eier-ragout?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:06 schreef Brighteyes het volgende:
CF, laat ik nou nog een halve doos eieren hebben staan die vandaag opmoeten!
Thanks!
Mijn moeder maakte er dan vroeger eier-ragout van, maar ik krijg nu nog de rillingen bij het idee alleen al!![]()
Gut ja, dat heb ik weleens zien staan in een ouderwets kookboek, hoe maak je dat ookalweer?quote:
nog nooit gehad maar als ik je beschrijving zo lees mis ik er niets aanquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:12 schreef Brighteyes het volgende:
Geen idee hoe ze het precies maakte maar volgens mij was het iets van de ragout saus maken (iets van een roux en dan met wat bouillon ofzo?) een berg hardgekookte eieren er doorheen mikken en dan klaar.![]()
Vies grijs drabje.![]()
Wikipedia kent het ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ragout
Maar Kwak, dat is toch de enige manier om kutopmerkingen te maken? Ik doe daarbij ook altijd nog even schuin omhoog kijken (richting heilige 3eenheid ofzo) en dan snel een paar keer achter elkaar met mijn wimpers wapperenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:12 schreef kwakveense het volgende: het gaat me om de met een grote glimach gebrachte kutopmerkingen![]()
Ik denk dat de kcals niet het meest zorgelijk zijn hierquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ingrediënten van Eierragout
9 hard gekookte eieren
1/2 liter melk
40 gram boter
40 gram bloem
peterselie
peper en zout
nootmuskaat
Bereidingswijze van Eierragout
Maak op de gewone manier een saus van boter, bloem en melk. Maak ze op smaak af met peper,zout en nootmuskaat. Laat er de hard gekookte eieren, die gepeld zijn en in dobbelsteentjes gesneden zijn, in warmen. Roer door de eierragout de fijn gehakte peterselie. Geef hier stokbrood bij.
-------------------------------------------------
Hoe is dit Kcal-technisch?
Ik heb haar boekhouding gezien. Ze kan het missenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:23 schreef marsterretje het volgende:
Zo weer eens een dagje werken dus om het maar ontopic te houden: Sonja Bakker kwam ook ff winkelen.
Ze heeft twee paar zwart suede laarzen meegenomen.
Nie goedkoop, ik moet ook eens nadenken over een zo'n boek in elkaar pennen!
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:22 schreef Laureline het volgende:
Maar Kwak, dat is toch de enige manier om kutopmerkingen te maken? Ik doe daarbij ook altijd nog even schuin omhoog kijken (richting heilige 3eenheid ofzo) en dan snel een paar keer achter elkaar met mijn wimpers wapperenHeerlijk!
Ja precies!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik denk dat de kcals niet het meest zorgelijk zijn hierGetver, het is gewoon dikke bechamelsaus met geprakt ei
Oeh, met die dikke kwak rood spul eropquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:29 schreef conleche het volgende:
Bij de Indonees hebben ze ook altijd van die fijne hete eieren!
Slank de herfst in met SHonjaquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:35 schreef Laureline het volgende:
[..]
Oeh, met die dikke kwak rood spul erop! Mijn (Westfriese hoogblonde) moeder was de enige die de hele schaal altijd genietend leegsnoepte.En mijn indo-vader en ik keken er alleen maar naar.
Veel Sonja Bakkerconnecties hier trouwens! Straks leest ze hier nog mee en schrijft ze stiekem een nieuw boek vol gejatte ideeën van SHE...
Bij Nasi Ramesquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:35 schreef Laureline het volgende:
[..]
Oeh, met die dikke kwak rood spul erop! Mijn (Westfriese hoogblonde) moeder was de enige die de hele schaal altijd genietend leegsnoepte.En mijn indo-vader en ik keken er alleen maar naar.
Veel Sonja Bakkerconnecties hier trouwens! Straks leest ze hier nog mee en schrijft ze stiekem een nieuw boek vol gejatte ideeën van SHE...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |