lang kwa ratio tot mijn leeftijd.quote:Op zondag 25 januari 2009 19:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hartstikke welkom natuurlijk, maar redelijk lang..3 jaar? Niet overdrijven.Ik speel 14 jaar bas. Hoe godsgruwelijk lang is dat dan wel niet? En mensen die 25 jaar bas spelen?
.
Ik bas ongeveer 1,5 jaar... Ik ben 15. Speel op 2 ibanezjes (een Iceman en een GSR190J)quote:Op zondag 25 januari 2009 20:07 schreef optimusfunk het volgende:
[..]
lang kwa ratio tot mijn leeftijd.
Cool, ik zit er ook eens aan te denken om ooit een akoestische bas te halen. Zijn die dingen een beetje de moeite waard?quote:
| 1 2 3 4 | D: -------------4------4----4---4-----------------------------2222 A: 4-4-0--0-2-----------------------4---4------------------------- E: -----------2---2-------2---2----------------------------------- |
lol oeps :>quote:Op maandag 26 januari 2009 11:07 schreef Brammie1 het volgende:
Je tab staat verkeerd ombijna altijd staan ze zo:
G
D
A
E
Het was een Jeff Schmidt-tabquote:Op maandag 26 januari 2009 11:32 schreef J0ttem het volgende:
[..]
lol oeps :>
Zeker niet genoeg koffie gehad :p
fixed
Durf je dat zomaar? Instrument van hoge prijs zonder uitproberen bestellen? Zou ik niet willen hoorquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:57 schreef On het volgende:
Oke die epiphone die ik in november al had besteld is er nogsteeds niet, de nieuwe fabriek in Nederland levert al maanden niet en de leveraar kon mij er ook niks over vertellen, dus nu heb ik deze geannuleerd en een andere bas besteld namelijk de fender.
[ afbeelding ]
Kost wat meer maar ik ben er denk ik nog blijer mee later.
Binnen 2 weken is hij binnen.
Nee lijkt me eerlijk gezegt ook nie zo'n handig besluit.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:00 schreef KaMo het volgende:
[..]
Durf je dat zomaar? Instrument van hoge prijs zonder uitproberen bestellen? Zou ik niet willen hoor
Heb er al eens op gespeeld in de feedback enzo hoor. Kan alleen maar niet goed zijn als hij bij wijze uit elkaar dondert maar dan gaat hij meteen terug.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:00 schreef KaMo het volgende:
[..]
Durf je dat zomaar? Instrument van hoge prijs zonder uitproberen bestellen? Zou ik niet willen hoor
Elk merk heeft goede en minder goede, het kan ook zo zijn gat je een bas hebt die je compleet niet ligt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:04 schreef Sautor het volgende:
Maar Fender staat toch wel bekend als goed merk?
(Zeg ik met mijn Yamaha bassje)
Fender heeft wel een aardige reputatie ja.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:04 schreef Sautor het volgende:
Maar Fender staat toch wel bekend als goed merk?
(Zeg ik met mijn Yamaha bassje)
Ik heb er het volste vertrouwen in.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:07 schreef KaMo het volgende:
[..]
Elk merk heeft goede en minder goede, het kan ook zo zijn gat je een bas hebt die je compleet niet ligt.
Maar je hebt er in winkel al op gespeeld dus, dan is het wel begrijpbaar.
Yeah als hij binnen is ondergaat hij een grondige inspectie. Het was btw geen 1000+ euro fender of zo hoor, met die prijzen ga ik ze zelf halen. Hij gaat me iets van 570 kosten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:09 schreef VaderJacob het volgende:
Is toch wel allemaal lopende bandwerk dus ook alstie binnekomt zou ik er nog even goed naar kijken.
Maar als je er verder al op gespeeld heb dan zal het denk ik wel goed komen!
http://www.musicstore.com(...)g/art-BAS0003778-000quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:38 schreef Brammie1 het volgende:
wat is het voor een dan? Mexicaanse, Japanse? 2de hands American standard? Of uberhaupt geen fender?
MP = in ieder geval maple neck.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:48 schreef Brammie1 het volgende:
wat betekend MN BK?
We komen er welquote:
Ja leek me iets fijner dan een rosewood maar zoveel maakt het ook weer niet uit, rosewood is misschien iets bruiner qua geluid en blank wat feller maar dat is echt minimaal als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:49 schreef KaMo het volgende:
[..]
We komen er wel
Wel relaxt zo'n blanke hals
Ik vind het iets fijner in slides, zo'n blanke hals (kan ook psychisch zijn)quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:53 schreef On het volgende:
[..]
Ja leek me iets fijner dan een rosewood maar zoveel maakt het ook weer niet uit, rosewood is misschien iets bruiner qua geluid en blank wat feller maar dat is echt minimaal als je het mij vraagt.
Nee dat is algemeen bekend geloof ik, ik hoor het meer mensen zeggen. Ben ook niet voor een Jazz bas gegaan, die staat voor 20 euro duurder op de feedback site.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:00 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik vind het iets fijner in slides, zo'n blanke hals (kan ook psychisch zijn)
Ik ben enkel de fender Jazzbass gewend van de schoolband.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:36 schreef On het volgende:
[..]
Nee dat is algemeen bekend geloof ik, ik hoor het meer mensen zeggen. Ben ook niet voor een Jazz bas gegaan, die staat voor 20 euro duurder op de feedback site.
Net heel het death from above 1979 album meegebast, distortion open.
Klopt. Ik heb twee rosewoodhalzen, vind ik wel fijn. Ik denk dat ik erg zou moeten wennen aan een maple hals. Ik zou eerder graag ebben willen, denk ik. Lekker donkerquote:Op woensdag 28 januari 2009 20:36 schreef On het volgende:
[..]
Nee dat is algemeen bekend geloof ik, ik hoor het meer mensen zeggen.
Is het echt zo'n groot verschil dan? De verschillen waar ik op kan komen is dat rosewood wat donkerder is en de maple wat gladder dus beter met sliden etc. maar die verschillen lijken me minimaal.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb twee rosewoodhalzen, vind ik wel fijn. Ik denk dat ik erg zou moeten wennen aan een maple hals. Ik zou eerder graag ebben willen, denk ik. Lekker donker.
Als ik slide druk ik echt niet op het hout van de halsquote:Op woensdag 28 januari 2009 20:57 schreef On het volgende:
[..]
Is het echt zo'n groot verschil dan? De verschillen waar ik op kan komen is dat rosewood wat donkerder is en de maple wat gladder dus beter met sliden etc. maar die verschillen lijken me minimaal.
Nou, ik denk niet dat je kunt zeggen dat je met rosewood bijv moeilijker speelt, want je speelt bas of niet. Het voelt anders aan en het klinkt ook wat anders, maar ik vind het verschil net zoals jij minimaal.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:57 schreef On het volgende:
[..]
Is het echt zo'n groot verschil dan? De verschillen waar ik op kan komen is dat rosewood wat donkerder is en de maple wat gladder dus beter met sliden etc. maar die verschillen lijken me minimaal.
Thunderbird: Zwaar, uit evenwicht, speelt niet super.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:43 schreef Xrenity het volgende:
Ik wil een nieuwe, vette bas kopen, maar ik twijfel nog wat
Het gaat op dit moment tussen twee bassen:
[ afbeelding ]
De Gibson Thunderbird. Stoer uiterlijk, heel diep geluid. Helaas niet in een gitaar-standaard te zetten, schijnt nogal snel te breken en schijnt niet zo divers te zijn. Ook eigenlijk bijna nergens te krijgen in Nederland geloof ik.
De ander is de welbekende Fender Precision. Eigenlijk de duidelijk veilige en misschien wel betere keus
Maar toch blijft ook die Thunderbird zo tof.
De veilige keus hoeft niet altijd de betere keus te zijn héquote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:43 schreef Xrenity het volgende:
Ik wil een nieuwe, vette bas kopen, maar ik twijfel nog wat
Het gaat op dit moment tussen twee bassen:
[ afbeelding ]
De Gibson Thunderbird. Stoer uiterlijk, heel diep geluid. Helaas niet in een gitaar-standaard te zetten, schijnt nogal snel te breken en schijnt niet zo divers te zijn. Ook eigenlijk bijna nergens te krijgen in Nederland geloof ik.
De ander is de welbekende Fender Precision. Eigenlijk de duidelijk veilige en misschien wel betere keus
Maar toch blijft ook die Thunderbird zo tof.
Ja, ik heb zo'n standaard en het schijnt idd geen probleem te zijn, vernam ik laterquote:Op zondag 1 februari 2009 03:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
De veilige keus hoeft niet altijd de betere keus te zijn hé
En hoezo snel breken? Net hoe je er mee omgaat man... wil ik niet weten hoe die lui die je dat vertelden hun gitaren behandelen...
Zo'n standaard kopen, gaat prima.
[ afbeelding ]
quote:Easily destructable: John Entwistle of The Who said that if one dropped a Thunderbird, the neck would break at the nut (causing the headstock to fall off, too). Entwistle's own experience with this was in November 1971, when he leaned a Thunderbird against his amp. A fully adrenalised Keith Moon knocked the Thunderbird over, causing an enraged Entwistle to smash it to smithereens.
Vond er eerst ook niet zo veel aanquote:Op zondag 1 februari 2009 16:27 schreef Brammie1 het volgende:
Die Thuderbirds vind ik echt lelijkmaar dat is mijn smaak. Ben meer fan van de Fender Precision/Stratocaster vorm
Ik vond ze echt geweldig, todat ik erop speeldequote:Op zondag 1 februari 2009 17:04 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Vond er eerst ook niet zo veel aan
Nu vind ik hem echt te vet.
Maar die Precisions zijn ook zeker heel tof.
Ik zal vanavond even kijken, ben nu niet thuis.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:26 schreef Witchfynder het volgende:
Whoa, daar heb ik nog nooit van gehoord, dat een versterker alleen maar werkt met een passieve bas. Wat voor type is die Ibanez?
(en die Hartke, geheel uit interesse)
Klinkt gaaf! Oh wacht, ik zit al in zo'n band.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:38 schreef nightfall het volgende:
wij zoeken nog een bassist (sinds gisteren), beetje melodieuze metal met catchy zanglijntjes enzo, we spelen wat covers van pagan's mind, threshold en thunderstone en sleutelen druk aan eigen werk.
oh ja, en we oefenen in beverwijk.. interesse iemand?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |