edit
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Dat was de vorige voor de volledigheid
[Dit bericht is gewijzigd door MadScientist op 24-03-2002 21:06]
Vanavond later "Wall Street" op BBC2 maar eens kijken.
Maar ja, ik wou persee een SF film huren want ik heb een nieuwe grootbeeld TV gekocht dus ik wou even iets met veel effects....
En ICE AGE Zaterdag echt een super film !!!!
quote:Echt leuk? De trailer die ik in de bios zag er best beroerd uit qua gfx... Story is dus wel oke?
Op maandag 25 maart 2002 09:51 schreef alki het volgende:
En ICE AGE Zaterdag echt een super film !!!!
quote:Ja de story is echt wel funny met droge humor
Op maandag 25 maart 2002 11:04 schreef zerosignal het volgende:[..]
Echt leuk? De trailer die ik in de bios zag er best beroerd uit qua gfx... Story is dus wel oke?
Taxi Driver (schandalig dat ik die nog net eerder had gezien)
Wel aardige film, alleen brak einde.
James Bond is toch een master; hij krijgt in één film meerdere vrouwen te kiezen, hij rijd met een vrachtwagen op alleen zijn linkerwielen, hangt aan de zijkant van een 1) speedboat 2) vrachtwagen 3) vliegtuig 4) kleine scuba-ding, wordt meermalen beschoten, playt de gevaarlijkste drugsbaron van de wereld en wordt door hem als vriend royaal behandeld, neemt tijdelijk 'ontslag' bij de geheime dienst (hij deserteert!) en hij neemt ook nog eens wraak op een vriend (die het overleeft) met diens aansteker.
Wat een held.
voor het eerst sinds tijden dat ik weer een spannende film zie...met een hele goeie cast: Marlon Brando, Edward Norton, Robert de Niro...wow
erg mooie film waarin een schaakgrootmeester doordraait. Deed mij een beetje denken aan Shine...
de ultieme fast-car fetisjisten film..de buren hebben vast ook meegenoten..
Ik druk nu de "Zombi 2" dvd in de speler
Vandaag:
The Fast & The Furious (DVD)
quote:Hoezo matige cast?
Op zondag 31 maart 2002 01:19 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Austin Powers: Man of mysterygrappige film op sommige momenten met een matige cast.
Het is ook INTERNATIONAL Man of Mystery....
The Fast & The Furious
Zombi 2 aka Zombi aka Zombi Flesheaters
Red Planet
Pitch Black
Non ho sonno
Chopper
Ring 2
Alleen A.I was het kijken waard.
Jeff Bridges speelt Max Klein, een man die een vliegtuigongeluk overleeft, en daarbij zijn beste vriend verliest. Rosie Perez is Carla Rodrigo, zij heeft bij hetzelfde ongeluk haar zoontje verloren. In de loop van de film komen zij bij elkaar, en leren ze om te gaan met de psychische gevolgen van het ongeluk, dat we in flashbacks meemaken. Max Klein kent na het ongeluk geen angst meer, terwijl Carla zichzelf de schuld geeft van de dood van haar zoontje. Het is geen snelle actiefilm, met een spectaculaire crash, maar een doordachte film met een sterke cast.
Exit Wounds... ik dacht lekker actie filmpie.. zak chips erbij... biertje.... heb um na een half uur uitgezet...
wat een ongelofelijk slecht verhaal, slaat kant nog wal.
Wow, deze film schopt kont!!
Verhaal zuigt, acteren zuigt maar...
1½ uur VETTE actie!!
Voor de actieliefhebber niet te missen!
En ik kan het niet laten maar: Godverrrdomme wat is Estella Warren een geile slet!!!
quote:Ja die heb ik ook gezien...
Op zaterdag 06 april 2002 01:39 schreef Mza het volgende:
Ali G Inda House, gave film
Ali G blijft de man
Il Conformista (op TV)
Vandaag:
Rurouni Kenshin (Ishin Shishi E No Requiem) (Anime, DivX)
D.O.A. (1950)
Errug fast-paced voor zo'n oude film
Re-Animator
SICK
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 07-04-2002 22:51]
Goeie film imho. De spanning wordt suggestief opgebouwd en is daardoor erg goed. Cool verhaal.
Aanrader.
Beide trouwens gezien als screener en dat was vooral bij Blade II nogal jammer, maar dat geeft me gelijk een mooie reden om voor Blade naar de bios te gaan.
quote:Die moet ik ook nog kijken
Op dinsdag 09 april 2002 23:49 schreef Myster_E het volgende:
Mystery Men weer eens gezien, wat een geweldige komedie
Ik had hem al eens gezien alleen toen werd 10 minuten voor het einde de film stop gezet (intern videokanaal). Vandaag de DVD binnen gekregen en meteen maar even gekeken. Fantastische film!
En de avond daarvoor Panic Room, aanradertje!
Vanavond: The Mummy (DVD), ook altijd leuk.
-letterlijke vertaling van de Italiaanse titel (Non si sevizia un paperino) : Don't torture Donald Duck....
Zeer verrassende film, een gedegen giallo van de Godfather of Gore. Hij bewijst dus ook gewoon kwalitatief goeie films te kunnen maken, met een overigens lekker perverse rol van de -toen nog- smakelijke Barbara Bouchet...
Zij speelt jonge ex drugsverslaafde met ontluikende pedofiele neigingen..of ze vind het gewoon leuk al de jongetjes uit het dorp op te geilen..
De Fulci kenmerken zoals inzoomen op gezichten (ogen..) en het expliciet tonen van de gevolgen van het geweld (hoewel dat in deze film een zeer ondergeschikte rol speelt) zijn al aanwezig. Zeker een aanrader voor de Fulci completist en giallo liefhebber.
losjes gebaseerd op Tim "Ripper" Owens, zanger van Judas Priest, alleen heet de band hier iets anders, en eigenlijk de enige overeenkomst is dat het gaat om een gast die in een tribute-band zong en gevraagd wordt om bij de echte band te komen zingen. Maar wat hebben ze die film verneukt zeg...
Ik heb gisteren zelf op dvd Donnie Brasco gekeken, met Johnny Depp en Al Pacino. Moet zeggen dat ie best te pruimen was...
quote:Psies. Zeker niet slecht, maar wel 'n beetje saai, veel te milde humor en personages die althans mijn hartje niet wisten te stelen. Best aardig tijdverdrijf hoor, dat wel.
Op dinsdag 16 april 2002 10:29 schreef Antarcticas het volgende:
Sliding Doors heb ik ook nog ergens op dvd liggen alleen heb ik hem nog niet bekeken. Maar aan je smiley te zien is ie zeker niks aan? ;-)
En af en toe als ik een avondje tijd heb dan ga ik een dvd kiezen en deze eindelijk eens bekijken, dan heb ik hem toch niet voor niks gekocht. Nu heb ik er nog 4 of 5 liggen die nog bekeken moeten worden
Maar om op de topic terug te komen, vanavond ga ik naar de Sneak Preview en dan hoop ik op "I am Sam". Lijkt me een leuke film om te zien.
Een oude Kubrick film (1957) met Kirk Douglas in de hoofdrol... erg mooie zwart-wit film
Pistol Pete
Het moest er maar eens van komen, maar ik kan eindelijk met recht zeggen alle top10 films van IMDb gezien te hebben (en nog een fiks aantal daaronder hehe)
Geweldige humor in die film... machtige dialoog soms, en een mooi verhaal met een prachtige setting
quote:Citizen Kane en Shichinin no samurai ook???? zo ja...waar heb je ze vandaan gehaald??? alleen deze mis ik nog nl...
Op woensdag 17 april 2002 23:04 schreef MadScientist het volgende:
Casablanca!!!!Het moest er maar eens van komen, maar ik kan eindelijk met recht zeggen alle top10 films van IMDb gezien te hebben (en nog een fiks aantal daaronder hehe)
Geweldige humor in die film... machtige dialoog soms, en een mooi verhaal met een prachtige setting
en casa is idd te gek!! helemaal met je eens!!!
Yvonne: Where were you last night?
Rick Blaine: That's so long ago, I don't remember.
Yvonne: Will I see you tonight?
Rick Blaine: I never make plans that far ahead.
super opmerkingen
quote:Yep
Op donderdag 18 april 2002 00:25 schreef ForrestX het volgende:[..]
Citizen Kane en Shichinin no samurai ook???? zo ja...waar heb je ze vandaan gehaald??? alleen deze mis ik nog nl...
Internet
quote:Ik ook
Op donderdag 18 april 2002 17:25 schreef spacemangraig het volgende:
Almost famous eindelijk gezien, viel beetje tegen. zaten wel droge stukken in.
W0W! ik wil echt door dit soort films willen dat ik in de jaren '60 opgegroeid was
quote:gewoon via Kazaa ofzo?
Op vrijdag 19 april 2002 01:44 schreef MadScientist het volgende:[..]
Yep
Internet
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door ForrestX op 19-04-2002 12:02]
quote:Ehm Citizen Kane heb ik uit het FXP scene gebeuren volgens mij, en The 7 Samurai heb ik ooit van campusnet gehaald...
Op vrijdag 19 april 2002 03:17 schreef ForrestX het volgende:[..]
gewoon via Kazaa ofzo?
Als je echt classics op wil sporen moet je heel wat meer doen dan alleen kazaa opstarten... helaas
vorige week vrijdag - The Mean Machine in de bios
Afgelopen Zaterdag - Panic Room in de bios
Maandag - Donnie Brasco
Dinsdag -Sneak preview
Woensdag - The Score
Donderdag - The Fast and the Furious
Vandaag - euhh zo ff kijken in mijn dvd collectie
Dus dat was me het filmweekje wel
Normaal heb ik weinig vrije tijd, maar deze week heb ik het ervan genomen.
quote:kewl....daar ga ik binnenkort ook een hele dag voor uittrekken
Op zondag 21 april 2002 11:38 schreef DenniZ224 het volgende:
Net de godfather 1 2 en 3 + interviews achter mekaar gekeken nu voel ik me wel gangster achtig
Pistol Pete
En vandaag Resident Evil. Heel mooi, ben liefhebber van het spel, één v/d beste videogames verfilming.
quote:Heb ik laatst ook gedaan toen ik een dagje ziek was.
Op zondag 21 april 2002 11:38 schreef DenniZ224 het volgende:
Net de godfather 1 2 en 3 + interviews achter mekaar gekeken nu voel ik me wel gangster achtig
Je pikt zoveel meer op als je ze achter elkaar kijkt.
[Dit bericht is gewijzigd door 22339 op 22-04-2002 15:01]
quote:Ah mooi! Een van mijn favorieten van Argento, voor Deep Red en Tenebrae.
Op maandag 22 april 2002 18:40 schreef MadScientist het volgende:
Gisteren Dario Argento's Suspiria weer gezien... blijft een mooie film met een gave soundtrack
Gisteren gezien: Tesis, thema: snuff movies. Heel aardige film van Alejandro Amenábar.
quote:Ik ben zo gek geweest om op eBay op de (superieure) soundtrack van Goblin als LP te bieden
Op maandag 22 april 2002 18:45 schreef Sniper het volgende:
Ah mooi! Een van mijn favorieten van Argento, voor Deep Red en Tenebrae.
quote:Ja dies ook mooi, echt een eindeloze whodunnit
Gisteren gezien: Tesis, thema: snuff movies. Heel aardige film van Alejandro Amenábar.
Pistol Pete
Mensen die lost and delirious gezien hebben snappen het wel, weten jullie misschien nog meer van dit soort films?
[Dit bericht is gewijzigd door Milla-J op 25-04-2002 15:03]
Pistol Pete
quote:Als je het over de geaardheid hebt.... zou ik Bound eens een keer kijken, als je gewoon van wazige films houdt moet je gewoon alle andere Lynch films kijken
Op donderdag 25 april 2002 14:10 schreef Milla-J het volgende:
Mulholland drive weer voor 3e keer ofzow... dit soort films bevallen me echt. Niet alleen vanwege me geaardheid maar ook het verhaalheheh....
