abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62876740
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:07 schreef ennuik het volgende:

1. Aardappel-broccoli stoofpotje recept
Die is echt erg lekker. Had die combinatie zelf nooit verzonnen. Wel uitkijken dat het niet te nat wordt.
Sweet and innocent...
  zondag 2 november 2008 @ 12:01:04 #27
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_62878767
quote:
Op zondag 2 november 2008 08:50 schreef Innocence het volgende:

[..]

Die is echt erg lekker. Had die combinatie zelf nooit verzonnen. Wel uitkijken dat het niet te nat wordt.
Echt waar? Mooi, heb 'm namelijk nog niet eerder geprobeerd en ben erg benieuwd! Sinds ik een documantaire heb gezien waarin werd gezegd dat als je minimaal 5x per week vis eet, je stresshormoon met X procent (was het 10? Was het 20?) omlaag gaat en je gelukshormoon met X procent omhoog gaat, wil ik meer vis gaan eten. Dit leek me wel een lekker recept - ik laat wel even weten hoe het gesmaakt heeft!
pi_62878884
even rekenen

wij leven (dus ontbijt, lunch én avondeten) van 250 euro per maand zo ongeveer

250 gedeeld door 31 dagen is zo'n 8 euro voor 2 personen per dag.

Vleesch altijd in aanbieding kopen en invriezen en vervolgens heel weinig vlees per dag eten

groente bij aldi en dan meteen veel kopen, komen we meestal wel een week mee door

altijd pasta, rijst en wat aardappeltjes in huis hebben

altijd currypasta, kokosmelk, pesto, creme fraiche, zure room en basiskruiden en andere meuk (zoals ketjap en sambal enzo) in huis hebben

en soms een uitschieter, met Sushi bijvoorbeeld, maar een thaise curry kost ook geen drol
Ja doei.
pi_62885156
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
even rekenen

wij leven (dus ontbijt, lunch én avondeten) van 250 euro per maand zo ongeveer

250 gedeeld door 31 dagen is zo'n 8 euro voor 2 personen per dag.

Vleesch altijd in aanbieding kopen en invriezen en vervolgens heel weinig vlees per dag eten

groente bij aldi en dan meteen veel kopen, komen we meestal wel een week mee door

altijd pasta, rijst en wat aardappeltjes in huis hebben

altijd currypasta, kokosmelk, pesto, creme fraiche, zure room en basiskruiden en andere meuk (zoals ketjap en sambal enzo) in huis hebben

en soms een uitschieter, met Sushi bijvoorbeeld, maar een thaise curry kost ook geen drol
Hmmm, 4 euro p.p. per dag. Dat doe je niet slecht.
pi_62885461
het kan wat hoger uitschieten, want een basisvoorraad moet ook onderhouden worden natuurlijk

maar van verse weekproducten enzo, zitten we op dát bedrag. Maargoed, rijst, pasta en aardappelen zijn ook heel duur niet
Ja doei.
pi_62886827
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:01 schreef ennuik het volgende:

[..]

Echt waar? Mooi, heb 'm namelijk nog niet eerder geprobeerd en ben erg benieuwd! Sinds ik een documantaire heb gezien waarin werd gezegd dat als je minimaal 5x per week vis eet, je stresshormoon met X procent (was het 10? Was het 20?) omlaag gaat en je gelukshormoon met X procent omhoog gaat, wil ik meer vis gaan eten. Dit leek me wel een lekker recept - ik laat wel even weten hoe het gesmaakt heeft!
Je proeft niet veel van de vis en kan er ook gewoon diepvries-kabeljauw voor gebruiken. Eet het alleen niet zo vaak meer, omdat m'n vriend niet zo van de smaak van mosterd houdt.
Sweet and innocent...
pi_62886982
quote:
Op zondag 2 november 2008 16:53 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Hmmm, 4 euro p.p. per dag. Dat doe je niet slecht.
Ik denk dat ik ook wel op zoiets uit kom. Ik snap die ¤11,- per dag eigenlijk niet zo, zeker niet met deze boodschappenlijst.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62887346
quote:
Op zondag 2 november 2008 18:02 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik denk dat ik ook wel op zoiets uit kom. Ik snap die ¤11,- per dag eigenlijk niet zo, zeker niet met deze boodschappenlijst.
Je bedoelt mijn 11 euro? Groot deel komt natuurlijk door dat biologische vlees, dat is al 30 euro voor een week, dus 4,25 per dag. Verder zat er bij mijn boodschappen ook fruit voor de hele week én een aantal kruiden die op waren.

Ik kan ook wel voor vier euro per dag eten, maar dan eet ik niet wat ik wil eten.
pi_62887532
quote:
Op zondag 2 november 2008 18:15 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je bedoelt mijn 11 euro? Groot deel komt natuurlijk door dat biologische vlees, dat is al 30 euro voor een week, dus 4,25 per dag. Verder zat er bij mijn boodschappen ook fruit voor de hele week én een aantal kruiden die op waren.

Ik kan ook wel voor vier euro per dag eten, maar dan eet ik niet wat ik wil eten.
Dat verklaart het inderdaad wel. Ik vond het al vreemd voor boodschappen die voornamelijk van de markt en de Turk kwamen maar over die biologische slager had ik even heen gekeken.
pi_62906305
quote:
Op zondag 2 november 2008 18:15 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik denk zelfs dat als je niet-bio spul had gehaald, en de AH voor een andere super had verruild, je op 4 euro de dag was uitgekomen.. Dus opzich is het bedrag anshich niet raar (al vind ik zelf bio-vlees nog gewoon te duur en ben ik principieel tegen bio-groente omdat het voor boeren haast onmogelijk gemaakt wordt dit "merk product" te maken, maar met vlees ligt dat toch net anders ).

Jou AH lijstje zou bij de jumbo iets onder de 15 euro blijven, Kalfsvlees kost bij mn vaste turk 9 euro de kilo (ongeacht wat eigenlijk), Bieflapjes 3,50 de kilo (de betere zijn wat duurder - dan krijg je zeg maar wat de AH als biefstuk verkoopt), Rundergehakt ook 3,50 de kilo, sucadelappen, geen idee die koop ik nooit. Qua vlees zou je dan op ongeveer 7,5 a 10 euro uitkomen, gok ik.

Groot voordeel - naast dierenwelzijn- van jou lijstje is dat uit eten in verhouding lang zo duur niet meer is
  maandag 3 november 2008 @ 13:38:00 #36
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_62906524
quote:

[..]

Dat ziet er lekker uit! En ik zie dat ik bijna alle ingrediënten al in huis heb m.u.v. crème fraîche , bosuitjes (kan je hier ook gewone ui voor gebruiken?), en de kabeljauwfilet
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_62907134
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik denk zelfs dat als je niet-bio spul had gehaald, en de AH voor een andere super had verruild, je op 4 euro de dag was uitgekomen.. Dus opzich is het bedrag anshich niet raar (al vind ik zelf bio-vlees nog gewoon te duur en ben ik principieel tegen bio-groente omdat het voor boeren haast onmogelijk gemaakt wordt dit "merk product" te maken, maar met vlees ligt dat toch net anders ).

Jou AH lijstje zou bij de jumbo iets onder de 15 euro blijven, Kalfsvlees kost bij mn vaste turk 9 euro de kilo (ongeacht wat eigenlijk), Bieflapjes 3,50 de kilo (de betere zijn wat duurder - dan krijg je zeg maar wat de AH als biefstuk verkoopt), Rundergehakt ook 3,50 de kilo, sucadelappen, geen idee die koop ik nooit. Qua vlees zou je dan op ongeveer 7,5 a 10 euro uitkomen, gok ik.
Ik ben geen voorstander van de islamitische slachtmethode als het gaat om runderen. Die doen er iets te lang over om dood te gaan als je hun strot doorsnijdt...

Ik koop overigens geen biologische groenten, althans niet standaard. Groenten kunnen niet lijden en dat boeit me dus een stuk minder. Ook maakt het qua kwaliteit weinig uit, terwijl biologisch vlees absoluut wel beter is.
pi_62914012
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik ben geen voorstander van de islamitische slachtmethode als het gaat om runderen. Die doen er iets te lang over om dood te gaan als je hun strot doorsnijdt...
Halalslachting schrijft het doorsnijden van de grote slagaderen, luchtpijp en zenuwbaan als ik mij niet vergis.

Dat komt ongeveer neer op onthoofding. Dat het lichaam dan nog even "iets" doet, dat klopt.
pi_62921081
quote:
Op maandag 3 november 2008 18:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Halalslachting schrijft het doorsnijden van de grote slagaderen, luchtpijp en zenuwbaan als ik mij niet vergis.

Dat komt ongeveer neer op onthoofding. Dat het lichaam dan nog even "iets" doet, dat klopt.
Ik heb geen idee wat halalslachting voorschrijft maar ik heb één keer gezien hoe een rund op die manier geslacht werd en dat was genoeg.
pi_62921318
De boerenkoolsoep met chorizo is wel voor herhaling vatbaar.
pi_62921439
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:29 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat halalslachting voorschrijft maar ik heb één keer gezien hoe een rund op die manier geslacht werd en dat was genoeg.
Ach, altijd nog minder erg dan de manier waarop een varken geslacht moet worden
pi_62921472
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:35 schreef Isegrim het volgende:
De boerenkoolsoep met chorizo is wel voor herhaling vatbaar.
*recept bookmarked
  maandag 3 november 2008 @ 22:41:06 #43
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62921501
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:29 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Slachten is nooit leuk om naar te kijken. Welke manier je ook kiest.
pi_62921542
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:41 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Slachten is nooit leuk om naar te kijken. Welke manier je ook kiest.
Dat klopt. Maar de ene manier is diervriendelijker dan de andere.
pi_62922185
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het aan het eind van de week bevallen is.
pi_62922516
Wij doen het ook vaak, op zaterdag boodschappen doen t/m woensdag of donderdag. Door de week hebben we weinig tijd om boodschappen te doen dus dan komt het erop neer dat ik naar de duurdere winkel hier in de buurt ga (Spar Uithof), die ook nog eens een heel slecht assortiment heeft vergeleken met de veel grotere AH. Daarnaast zou ik dan te vaak in de verleiding komen om iets snels maar ongezonds te maken. Als ik het gezondere/lekkerdere eten al in huis heb, maak ik het tenminste ook. Bovendien, elke keer dat ik in de winkel kom, komt er wel iets mee wat we eigenlijk helemaal niet nodig hebben dus het is goedkoper én gezonder om maar 1 keer te gaan.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 5 november 2008 @ 17:32:33 #47
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_62975656
quote:

[..]

Vandaag gemaakt en het was lekker! Ik heb alleen pangasiusfilet gebruikt ipv kabeljauw. Zeker voor herhaling vatbaar! (gelukkig maar want ik heb hem gelijk voor 4 dagen gemaakt)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_62977344
Ik heb, om mijn hoofd te ontlasten, wel eens een tijd met weekmenu's gewerkt, maar dan als houvast voor iedere week hetzelfde.

Ik eet nu al maanden alleen maar groente uit de tuin en vlees uit de diepvries, en daarnaast doe ik dan maandelijks 'grote boodschappen'. Eenmaal per week haal ik brood.

Bevalt me uitstekend. maar ik vind wel dat ik teveel uitgeef. Gedeeltelijk aan zaken waarop ik niet wil bezuinigen (bijvoorbeeld boter, brood, bier), maar ook zaken die goedkoper en beter kunnen. Zo ga ik vanaf nu de meeste biologische vleeswaren weer bij de Groene Weg halen in plaats van bij de Jumbo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62981146
Tot nu toe bevalt het weekmenu ontzettend goed! Zo was ik vandaag nogal laat thuis en zou ik nooit gekookt hebben als er niet al ingrediënten klaar lagen, want ik kwam moe en hongerig thuis. Maar nu hebben we een heerlijke broccoli-roerbakschotel gehad en ben ik erg blij dat ik toch gekookt (en dus gezond gegeten) heb.
pi_62981669
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')