Zijn beide (erg) lichte gitaren en dat ding moet berekend zijn op een LP dusquote:Op zaterdag 1 november 2008 21:24 schreef The_Dean het volgende:
En nu hopen dat het houd, anders sloop je je muur, drie gitaren, je Roland en als het tegen zit je wasbak...
Goed bezig dudequote:Op zaterdag 1 november 2008 20:58 schreef Metalfreak het volgende:
Zo, eindelijk eens ff een beetje tijd voor mezelf. Gisteren 2e gesprek gehad bij CapGemini (ja, wil er nu toch mee doorgaan) en dat verliep erg goed, was een erg relaxte vent waarmee ik gesprek had (speelt overigens zelf ook gitaar) en ik zie er ontzettend veel mogelijkheden in.
En de rest van de tijd gaan klussen en verven bij een vriend van me, word je best moe van...
Nu ook ff geen zin om te gitaren
Nja, zelf weten verder natuurlijkquote:Op zaterdag 1 november 2008 21:25 schreef Daantke het volgende:
[..]
Zijn beide (erg) lichte gitaren en dat ding moet berekend zijn op een LP dus
heiligschennis! gitaren naast een verwarming...quote:Op zaterdag 1 november 2008 21:21 schreef Daantke het volgende:
[ afbeelding ]
waarom twee haken als het met 1 ook kan
27 november weer een kansquote:Op zaterdag 1 november 2008 11:30 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
uh... heb ik zeker wat gemist.... dribbel komt naar m'n hometown![]()
*edit*: oh dat jaarlijkse MMM...
@SingleCoil:
Wat is er mis met het editten van je post [ afbeelding ] ipv tig keer achterelkaar een nieuwe post aanmaken?
Cool, ik was daar al nieuwsgierig naar. Laat weten hoe hij bevaltquote:Op zondag 2 november 2008 11:51 schreef Aresdreams het volgende:
Gister gezellig dagje uit geweest
paar nieuwe dingetjes gehaald voor den gitaar
[ afbeelding ]
deze schoonheid voor mezelf
Het wachten is tot je vier distortionpedalen achter elkaar modelleert en dan het einde van de wereld veroorzaaktquote:Op zondag 2 november 2008 12:06 schreef Aresdreams het volgende:
gaat nog wel ff duren voordat ik er achter ben
maar de distortion part is iig vele malen beter dan die van boss
Een Line6 stompbox modeler.quote:
Het emuleert maximaal vier Line 6 stompboxes tegelijk. Dat kunnen vier verschillende zijn, maar ook vier dezelfde. In willekeurige volgorde, met de total recall die je van een multi-effect mag verwachten.quote:
Met in tegenstelling tot de gemiddelde multi FX een volkomen vrij te kiezen signal path waarin bepaalde modules meermaals mogen voorkomenquote:Op zondag 2 november 2008 12:16 schreef Aresdreams het volgende:
de m13 is een combinatie van de dm4 dl4 fm4 mm4 en een beetje iets van de jm4
dus eigenlijk is het een zeer uitgebreide multi FX van hoogwaardige kwaliteit
zit er ook software bij om dat vanaf je PC te doen ?quote:Op zondag 2 november 2008 12:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met in tegenstelling tot de gemiddelde multi FX een volkomen vrij te kiezen signal path waarin bepaalde modules meermaals mogen voorkomen.
Ach, vette amps zijn zeau 2008. De mogelijkheden van zo'n line6 ding zijn gewoon veer groter, daar zitten sounds in die je met geen enkele amp kunt maken.quote:Op zondag 2 november 2008 12:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Ah okee tofMaarrr wat ik me wel afvraag dan, als het je vooral gaat dat de distortion dingen vet zijn. Waarom ga je dan niet gewoon voor een vette amp en gebruik je ie boss voor overige effecten?
Nee. Je kan MIDI IN/OUT gebruiken om de scenes (pedalboard configuraties) te backuppen naar je computer of terug te zetten op je M13, maar er is nog geen editprogramma voor.quote:Op zondag 2 november 2008 12:19 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
zit er ook software bij om dat vanaf je PC te doen ?
en gelukkig heb ik nod een geluidskaart met midiquote:Op zondag 2 november 2008 12:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Je kan MIDI IN/OUT gebruiken om de scenes (pedalboard configuraties) te backuppen naar je computer of terug te zetten op je M13, maar er is nog geen editprogramma voor.
Sowieso voor de firmware upgrade. Die kan trouwens vijf tot tien minuten duren las ik net, dat je je niet afvraagt waarom het zo lang duurtquote:Op zondag 2 november 2008 12:45 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
en gelukkig heb ik nod een geluidskaart met midi(de audiophile van m-audio)
eens kijken of ik het nog goed aan de praat krijg ooit, en een update er in blazen...
Vraag je je drummer ook waarom hij niet aan één trommeltje genoeg heeft?quote:Op zondag 2 november 2008 13:14 schreef The_Dean het volgende:
Waar heb je dat in godsnaam allemaal voor nodig?
en waarom in hemelsnaam meer dan 10 kanalen op je tv ?quote:Op zondag 2 november 2008 13:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vraag je je drummer ook waarom hij niet aan één trommeltje genoeg heeft?.
Dat vraag ik me serieus af...quote:Op zondag 2 november 2008 14:07 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
en waarom in hemelsnaam meer dan 10 kanalen op je tv ?
ik kijk gemiddeld toch wel naar zo'n 10 verschillende kanalen, door de week heen. Meestal niet naar twee verschillenden tegelijk.quote:Op zondag 2 november 2008 14:30 schreef TeleluvR het volgende:
iig geen tien kanalen.... en al helemaal niet tegelijk! jij wel?
Met zo'n ding zou je ook 10x naar het zelfde kanaal kunnen kijkenquote:Op zondag 2 november 2008 14:30 schreef TeleluvR het volgende:
iig geen tien kanalen.... en al helemaal niet tegelijk! jij wel?
Yep. ik gebruik óf een GT8, of een G-System, of een FCB1010. WIl je alleen MIDI kunnen switchen dan is de FCB1010 prima (maar heeft maar één amp switch).quote:Op zondag 2 november 2008 20:25 schreef Witchfynder het volgende:
Zijn er mensen hier die hun rackgear via midi switchen? Zo ja, wat voor board heb je daar voor? Ik wil uiteindelijk overstappen op alles in een rack en dan via een compact midi-boardje switchen. Veel beter dan zo'n hele koffer voor je. Soms heb ik zoveel liggen dat ik niet meer heen en weer kan lopen..
nee, singlecoil heeft een pauze gehad! hij was al hier back in the old days, toen het nog echt over gitaren gingquote:Op zondag 2 november 2008 21:03 schreef Witchfynder het volgende:
Overigens, jij bent vrij nieuw hier, dus je weet misschien nog niet dat ik bassist ben (voordat je met uitleg over distortion begint enzo).
.
Zeker. Speel je soms op heel kleine podia, dat die 15 cm van dat tweede expressiepdeaal er niet meer op passen?quote:Op zondag 2 november 2008 22:18 schreef Witchfynder het volgende:
Die vind ik dan weer erg groot. Dat is toch die met 2 expressiepedalen?
6 man...drukke toestand. Ik vind het met 4 man al snel druk worden...quote:Op zondag 2 november 2008 22:35 schreef Witchfynder het volgende:
Nou ja, heel klein. We zijn met 6 man en maken nogal ADHD-muziek waarbij heel erg Iron Maidenachtig heen en weer gerend dient te worden, dus wij kunnen elke cm wel gebruiken. We hebben vaak genoeg de monitoren van het podium af gegooid en op kratten laten zetten..
Nja, als je allemaal zo'n 5 m2 pedaalplank hebt...quote:Op zondag 2 november 2008 22:40 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
6 man...drukke toestand. Ik vind het met 4 man al snel druk worden...
Dat van die monitors doen wij meestal ook, want idd, iedere cm telt.
als dit een grap voor moet stellen zou ik nog maar wat meer oefenenquote:Op zondag 2 november 2008 23:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nja, als je allemaal zo'n 5 m2 pedaalplank hebt...
Gast hou je bijdehande bek op sommige momenten eensquote:Op zondag 2 november 2008 23:12 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
als dit een grap voor moet stellen zou ik nog maar wat meer oefenen
http://www.musicstore.de/(...)k/art-GIT0010378-000quote:Op zondag 2 november 2008 23:14 schreef MOD het volgende:
Goeden avond gitaarkenners.
Ik wil een nieuwe gitaar aanschaffen.
Richtprijs 1000 euro.
Ik wil lekker kunnen raggen, dikke solo's kunnen plaatsen, wel een beetje richting metal, maar blues toch zeker ook.
Ik heb dus eigenlijk geen verstand van het hele ding, ondanks ik alweer 7 jaar op de zelfde Stagg zonder serienummer speel. Ik heb er veel op geleerd, maar ik moet nu echt een nieuwe hebben aangezien ik de laatste tijd er geen aandacht meer aan besteed en merk dat mn technieken ed. begint te verwateren...
Nou zou een Gibson Les Paul helemaal de shit zijn natuurlijk. Maar wat krijg ik voor 1000 euro? Aangezien de meeste beginnen bij 2000 euro...
Waar moet ik op letten (hardware)? En wat zijn goede alternatieven?
Ik wil in iedergeval geen Ibanez of Fender.
Groeten, en bij voorbaat dank!
Deanquote:Op zondag 2 november 2008 23:14 schreef MOD het volgende:
Richtprijs 1000 euro.
Ik wil lekker kunnen raggen, dikke solo's kunnen plaatsen, wel een beetje richting metal, maar blues toch zeker ook.
Ik heb dus eigenlijk geen verstand van het hele ding, ondanks ik alweer 7 jaar op de zelfde Stagg zonder serienummer speel. Ik heb er veel op geleerd, maar ik moet nu echt een nieuwe hebben aangezien ik de laatste tijd er geen aandacht meer aan besteed en merk dat mn technieken ed. begint te verwateren...
Nou zou een Gibson Les Paul helemaal de shit zijn natuurlijk. Maar wat krijg ik voor 1000 euro? Aangezien de meeste beginnen bij 2000 euro...
Goede.quote:Op zondag 2 november 2008 23:19 schreef KaMo het volgende:
[..]
http://www.musicstore.de/(...)k/art-GIT0010378-000
ESP Eclipse ofzo
Ik zag eens een prog metalband spelen in Tilburg die allemaal 45 minuten lang in dezelfde m2 bleven staan. Tja, dan heb je ruimte genoeg, maar ik houd het liever dynamisch.quote:Op zondag 2 november 2008 22:40 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
6 man...drukke toestand. Ik vind het met 4 man al snel druk worden...
Dat van die monitors doen wij meestal ook, want idd, iedere cm telt.
Je moet maar ff kijken, de FCB1010 is een echt goed ding, stevig als een tank, heel betrouwbaar, en lekker goedkoop. Zoals ik al zei, het kan altijd duurder.
Ik probeer het altijd wel, alleen de iceman heeft de kabel niet handig zitten, je kan hem iig niet naar achter dien via je gitaar band. Dus ik trap er wel eens op. + moet een beetje dichtbij de mic staan.quote:Op zondag 2 november 2008 23:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zag eens een prog metalband spelen in Tilburg die allemaal 45 minuten lang in dezelfde m2 bleven staan. Tja, dan heb je ruimte genoeg, maar ik houd het liever dynamisch.Sowieso heb ik de ruimte nodig omdat ik linkshandig ben en dan moet je ver uit de buurt van de anderen blijven anders krijg je kruisende halzen. Ik moet ook echt aan de wireless, maar die lange snoeren breekt onze rennende zanger ook alleen maar zijn nek over.
.
We hebben weleens een gig afgewezen omdat het podium te klein was. Het drumstel paste er niet eens helemaal op.. Wie bouwt er zoiets?!
.
Thnx ik zal es ff youtubenquote:Op zondag 2 november 2008 23:20 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dean
Weet niet precies wat voor model je wil... maar je kan eens kijken naar bijvoorbeeld een Soltero, Hardtail, Razorback, ML, Vendetta, Evo, V.... voor 1000 euro heb je een monster!
Ha, we hebben een huiliequote:Op zondag 2 november 2008 23:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Gast hou je bijdehande bek op sommige momenten eens
Tweedehands Lp Studio ? Ik heb de mijne gekocht voor 600 eur op marktplaats...quote:Op zondag 2 november 2008 23:14 schreef MOD het volgende:
Richtprijs 1000 euro.
Ja, er zijn van die podia...quote:Op zondag 2 november 2008 23:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zag eens een prog metalband spelen in Tilburg die allemaal 45 minuten lang in dezelfde m2 bleven staan. Tja, dan heb je ruimte genoeg, maar ik houd het liever dynamisch.Sowieso heb ik de ruimte nodig omdat ik linkshandig ben en dan moet je ver uit de buurt van de anderen blijven anders krijg je kruisende halzen. Ik moet ook echt aan de wireless, maar die lange snoeren breekt onze rennende zanger ook alleen maar zijn nek over.
.
We hebben weleens een gig afgewezen omdat het podium te klein was. Het drumstel paste er niet eens helemaal op.. Wie bouwt er zoiets?!
.
ah...want anders...?quote:
kweenie...misschien te lang niet geneukt ofzo?quote:Op maandag 3 november 2008 00:01 schreef -Menn0- het volgende:
Why the attitude?
En dat is de schuld van de mensen hier omdat? Ik snap het echt nietquote:Op maandag 3 november 2008 00:03 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
kweenie...misschien te lang niet geneukt ofzo?
Mompelt iets met gitarenquote:Op maandag 3 november 2008 00:04 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
En dat is de schuld van de mensen hier omdat? Ik snap het echt niet
Mja de gedachtengang van sommige mensen zal ik nooit snappenquote:Op maandag 3 november 2008 00:04 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
En dat is de schuld van de mensen hier omdat? Ik snap het echt niet
Om Karl Marx maar eens flink te misquoten:quote:Op zondag 2 november 2008 14:34 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik kijk gemiddeld toch wel naar zo'n 10 verschillende kanalen, door de week heen. Meestal niet naar twee verschillenden tegelijk.
Ik gebruik ook meestal geen twee preamps tegelijk. Toch is het wel fijn om een rack vol van die dingen te hebben.
Het oog wil trouwens ook wat. Ik vind dat Line6-ding er cool uitzien, een beetje de styling van de nieuwe TC Electronics gear. En of je alle mogelijkheden gaat gebruiken doet er eigenlijk niet veel toe.
DNFTTquote:Op maandag 3 november 2008 00:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja de gedachtengang van sommige mensen zal ik nooit snappen
Ik dacht dat opium de opium van het volk is.quote:Op maandag 3 november 2008 00:14 schreef SNArky het volgende:
[..]
Om Karl Marx maar eens flink te misquoten:
"Televisie is de opium van het volk"
Ook daar kan je natuurlijk een expressiepedaal voor gebruiken. Heb je 5cm over?quote:
Boss FV-500 kopen?quote:Op maandag 3 november 2008 00:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ook daar kan je natuurlijk een expressiepedaal voor gebruiken. Heb je 5cm over?.
Misschien zit er bij die gast een schroefje los... maarrrr gelukkig hebben we daar Dean voorquote:Op maandag 3 november 2008 00:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ook daar kan je natuurlijk een expressiepedaal voor gebruiken. Heb je 5cm over?.
Ik pak de power tools vast!quote:Op maandag 3 november 2008 00:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Misschien zit er bij die gast een schroefje los... maarrrr gelukkig hebben we daar Dean voor
Ben jij Benny Benassi?quote:Op maandag 3 november 2008 00:23 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik pak de power tools vast!
Had ik daar niet een nummer over geschreven ooit?![]()
Tja, fijn hè, zo'n forum waar iedereen recht heeft op z'n eigen mening ?quote:Op maandag 3 november 2008 00:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ja zeg, jij begon op dag 1 zelf al met kaatsen, zoals jij het noemt. Jouw reactie op Dean was ongegrond en ver ondermaats. Ik vind het dan ook niet vreemd dat Dribbel (of wie dan ook) daar zo op reageert. Dean is een zeer gewaardeerd lid van dit topic en een graag geziene gast op meetings. Hij heeft voor meerdere van ons gitaren afgesteld, versterkers gerepareerd of ons van andere onmisbare hulp voorzien. Je kunt daarom niet verwachten dat wanneer je met zo'n aggressieve, negatieve houding een hechte groep binnen stapt je door iedereen met open armen ontvangen wordt. Wij zijn hier geenszins seclusief, maar communiceren met enig decorum is toch wel een redeljik minimum of niet? Fok zit vol met etterige, betweterige keyboardhelden, maar die zaten nooit in dit topic en dat willen wij graag zo houden. Als je over gitaargerelateerde zaken wilt praten, soms slap wilt kletsen en graag flauwe grappen tapt dan ben je hier meer dan welkom, maar als je hier enkel cynisch wilt komen doen (no offence, Sander) en iedereen louter wilt overtuigen van je gelijk en erkenning wilt zoeken voor je vermeend ruime wijsheden dan kun je beter doorschuiven naar een ander forum.
Zet het even in de TT, dan kan ik het boycottenquote:
Dwarsliggers gaan maar naar het treintopic.quote:Op maandag 3 november 2008 00:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zet het even in de TT, dan kan ik het boycotten.
Je moet altijd dwars liggen in het leven dan ben je moeilijker te begravenquote:Op maandag 3 november 2008 00:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dwarsliggers gaan maar naar het treintopic..
Daarom begraven ze in Malta mensen recht op.quote:Op maandag 3 november 2008 00:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je moet altijd dwars liggen in het leven dan ben je moeilijker te begraven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |