abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3600008
Wie heeft er ervaring met een wortelkanaalbehandeling?
Ik nog niet, maar dinsdag 26 maart na 10 uur wel.
Pffff... moeilijk man!
  zondag 24 maart 2002 @ 20:23:28 #2
18588 TwistedToast
The illusion of confusion
pi_3600087
Arghh, ik wens je sterkte, ik heb er nog nooit een gehad maar heb er wel akelige dingen over gehoord !
En wees niet getreurd, ik probeer je geen fobie ofzo aan te praten, ik moet zelf voor zo'n behandeling, op de 10e April, dus ik kan mezelf nog langer bang maken
Vertel me maar hoe het was !
All the best, het zal allemaal wel niet zo heel verschrikkelijk zijn !!
Ciao
Cogito cogito ergo cogito sum - - "I think that I think, therefore I think that I am."
pi_3600122
Ik laatst. Mijn zenuw was al dood.. dan is er niets ergs aan. Gewoon ff kanaaltje schoonmaken.. btw dat ff is wel een zoektocht. Was in Amsterdam, bij Endodontologie, die hebben mooie lensjes waarmee ze allus heeeeeel dichtbij kunnen zien. Maar in mijn geval zonder verdoving geholpen.
Als je zenuw nog leeft is het wel een ander verhaal
The more I learn, the less I understand
pi_3600140
Je voelt er helemaal niets van, door de verdoving.

Maar die spuit is zo vreselijk groot en gaat zo diep, dat ik je veel succes wens

Some men see things as they are and ask why. Others dream things that never were and ask why not.
  Admin zondag 24 maart 2002 @ 20:31:55 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_3600192
Afgelopen dinsdag geweest,
heb me er maanden bang om gemaakt.

Heb er he-le-maal niets van gevoeld.
Alle zenuwen voor nix.
Er werd voldoende verdoofd, het duurde bijna een uurtje, maar echt he-le-maal nix van gevoeld,
napijn was te verwaarlozen, met een brufennetje was het makkelijk op te lossen.
De pijn die ik van tevoren had is helemaal verdwenen.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 24 maart 2002 @ 21:10:02 #6
16679 furby_nl
c'est moi :):)
pi_3600641
Idd, net zoals yvonne zegt, je voelt er nix van

Ze zijn wel ff bezig in je bekkie maar als het eenmaal gebeurt is heb je er dus absoluut geen last meer van

Alleen moest ie het bij mij in 3 keer doen dus heb met tijdelijke vulling rondgelopen maar ok..het heeft wel geholpen

pi_3600705
Mijn zenuw is dood, das de reden dat het kanaal moet worden schoongemaakt.
Als ik het goed begrijp heb ik dus geen pijn!

Van mijn tandarts (die het ook gaat doen) begreep ik dat het gat een week later pas weer gedicht gaat worden.

Waarom is dat eigenlijk?

Pffff... moeilijk man!
pi_3600713
ik wil je niet bang maken, maar de hel breekt los op dat moment...ik wilde echt dood
pi_3600812
quote:
Op zondag 24 maart 2002 21:13 schreef Goof het volgende:

Van mijn tandarts (die het ook gaat doen) begreep ik dat het gat een week later pas weer gedicht gaat worden.

Waarom is dat eigenlijk?

Geen idee. Was bij mij niet het geval.
Bij mij was ook de zenuw al dood. Verdoofd, en weinig last van gehad, ook naderhand.
Eerst wortelkanaal schoongemaakt. Toen ging er volgens mij iets van rubber of zo in het wortelkanaal, als ik me goed herinner, en vervolgens een 'normale' vulling er op. Maar allemaal wel tijdens 1 behandeling.

Sterkte in ieder geval.

C’est Davie :o)
pi_3604135
quote:
Op zondag 24 maart 2002 21:13 schreef Goof het volgende:

Waarom is dat eigenlijk?

Het kan gaan ontsteken als er gelijk een vulling op gaat. Daarom doen ze eerst een klein watje er in met ontsmettingsmiddel.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_3619517
Teeeeeeering!!!!

Net terug van de tandarts voor de wortelkanaalbehandeling.
De zenuw was dood en dat was de oorzaak dat het moest gaan gebeuren.

Ik dacht: "Zenuw dood? dan kan dat best zonder verdoving!". Scheelt tenslotte ook weer in de kosten.

Nou... die was volgens mij helemaal niet dood. De tandarts pakte een soort naald met kartels, die draaide hij in de zenuw en snokte hem er dan uit...

@#%^&@$#, dat deed zo zwaar pijn dat er alsnog maar een verdoving is bijgezet.

Nu zit er een noodvulling in, volgende week een normale.

Pffff... moeilijk man!
  dinsdag 26 maart 2002 @ 10:17:07 #12
19852 Delight
supernatural
pi_3619529
Argl arme Goof!

Begint de verdoving alweer uit te werken?
Tijd voor een asperinetje tegen de pijn denk ik!
sterkte ermee

History became legend. . . Legend became myth. . . And some things that should not have been forgotten. . . Were lost.
  dinsdag 26 maart 2002 @ 10:24:19 #13
17183 batje
met vleugeltjes
pi_3619571
Aaargh! Dat kan echt heel pijnlijk zijn

Mijn zenuw was ontstoken, en daarom niet te verdoven.. 4 verschillende tandartsen hebben het geprobeerd, maar de pijn was echt hels.. Toen heeft de noodtandarts wat chloor (ja, uit de fles uit de badkamer ) er op gedruppeld en is de zenuw langzaam dood gegaan. Donderdag krijg ik dus eindelijk mijn (pijnloze) wortelkanaalbehandeling!

Jij sterkte met de napijn..

Admin dinsdag 26 maart 2002 @ 10:24:22 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_3619572
Jeetje, hoe kom je erbij zonder verdoving te gaan?
Tsk, voor een paar tientjes meer had je niets gevoeld.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_3626122
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 10:14 schreef Goof het volgende:
Teeeeeeering!!!!

Ik dacht: "Zenuw dood? dan kan dat best zonder verdoving!". Scheelt tenslotte ook weer in de kosten.

Nou... die was volgens mij helemaal niet dood. De tandarts pakte een soort naald met kartels, die draaide hij in de zenuw en snokte hem er dan uit...

autsj, dat doet pijn ja. M'n verstandskies moest getrokken worden met een ontsteking eronder.
En die tandarts die hoorde me niet eens toen ik probeerde te zeggen dat hij moest stoppen. Naja, de pijn was daarna wel weg.
Het erge is, een jaar nadat die kies was getrokken kwam er op die plek nog een verstandskies!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 26 maart 2002 @ 18:49:22 #16
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_3626148
ik wil je nie bang maken maar bij mij deed het wel pijn, ik lag echt te janken van de pijn heel veel succes ermee!
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_3626583
Ik ga geen kanaalwortel behandeling zonder verdoving doen.Verdoving is toch standaard bij zoiets??
Mijn tandarts deed alles in een keer, geen noodvulling.Af en toe deed ik mijn ogen open om te kijken wat er allemaal gebeurde.Je kan beter niet kijken eigenlijk.
Ik had vooral last van de napijn, vooral 's nachts.Heeft zeker drie dagen geduurd.Best wel ziek van geweest.Pijn trok door naar mijn oor, had hoofdpijn enzo.
pi_3637266
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 10:24 schreef yvonne het volgende:
Jeetje, hoe kom je erbij zonder verdoving te gaan?
Tja.. zenuw is toch dood dacht ik. Dus dat zal wel geen pijn doen. Dan maar zonder. Maar halverwege toch maar eentje erbij laten zetten!!
Pffff... moeilijk man!
pi_3637299
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 19:38 schreef schatje het volgende:
Mijn tandarts deed alles in een keer, geen noodvulling.Af en toe deed ik mijn ogen open om te kijken wat er allemaal gebeurde.Je kan beter niet kijken eigenlijk.
Ik keek wel mee.. die zenuw wilde ik ook wel zien. Was echt zo'n bruinrood slurfje. Het leek wel op die sliertjes die soms in je kipfileetje zitten
quote:
Ik had vooral last van de napijn, vooral 's nachts.Heeft zeker drie dagen geduurd.Best wel ziek van geweest.Pijn trok door naar mijn oor, had hoofdpijn enzo.
Gisteren deed het nog wel een beetje pijn. Vandaag helemaal niks meer gevoeld. Echt HELEMAAL niks!
Pffff... moeilijk man!
pi_3640794
oei, ik ben morgen aan de beurt. eerst mn ene verstandskies en volgende de wortelkanaalbehandeling... als dat maar goed gaat!
  donderdag 28 maart 2002 @ 07:49:43 #21
1542 Ludo
Still YF&S
pi_3643485
't schijnt dat een wortelanaalbehandeling, vooral met een winterpeen, zeer pijnlijk is.
<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
pi_3643599
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 10:14 schreef Goof het volgende:
Teeeeeeering!!!!

Wat een prut tandarts dan... had ie toch wel ff kunnen zeggen dat je zenuw nog stuiptrekkingen had .

Wel leuk hè dat borsteltje dat ie erin stopt... ff vegen .. ff schrobben en schoon is ie.

Maar lullig voor je dat het zwaar pijn deed! Nou ja.. je bent er vanaf. Ik krijg volgende week ook normale vulling.. JIPPIE

The more I learn, the less I understand
pi_11079729
Okay, ik ben zo aan de beurt.

'k Hoop dat ie al goed dood is. .

pi_11079987
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 10:27 schreef DennisMoore het volgende:
Okay, ik ben zo aan de beurt.

'k Hoop dat ie al goed dood is. .

Ik heb ook een wortelkanaalbehandeling gehad, een jaar of wat geleden, en niets van gemerkt. De zenuw was inderdaad al helemaal dood. Sterkte!
C’est Davie :o)
  vrijdag 13 juni 2003 @ 10:45:56 #25
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_11080151
ik heb er al zoveel gehad....
(bij alle kronen krijg je eerst zo een behandeling)
en klein spuitje erin en daarna voel je niets meer

maak je er geen zorgen over

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_11081213
hmz, ik heb er dus ook 1 gehad, en ik moest 2 x heen, de eerste keer haalde hj de vulling eruit ( met verdoving, waar ik niks van voelde) en maakte het schoon en stopte er iets in, noodvulling erop.
Weekje later weer terug, en hij begint, dus ik zeg zo ''geen verdoving??''
''nee hoor, die zenuw is al dood''

Ik voelde dus eigenlijk niks, mjah dat irritante geschraap in je kies

pi_11081600
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 10:45 schreef evert het volgende:
ik heb er al zoveel gehad....
(bij alle kronen krijg je eerst zo een behandeling)
en klein spuitje erin en daarna voel je niets meer

maak je er geen zorgen over

Inderdaad! Niets van gevoeld! .

'k Had nog nooit een verdoving gehad... maar wat een perfecte uitvinding is dat zeg! 'k Voelde niks! En ook m'n lip niet nu .

Nu even ibuprofen halen tegen evt. na-pijn.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')