Waarom kunnen jullie dan de eerste en 2e helft wel 10 minuten lang goed positiespel spelen?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:20 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Het lag deels wel aan het veld, het slechte spel van gisteren. Dat valt absoluut niet te ontkennen.
Geen idee waarom het toen iets beter ging, maar je zag op verschillende momenten dat spelers moeite hadden met het veld. Vooral Oleguer had moeite, maar ook Leonardo lukte het niet om de bal in te schatten. De bal rolt gewoon veel sneller op dit kunstgras, reageert anders. Ik hoop echt dat Heracles een nieuw stadion bouwt, met daarin echt gras, maar dat zal er met ten cate als hoofdsponsor wel niet inzitten. Zou ook sportieve zelfmoord zijn trouwens.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:22 schreef Blawh het volgende:
[..]
Waarom kunnen jullie dan de eerste en 2e helft wel 10 minuten lang goed positiespelen?
Marco heeft gisteren met 2 wissels de wedstrijd voor jullie gewonnen, al had Gabri 'gewoon' moeten beginnen natuurlijk.
Sulejmani check. Maar Sarpong?quote:
quote:Treffers Huntelaar in Almelo goed voor mijlpaal
Klaas-Jan Huntelaar had woensdagavond een groot aandeel in de 3-1 zege van Ajax op Heracles Almelo. De tweede treffer van de Oranje-international was er eentje met een bijzondere waarde: het was het tweehonderdste officiële doelpunt in zijn profloopbaan.
Huntelaar had slechts 287 wedstrijden nodig om de grens van tweehonderd goals te bereiken. Gemiddeld betekent dat twee goals per drie duels, een indrukwekkend moyenne.
Met zijn twee doelpunten tegen Heracles voerde Huntelaar zijn competitietotaal in dienst van Ajax op naar 75 goals in negentig wedstrijden. Het waren voorts zijn zesde en zevende doelpunt als Ajacied tegen de ploeg uit Almelo. In de Eredivisie scoorde de spits in Amsterdamse dienst alleen tegen VVV-Venlo, SC Heerenveen (acht) en Willem II (negen) vaker.
In onderstaand kader zijn alle officiële wedstrijden meegerekend die Huntelaar als profvoetballer speelde in clubverband én voor de twee belangrijkste nationale ploegen.
De 200 officiële doelpunten van Huntelaar
Kader Duels Goals
Eredivisie 146 108
Eerste Divisie 35 26
KNVB-beker 21 15
Champions League 2 1
Champions League voorronde 4 2
UEFA Cup 25 16
Play-offs 12 4
Johan Cruijff Schaal 1 0
Nederlands elftal 18 10
Jong Oranje 23 18
Totaal 287 200
Ja, laten we die discussie weer eens oprakelen. Een team als Ajax moet op elk veld goed kunnen spelen. Het lijkt trouwens meer een issue te zijn als de tegenstander wint, dan als de tegenstander verliest. Ajax wint nu overigens al 3x op rij in Almelo, dat kunstgras ligt hun gewoon goed.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:20 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Het lag deels wel aan het veld, het slechte spel van gisteren. Dat valt absoluut niet te ontkennen.
Niet als je het helemaal niet gewend ben, dan is het redelijk irritantquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:59 schreef TAV74 het volgende:
beetje onzin over het veld. Een technisch goede voetballer moet uitstekend uit de voeten kunnen op zo'n veld.
Waarschijnlijk beidequote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:21 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Van Heracles of van Huntelaar?
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:21 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Niet als je het helemaal niet gewend ben, dan is het redelijk irritant
Ben ik echt niet met je eens. Uiteraard voelt het echt anders, maar als je op het niveau van Ajax voeltbalt moet je in staat zijn je aan deze omstandigheden aan te passen. Het veld is hoe dan ook egaal en dus voorspelbaar.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:21 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Vind ik onzin. De klachten die voorkomen zijn lichamelijk. Is verder weinig aan te doen, behalve wennen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:27 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ben ik echt niet met je eens. Uiteraard voelt het echt anders, maar als je op het niveau van Ajax voeltbalt moet je in staat zijn je aan deze omstandigheden aan te passen. Het veld is hoe dan ook egaal en dus voorspelbaar.
het zijn inmiddels ook behoorlijk hoogwaardige matten, niet vergelijkbaar met die bij een gemiddelde amateurclub
Het zal best anders zijn en we zullen best iets in het voordeel zijn, maar denk niet dat het kunstgras de reden is dat Ajax een groot gedeelte van de wedstrijd matig speelde. Als je er de eerste 10 minuten van de 1e en 2e helft wel goed positiespel op kunt spelen, dan heeft het toch niet alleen met gewenning te maken dat het daarna 35 minuten minder is? Als het met gewenning te maken zou hebben dan lijkt het me logischer dat de eerste fase van de wedstrijd minder is en dat het langzamerhand wat beter gaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:21 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Degraderen jullie?!quote:
Heracles heeft het beste kunstgrasveld van de wereld op dit moment. Dat is absoluut onvergelijkbaar met wat de amateurclubs hebben liggen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:29 schreef Nashje het volgende:
[..]
Vind ik onzin. De klachten die voorkomen zijn lichamelijk. Is verder weinig aan te doen, behalve wennen.
Ja, of jullie speelden gewoon beter na die 10 minuten. Zo simpel is het gewoon. Wij hebben de volle 3 punten gestolen, maar in feite is dat ook knap, want dat is nog geen club gelukt in Almelo dit jaar.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:32 schreef Blawh het volgende:
[..]
Het zal best anders zijn en we zullen best iets in het voordeel zijn, maar denk niet dat het kunstgras de reden is dat Ajax een groot gedeelte van de wedstrijd matig speelde. Als je er de eerste 10 minuten van de 1e en 2e helft wel goed positiespel op kunt spelen, dan heeft het toch niet alleen met gewenning te maken dat het daarna 35 minuten minder is? Als het met gewenning te maken zou hebben dan lijkt het me logischer dat de eerste fase van de wedstrijd minder is en dat het langzamerhand wat beter gaat.
Whehe, nee ik hoop echt dat jullie erin blijven trouwens leuke clubquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:35 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Degraderen jullie?!
Feyenoord toch?
Als je dat hoofd van die gast ziet dan denk ik inderdaad dat het een halve mongool is. Geen volledige, maar een beetje tussen een normaal persoon en een echte mongool in. Hetzelfde geldt voor Hofs.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:42 schreef superjood het volgende:
[..]
Whehe, nee ik hoop echt dat jullie erin blijven trouwens leuke clubAlleen die van den Bergh is een mongool
Uh, bij mijn club (LMO) traint Feyenoord altijd als ze naar Heracles uit moetenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:37 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Heracles heeft het beste kunstgrasveld van de wereld op dit moment. Dat is absoluut onvergelijkbaar met wat de amateurclubs hebben liggen.
Dan ben je slecht op de hoogte, Heracles heeft namelijk in de zomer een nieuwe mat gekregenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:45 schreef Angelob het volgende:
[..]
Uh, bij mijn club (LMO) traint Feyenoord altijd als ze naar Heracles uit moeten![]()
Daar ligt precies hetzelfde kunstgras als bij Heracles.
Daar mag je nu ook evt. Europees voetbal op spelen? Dat mocht een tijdje geleden alleen op de mat van Omniworld.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:54 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dan ben je slecht op de hoogte, Heracles heeft namelijk in de zomer een nieuwe mat gekregen
Maar goed, dit is het AjaxtopicAl zin in zaterdag?
Je zal maar 2 keer in een 4 dagen dat pleuriseind in de bus moeten naar Twente zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |