abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62839066
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
.
Wat ist moblo?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:06:28 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62839101
CF, laat ik nou nog een halve doos eieren hebben staan die vandaag opmoeten!
Thanks!

Mijn moeder maakte er dan vroeger eier-ragout van, maar ik krijg nu nog de rillingen bij het idee alleen al!
pi_62839133
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:06 schreef Brighteyes het volgende:
CF, laat ik nou nog een halve doos eieren hebben staan die vandaag opmoeten!
Thanks!

Mijn moeder maakte er dan vroeger eier-ragout van, maar ik krijg nu nog de rillingen bij het idee alleen al!
eier-ragout?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:12:13 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62839261

Geen idee hoe ze het precies maakte maar volgens mij was het iets van de ragout saus maken (iets van een roux en dan met wat bouillon ofzo?) een berg hardgekookte eieren er doorheen mikken en dan klaar.
Vies grijs drabje.

Wikipedia kent het ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ragout
pi_62839272
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:07 schreef DarkElf het volgende:

[..]

eier-ragout?
Gut ja, dat heb ik weleens zien staan in een ouderwets kookboek, hoe maak je dat ookalweer?

BE: mocht de curry te dun zijn naar je zin, dan kun je m binden met een maizenapapje.
Let op: al heet het mild, het is best pittig! Ik vind het heerlijk, patak's currypasta. Terwijl ik zo'n purist ben
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:13:59 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62839323
Ah, die waarschuwing heb ik wel nodig. Ik ben altijd erg voorzichtig met pittig, dus ik zal rustigaan doen met de pasta dan.
pi_62839358
maizenapapjes
Ja doei.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:15:19 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62839367
Ingrediënten van Eierragout

9 hard gekookte eieren
1/2 liter melk
40 gram boter
40 gram bloem
peterselie
peper en zout
nootmuskaat

Bereidingswijze van Eierragout
Maak op de gewone manier een saus van boter, bloem en melk. Maak ze op smaak af met peper,zout en nootmuskaat. Laat er de hard gekookte eieren, die gepeld zijn en in dobbelsteentjes gesneden zijn, in warmen. Roer door de eierragout de fijn gehakte peterselie. Geef hier stokbrood bij.

-------------------------------------------------
Hoe is dit Kcal-technisch?
pi_62839391
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:12 schreef Brighteyes het volgende:

Geen idee hoe ze het precies maakte maar volgens mij was het iets van de ragout saus maken (iets van een roux en dan met wat bouillon ofzo?) een berg hardgekookte eieren er doorheen mikken en dan klaar.
Vies grijs drabje.

Wikipedia kent het ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ragout
nog nooit gehad maar als ik je beschrijving zo lees mis ik er niets aan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62839575
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:12 schreef kwakveense het volgende: het gaat me om de met een grote glimach gebrachte kutopmerkingen
Maar Kwak, dat is toch de enige manier om kutopmerkingen te maken? Ik doe daarbij ook altijd nog even schuin omhoog kijken (richting heilige 3eenheid ofzo) en dan snel een paar keer achter elkaar met mijn wimpers wapperen Heerlijk!
pi_62839592
Zo weer eens een dagje werken dus om het maar ontopic te houden: Sonja Bakker kwam ook ff winkelen.
Ze heeft twee paar zwart suede laarzen meegenomen.

Nie goedkoop, ik moet ook eens nadenken over een zo'n boek in elkaar pennen!
pi_62839610
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ingrediënten van Eierragout

9 hard gekookte eieren
1/2 liter melk
40 gram boter
40 gram bloem
peterselie
peper en zout
nootmuskaat

Bereidingswijze van Eierragout
Maak op de gewone manier een saus van boter, bloem en melk. Maak ze op smaak af met peper,zout en nootmuskaat. Laat er de hard gekookte eieren, die gepeld zijn en in dobbelsteentjes gesneden zijn, in warmen. Roer door de eierragout de fijn gehakte peterselie. Geef hier stokbrood bij.

-------------------------------------------------
Hoe is dit Kcal-technisch?
Ik denk dat de kcals niet het meest zorgelijk zijn hier Getver, het is gewoon dikke bechamelsaus met geprakt ei
pi_62839683
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:23 schreef marsterretje het volgende:
Zo weer eens een dagje werken dus om het maar ontopic te houden: Sonja Bakker kwam ook ff winkelen.
Ze heeft twee paar zwart suede laarzen meegenomen.

Nie goedkoop, ik moet ook eens nadenken over een zo'n boek in elkaar pennen!
Ik heb haar boekhouding gezien. Ze kan het missen
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_62839774
Bij de Indonees hebben ze ook altijd van die fijne hete eieren!

Ik ben zo blij dat ik vanavond even op een gewone tijd thuis ben, dan kan ik eindelijk even boodschappen doen. Heb moeten lunchen met een cracker met appelstroop en daar had ik helemaal geen zin in...
pi_62839779
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:22 schreef Laureline het volgende:
Maar Kwak, dat is toch de enige manier om kutopmerkingen te maken? Ik doe daarbij ook altijd nog even schuin omhoog kijken (richting heilige 3eenheid ofzo) en dan snel een paar keer achter elkaar met mijn wimpers wapperen Heerlijk!

Eierragout lijkt me nogal smerig, trouwens.
pi_62839781
Tis een Westfries (ik ook hoor, daar niet van) dus die geven sowieso niet veel uit, dus alles lekker op de spaarrekening!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:29:41 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62839790
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:23 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik denk dat de kcals niet het meest zorgelijk zijn hier Getver, het is gewoon dikke bechamelsaus met geprakt ei
Ja precies! Goor he!
pi_62839965
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:29 schreef conleche het volgende:
Bij de Indonees hebben ze ook altijd van die fijne hete eieren!

Oeh, met die dikke kwak rood spul erop ! Mijn (Westfriese hoogblonde) moeder was de enige die de hele schaal altijd genietend leegsnoepte.En mijn indo-vader en ik keken er alleen maar naar.

Veel Sonja Bakkerconnecties hier trouwens! Straks leest ze hier nog mee en schrijft ze stiekem een nieuw boek vol gejatte ideeën van SHE ...
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:39:33 #119
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62840110
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:35 schreef Laureline het volgende:

[..]

Oeh, met die dikke kwak rood spul erop ! Mijn (Westfriese hoogblonde) moeder was de enige die de hele schaal altijd genietend leegsnoepte.En mijn indo-vader en ik keken er alleen maar naar.

Veel Sonja Bakkerconnecties hier trouwens! Straks leest ze hier nog mee en schrijft ze stiekem een nieuw boek vol gejatte ideeën van SHE ...
Slank de herfst in met SHonja
Fok!bejaarde
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:41:40 #120
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62840166
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:35 schreef Laureline het volgende:

[..]

Bij Nasi Rames
Ik zit al weken bij m'n moeder te zeuren om dat te eten maar ze wil het niet maken... ze vroeg net wel of ik een kroket wilde. Denk het niet he
Bernie en ik zijn tof.
pi_62840205
Sonja
Ja doei.
pi_62840213
Ja hoe heette dat spul ook weer? Telor... blado ofzo?
pi_62840282
Ah ik heb het al sambal goreng telor.

En makkelijk te maken met wat tomatensaus!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:47:52 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_62840327
Aangezien ik meerdere PMmetjes had voor toevoegingen aan het lijstje, een reactie in een keer: jullie zijn toegevoegd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62840367
En mijn lijstje voor vandaag:

O: magere yoghurt met bramen, jus
L: tosti ham-kaas, 2 cappucino (niet thuis dus). Tosti ham kaas vind ik trouwens echt zo'n Groot Dicteewoord, geen idee of je ham en kaas los moet schrijven of aan elkaar of met een streepje.
T: ijsbergsla met hollandse garnalen en mayo

Straks nog in de planning: nootjes en magere kwark. Avondeten weten we nog niet. Lastig is dat we sinds we terug zijn, nog niet naar de markt konden gaan Anders ligt de ijskast altijd volgepropt met verse groenten en fruit, en is er elke dag genoeg om uit te kiezen. Nu sjok je mistroostig maar weer naar onze depri-AHvestiging voor het avondeten, en mijn peperdure rode ontbijt-fruit.

Hoewel, die loempiatip van MoBlo zou ook nog kunnen (er zit een depri Chinees naast de depri-AH, die ook vegetarische loempia's voor ons draait, ik vind die geperste kipstukjes altijd zo vies)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')