Mensen die lost and delirious gezien hebben snappen het wel, weten jullie misschien nog meer van dit soort films?
Blood and Black Lace van Mario Bava
("the first authentic 'body count' movie" vertelt de dvd verpakking mij)
uit 1964 (!)
Interessante film die duidelijk maakt waar oa Argento zijn inspiratie qua kleurgebruik, cameravoering en fascinatie qua sets vandaan heeft. Als alle andere Italiaanse horror filmers heeft ook Bava meer oog voor de dromerige (=nachtmerrie) achtige sfeertekening en stijlvol in beeld brengen van de moorden dan voor een coherent verhaal. Aanrader voor de liefhebber...(en dat zullen er hier weinig zijn.. )
quote:REPSECT?
Op zaterdag 27 april 2002 00:14 schreef SKa_BoSS het volgende:
Ali G. In Da House (DivX)REPSECT!
quote:Kijk de film en je snapt me
Op zaterdag 27 april 2002 00:20 schreef Spina1 het volgende:[..]
REPSECT?
quote:Aaaight!
Op zaterdag 27 april 2002 00:21 schreef SKa_BoSS het volgende:[..]
Kijk de film en je snapt me
he, ik zie dat je in Goes woont.. das toevallig
quote:Hahaha, en heb je genoten ?? Wat een doldwaze gekken zijn ze en zoooo lelijk
Op zaterdag 27 april 2002 15:23 schreef Los_Bastardos het volgende:
Kevin & Perry go large
"All I wanna do is .... Do it !"
quote:[OT]
Op zaterdag 27 april 2002 01:05 schreef Spina1 het volgende:[..]
Aaaight!
reSPect...he, ik zie dat je in Goes woont.. das toevallig
Jah... Da's inderdaad toevallig
[/OT]
quote:Was wel lachen
Op zaterdag 27 april 2002 16:13 schreef Westlife-fan het volgende:[..]
Hahaha, en heb je genoten ?? Wat een doldwaze gekken zijn ze en zoooo lelijk
Ik heb me rot gelachen om hun vertoning.
"All I wanna do is .... Do it !"
quote:Ik was echt zwaar verbaasd dat Marc
Op zondag 28 april 2002 01:09 schreef Frollo het volgende:
Zojuist Bringing Out the Dead gezien, over de ellende die ambulance-arts Nicolas Cage in de straten van New York aantreft. Een lange film, zonder begin of einde, vol met zieken, stervenden, junks, daklozen en zelfmoordenaars. Al met al behoorlijk deprimerend, maar net iets te afstandelijk om echt diepe indruk op mij te maken.
Verder wel gaaf om te zien dat al dat ambulance personeel compleet geflipt was. De ene was tijdens diensttijd altijd aan het zuipen, en een andere (ik dacht zelfs dat het john goodman was) slaat helemaal door en mept een ambulance in mekaar met een knuppel
quote:poehoe... ik kan geen andere films van hem vinden, bij de video theken kijken ze me raar aan
Op vrijdag 26 april 2002 01:17 schreef MadScientist het volgende:[..]
Als je het over de geaardheid hebt.... zou ik Bound eens een keer kijken, als je gewoon van wazige films houdt moet je gewoon alle andere Lynch films kijken
quote:Hehe, eigenlijk moet ik dat ook eens doen, bij de videoland binnenstappen en vragen wat het beste werk uit het oeuvre van David Lynch is
Op zondag 28 april 2002 11:38 schreef Milla-J het volgende:
poehoe... ik kan geen andere films van hem vinden, bij de video theken kijken ze me raar aan![]()
Om te helpen: in sommige filmhuizen wordt nog wel eens een Lynch film vertoond, zo heb ik laatst Blue Velvet nog gezien in de FilmFoyer in Tilburg (waar ik dinsdag hopelijk 2001: ASO ga zien ), maar dat komt niet zo vaak voor.
In de meeste grote steden in NL heb je overigens wel ergens een fatsoenlijke (cult)videotheek zitten waar ze wel weten wie Lynch is
Of probeer eens een fileshare proggie te installeren (edonkey of zo), Blue Velvet en The Straight Story kun je zo misschien nog wel vinden...
maar ik weet niet of je überhaupt een divx gebruiker bent...
Rock Star, met Mark Wahlberg
De laatste helft van Monkey Bone
En ik ben OOK nog aan Osmosis Jones begonnen, maar toen ben ik in slaap gesukkeld. (niet om de film, want die is best leuk)
Wat een talent, wat een emotie......twee uur kippevel tot in het diepste van je kadaver!
En dat was het weer voor vandaag
En niet eens op een beeldscherm maar op een heus doek!!!
Het was weer een geweldige ervaring, al blijft het een trage film
[Dit bericht is gewijzigd door Muurbloempje op 02-05-2002 09:47]
quote:Resident Evil ben ik al een tijdje naar op zoek, waar kan ik um vinden?????
Op zondag 28 april 2002 21:31 schreef Kosz het volgende:
Resident Evil en D-Tox....
quote:Die is hier in tilburg al weer uit de bios
Op donderdag 02 mei 2002 12:55 schreef Rhadida het volgende:
... Ghost World ... Ja ik weet het deze zijn nog niet in de bios.
Heb hem zelf overigens ook op DivX gekeken
quote:In de bioscoop of Divx??
Op donderdag 02 mei 2002 18:03 schreef red-dragon het volgende:
dinsdag heb ik panic room gezien en vanavond ga ik scorpion king kijken.
Excellent actiefilm, al zaten er wel heel wat verwijzingen naar The Matrix in, en werd ie op het eind ineens wel erg patriottisch
Hele mooie aangrijpende film
Genre: Comedy
Als je ledematen die eraf gehakt worden door Saw Blades leuk vindt, moet je die zeker zien.
Gisteravond in Trianon, Leiden, heb ik Ali G in da House gezien. In een volle zaal met fans, en 1 daarvan vond het nodig om telkens als Ali G in beeld kwam luidkeels 'Aaiight!' te roepen, wat wel jammer was. Er zitten wel goede momenten in (openingsscene in de Renault 5, de 'camouflagepakken'). De homo-grappen werden wel erg ver doorgevoerd, en als het kabinet vergadert komt er ook nog een microfoon in beeld. Leuk, maar ik zal hem geen tweede keer kijken.
Best aardig!
quote:
Op zondag 05 mei 2002 22:29 schreef Tokus het volgende:
Three Kings
quote:Ik heb hem overgeslagen, leek me iets te sentimenteel.
Op zondag 05 mei 2002 22:31 schreef ChrisJX het volgende:
Vond La Vita e Bella trouwens een heeeele mooie film.
In de pauze zijn we maar naar huis gegaan.
Net Skulls2 gezien, jammer dat ik niet eerst 1 heb gekeken want zat volgens mij wel een dikke spoiler in Eigen schuld
Wel een goede film btw
Ik had hem 2 maanden geleden al op DivX gekeken, maar nu was ie eindelijk in de bios in Tilburg... weer echt genoten van het geweldige mooie zwart-wit beeld
in een paar dagen tijd....
Maar ik baal trouwens wel, tot 18 december wachten totdat
het vervolg Two Towers in de bioscoop is. GRRR!
En ik moet zeggen als fan:
De gevechtsecenes waren ook erg goed!!
Verhaal is gewoon goed, goed gespeeld, camerawerk is top, zit humor in, zit beetje actie in, (beetje) romantiek. Tjah..
Kweet niet, gewoon één van de beste films die ik gezien heb.. Ga mischien nog wel de DVD kopen ook
Blijft een geweldige film, vooral het einde als de duikboot langzaam zinkt en de capitein doodgaat.
Ik heb hem deze keer met audiocommentaar. Wisten jullie dat de duikboot uit Das Boot dezelfde is als uit Raiders of the Lost Ark? Spielberg had hem geleend, toen hij hem terugbracht begonnen er opeens allerlei dingen mis te gaan. Ze vermoeden dat Spielberg een paar dingen heeft losgeschroefd maar kunnen het niet bewijzen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |