Ja, Onur is de oerbaasquote:Op zaterdag 27 december 2008 01:48 schreef Stereotomy het volgende:
Ik dacht dat Baas deze pipo was:
[ afbeelding ], maar dat leidt ik niet uit de beschrijving uit. Misschien extra betekenis erbij?
Oh, ja... Tja... Dáár ben ik dus niet echt (lees: echt niet) in thuis...!quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En FTW komt nog van World of Warcraft ookHorde FTW!!
Je hebt een punt.quote:Op zaterdag 27 december 2008 02:12 schreef k_man het volgende:
Hmm, in het oorspronkelijke Fok-woordenboek staan vooral termen die specifiek voor Fok zijn. Bovenstaande lijst bevat juist met name termen die je overal op internet vindt. Iets als O RLY heeft bijv niks met Fok van doen. (...)
quote:Op zaterdag 27 december 2008 02:30 schreef dvr het volgende:
[..]
Incrowd topic. Tong80 en SCH zijn twee geriatrisch patiënten die slechts één kamer van elkaar gescheiden in Paviljoen 3 liggen. Nadat ze elkaar jarenlang in morsecode voor rotte vis uitmaakten door fanatiek met hun hoofden op de verwarmingsbuizen te bonken, besloot de directie in 2002 een eind aan de overlast te maken door ze een laptopje met internet te geven. Sindsdien zitten wij ermee. Beide zijn rompjes (ze verloren hun ledematen in een bizar tweezijdig ongeval). Tong bedient zijn toetsenbord met een soort spateltje, waar hij verrekte snel mee is, en SCH met een rectale prothese. Shmoopy is de hoofdzuster die ze met engelengeduld en veel alcohol in het gareel probeert te houden.
Althans, dat is wat ik er na al die jaren van begrepen heb.
Daar heb je zeker een punt, hoor. We hebben nu alle suggesties in die lijst verwerkt, maar voordat we het woordenboek echt gaan bijwerken, kijken we natuurlijk nog wel even of een woord nou echt in het woordenboek thuishoort of niet.quote:Op zaterdag 27 december 2008 02:12 schreef k_man het volgende:
Hmm, in het oorspronkelijke Fok-woordenboek staan vooral termen die specifiek voor Fok zijn. Bovenstaande lijst bevat juist met name termen die je overal op internet vindt. Iets als O RLY heeft bijv niks met Fok van doen. Oh, en je eigen bedachte termen nomineren is best sneu.
Maar de hendig sjieke slip is natuurlijk wel een begrip op FOK! geworden, en roept direct associaties met Maikuul op. Dus in die zin past het wel in het woordenboek, toch?quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:07 schreef teamlead het volgende:
als rechtgeaard Limbo moet ik toch echt even ingrijpen nu. "hendig sjiek" is een typisch Limburgse uitdrukking, die het best vertaald kan worden als "vet cool".
Een "hendig sjieke slip" is dan ook een "vet coole slip".
"sjiek" is tevens de limburgse variant van "deftig". Een "sjiek pak" kan dus een cool pak of een deftig pak zijn.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar de hendig sjieke slip is natuurlijk wel een begrip op FOK! geworden, en roept direct associaties met Maikuul op. Dus in die zin past het wel in het woordenboek, toch?
Volgens mij ontbreekt de 'kaste' nog.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:13 schreef DaMart het volgende:
Zijn er nog meer toevoegingen, of hebben we ze inmiddels allemaal al?
Eindeloos door blijven zaniken ook al is je punt allang weerlegd / verloren gegaan => calvobbesenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:02 schreef DaMart het volgende:
Ik werd net geconfronteerd met het FOK!-woord 'Calvobbesen'. Aangezien dit woord niet in het woordenboek staat, lijkt het mij wel een nuttige toevoeging...
Alleen nu ben ik wel benieuwd wat het betekent.
Wat een nutteloze bump.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |