quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:07 schreef ennuik het volgende:
1. Aardappel-broccoli stoofpotje recept
Echt waar? Mooi, heb 'm namelijk nog niet eerder geprobeerd en ben erg benieuwd! Sinds ik een documantaire heb gezien waarin werd gezegd dat als je minimaal 5x per week vis eet, je stresshormoon met X procent (was het 10? Was het 20?) omlaag gaat en je gelukshormoon met X procent omhoog gaat, wil ik meer vis gaan eten. Dit leek me wel een lekker recept - ik laat wel even weten hoe het gesmaakt heeft!quote:Op zondag 2 november 2008 08:50 schreef Innocence het volgende:
[..]
Die is echt erg lekker. Had die combinatie zelf nooit verzonnen. Wel uitkijken dat het niet te nat wordt.
Hmmm, 4 euro p.p. per dag. Dat doe je niet slecht.quote:Op zondag 2 november 2008 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
even rekenen![]()
wij leven (dus ontbijt, lunch én avondeten) van 250 euro per maand zo ongeveer
250 gedeeld door 31 dagen is zo'n 8 euro voor 2 personen per dag.
Vleesch altijd in aanbieding kopen en invriezen en vervolgens heel weinig vlees per dag eten
groente bij aldi en dan meteen veel kopen, komen we meestal wel een week mee door
altijd pasta, rijst en wat aardappeltjes in huis hebben
altijd currypasta, kokosmelk, pesto, creme fraiche, zure room en basiskruiden en andere meuk (zoals ketjap en sambal enzo) in huis hebben
en soms een uitschieter, met Sushi bijvoorbeeld, maar een thaise curry kost ook geen drol
Je proeft niet veel van de vis en kan er ook gewoon diepvries-kabeljauw voor gebruiken. Eet het alleen niet zo vaak meer, omdat m'n vriend niet zo van de smaak van mosterd houdt.quote:Op zondag 2 november 2008 12:01 schreef ennuik het volgende:
[..]
Echt waar? Mooi, heb 'm namelijk nog niet eerder geprobeerd en ben erg benieuwd! Sinds ik een documantaire heb gezien waarin werd gezegd dat als je minimaal 5x per week vis eet, je stresshormoon met X procent (was het 10? Was het 20?) omlaag gaat en je gelukshormoon met X procent omhoog gaat, wil ik meer vis gaan eten. Dit leek me wel een lekker recept - ik laat wel even weten hoe het gesmaakt heeft!
Ik denk dat ik ook wel op zoiets uit kom. Ik snap die ¤11,- per dag eigenlijk niet zo, zeker niet met deze boodschappenlijst.quote:Op zondag 2 november 2008 16:53 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Hmmm, 4 euro p.p. per dag. Dat doe je niet slecht.
Je bedoelt mijn 11 euro? Groot deel komt natuurlijk door dat biologische vlees, dat is al 30 euro voor een week, dus 4,25 per dag. Verder zat er bij mijn boodschappen ook fruit voor de hele week én een aantal kruiden die op waren.quote:Op zondag 2 november 2008 18:02 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook wel op zoiets uit kom. Ik snap die ¤11,- per dag eigenlijk niet zo, zeker niet met deze boodschappenlijst.
Dat verklaart het inderdaad wel. Ik vond het al vreemd voor boodschappen die voornamelijk van de markt en de Turk kwamen maar over die biologische slager had ik even heen gekeken.quote:Op zondag 2 november 2008 18:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je bedoelt mijn 11 euro? Groot deel komt natuurlijk door dat biologische vlees, dat is al 30 euro voor een week, dus 4,25 per dag. Verder zat er bij mijn boodschappen ook fruit voor de hele week én een aantal kruiden die op waren.
Ik kan ook wel voor vier euro per dag eten, maar dan eet ik niet wat ik wil eten.
Ik denk zelfs dat als je niet-bio spul had gehaald, en de AH voor een andere super had verruild, je op 4 euro de dag was uitgekomen..quote:Op zondag 2 november 2008 18:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je bedoelt mijn 11 euro? Groot deel komt natuurlijk door dat biologische vlees, dat is al 30 euro voor een week, dus 4,25 per dag. Verder zat er bij mijn boodschappen ook fruit voor de hele week én een aantal kruiden die op waren.
Ik kan ook wel voor vier euro per dag eten, maar dan eet ik niet wat ik wil eten.
Dat ziet er lekker uit! En ik zie dat ik bijna alle ingrediënten al in huis heb m.u.v. crème fraîche , bosuitjes (kan je hier ook gewone ui voor gebruiken?), en de kabeljauwfiletquote:Op zondag 2 november 2008 08:50 schreef Innocence het volgende:
[..]
Die is echt erg lekker. Had die combinatie zelf nooit verzonnen. Wel uitkijken dat het niet te nat wordt.
Ik ben geen voorstander van de islamitische slachtmethode als het gaat om runderen. Die doen er iets te lang over om dood te gaan als je hun strot doorsnijdt...quote:Op maandag 3 november 2008 13:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat als je niet-bio spul had gehaald, en de AH voor een andere super had verruild, je op 4 euro de dag was uitgekomen..Dus opzich is het bedrag anshich niet raar (al vind ik zelf bio-vlees nog gewoon te duur en ben ik principieel tegen bio-groente omdat het voor boeren haast onmogelijk gemaakt wordt dit "merk product" te maken, maar met vlees ligt dat toch net anders
).
Jou AH lijstje zou bij de jumbo iets onder de 15 euro blijven, Kalfsvlees kost bij mn vaste turk 9 euro de kilo (ongeacht wat eigenlijk), Bieflapjes 3,50 de kilo (de betere zijn wat duurder - dan krijg je zeg maar wat de AH als biefstuk verkoopt), Rundergehakt ook 3,50 de kilo, sucadelappen, geen idee die koop ik nooit. Qua vlees zou je dan op ongeveer 7,5 a 10 euro uitkomen, gok ik.
Halalslachting schrijft het doorsnijden van de grote slagaderen, luchtpijp en zenuwbaan als ik mij niet vergis.quote:Op maandag 3 november 2008 14:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van de islamitische slachtmethode als het gaat om runderen. Die doen er iets te lang over om dood te gaan als je hun strot doorsnijdt...
Ik heb geen idee wat halalslachting voorschrijft maar ik heb één keer gezien hoe een rund op die manier geslacht werd en dat was genoeg.quote:Op maandag 3 november 2008 18:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Halalslachting schrijft het doorsnijden van de grote slagaderen, luchtpijp en zenuwbaan als ik mij niet vergis.
Dat komt ongeveer neer op onthoofding. Dat het lichaam dan nog even "iets" doet, dat klopt.
Ach, altijd nog minder erg dan de manier waarop een varken geslacht moet wordenquote:Op maandag 3 november 2008 22:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat halalslachting voorschrijft maar ik heb één keer gezien hoe een rund op die manier geslacht werd en dat was genoeg.
*recept bookmarkedquote:Op maandag 3 november 2008 22:35 schreef Isegrim het volgende:
De boerenkoolsoep met chorizo is wel voor herhaling vatbaar.
Slachten is nooit leuk om naar te kijken. Welke manier je ook kiest.quote:Op maandag 3 november 2008 22:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat halalslachting voorschrijft maar ik heb één keer gezien hoe een rund op die manier geslacht werd en dat was genoeg.
Dat klopt. Maar de ene manier is diervriendelijker dan de andere.quote:Op maandag 3 november 2008 22:41 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Slachten is nooit leuk om naar te kijken. Welke manier je ook kiest.
Vandaag gemaakt en het was lekker! Ik heb alleen pangasiusfilet gebruikt ipv kabeljauw. Zeker voor herhaling vatbaar! (gelukkig maar want ik heb hem gelijk voor 4 dagen gemaakt)quote:Op zondag 2 november 2008 08:50 schreef Innocence het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |