abonnement Unibet Coolblue
pi_3597585
lo!

k heb sinds een paar dagen de 'Street Fighter' skates die ze verkopen bij o.a. Vroom en Dreesman. Dingen kosten 68 euro wat de helft goedkoper is dan skates die ik in de sportzaken zag liggen. Er zitten 76mm wieltjes onder hardheid is 82A en de lagers zijn ABEC5.

Kortom lijkt helemaal niet gek! Ze doen het ook nog wel goed.

Ik heb geen ervaring met de duurdere skates. Nooit aangehad dus tja. Nu vraag ik me toch wel af zou er nou veel verschil tussen zitten?

Ik zit dus ook nog te denken om die 76mm wieltjes te vervangen door 78mm omdat ik dus best wel afstanden maak. Zo'n 8km per dag. Iemand nog tips dan enzo?

Eigenlijk ben ik geinteresseerd in alles wat jullie maar te melden hebben.

pi_3597613
quote:
Op zondag 24 maart 2002 16:39 schreef Smasr het volgende:
lo!

k heb sinds een paar dagen de 'Street Fighter' skates die ze verkopen bij o.a. Vroom en Dreesman. Dingen kosten 68 euro wat de helft goedkoper is dan skates die ik in de sportzaken zag liggen. Er zitten 76mm wieltjes onder hardheid is 82A en de lagers zijn ABEC5.

Kortom lijkt helemaal niet gek! Ze doen het ook nog wel goed.

Ik heb geen ervaring met de duurdere skates. Nooit aangehad dus tja. Nu vraag ik me toch wel af zou er nou veel verschil tussen zitten?

Ik zit dus ook nog te denken om die 76mm wieltjes te vervangen door 78mm omdat ik dus best wel afstanden maak. Zo'n 8km per dag. Iemand nog tips dan enzo?

Eigenlijk ben ik geinteresseerd in alles wat jullie maar te melden hebben.


Hmmmm.......
De skates van Vroom en Dreesman kunnen i.d.d ook goed zijn.

Waar ik bij aanschaf van dergelijke zaken altijd op let zijn :

- betrouwbaarheid.

- Assen.

- wielen.

- Soepelheid.

Conclusie:
Ik kom altijd bijna weer bij roces uit na diverse uitstapjes naar Bauer en die vreselijke rollerblades .

pi_3597684
Duur is altijd wel goed, ik ken niets van het "inline" skaten maar wel van agressive . En daar kom je ook met goedkope klompjes niet ver, dus laat ze maar wat kosten

En oh jah, duur is bij ons zon ¤250...

Une fois tu gagnes, mille fois tu perds.
  zondag 24 maart 2002 @ 16:57:22 #4
9983 pulse80
we weten niks
pi_3597740
ik zweer al jaren bij:

super voor hockey, misschien wat minder voor de lange afstand.

I am not here. this is not happening.
pi_3597812
Wat ik hier in de sportzaken zie liggen kost ongeveer zo'n 140 - 180 euro.

Maar wat ik me nou afvraag wat is nou het echte verschil?

k heb nou dus skates die lekker zitten, ze rollen goed (moest wel wieltjes wat losser zetten). De specs zijn heel goed. Ook metalen spacers e.d. waar die roces kunstof gebruiken zag ik op hun website. Goede lagers en gangbaren wieltjes.

Nadeel is : je kunt verder niks verstellen dus niet hoger/lager zetten of meer voorover/achterover e.d. op zich vind ik dat wel jammer want ik vind ze een tikje teveel voorover hangen. Dat is niet erg als je skate maar wel als je stilstaat. Maar ook dat went.

Dus wat is nou het echte verschil tussen duur en goedkoop?

Misschien dat er iemand op fok zit die eerst goedkope had en daarna duurdere kocht en daarmee een significant (woei!) verschil kon merken??

  zondag 24 maart 2002 @ 17:11:32 #6
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_3597884
* Dagobert had blokker dingen ooit, dat was helemaal drie keer niks.
Ik heb nu Rollerblade, halfzacht. Vindt het veel fijnere schoen dan die harde, verder eigenlijk niks te klagen.

Owja, wieltjes losserzetten is niet altidj zo'n succes. Kan dan nam,elij kgebeuren adt de schroeven helemaal losdraaien en dan ga je dus vallen enzo

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_3597888
quote:
Op zondag 24 maart 2002 16:57 schreef pulse80 het volgende:
ik zweer al jaren bij:

[afbeelding]

super voor hockey, misschien wat minder voor de lange afstand.


Mjah niet echt wat ik zoek. Ik ben dol op ijshockey (ijs) schaatsen btw maar in dit geval moet ik wat langere afstanden kunnen maken.

Wel mooie skates trouwens ! best wel duur ook. Reading http://www.puckhandlers.com/puckhandlers_main/skates_ccm.htm now

pi_3597908
quote:
Op zondag 24 maart 2002 17:11 schreef Dagobert het volgende:
* Dagobert had blokker dingen ooit, dat was helemaal drie keer niks.
Ik heb nu Rollerblade, halfzacht. Vindt het veel fijnere schoen dan die harde, verder eigenlijk niks te klagen.

Owja, wieltjes losserzetten is niet altidj zo'n succes. Kan dan nam,elij kgebeuren adt de schroeven helemaal losdraaien en dan ga je dus vallen enzo


Mjah je moet ze niet te los zetten natuurlijk Fabriek had ze alleen wel erg strak waardoor ze toch niet zo soepel liepen als dat ik nu heb.
  zondag 24 maart 2002 @ 17:13:20 #9
9983 pulse80
we weten niks
pi_3597910
vaak betaal je een flinke prak geld meer voor het merk. hier staat nog een en ander over skates:

alles over skates
skate.pagina.nl

I am not here. this is not happening.
  zondag 24 maart 2002 @ 17:16:47 #10
9983 pulse80
we weten niks
pi_3597969
quote:
Op zondag 24 maart 2002 17:11 schreef Smasr het volgende:

Wel mooie skates trouwens ! best wel duur ook.


ja die zijn wel extreem geprijsd, mijn huidige skates (ccm)waren destijds (2 jaar terug ongeveer) ongeveer 500 piek.

edit: en dat is niet veel want ik heb er een hoop plezier van

[Dit bericht is gewijzigd door pulse80 op 24-03-2002 17:22]

I am not here. this is not happening.
pi_3612107
Ok ik zal zelf mijn eigen vraag dan maar even beantwoorden. Misschien hebben anderen er ook nog wat aan.

Vandaag ben ik naar diverse shops geweest om toch nog eens wat andere skates geprobeerd. Uiteindelijk zelfs anderen gekocht trouwens terwijl dat niet de bedoeling was maar ok.

Dit ligt allemaal weer erg voor de hand maar grootste verschil tussen duurdere skates en goedkopere is.

1. duurdere skates zitten lekkerder
2. bij de duurdere skates rollen de wielen beter.
3. duurdere skates zijn instelbaar. Je kunt bijvoorbeeld
de wieltjes wat hoger of lager zetten of wat meer uit
elkaar of juist inelkaar schuiven.

Is duurder nou beter? Nou ja en nee. Als je niet al te dure koopt die wel lekker zitten!! en daarna nog s datzelfde bedrag wilt uitgeven voor nieuwe lagers en wielen dan heb je goede skates voor een prijs die mogelijk nog wat onder de duurdere typen valt.

Tja en dan de duurdere skates. tis wel een verschil hoor moet ik toch eerlijk zeggen. Ze zitten gewoon lekker en dat is handig bij langere afstanden. Dat je de wieltjes kunt verstellen is ook wel handig. Bijvoorbeeld als een wieltje er erg aan toe is met slijtage zou je die tikje hoger kunnen zetten. Of je zou bijvoorbeeld de middelste wieltjes wat lager kunnen zetten zodat je makkerlijk turns kunt maken e.d.

Ok k heb 5 verschillende skates geprobeerd en ik heb uiteindelijk gekozen voor de K2 - Exotech. Een heerlijke skate om te dragen en perfect voor tour/fitness. Voor agressive/hockey of whatever moet je deze niet hebben.

pi_3612248
quote:
Op maandag 25 maart 2002 18:37 schreef Smasr het volgende:


Ok k heb 5 verschillende skates geprobeerd en ik heb uiteindelijk gekozen voor de K2 - Exotech. Een heerlijke skate om te dragen en perfect voor tour/fitness. Voor agressive/hockey of whatever moet je deze niet hebben.


Ik moet ook weer nieuwe skates, ik had ze 5 jaar geleden ook bij de V&D gekocht, en het was toch ook niet helemaal top!! Wel relaxed maar niet top, zeker niet voor de afstanden. Ik ga nu dan ook maar naar de sportzaak.

Was was de prijs???

pi_3612331
Deze K2 kosten 199 Euro. Ik heb ook Nike's geprobeerd die waren ook erg goed maar de K2 zat lekker strak om mn voet heen dus daarom heb ik die gekozen. Maar de Nike vond ik ook een fijne skate. Die Nike is ook 199 Euro. Bauer ook een aardig bekend merk koste slechts 89 Euro. Dit schijnt ook wel een goed merk te zijn. Ik heb deze zelf niet geprobeerd.

Maar wat me dus echt opviel die goedkopere skates daar staat dus wel op dat het lager abec5 is maar ik geloof er eigenlijk niks van. Lagertjes draaien lang zo mooi niet als die van de K2 terwijl dat ook abec5 is. (nike had trouwens abec6 wat nog weer iets beter afgewerkt lager is)

pi_3612431
Voor 89 Euro koop ik ze meteen, haha. Maar jij gebruikt termen die ik nog niet ken, wil je misschien met mij mee skates kopen

Ik wil gewoon skates voor lange afstanden, en eventueel tochten, die (Internationale) reizen lijken me echt fantastisch, ik ben ff de naam vergeten van dat bedrijf dat dat organiseerd, maar ik krijg om de zoveel tijd hun borchure thuis gestuurd. Skate around geloof ik.

pi_3612470
Wel die termen heb ik dit weekend geleerd. Zijn ook wel belangrijk als je skates koopt trouwens. Hier staat ongeveer alles wat je weten moet :

http://www.thedutch.com/faq/default.htm

pi_3613300
OK Thanks, ik zal me er in gaan verdiepen!

Doen we dan een keertje mee aan de Friday Night Skate in Amsterdam

  dinsdag 2 april 2002 @ 17:56:12 #17
14790 EvilFaith
zie signature
pi_3698723
Hoe lang gaan skates eigenlijk mee?
Ik heb zo een 3jaar geleden goede skates gekcoht ze waren tocn 450,- dus zo een 200euro.
Maar hoe lang zijn ze ''officieel'' nog goed. En wanneer moet je de wieltjes verwisselen? Ik heb deze nu al 2x van voor naar achteren gewisselt dus denk dat ik binnekort nieuwe set wieltjes nodig heb.
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_3749808
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 17:56 schreef EvilFaith het volgende:
Hoe lang gaan skates eigenlijk mee?
Ik heb zo een 3jaar geleden goede skates gekcoht ze waren tocn 450,- dus zo een 200euro.
Maar hoe lang zijn ze ''officieel'' nog goed. En wanneer moet je de wieltjes verwisselen? Ik heb deze nu al 2x van voor naar achteren gewisselt dus denk dat ik binnekort nieuwe set wieltjes nodig heb.
Wat ik in de FAQ las is dat wanneer je gepasseerd word door skatende newbies of wanneer een flink stuk skaten je teveel wordt dan word het mogelijk tijd om de wieltjes te vervangen.

Maar goed jij weet zelf het beste denk ik hoe je wieltjes ervoor staan. Meet ze anders op met een schuifmaat ofzo om te kijken hoe rond ze nog zijn en hoeveel milimeter..

Draai ook je wieljtes met de hand rond. Draaien ze nog wat ? Zo niet ga je lagers s uitelkaar halen en olieen of koop nieuwe.

pi_3821409
quote:
Op zondag 24 maart 2002 16:39 schreef Smasr het volgende:
lo!

k heb sinds een paar dagen de 'Street Fighter' skates die ze verkopen bij o.a. Vroom en Dreesman. Dingen kosten 68 euro wat de helft goedkoper is dan skates die ik in de sportzaken zag liggen. Er zitten 76mm wieltjes onder hardheid is 82A en de lagers zijn ABEC5.

Kortom lijkt helemaal niet gek! Ze doen het ook nog wel goed.

Ik heb geen ervaring met de duurdere skates. Nooit aangehad dus tja. Nu vraag ik me toch wel af zou er nou veel verschil tussen zitten?

Ik zit dus ook nog te denken om die 76mm wieltjes te vervangen door 78mm omdat ik dus best wel afstanden maak. Zo'n 8km per dag. Iemand nog tips dan enzo?

Eigenlijk ben ik geinteresseerd in alles wat jullie maar te melden hebben.


Mijn skates waren duurder maar hadden dus weer veel extra's... Aparte grindplates enzo.. Abec 5 lagers zegt niets trouwens. Dat is helaas geen standaard iedereen kan het abec 5 noemen en dan kan het rotzooi zijn. IK heb abec 5 maar dan wel goede abec 5 (Roces) Het verschil zit m in kwaliteit, dat merk je zonder meer!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')