abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62823424
Hoi

Ik heb al mijn muziek op een USB schijf staan, playlists staan in een mapje hierop

Helaas onvangt mijn USB schijf zo nu en dan ineens een andere stationsaanduiding, en werken de m3u-tjes niet meer........(verwijst naar oorspronkelijke stationsletter)

Maak nu mijn m3u-tjes met VLC, heb hier nu op de site een mooi scriptje gevonden wat van een map met mp3tjes een playlist maakt :

1@echo off
2chcp 1252 > nul
3pushd %1
4if exist "%~n1.m3u" del "%~n1.m3u"
5 for %%f in (*.mp3 *.ape *.flac) do echo %%~nxf>>"%~n1.m3u"

maar via allebei de manieren houdt de playlist een stationsletter aan......

Hoe kan ik dit omzeilen ??

Alvast bedankt !
pi_62823554
De m3u in Kladblok openen en van alle absolute paden (met stationsletter) een relatief pad maken (ten opzichte van de locatie van de m3u).
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:11:25 #3
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_62823569
De playlist in hetzelfde mapje van de nummers zetten zou misschien werken. En anders moet je maar alles in één keer veranderen met de "Vervangen" optie. Als je gewone kladblok of wordpad vastloopt dan werkt Notepad++ wel.
When all else fails, you always have delusion.
pi_62823601
Dus inplaats van

1C:\artiest-album\101-moby-natural_blues.mp3

Krijg je dit

1101-moby-natural_blues.mp3
pi_62823634
find & replace ftw
pi_62826498
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:06 schreef petertjeb het volgende:
Hoi

Ik heb al mijn muziek op een USB schijf staan, playlists staan in een mapje hierop

Helaas onvangt mijn USB schijf zo nu en dan ineens een andere stationsaanduiding, en werken de m3u-tjes niet meer........(verwijst naar oorspronkelijke stationsletter)

Maak nu mijn m3u-tjes met VLC, heb hier nu op de site een mooi scriptje gevonden wat van een map met mp3tjes een playlist maakt :

1@echo off
2chcp 1252 > nul
3pushd %1
4if exist "%~n1.m3u" del "%~n1.m3u"
5 for %%f in (*.mp3 *.ape *.flac) do echo %%~nxf>>"%~n1.m3u"

maar via allebei de manieren houdt de playlist een stationsletter aan......

Hoe kan ik dit omzeilen ??

Alvast bedankt !
Het batchfile dat je hier geeft (verkeerd geciteerd, de regelnummers horen er niet bij) is door mij gemaakt en ik kan je verzekeren dat het correct werkt, zonder dat er aanduidingen van de stationsletter of het pad naar de MP3 bestanden in je playlist komen. Je doet dus iets verkeerd.

Het is de bedoeling dat je een snelkoppeling naar dit batchfile maakt en deze snelkoppeling vervolgens in de SendTo map plaatst. Het is het handigst deze snelkoppeling een zinnige naam mee te geven, zoals "Make Playlist". Daarna kun je een willekeurige map met MP3 bestanden met de rechter muisknop aanklikken, en dan uit het popup menu de optie Send to --> Make Playlist kiezen.

Een andere mogelijkheid is een batchfile maken waarmee je meteen playlists kunt maken in alle mappen met MP3 bestanden op een drive (één playlist per map). Zo'n batchfile kan er bijvoorbeeld als volgt uitzien:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
@echo off
chcp 1252 > nul
for /f "tokens=*" %%1 in ('dir /ad /b /s .') do (
pushd %%~1
call :doit "%%1"
popd )
goto exit
:doit
for %%f in (*.mp3 *.ape *.flac) do echo %%~nxf>>_temp.m3u
if exist _temp.m3u (
sort < _temp.m3u > "%~n1.m3u"
del _temp.m3u )
:exit

Plaats dit batchbestand in de root van de drive die de mappen met MP3 bestanden bevat, en voer het uit door op de bestandsnaam te dubbelklikken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Riparius op 31-10-2008 00:23:20 ]
pi_62828261
Hier nog even een aanvulling en een werkende oplossing voor je probleem.

Als ik het goed begrijp heb je de volgende situatie:

1. De MP3 bestanden staan in mappen op een (externe) drive of USB stick.
2. De mappen waarin de MP3 bestanden staan hebben (hopelijk) een zinvolle en unieke naam, bijvoorbeeld de naam van het album of de naam van de artiest én de naam van het album.

Wat je nu wil is het volgende:

a. Voor elke map met MP3 bestanden moet er een playlist worden gemaakt en alle playlists moeten bij elkaar komen te staan in een apart mapje.
b. De verwijzingen naar de MP3 bestanden in de playlists mogen niet afhankelijk zijn van de driveletter van de externe drive of de USB stick.

De suggesties die hierboven worden gegeven om je bestaande M3U bestanden dan maar handmatig aan te gaan passen zijn natuurlijk knudde en het is in ieder geval geen pretje om honderden playlists aan te moeten passen. Bovendien is de kans op fouten en daarmee nieuwe ergernis over niet goed werkende playlists niet denkbeeldig, dus zo moet het niet.

Ik heb nu de volgende oplossing bedacht. Maak een bestand x-m3u.bat met de volgende inhoud:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
@echo off
chcp 1252 > nul
for /f "tokens=*" %%1 in ('dir %~d0\ /ad /b /s') do (
pushd %%~1
popd )
goto exit
for %%f in (*.mp3 *.ape *.flac) do echo %%~p1%%~n1\%%~nxf>>_temp.m3u
if exist _temp.m3u (
sort < _temp.m3u > "%~p0\%~n1.m3u"
del _temp.m3u )

Plaats dit bestand in de map op je (externe) drive of USB stick waarin de playlistbestanden moeten komen. Voer dit batchbestand vervolgens uit door er in de verkenner op te dubbelklikken. Na hooguit enkele minuten heb je dan een volledige serie werkende playlistbestanden voor alle mappen met MP3 bestanden op je (externe) drive of USB stick.
pi_63271903
Het eerstgenoemde bestand werkt feilloos,
maar iedere mu3 komt in de map die je op dat moment recht aaklikt

Het tweede bestand werkt ook (alle mu3 komen nu wel ap waar de batchfile instaat) echter na 7 mappen krijg ik "toegang geweigerd' en stopt het maken van mu3tjes

oftewel ........ kan het eerstgenoemde bestand worden verteld dat de gemaakte mu3-tjes in een bepaalde map moeten worden gezet ????
en idd, er wordt geen stationsletter vermeld !

alvast ontzettend bedankt !!!!!!!
pi_63272034
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 03:32 schreef Riparius het volgende:
Hier nog even een aanvulling en een werkende oplossing voor je probleem.

Als ik het goed begrijp heb je de volgende situatie:

1. De MP3 bestanden staan in mappen op een (externe) drive of USB stick.
2. De mappen waarin de MP3 bestanden staan hebben (hopelijk) een zinvolle en unieke naam, bijvoorbeeld de naam van het album of de naam van de artiest én de naam van het album.

Wat je nu wil is het volgende:

a. Voor elke map met MP3 bestanden moet er een playlist worden gemaakt en alle playlists moeten bij elkaar komen te staan in een apart mapje.
b. De verwijzingen naar de MP3 bestanden in de playlists mogen niet afhankelijk zijn van de driveletter van de externe drive of de USB stick.

De suggesties die hierboven worden gegeven om je bestaande M3U bestanden dan maar handmatig aan te gaan passen zijn natuurlijk knudde en het is in ieder geval geen pretje om honderden playlists aan te moeten passen. Bovendien is de kans op fouten en daarmee nieuwe ergernis over niet goed werkende playlists niet denkbeeldig, dus zo moet het niet.

Ik heb nu de volgende oplossing bedacht. Maak een bestand x-m3u.bat met de volgende inhoud:
[ code verwijderd ]

Plaats dit bestand in de map op je (externe) drive of USB stick waarin de playlistbestanden moeten komen. Voer dit batchbestand vervolgens uit door er in de verkenner op te dubbelklikken. Na hooguit enkele minuten heb je dan een volledige serie werkende playlistbestanden voor alle mappen met MP3 bestanden op je (externe) drive of USB stick.

Het eerstgenoemde bestand werkt feilloos, (idd zonder stationsletter)
maar iedere mu3 komt in de map die je op dat moment recht aaklikt

Het tweede bestand werkt ook (alle mu3 komen nu wel in de map waar de batchfile instaat) echter na het doorspitten van zo'n 7 mappen krijg ik "toegang geweigerd' en stopt het maken van mu3tjes

oftewel ........ kan het eerstgenoemde bestand worden verteld dat de individueel gemaakte mu3-tjes in een bepaalde map moeten worden gezet ????

De 1e batch heb ik al geprobeert in de root van de harde schijf te zetten, of in een map (in de root van de harde schijf) waar ik de playlistjes in wil hebben, maar dat maakt niet echt verschil)

THANKS !!!!!!!!!

[ Bericht 18% gewijzigd door petertjeb op 16-11-2008 21:03:59 ]
pi_63274281
quote:
Op zondag 16 november 2008 20:52 schreef petertjeb het volgende:

[..]

Het eerstgenoemde bestand werkt feilloos, (idd zonder stationsletter)
maar iedere mu3 komt in de map die je op dat moment rechts aanklikt
Het is niet precies duidelijk wat je hier nu bedoelt. Het eerste van de beide hierboven door mij gegeven batchfiles maakt playlists aan in alle mappen van de betreffende drive waarin zich MP3 bestanden bevinden. Er wordt per map één .M3U bestand aangemaakt met de naam van de betreffende map.

Het lijkt erop dat je hier iets door elkaar haalt, want met het batchfile dat ik veel eerder (hier) op FOK had gepost is het inderdaad zo dat door de snelkoppeling in de SendTo map het batchfile wordt aangeroepen met de betreffende mapnaam als parameter. Daarbij wordt er dus maar één .M3U bestand gemaakt in de aangeklikte map, precies zoals ik hierboven al had gezegd.
quote:
Het tweede bestand werkt ook (alle mu3 komen nu wel in de map waar de batchfile instaat) echter na het doorspitten van zo'n 7 mappen krijg ik "toegang geweigerd' en stopt het maken van mu3tjes
Dit begrijp ik niet goed. Het batchfile krijgt inderdaad geen toegang tot verborgen systeemmappen, maar (a) zouden in dergelijke mappen sowieso geen MP3 bestanden moeten staan en (b) zou de uitvoering van het batchfile daardoor niet moeten stoppen totdat alle mappen zijn afgewerkt. Ik heb dat op mijn systeem getest en dat werkt toch echt goed, ook op drive C: met verborgen systeemmappen waarbij inderdaad de betreffende melding verschijnt.

Heb je het batchfile wel door laten lopen nadat de melding "toegang geweigerd" verscheen? Het batchfile loopt nog zolang het commandovenster zichtbaar is! Je moet dus wachten totdat het venster is verdwenen, ongeacht de melding. En heb je ook op een andere manier onderzocht of er misschien iets aan de hand is met de toegangsrechten van de mappen op je externe drive?
quote:
oftewel ........ kan het eerstgenoemde bestand worden verteld dat de individueel gemaakte mu3-tjes in een bepaalde map moeten worden gezet ????
Ja natuurlijk kan dat, maar dat is niet de bedoeling, want dan moet je alsnog elke map met MP3 bestanden op je drive handmatig aanklikken, terwijl de bedoeling van x-m3u.bat nou juist is dat je met één dubbelklik alle .M3U bestanden kunt laten aanmaken.
quote:
De 1e batch heb ik al geprobeerd in de root van de harde schijf te zetten, of in een map (in de root van de harde schijf) waar ik de playlistjes in wil hebben, maar dat maakt niet echt verschil)
Nee, dan heb je de functie van het eerste batchfile hierboven niet goed begrepen. Dat eerste batchfile moet je in de root zetten van de drive waarop je je mappen met MP3 bestanden hebt staan.
quote:
THANKS !!!!!!!!!
pi_63297406
jij bent wel van de snelle !!!!!!!

Je hebt gelijk, na de foutmelding loopt het scirpt nog gewoon door (maar, er worden geen playlists meer aangemaakt) Waarom weet ik niet, maar ach, er zijn ergere dingen.

Aangezien ik veel meer mappen met artiesten op mijn harde schijf heb, maar niet van al deze mappen (in een klap) een playlistje wil (wordt lastig zoeken) gebruik ik gewoon het door jou eerstgemaakte script.

evt. kopieer ik een snelkopppeling van die mu3 naar een map met playlistjes, en klaar !

Bedankt voor je tijd !
pi_63297483
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:46 schreef petertjeb het volgende:
jij bent wel van de snelle !!!!!!!

Je hebt gelijk, na de foutmelding loopt het scirpt nog gewoon door (maar, er worden geen playlists meer aangemaakt) Waarom weet ik niet, maar ach, er zijn ergere dingen.

Aangezien ik veel meer mappen met artiesten op mijn harde schijf heb, maar niet van al deze mappen (in een klap) een playlistje wil (wordt lastig zoeken) gebruik ik gewoon het door jou eerstgemaakte script.

evt. kopieer ik een snelkopppeling van die mu3 naar een map met playlistjes, en klaar !

Bedankt voor je tijd !
Probeer dit script nog eens in de map waarin de .m3u bestanden moeten komen. Hiermee worden mappen met het attribute system overgeslagen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
@echo off
chcp 1252 > nul
for /f "tokens=*" %%1 in ('dir %~d0\ /ad-s /b /s') do (
pushd %%~1
popd )
goto exit
for %%f in (*.mp3 *.m4a *.ape *.flac) do echo %%~p1%%~n1\%%f>>_temp.m3u
if exist _temp.m3u (
sort < _temp.m3u > "%~p0\%~n1.m3u"
del _temp.m3u )
pi_63334126
Abacadabra ??????!!!!!

Maar, je hebt gelijk, geen foutmelding meer !!!!!

Thanks !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')