Goed man @ stageplek.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:41 schreef Cynic het volgende:
Ik moet morgenvroeg nog weer werken.
Maar ik heb hoogstwaarschijnlijk wel een stageplek waar ik over een week of 3 kan beginnen.
Oh en mijn 7-snaar is weer terug van de maker, met schakelaar nummer 3 erin. Maar deze keer een Schaller en weer 5-weg geschakeld (ipv een 3-weg schakelaar) dus nu moet het goed zijn.
Harley Benton is prima als je iemand kent die hem helemaal voor je kan afstellen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:41 schreef Cynic het volgende:
Je hoeft niet echt een rocker te zijn, je kan zoveel meer dingen spelen met een gitaar. Ik vraag me alleen af of je misschien niet beter een ander instrument kan kiezen, waarom ben je toch bij gitaar uitgekomen?
Ik heb verder geen idee hoe goed die Harley Benton gitaren zijn, ze zijn in ieder geval goedkoop en ik denk dat het wel een leuke manier is om voor jezelf te kijken of gitaar echt iets voor jou is. Overigens zijn er nog wel wat andere merken die leuke dingen voor beginners hebben voor niet al teveel geld. Yamaha, Ibanez en Squier om er een paar te noemen.
Jep, die bedoelde ikquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:56 schreef Xylon het volgende:
Je hebt het dus over deze? De prijs mag er in ieder geval wel wezen! <3
'Binnenkort review', Bedoel je daarmee dat je ze hebt? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd naar je review en hoe ze bevallen![]()
Hier binnenkort ook.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:33 schreef The_Dean het volgende:
GFS
Binnenkort review van de crunchy pat
Dat hoor ik vaker.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:03 schreef KaMo het volgende:
[..]
Harley Benton is prima als je iemand kent die hem helemaal voor je kan afstellen.
Nee, als je je 2x12 op stereo zet en 'm dan met twee paralelle kabels vanaf he amp aanluit wordt het vanzelf weer 2x 8ohm parallel, dus 4 ohm, dus te weinig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 05:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
En als ik nou ervoor zorg dat ik beide uitgangen gebruik maar wel mono blijf spelen? Die 9100 heeft per helft 2 uitgangen, als ik die beide op mijn cab aansluit zit ik dus helemaal goed op 8 ohm en gebruik ik beide speakers? Of heb ik het dan nog steeds niet begrepen?
Ik heb speakerkabels zat dus daar hoeft het niet aan te liggen
uh... heb ik zeker wat gemist.... dribbel komt naar m'n hometownquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 02:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Zoen weer terug
TLFG ownd Almere weer ff
Op naar de finale en 500e aan camerashit rijker
![]()
ipv tig keer achterelkaar een nieuwe post aanmaken?
huh?quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:30 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
uh... heb ik zeker wat gemist.... dribbel komt naar m'n hometown![]()
*edit*: oh dat jaarlijkse MMM...
@SingleCoil:
Wat is er mis met het editten van je post [ afbeelding ] ipv tig keer achterelkaar een nieuwe post aanmaken?
Ik heb exact dezelfde gitaar en heb er laatst in de bridge een Crunchy Pat gezet. Hij klinkt lekker iig. Erg goed voor AC/DC enzo ook (helemaal i.c.m met een Marshall.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:17 schreef Xylon het volgende:
Ik heb hier thuis dus een Epiphone SG-400 staan samen met een Line6 Spider 30watt, heb deze combo nu ongeveer een half jaartje en het is nog steeds genieten <3
Alleen nu ik al wat langer op m'n elektrische speel begin ik toch 'n nadeeltje te merken, m'n geluid klinkt toch 'n beetje modderig. Dit merk ik vooral goed als ik bijv. AC/DC probeer te spelen, in het lied zelf klinkt de gitaar gewoon lekker fel en scherp, maar hier is het allemaal maar 'n beetje dof, ik krijg er niet echt pit achter. Ik heb al allerlei instellingen geprobeerd met m'n versterker, gitaar zelf ook op treble staan en tone vol open, maar ik blijf toch het gevoel hebben dat ik iets mis.
Ik zat er dus aan te denken dat het waarschijnlijk wel de pickups zullen zijn, want over die standaard epi humbucker pickups hoor je over het algemeen niet zo'n goeie verhalen, maarja, dan komt natuurlijk weer de volgende keus... wat voor pickups zouden er in moetenDat is eigenlijk iets waar ik totaal _geen_ verstand van heb en dus hoopte dat jullie me hier 'n beetje mee kunnen helpen
Ik ben eigenlijk opzoek naar pickups waar je eigenlijk 'n beetje alles mee kunt, ik speel veel clean, ik speel muziek met 'n beetje crunch, maar ook muziek waarbij de gitaar doorzeeft is van de distortion. Ojah, als het gaat niet te duur, *is arme student*, ik kan anders ook nog gewoon naar 2ehandse kijken ^^
Kun je er ook metal mee heerschen? Hoe reageert hij met echt high gain? Is hij dan nog goed gedefinieerd?quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:38 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Ik heb exact dezelfde gitaar en heb er laatst in de bridge een Crunchy Pat gezet. Hij klinkt lekker iig. Erg goed voor AC/DC enzo ook (helemaal i.c.m met een Marshall.
Als je nog wat meer wilt weten, zeg het maar
Hmm, ik speel echt totaal geen metal en als ik hier nu allemaal claims over ga maken zijn die niet echt betrouwbaarquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Kun je er ook metal mee heerschen? Hoe reageert hij met echt high gain? Is hij dan nog goed gedefinieerd?.
Naja dingen zoals AC/DC doet ie erg goed, met voldoende laag en een mooi gedefinieerd hoog (zoals ook op de site van GFS staat).quote:
Ahquote:Op zaterdag 1 november 2008 17:19 schreef The_Dean het volgende:
Ja, maar die zijn er niet chrome covered
En als je dat juist graag wil
Precies. Ik heb een Crunchy Rails die ik nog in mijn RG moet zetten, maar iemand met een G400 Korina heeft liever goudkleurige dingen er in zitten.quote:
Hoezo?:quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:02 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Sowieso speel ik over een Fender versterker, en Fender versterker + metal = beetje no-go (vind ik dan he)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |