abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62824115
Nou wilde ik dus een tijdje terug mijn laptop opschonen.. En ik wilde er meteen Vista opzetten ipv XP. In ieder geval, toen Vista erop proberen te zetten, en vantevoren via de installatie van Vista de harde schijf schoongemaakt en de partitie eruit geschopt zodat het 1 grote harde schijf werd. Toen heb de installatie van Vista niet werkte (cd is niet goed ofzo, geen idee) dus afgebroken en toen besloten om XP maar weer te installeren.. Echter, krijg ik nu deze melding:

"Setup kan geen vasteschijfstations vinden"
In een blauw scherm, vanaf het installeren via de cd vanaf het opstarten. Nog voordat de installatie is begonnen.

Kreeg er echter met geen enkele Windows installatie cd meer leven in (2000, xp, vista).. Dus toen Ubuntu geprobeerd, en die krijg ik gewoon geinstalleerd, zonder problemen. Echter, na 1 dag met Ubuntu gewerkt te hebben, en alleen al het gekloot om MSN messenger aan het werk te krijgen ben ik het al moe.
Dus ik wil toch Windows.

Iemand een idee hoe ik hem die schijf kan laten vinden? Moet dit via de BIOS ofzo?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:54:03 #2
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62824723
Probeer eens met de Gparted live cd( ) te partitioneren en te formatteren op NTFS.
snap niet dat microsoft niet met zo'n programma aankomt
k voel me echt gehandicapt als k die cd/usbstick niet kan vinden
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_62824926
Maar kan ik die gebruiken voor Windows dus? Ik neem aan dat het geen windows software is?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:26:50 #4
107652 Quincy5
Back to the future
pi_62830203
Als de setup geen schijf kan vinden omdat hij bijvoorbeeld sata-drivers nodig heeft, gaat Gparted ook niet veel helpen.
www.bttf.com
I hate mornings
pi_62830257
@TS:
de recovery CD heb je zeker ook niet meer?
trouwens niet zo slim om alle partities weg te gooien, dan was het noge mogelijk om daarmee te recoveren.

Je zal een Windows XP CD moeten hebben/maken met de juiste SATA-driver voor je notebook.
So we just called him Fred too
pi_62831035
Gewoon de SATA-drivers op floppy zetten en tijdens het opstarten van cd op F6 drukken (staat aangegeven...).

Mocht je geen floppydrive hebben, probeer dan een geslipstreamde XP SP3, misschien dat de drivers daar bij zitten. Mocht dat ook niet helpen. En anders regel/download je toch gewoon een Vista-dvd?
pi_62833768
Ik heb al een vista dvd gedownload en gebrand, echter is die niet helemaal goed.

Hij is wel voor een X86 systeem.. Maar ook voor een X64 systeem, ik draai gewoon met een 32bit processor..

Dus het beste wat ik nu kan doen is even een goede Vista dvd regelen en dan gewoon maar Vista installeren?

Nouja ik ga dat wel proberen in ieder geval.
Nee.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:01:27 #8
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62834124
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 23:01 schreef Diemietuhriej het volgende:
Maar kan ik die gebruiken voor Windows dus? Ik neem aan dat het geen windows software is?
dat is een bootable live cd

gratis trouwens, http://gparted.sourceforge.net/
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')