestaan al apparaatjes die werken met een controlelampje dat uit gaat als de stop doorgeslagen is.
Ja, het is even een nadenkertje.
Met de TU Delftquote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Goeie kick, bruikbaar niet echt gezien er weinig voor mij specifiek bij zit wat klein gezien is om bijv als nachtlamp-formaat in het stopcontact te doen.
Oja met die internationale importeur ging niet door, worden alleen verzonden als ik een pallet afneem en dat zijn bijna 200 stuks terwijl ik nog niet eens weet of het doet wat ik wil.... dus ben er nog steeds mee bezig. Ben nu wel bezig met contacten te leggen bij de TU Delft
quote:Op zondag 21 juni 2009 13:00 schreef vigier het volgende:
Of je gaat bij een zaakje kijken waar stuff wordt verkocht voor de thuiskwekerij... daar behoort dat spul zo'n beetje tot het standaard assortiment. Ze zijn er zelfs in de variant dat je een sms krijgt.
de vraag is of je dat geld er dan ook voor over hebtquote:Op zondag 21 juni 2009 13:00 schreef vigier het volgende:
Of je gaat bij een zaakje kijken waar stuff wordt verkocht voor de thuiskwekerij... daar behoort dat spul zo'n beetje tot het standaard assortiment. Ze zijn er zelfs in de variant dat je een sms krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |