abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62860361
Misschien dat ik het bereik van die jongen niet aankan, maar ik vond het gezang van Norman bijna pijnlijk om te horen.
pi_62860483
Onterecht dat Ruben er uit is. Ik had liever Sidney,Floor, Rebecca of Nathalie zien vertrekken.
pi_62861079
Off Topic:

Leedvermaak:
Waarom werkt het leed van anderen op de lachspieren?

Tegen een lantaarnpaal aan lopen is niet fijn, zo ondervond Rosa Hendriks uit Maastricht. Maar als zij iemand anders hetzelfde ziet doen, moet ze keihard lachen. Wat is zo leuk aan leedvermaak?

Er zijn drie factoren die leedvermaak voor sommigen ‘de leukste vorm van vermaak’ maken, zegt Wilco van Dijk, universitair hoofddocent sociale psychologie aan de Vrije Universiteit. Hij doet al zes jaar onderzoek naar leedvermaak.

Ten eerste: de persoon die het leed ondergaat. „We vinden het prettig als slechte mensen slechte dingen meemaken, maar ook afgunst kan een rol spelen bij leedvermaak”, vertelt Van Dijk.

Ten tweede: rechtvaardigheidsgevoel. „Denk aan de uitdrukking ‘boontje komt om z’n loontje’. Als iemand iets stoms doet, moeten we daar, als het leed in verhouding staat tot de stommiteit, om lachen.”

En ten derde: zelfbeeld. „Door te lachen om het leed van een ander voelen we onszelf beter”, zegt Van Dijk. Mensen met een slecht zelfbeeld hebben ook vaker leedvermaak dan zelfverzekerde types.

Dat laatste is op de VU getoetst door een groep proefpersonen voor te houden dat zij een intelligentietest maakten. De ene helft van de groep kreeg vervolgens een heel goede beoordeling, de andere helft werd verteld dat zij heel slecht hadden gescoord. „De groep met de vermeende slechte score had vervolgens meer leedvermaak bij een filmpje van een hele slechte Idols-auditie dan de andere groep.”

Leedvermaak is grensoverschrijdend; Van Dijk onderzocht het bijvoorbeeld ook in Vietnam. En leedvermaak is van alle tijden. Griekse filosofen benoemden het, het komt voor in de Bijbel. „ Al honderden jaren discussiëren filosofen over de vraag of het wel mag, of leedvermaak niet verwerpelijk is.”

Volgens Van Dijk mag een beetje leedvermaak best. „Mensen hebben meestal een dubbel gevoel: leedvermaak en toch ook medelijden.

Bron: NRC Next
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 1 november 2008 @ 15:56:55 #104
163650 Greys
pi_62862755
Ik kreeg gister hier (Egypte) een jubelende sms van Heer Greys dat Ruben er uit ligt
Wat vinden mensen nou niet sympathiek aan hem? Liep hij arrogant te doen tijdens de uitzending ofzo?
En aan de reacties hier begrijp ik dat ie zeker niet de slechtste was met zingen.

Nou ja. Kut. Enzo
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62862920
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:07 schreef Loveless85 het volgende:
Probleem is alleen dat als je straks een groep hebt met verder slanke, 'mooie', mensen en je daar Rebecca tussen zet het dus niet past. Dus wss bedenken de marketingknulletjes wel een dramatische uittocht voor Rebecca en krijgt ze gelijk een solo contract onder haar neus geschoven.
Wordt inderdaad moeilijk. Zo'n groep moet 'verkocht' worden aan bladen als Hitkrant. Zo werkt het nou eenmaal. Dat het nieuwe Popstars-bandje op de grote uitklapposter komt, en dat soort dingen.

Maar hoe hard het ook klinkt: Wie gaat een poster met onder andere Rebecca erop boven haar bed hangen? Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen.
pi_62863398
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:04 schreef female81 het volgende:

[..]

Wordt inderdaad moeilijk. Zo'n groep moet 'verkocht' worden aan bladen als Hitkrant. Zo werkt het nou eenmaal. Dat het nieuwe Popstars-bandje op de grote uitklapposter komt, en dat soort dingen.

Maar hoe hard het ook klinkt: Wie gaat een poster met onder andere Rebecca erop boven haar bed hangen? Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen.
Precies, daarom kan zij alleen als solo-artiest slagen omdat ze gewoon niet past bij de doelgroep waar ze straks zo'n popgroepje aan willen slijten. Die zijn keihard en het is dan vast niet cool om die band leuk te vinden als zo'n vadsig wijf erin zit.

Als ze solo artiest word en wat serieuze nummers gaat zingen krijg je gelijk heel anders en veel volwassener publiek, die het minder uitmaakt dat ze niet echt erg aantrekkelijk is...
pi_62863572
Iedereen hier doet alsof Rebecca een muzikaal genie is
  zaterdag 1 november 2008 @ 16:42:29 #108
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_62863616
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:39 schreef NoNickOne het volgende:
Dat bedoel ik. Ze zingt leuk hoor, als dat nichtje/buurmeisje dat leuk zingen kan en op familiefeestjes een deuntje mag doen. Een ster is ze niet, en voor een popgroep is haar stem absluut te mager ( ) om haar gewicht (slechte dansen met name) te compenseren.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_62863660
En het stomme is dat als die Rebecca auditie had gedaan bij idols o.i.d. van RTL en Henk-Jan was daar nog Jury geweest dan had hij haar never nooit zo hoog de lucht in geprezen.
pi_62864702
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:39 schreef NoNickOne het volgende:
ehm iedereen HIER kraakt haar af op een enkeling na
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_62864999
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:34 schreef Dakota het volgende:

[..]

ehm iedereen HIER kraakt haar af op een enkeling na
Ja, ik snapte z'n post ook niet helemaal .
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  ESF Reporter zaterdag 1 november 2008 @ 17:56:30 #112
87554 Cee
Welluk?
pi_62865187
Heb gisteren voor de eerste keer gekeken! Hilarisch wat een niveautje. De kat van de buren jankt beter en m'n buren hebben niet eens een kat.
Waar ken ik die Naomi van?
pi_62865341
De enige die goed waren, (vond ik dan) waren Brandi en Steffie.
De reactie van Henk jan op Nathalie was een beetje (veel) overdreven. Het nummer wat ze moest zingen was dan ook echt een k....nummer om te doen.

pi_62866378
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:56 schreef Cee het volgende:
Heb gisteren voor de eerste keer gekeken! Hilarisch wat een niveautje. De kat van de buren jankt beter en m'n buren hebben niet eens een kat.
Waar ken ik die Naomi van?
Naomi deed mee met Idols.
Leuk meisje vind ik het!
pi_62866723
Miss Huilie op msn:

zaterdag 1 november 2008 @ 20:07:38 #116
3185 Adelante
To let it go now
pi_62868035
dat hou van m'n sgatje er ook bij, die kamper met die mat in z'n nek
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 2 november 2008 @ 03:43:36 #117
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_62876008
Ze zijn ook allemaal zo low-budget (mislukt) overdressed. En dan die haren ook over de top.
Krijgen ze kritiek op hun outfit terwijl dat net zoals de muziekkeuze en choreografie allemaal al bepaald is van te voren.
pi_62878966
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:30 schreef Loveless85 het volgende:
Als ze solo artiest word en wat serieuze nummers gaat zingen krijg je gelijk heel anders en veel volwassener publiek, die het minder uitmaakt dat ze niet echt erg aantrekkelijk is...
Of een Beth Ditto-achtige route.
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:19:29 #119
3185 Adelante
To let it go now
pi_62933724
quote:
Henkjan Smits: ‘Popstars vallen door de mand’
Geplaatst op dinsdag 04 november 2008 om 12:01

Henkjan Smits vindt het niveau van de finalisten van Popstars (SBS6) beneden peil Dat vertelde Henkjan vanochtend op Q-Music. “Ik schrok al bij de perspresen- tatie. We hebben ze vier rondes gezien en deze tien vol overgave gekozen voor het publiek. Als het dan niet helemaal spettert, denk ik: dat wordt zwaar op vrijdag. Afgelopen vrijdag bleek dat sommigen het ook heel erg zwaar hadden. Die vielen ook echt wel voor de mand. Daardoor dacht ik: misschien hebben we de verkeerden doorgelaten.“
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62933861
jaaaaaaaaa idd
wanna rub mah puppeh?!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 november 2008 @ 14:36:58 #121
163650 Greys
pi_62935638
En de enige vent die nog een beetje normaal zong er uit gestemd
Ik snap niet dat de jury niet gewoon de twee of drie slechtsten aanwijst en dat het publiek dáár dan alleen op mag stemmen. Maar goed, ik had een zwak voor Ruben, dus ik ben misschien niet echt onpartijdig
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:38:10 #122
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62935676
Ze hebben niet verkeerden doorgelaten, maar er was gewoon niet beter... hoe triest ook.
pi_62935723
er was wel beter

die whitney houston bv.
wanna rub mah puppeh?!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 november 2008 @ 15:06:54 #124
163650 Greys
pi_62936360
Let op, eindigen we straks met Nathalie en Sidney in de finale.
Oordopjes vast zoeken dan maar
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:08:09 #125
3185 Adelante
To let it go now
pi_62936389
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:36 schreef Greys het volgende:
En de enige vent die nog een beetje normaal zong er uit gestemd
Ik snap niet dat de jury niet gewoon de twee of drie slechtsten aanwijst en dat het publiek dáár dan alleen op mag stemmen. Maar goed, ik had een zwak voor Ruben, dus ik ben misschien niet echt onpartijdig
ze hadden dan moeten kiezen tussen slecht en nog slechter, want goed zat er niet bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')