abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62858186
quote:
In Smaken Verschillen bereiden elke week vijf uiteenlopende deelnemers een drie gangendiner voor elkaar. Alle voorbereidingen van de kandidaten worden gevolgd; van het doen van de boodschappen tot het uitserveren van de gerechten aan tafel. De amateurkoks beoordelen elkaar op verschillende aspecten van de avondinvulling en elke vrijdag wordt de winnaar van de week gekozen.

NET 5 heeft het concept van Smaken Verschillen in maart van dit jaar aangekocht van de Britse producent Granada. Onder de titel Come Dine With Me is het programma in het Verenigd Koninkrijk een groot succes op Channel 4. Het programma wordt sinds 2005 uitgezonden en houdt dagelijks 2,3 miljoen kijkers per aflevering aan de buis gekluisterd. Daarmee scoort het format een marktaandeel van 15%. Inmiddels is Come Dine With Me in een locale variant te zien in de Verenigde Staten, Denemarken, Duitsland en Frankrijk.

Iedereen die denkt dat hij of zij tijdens een etentje hoge ogen kan gooien als ideale gastheer- of vrouw is, kan zich nog aanmelden voor Smaken Verschillen.
http://www.net5.nl/web/show/id=175277

Laatste post van Dark Elf:
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 11:38 schreef DarkElf het volgende:
even de herhaling gekeken: wat een rare mensen zeg

sowieso is de Ahmet echt vreemd, want je kan mij niet vertellen dat iemand zó fel reageert over kip en een woordje als verdomme... waar kwam die sneer dan vandaan over de buikpijn en de aubergine?

bah, nare man.

Leuk gekookt die Robert trouwens.
[NET 5] Smaken verschillen deel 2

En verder....
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 02:34 schreef ShinobizWinter het volgende:
Cecile zou ik ook niet bepaald en normaal noemen, zij maakte telkens één van haar borden op, op de vuilnisbak. Dat getuigt nou niet bepaald van volwassen en mentaal sterk gedrag. Ondanks dat je gasten onterecht kritisch zijn.
Onvolwassen omdat ze zei dat het Titia haar bord was? Ik denk dat ze dat gekscherend zei. Natuurlijk komt zo'n opmerking niet zomaar ergens vandaan, maar je kan er ook te zwaar aan tillen. Punt was volgens mij simpelweg dat ze geen ruimte had. Niets meer niets minder.

Ahmet heb ik inderdaad ook 'shiet' horen roepen. Het is natuurlijk niet netjes voor zowel gastvrouw als gast, maar om er zo zwaar aan te tillen als hij deed... Daarbij zei ze geen 'gvd' maar verdomme, en dat maakt wat mij betreft ook nog wel een veschil.

[ Bericht 21% gewijzigd door TheSilverSpoon op 01-11-2008 12:03:31 ]
pi_62858455
Wat had die vrouw een dikke bovenarmen draag dan iets met lange mouwen zeg
pi_62859989
Die titia was echt een retard. Ik zag trouwens een 'oud-deelnemer' bij Editie NL. Het ging over 'rent-een-vent' en Jacco (die kneus die zogenaamd leraar was) was de vent die betaald werd om op date te gaan.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_62860273
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 13:34 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Die titia was echt een retard. Ik zag trouwens een 'oud-deelnemer' bij Editie NL. Het ging over 'rent-een-vent' en Jacco (die kneus die zogenaamd leraar was) was de vent die betaald werd om op date te gaan.
Soort Gigolo, of zonder de happy ending? Ik kan me overigens niet voorstellen dat vrouwen zitten te wachten op gezelschap van Jacco eigenlijk... Waat een saaie doofus is dat zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheSilverSpoon op 01-11-2008 15:49:48 ]
pi_62861736
Jacco? Was dat niet Erwin?

Tevens TVP.
pi_62861838
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:05 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Jacco? Was dat niet Erwin?

Tevens TVP.
nee het was jacco.
pi_62862015
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:10 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

nee het was jacco.
Er heeft alleen een Jaco meegedaan bij Smakenverschillen.
pi_62862183
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:18 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Er heeft alleen een Jaco meegedaan bij Smakenverschillen.
Je hebt gelijk, t was Erwin. Maar zo heette ie niet bij Editie NL.
pi_62862404
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:27 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Was dat die stumperd die zo 'gesloten' was? Die is een soort van gigolo zonder happy ending? Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen met zo'n kerel gezellig een avond uit willen. Wat een saaie vent. Maar kennelijk is hij leuker als je er een kwartje in gooit.
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:27 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Dat is dan ook wel raar... het net sluit zich langzaam.
pi_62862459
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:39 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Was dat die stumperd die zo 'gesloten' was? Die is een soort van gigolo zonder happy ending? Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen met zo'n kerel gezellig een avond uit willen. Wat een saaie vent. Maar kennelijk is hij leuker als je er een kwartje in gooit.
[..]

ja die zei bijna niks, en had een soort 'aanvaring' met een van de dames die er die week bijzaten. (daar weet ik verder niks van want ik zag dat alleen in een kleine terugblik)

hij zei ook bijna niks op de 'date' bij editie NL, voor zover ik kon zien.
pi_62862513
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:42 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

ja die zei bijna niks, en had een soort 'aanvaring' met een van de dames die er die week bijzaten. (daar weet ik verder niks van want ik zag dat alleen in een kleine terugblik)

hij zei ook bijna niks op de 'date' bij editie NL, voor zover ik kon zien.
Net even rtlgemist gekeken, maar het is 'm helemaal niet. Hij praat wel een beetje net zo sloom, lijkt er wel heeeeeeeel klein beetje op, maar daar houdt het ook mee op.

Bewuste stuk van EditieNL:
http://www.rtl.nl/compone(...)en_man.avi_plain.xml

pi_62862527
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:39 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

ja lijkt me ook niet dat ie leraar is als ie s avonds dat moet doen. of misschien doet ie t maar af en toe
pi_62862540
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:45 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Net even rtlgemist gekeken, maar het is 'm helemaal niet. Hij praat wel een beetje net zo sloom, lijkt er wel heel klein beetje op, maar daar houdt het ook mee op.
geef eens een link
pi_62862717

lol, ik vond t wel vergelijkbare types, allebei hadden ze ook een of ander gay maroc-accentje
pi_62862775
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:55 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[ afbeelding ]

lol, ik vond t wel vergelijkbare types, allebei hadden ze ook een of ander gay maroc-accentje
Het is zijn broer.
pi_62869300
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 11:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat had die vrouw een dikke bovenarmen draag dan iets met lange mouwen zeg
Ik ben dus niet de enige die dat dacht.
  zaterdag 1 november 2008 @ 22:16:13 #17
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_62870987
TVP voor maandag hopelijk een leukere groep!!
  zondag 2 november 2008 @ 17:24:12 #18
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_62885907
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 13:50 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Soort Gigolo, of zonder de happy ending? Ik kan me overigens niet voorstellen dat vrouwen zitten te wachten op gezelschap van Jacco eigenlijk... Waat een saaie doofus is dat zeg.

Whahahaha welke vrouw wilt daar nou voor betalen?
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
  zondag 2 november 2008 @ 18:06:08 #19
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_62887070
Die Titia is echt een overactieve huppelkut, god, wat zou ik daar chagrijnig van worden zeg
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_62888169
Wat een rat, die Robert, met die bloemen!
pi_62888372
quote:
Op zondag 2 november 2008 18:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat een rat, die Robert, met die bloemen!
Denk dat de filmploeg een leuk ideetje kreeg om wat 'spannends' te laten gebeuren toen ze zagen dat Robert een bosje bloemen mee had genomen. Robert weet zelf ook wel dat hij het niet nodig had om te winnen. Onder normale omstandigheden dan, want nu sloeg de uitslag helemaal nergens meer op.
pi_62888636
Die cijfers bij Cecile gaan ook nergens over.
2x een 8, en dan de 6 van Titia, meer op persoonlijke gronden volgens mij
Die 4 van Ahmet gaat helemaal nergens over.
Sowieso vind ik dat die elke keer veel te veel zit te klagen over de smaak waarbij hij zich veel te veel laat leiden door zijn smaak en geen nuance aanbrengt dat smaken kunnen verschillen.
pi_62890025
quote:
Op zondag 2 november 2008 18:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Die Titia is echt een overactieve huppelkut, god, wat zou ik daar chagrijnig van worden zeg
Ze heeft behoefte aan een cursus spreekvaardigheid en argumentatie.
  zondag 2 november 2008 @ 20:24:04 #24
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_62891166
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:08 schreef -0- het volgende:
Die cijfers bij Cecile gaan ook nergens over.
2x een 8, en dan de 6 van Titia, meer op persoonlijke gronden volgens mij
Die 4 van Ahmet gaat helemaal nergens over.
Sowieso vind ik dat die elke keer veel te veel zit te klagen over de smaak waarbij hij zich veel te veel laat leiden door zijn smaak en geen nuance aanbrengt dat smaken kunnen verschillen.
Die Titia die stemde niet al te hoog omdat ze ZELF wilde winnen en als je anderen hoge cijfers geeft dan kan dat je eigen score in gevaar brengen!
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
pi_62896239
Het eten van kreeft daar heb ik niets op tegen. Maar waarom zie ik in deze reeks al twee van die wannabe chefjes zo'n dier levend in een pan kokend water gooien? In 2008 he?

Achterlijke kutnoobs. .
  Forum Admin zondag 2 november 2008 @ 23:26:31 #26
232445 crew  Specularium
pi_62896925
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:03 schreef Stali het volgende:
Het eten van kreeft daar heb ik niets op tegen. Maar waarom zie ik in deze reeks al twee van die wannabe chefjes zo'n dier levend in een pan kokend water gooien? In 2008 he?

Achterlijke kutnoobs. .
Hoe moet het dan volgens jou?
pi_62897288
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:26 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hoe moet het dan volgens jou?
Ik ben uiteraard maar eenvoudig en eet niet dagelijks kreeft. Wel kun je kreeften veel humaner omzeep helpen door ze in water met langzaam stijgende temperatuur in coma te laten raken. Dat in het kokende water donderen is niet nodig. tja voor het rode kleurtje wellicht maar erg aardig vind ik het niet.
pi_62897608
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:38 schreef Stali het volgende:
Ik ben uiteraard maar eenvoudig en eet niet dagelijks kreeft. Wel kun je kreeften veel humaner omzeep helpen door ze in water met langzaam stijgende temperatuur in coma te laten raken. Dat in het kokende water donderen is niet nodig. tja voor het rode kleurtje wellicht maar erg aardig vind ik het niet.
Weten doe ik het niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat het niet fijner is om heel langzaam om zeep geholpen te worden. Voordat ze in coma raken zijn ze al geruime tijd blootgesteld aan zeer heet water. Zo hard warmt een pan water namelijk niet op. Als je zelf de keuze hebt om in een bad te springen dat kookt, waarin je binnen enkele seconden dood bent. Of je kiest om in een bad te zitten dat langzaam de 40 graden passeert waarna het vreselijk pijn doet, maar je raakt nog lang niet in coma. Pas als je geruime tijd vreselijke pijn hebt gehad raak je buiten westen om vervolgens te overlijden. Keuze lijkt me snel gemaakt.

Al zou het me niet verbazen dat kreeften pijn kunnen voelen, 100% vast staat het overigens niet. Laten we er maar van uitgaan dat het wel zo is.
pi_62897675
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:24 schreef Psych-case het volgende:

[..]

Die Titia die stemde niet al te hoog omdat ze ZELF wilde winnen en als je anderen hoge cijfers geeft dan kan dat je eigen score in gevaar brengen!
Tja vind ik ook een foute manier van cijfers geven.
Moet je maar goed genoeg zijn als je zelf kookt, heb je dat anderen laag becijferen ook niet nodig.
pi_62897864
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:51 schreef -0- het volgende:
Tja vind ik ook een foute manier van cijfers geven.
Moet je maar goed genoeg zijn als je zelf kookt, heb je dat anderen laag becijferen ook niet nodig.
Het cijfersysteem waar het minst mee gerommeld kan worden, en volgens mij het meest eerlijk is, zou zijn wanneer de deelnemers elkaar moeten rangschikken.

Dag 1: calibratie
Dag 2: niveau van gastheer/vrouw t.o.v. dag 1 - 2 keuzes: beter en slechter
Dag 3: niveau van gastheer/vrouw t.o.v. dag 1t/m2 - 3 keuzes: beste, middelste, slechtste
etc.

Aangezien je elkaar ten opzichte van elkaar beoordeelt kan het niet voorkomen dat je de eerste dag per ongeluk een veel te laag of juist veel te hoog cijfer hebt gegeven, waardoor het resultaat al vast kan liggen.

Gemiddelde rang geeft uiteindelijk je plaats aan. Het enige nadeel is dat er geen maat is voor het verschil tussen bijvoorbeeld positie 1 en 2, terwijl dat op een schaalt van 10 een 6 en een 10 zouden kunnen zijn. Evengoed denk ik wel dat het een systeem is waar iedereen het minst nadeel van ervaart, en stemmers zoals Titia (6'jes) en Ahmet (4) geen kans krijgen.

Het is maar een idee, gaat toch niet gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')