En hoeveel dimensies heeft jouw kabelgoot wel nietquote:Op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:48 schreef Tyfuszooi het volgende:
Zit er aan te denken om 2 plastic kabelgoten (van elk 7 cm breed x 2,5 cm diep x 30 cm hoog) naastelkaar in de muur weg te werken.
Oppassen dat je niet door andere leidinen heen gaat bedoel jequote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:49 schreef mcDavid het volgende:
Een muurfrees idd. Alternatieve methode is hamer + steenbeitel.
Wel ff oppassen dat het geen dragende muur is natuurlijk.
Ik gok dat die 30cm de lengte is. Ik hoop het iigquote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:51 schreef mcDavid het volgende:
[..]
En hoeveel dimensies heeft jouw kabelgoot wel niet
Krijg je die meneer met die pet er ook bij?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:58 schreef rickybee het volgende:
sleuvenfrees, te huur bij Bo-Rent en Boels e.d.
[ afbeelding ]
Ook wel redelijk essentieel inderdaad!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Oppassen dat je niet door andere leidinen heen gaat bedoel je
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:03 schreef beerten het volgende:
Als het een simpele buis is kan jet het ook doen met een slijptol met steenschijf.
Slijp 2 sleuven naast elkaar en hak het binnenste weg.
Welke afmeting buis wil je in hemelsnaam in de muur wegwerken? Ik neem aan dat je een standaard afmeting pvc buis pakt uit de bouwmarkt? En daar waar de kabels uit de muur komen plaats je een inbouwdoos?
Inbouwdoos: cirkel aftekenen, met een betonboor een gatenpatroon boren, het binnenwerk ook zoveel mogelijk weg boren. Het laatste beetje hakken.
Of je huurt een gatenzaag. bij de bouwmarkt. Samen met de sleuvenfrees.
Als het een sleufje en een inbouwboos betreft zou ik gaan voor de slijptol, het gatenpatroon boren en het hakwerk. Lijkt veel, stelt geen fuck voor.
Scart is dan ook erg 1980. HDMI en componentkabels nemen niet zo veel ruimte in.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:43 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
voor een scart kabel heb je bv al een behoorlijke goot nodig.
Bij mn ouders hebben een kunststof koker gebruikt welke normaal voor ventilatie gebruikt word. Deze 1 x over de lengte doormidden gesneden en aan elkaar getaped. Dan heb je een mooie koker van ongeveer 120x50mm.
Sleuvenfrees is leuk voor gips of gasbeton blokken, beton zou ik met de slijptol doen. Zorg dat je koker goed vast zit voor je af gaat smeren en dat ie minimaal 1 cm verzonken is...
Pffff, waar begin ik aan!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:45 schreef DaBuzzzzz het volgende:
ehhhh wat voor materiaal is je binnenmuur?
Bedankt voor je uitleg. Ga het zo idd proberen!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:53 schreef klusfoobje het volgende:
dit is ec ht een eitje hoor. Even netjes uittekenen, haaks slijpertje nemen, bij boels ff voor 7,50 een diamandblad huren. Controleren met een verklikker of er leidingen zitten.
Even wat landbouwplastic regelen, vasttapen aan het plafone als het ff kan, of tentje maken, kapje op je luchtwegen houden of een boevendoek maken en nat van water voor je hangen.
en... slijpen maar. Eerst de afgtekende lijnen en dan steeds een centimeter ernaast tot je aan de andere kant bent. Eventueel kijk je eerst nog ff hoever je je diamantblad de muur in moet doen ivm de juiste diepte.
vervolgens een smalle koudbeitel nemen en netjes een glade want maken door alles weg te bikken. De buis erin doen en controleren of je idd een centimeter dieper zit dan dat ding diep is.
Zakje roodbant nemen ( of gewoon wat cement aan maken) daarmee de buis vastzetten. Eventueel heb je die buis eerst in het gemaakte gat vastgezet met kegjes zodat die al klemzit. Dan dus met dat roodband gips afstrijken en met een mooie lat de boel gelijk strijken met de gewone muur. Lekker laten drogen en klaar....
nog ff de muur in zijn geheel overschilderen ivm kleurverschil.. en klaar....
nog geen halve dag werk...
Maak een fotoreportage!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 08:03 schreef Tyfuszooi het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg. Ga het zo idd proberen!
eensch, geen landbouwzeil dus, maar ouwe gordijnen en die lekker nat maken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:29 schreef Gurb het volgende:
één tip, hang vochtige doeken op voor de deur, ipv afdekplastic, op die vochtige doeken blijft het stof zitten, met dat statische plastic blijf je stof happen
Kabelgoot erin stoppen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |