abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62867802
Ik vraag me dit best veel af. Ik ben nu zeventien, studeer psychologie en ben op zoek naar een kamer (in Leiden, voor iedereen die wat weet). Ik zie dit als een normale vorm van leven, je doet een vervolgopleiding, dus je gaat op kamers. Ik wil niets liever dan m'n eigen boontjes doppen, m'n eigen plekje hebben, iets dat echt helemaal van jezelf is zonder dat je verplichtingen na hoeft te komen tegenover anderen. Er hoeven geen vragen beantwoord te worden als je thuiskomt met een zak vol wodka, een meisje of wiet. Je hoeft niet voorzichtig meer te zijn, kan uitgaan tot in de kleine uurtjes zonder je zorgen hoeven te maken dat je iemand wakker maakt (want ik mag al wel heel veel, altijd uitgaan tot welke tijd dan ook).
Maar veel mensen komen aan met argumenten om thuis te wonen. Argumenten om hun gebrek aan onafhankelijkheid, hun saaiheid en hun gemakzuchtigheid te rechtvaardigen. Namelijk: "Het is zo lekker makkelijk". Nou, heel fijn, je bent een gemakzuchtige saaie lul die comfort boven levensontwikkeling stelt. Of je hoort "Ik heb er nog geen behoefte aan", wat ik prima vindt, maar sommige mensen weten niet wáárom ze er geen behoefte aan hebben of ze zeggen daarna dat ze het "wel zo makkelijk" vinden, wat technisch hetzelfde is als ik hierboven noemde. Dan zijn er nog mensen die geen kamer kunnen vinden, wat ik begrijp en waar niks tegen te doen is (behalve door blijven zoeken) en mensen die er het geld niet voor hebben, wat ik ook begrijp. Maar waarom zou je, als je er het geld voor zou hebben om een leuk kamertje te kunnen krijgen, thuis blijven wonen? Ik snap het niet, het is een soort gebrekkige levensontwikkeling als je je niet van je ouders af kunt of wilt scheiden. En ik heb hele leuke ouders, alleen mensen moeten wel hun eigen spoor trekken.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_62867889
Je geeft zelf al aan waarom niet iedereen zo snel mogelijk op kamers willen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_62867896
Als je ouderlijk huis in de buurt van een grote stad is, is het vaak veel makkelijker om niet op kamers te gaan.
Waarom zou je ook?
Make my day!
  zaterdag 1 november 2008 @ 20:02:58 #4
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_62867908
Als 18 jarige psycholoog student in Utrecht woon ik ook nog thuis. Ik zou wel willen, maar heb er het geld niet voor. Moet alles zelf betalen en dus ook als het gebeurd mijn kamer. Leen al 200 per maand en bespaar liever wat meer geld voor het terug betalen dan nu al op kamers te gaan.
Mijn reistijd is een halfuur fietsen of 45 minuten met OV. Prima te doen. Tevens wonen al mijn vrienden en zijn al mijn dingen in mijn eigen woonplaats. Voor mij is het leven prima zo. Ik heb al genoeg vrijheid van mijn ouders.
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
pi_62867926
Omdat ik het prima met mijn ouders kan vinden en ik geloof in de magische wasmand...

Kamers zijn klein en duur

Ps. Ik woon nu trouwens in een huurhuis van 200 euro per maand Kutkamers
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62867935
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:02 schreef agter het volgende:
Als je ouderlijk huis in de buurt van een grote stad is, is het vaak veel makkelijker om niet op kamers te gaan.
Waarom zou je ook?
Omdat het bij je leven hoort? Onafhankelijkheid, eigen boontjes doppen, je tegenover niemand te hoeven rechtvaardigen maar wel je eigen verantwoordelijkheden dragen? Zuipen met mensen in het studentenhuis? Je eigen leven beginnen?

Gemakzucht, gadverdamme.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  Donald Duck held zaterdag 1 november 2008 @ 20:04:03 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62867936
Als ik het zo lees ligt er wellicht ook een probleem bij jou qua opvatting. Jij ziet anderen blijkbaar als moederskindjes en zwak, als ze niet gelijk zodra het kan uit huis gaan. Sommigen hebben daar nog gewoon geen zin in, laat ze. Dat jij zo zelfstandig bent ingesteld prima, maar anderen zijn anders.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62867937
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:02 schreef Baasvaak. het volgende:
Als 18 jarige psycholoog student in Utrecht woon ik ook nog thuis. Ik zou wel willen, maar heb er het geld niet voor. Moet alles zelf betalen en dus ook als het gebeurt mijn kamer. Leen al 200 per maand en bespaar liever wat meer geld voor het terug betalen dan nu al op kamers te gaan.
Mijn reistijd is een halfuur fietsen of 45 minuten met OV. Prima te doen. Tevens wonen al mijn vrienden en zijn al mijn dingen in mijn eigen woonplaats. Voor mij is het leven prima zo. Ik heb al genoeg vrijheid van mijn ouders.
Vind het ook wel heel sociaal om gewoon thuis te blijven wonen als het enigsinds kan met de reisafstanden.
Als iedereen opeens op kamers zou willen wonen, zou dat de prijzen nog hoger de lucht in jagen...toch?
Make my day!
pi_62867952
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:03 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Omdat het bij je leven hoort? Onafhankelijkheid, eigen boontjes doppen, je tegenover niemand te hoeven rechtvaardigen maar wel je eigen verantwoordelijkheden dragen? Zuipen met mensen in het studentenhuis? Je eigen leven beginnen?

Gemakzucht, gadverdamme.
Wat is je probleem? Wat maakt jou het uit wat andere mensen doen met betrekking tot wonen? Jij hebt er toch geen last van.
pi_62867984
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:02 schreef Baasvaak. het volgende:
Als 18 jarige psycholoog student in Utrecht woon ik ook nog thuis. Ik zou wel willen, maar heb er het geld niet voor. Moet alles zelf betalen en dus ook als het gebeurd mijn kamer. Leen al 200 per maand en bespaar liever wat meer geld voor het terug betalen dan nu al op kamers te gaan.
Als je het geld ervoor niet hebt begrijp ik dat. Ik heb het over mensen die gewoon makkelijk op kamers kunnen, die het zelfs soms 2 uur reistijd zou verkorten, maar het niet doen. Volgens mij hebben die gewoon een achterliggende ontwikkeling.
pi_62868001
Oh oh oh! En daarnaast weet ik dat ik niet saai of afhankelijk ben want ik ben in mijn eentje naar een gastgezin gegaan naar de VS zonder dat ik er ook maar iemand kende

Daar gingen je vooroordelen! !
pi_62868020
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:05 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Volgens mij hebben die gewoon een achterliggende ontwikkeling.
Heerlijk die bekrompen gedachtengang
  Donald Duck held zaterdag 1 november 2008 @ 20:07:13 #13
46149 __Saviour__
pi_62868021
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:05 schreef Syheriat het volgende:
Als je het geld ervoor niet hebt begrijp ik dat. Ik heb het over mensen die gewoon makkelijk op kamers kunnen, die het zelfs soms 2 uur reistijd zou verkorten, maar het niet doen. Volgens mij hebben die gewoon een achterliggende ontwikkeling.
Je hebt nogal een erg arrogante houding. Je ziet jezelf blijkbaar als enorm superieur omdat jij al op je 17e blijkbaar zelfstandig genoeg bent om op jezelf te wonen. Laat die houding absoluut varen zeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62868022
Mee eens. Heb die treinlimbo's nooit begrepen
pi_62868031
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:04 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Wat is je probleem? Wat maakt jou het uit wat andere mensen doen met betrekking tot wonen? Jij hebt er toch geen last van.
Nee, tuurlijk. Iedereen moet doen waar hij/zij gelukkig van wordt. Maar ik vind het gewoon zo opvallend, het zijn er zoveel. Al is Fok! dan ook niet de goede site om het tegendeel te bewijzen, realiseer ik me nu
pi_62868072
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:07 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Je hebt nogal een erg arrogante houding. Je ziet jezelf blijkbaar als enorm superieur omdat jij al op je 17e blijkbaar zelfstandig genoeg bent om op jezelf te wonen. Laat die houding absoluut varen zeg.
Maar je ziet je eigen houding superieur ten opzichte van die van mij

Hoe weet ik nou wie arroganter is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Syheriat op 01-11-2008 20:09:58 (Typow) ]
pi_62868088
Ach, ik ken mensen die op hun 17e op kamers gegaan zijn en mensen die tot hun 27ste thuis gewoond hebben. Om eerlijk te zijn, zie ik geen verschil in hun latere leven.
Dus welk voordeel het een of het ander zou brengen is mij onduidelijk...
Behalve dat mensen die thuis wonen wat makkelijker kunnen sparen, als ze dat al willen.
Make my day!
  Donald Duck held zaterdag 1 november 2008 @ 20:10:54 #18
46149 __Saviour__
pi_62868110
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:09 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Maar je ziet je eigen houding superieur ten opzichte van die van mij

Hoe weet ik nou wie arroganter is?
Ik wijs je vanuit een neutrale positie op je arrogantie. Je kijkt blijkbaar echt enorm neer op mensen die niet zo snel op zichzelf willen gaan als jij.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62868122
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:07 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Heerlijk die bekrompen gedachtengang
Tenzij er andere redenen voor zijn hoor . Bij gebrek aan geld, of als het op een andere manier gewoon heel veel moeite kost/onmogelijk is om op kamers te gaan hoor je mij niks zeggen. Ik snap het gebrek aan de behoefte gewoon niet.
pi_62868141
Is een fase wat bij de pubertijd hoort, groei je wel overheen.
pi_62868143
TS is erg eenzaam op kamers?
Make my day!
pi_62868155
Prachtig, TS woont nu net twee maand zelf op kamers en begint zich al superieur te voelen t.o.v. "thuisblijvers"

Erg volwassen van je

je woont nog thuis zie ik

[ Bericht 26% gewijzigd door Johnns op 01-11-2008 20:19:13 ]
you and I ain't done Zeke!
pi_62868156
TS doet me denken aan een fundamentalist. Als jij iedereen die vrijwillig thuis woont een mietje vindt, fijn, maar val er andere mensen niet mee lastig zeg. Het is nu opeens alsof die mensen een probleem hebben, terwijl jij diegene bent die er een probleem van maakt

"Ze verkiezen comfort voor ontwikkeling". Tja. Kan. "Ze verkiezen meelopen met vrienden voor wat ze eigenlijk echt willen." Dat kan net zo goed.
pi_62868168
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:10 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik wijs je vanuit een neutrale positie op je arrogantie. Je kijkt blijkbaar echt enorm neer op mensen die niet zo snel op zichzelf willen gaan als jij.
Hmm, joah, eigenlijk wel. Maar dat basseer ik niet op de manier waarop ze leven, dat komt omdat ik mensen die thuiswonen vaak gewoon suffer vind, minder grappig, minder sociaal, etc. Het is ook gewoon iets wat je terugziet in mensen, als ze met andere studenten in huis wonen gaan je sociale vaardigheden beter ontwikkelen. M'n beste vriend woont nog thuis maar kan niet wachten tot ie weg is, al m'n andere goede vrienden wachten ook af tot hun zaken rond zijn om te vertrekken.
pi_62868223
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:11 schreef Syheriat het volgende:

[..]
Ik snap het gebrek aan de behoefte gewoon niet.
*BREAKING NEWS*

Veel mensen zijn anders dan jij, hebben andere behoeften en missen behoeften die jij niet hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')