abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62849682
hey iedereen,

ik zit met een systeem thuis waarvan ik twijfel dat men processor wel goed werkt , mss heb ik ergens een foute keuze gemaakt qua hardware

MoBo: ASUS P5KC
CPU: Q6600
RAM: 4x1Gb DDRII 800MHz Kingston (had er al 3GB van liggen van vorig systeem)
Voeding: 600W
HDD: 1x320GB, 1x160GB
BeeldKaart: ATI Radeon HD2400 XT (256MB)

dit alles draait op Vista Ultimate x64, heb dit ook al geprobeerd met xp home sp2 en sp3 en met xp prof x64

heb al een pc in handen gehad met enkel het verschil dat hij een dualcore processor had van 2 x 2.4MHz en een beeldkaart van 512MB en zijn systeem draaid veel beter dan die van ik, maar ik heb ook het vermoeden dat men pc beter droei in januari (wanneer ik die P5KC en Q6600) aankocht
pi_62850125
Draait beter in welk opzicht? Betere fps in games? sneller opstarten??
pi_62850284
zijn pc draait beter en stabieler, de mijne draait bijna even goed als een P IV 2.8MHZ op 2GB, zoals men derde laatste pc. , in januari draaide hij beter met de home maar dan heeft er eens iemand in men bios gezeten en zelfst al herinstalleer ik die, het blijft hetzelfde, hij draait minder goed als de eerste maand, en die asus update werkt ook geen kl*ten als ik men bios wil updaten, het blijft de oude bios
pi_62850347
bios versie is 0804
  zaterdag 1 november 2008 @ 08:51:07 #5
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_62856193
Mijn mening is dat het een onbegrijpelijk verhaal is.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_62856228
Het ligt aan je voeding, iets gezonder en wat meer variatie doet wonderen!
pi_62856453
Tja, 2x2,4 MHz was zelfs in 1995 erg langzaam, dus misschien dat het daar aan ligt?
pi_62856493
Probeer 2 geheugen sticks ipv 4.
Kijk met speedfan of je temps goed zijn: http://www.almico.com/speedfan.php
Probeer optimale waarden (auto) te laden in bios.
pi_62856691
quote:
zijn systeem draaid veel beter dan die van ik
Daar heb je een pund.
  zaterdag 1 november 2008 @ 11:08:16 #10
162596 Dennehy
Kan niet dood
pi_62857722
quote:
men pc beter droei in januari (wanneer ik die P5KC en Q6600) aankocht
Gebruik je babelfish ofzo?
Putting the laughter back in slaughter.
pi_62857901
Ik snab chén reed van did topik. Wat wil je nou verbeteren? Zijn spelletjes traag? Is AutoCAD traag? Ik heb ook een Q6600 en dat ding is rap zat. Je voeding is in ieder geval zwaar genoeg.
pi_62859285
nog even uitleggen dus, ik gebruik men pc hoofdzakelijk voor netwerk beheer, beeldbewerking (studio 12 van pinnacle) en anders staat hij te draaien als back-up server wanneer de laptops op het netwerk zitten, gamen doe ik amper. als ik hem de eerste maand kocht, had ik hem geinstalleerd met xp home sp2 (01/2008) en hij draaide dan vlot, iemand dat ik kende zei van , het kan nog beter, dus voor ik verhuisde zette ik daar men pc af en hij heeft geprobeerd een nieuwe bios versie erop te zetten maar dit lukte hem niet via asus update (nu nog steeds niet trouwens) een maand later woon ik in men nieuwe woonst (intussen al 03/2008) en ik ondervond dat men pc niet deftig draaide, ik ga met iemand gaan praten erover en werd aangeraden xp pro 64 erop te zetten, dus doe ik dat en met niet veel beter resultaat, dan maar de keuze gemaakt toch vista erop te zetten maar dan wel direct vista ultimate x64. en onlangs ga ik een iedem pc met vista ultimate x64 gaan installeren maar die had een dual core processor van 2x2.4MHz maar dan wel een zwaardere beeldkaart. en ondervond dat zijn pc veel beter draaide dan die van ik. ik gebruik geen tools zoals babelfish ofzo. en men pc staat terug standaard ingesteld in de bios, nog nooit overclock'd geweest. maar er werd me wel gezegd dat er een tool zou moeten bestaan om een intel duo quadcore zoals die van ik te testen. mijn voeding is idd zwaar genoeg -600W- en was nieuw samen met de processor en Motherboard. heb dit nog nooit meegemaakt , maar is ook men eerste ervaring met een quadcore die ik had

alvast bedankt aan de mensen die al iets gezegd hebben

-Sleepy-
pi_62859375
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:51 schreef -Sleepy- het volgende:
nog even uitleggen dus, ik gebruik men pc hoofdzakelijk voor netwerk beheer, beeldbewerking (studio 12 van pinnacle) en anders staat hij te draaien als back-up server wanneer de laptops op het netwerk zitten, gamen doe ik amper. als ik hem de eerste maand kocht, had ik hem geinstalleerd met xp home sp2 (01/2008) en hij draaide dan vlot, iemand dat ik kende zei van , het kan nog beter, dus voor ik verhuisde zette ik daar men pc af en hij heeft geprobeerd een nieuwe bios versie erop te zetten maar dit lukte hem niet via asus update (nu nog steeds niet trouwens) een maand later woon ik in men nieuwe woonst (intussen al 03/2008) en ik ondervond dat men pc niet deftig draaide, ik ga met iemand gaan praten erover en werd aangeraden xp pro 64 erop te zetten, dus doe ik dat en met niet veel beter resultaat, dan maar de keuze gemaakt toch vista erop te zetten maar dan wel direct vista ultimate x64. en onlangs ga ik een iedem pc met vista ultimate x64 gaan installeren maar die had een dual core processor van 2x2.4MHz maar dan wel een zwaardere beeldkaart. en ondervond dat zijn pc veel beter draaide dan die van ik. ik gebruik geen tools zoals babelfish ofzo. en men pc staat terug standaard ingesteld in de bios, nog nooit overclock'd geweest. maar er werd me wel gezegd dat er een tool zou moeten bestaan om een intel duo quadcore zoals die van ik te testen. mijn voeding is idd zwaar genoeg -600W- en was nieuw samen met de processor en Motherboard. heb dit nog nooit meegemaakt , maar is ook men eerste ervaring met een quadcore die ik had

-Sleepy-
pi_62859649
quote:

-Sleepy-
Het lijkt mij dat die pc niet je enige probleem is. Heb wegens luiheid de hoofdletters aan het begin van de zin en de lengte van je gemiddelde zin maar even buiten beschouwing gelaten...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_62859710
is dat belangrijk?
pi_62859737
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 13:19 schreef -Sleepy- het volgende:
is dat belangrijk?
Voor ons wel
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_62859844
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 13:19 schreef -Sleepy- het volgende:
is dat belangrijk?
Ja, je verhaal is totaal onbegrijpbaar.
pi_62860095
pi_62860150
  zaterdag 1 november 2008 @ 13:44:34 #20
57971 Wrinex
Caught beneath the landslide
pi_62860167
zijn mening
pi_62862146
quote:

-Sleepy-
Zo snappen we er toch nog geen ene kloot van
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 november 2008 @ 15:33:39 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62863801
Dan moet je doen, processor uitsteken er weer insteken of je kunnen proberen herinstallatie van de windows.
Ik zo niet weten wat er met die computer aan hand is.

Het lijkt erop dat je toetsenbord of je spellingscontrole stuk is.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_62864172
TS, graag een korte samenvatting.

In drie zinnen
pi_62864238
he conflicd ik probeer het hier te samen te vaten in 3 zinnen de pc droei eerst niet zo goedt maar na te proberen was de processor een foute keuze kua hardware de vriend had ook een pc met wel een goed keuze qwa hard ware en die droeide veel beter de ts wilt nu weten wat de probleem met de pc is enhoe die weer goed kan droeien
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:16:27 #26
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_62864305
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:13 schreef veldmuis het volgende:
he conflicd ik probeer het hier te samen te vaten in 3 zinnen de pc droei eerst niet zo goedt maar na te proberen was de processor een foute keuze kua hardware de vriend had ook een pc met wel een goed keuze qwa hard ware en die droeide veel beter de ts wilt nu weten wat de probleem met de pc is enhoe die weer goed kan droeien
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_62864350
quote:
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:37:11 #28
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_62864773
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:10 schreef Conflict het volgende:
TS, graag een korte samenvatting.

In drie zinnen
Zeg. Jij bent bijna net zo erg als Matthijs van Nieuwkerk.

Overigens denk ik wel een oplossing gevonden te hebben voor het probleem. Er zit een Belg verkeerd. Die zou ik verwijderen.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_62864877
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:37 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Zeg. Jij bent bijna net zo erg als Matthijs van Nieuwkerk.
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:53:07 #30
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_62865126
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:41 schreef Conflict het volgende:

[..]

Bij Matthijs moet alles in één zin en bij jou in drie. is grapje
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_62865345
quote:
pi_62865851
Goed topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')