Oh, eeeh, ik maakte eigenlijk maar een grapje..quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:46 schreef siemi het volgende:
Graag zelfs. Win-win, dan hoef ik niet te betalen voor afvoer en hoef jij het niet te kopen.
Het zou zelfs iets teveel kunnen zijn, maar dat is geen ramp. We horen het wel. Het zou best grappig zijn als we elkaar zo zouden kunnen helpen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:27 schreef siemi het volgende:
Zodra de graafmeneer vanavond belt, zal ik hem vragen hoeveel het kost om het zand af te leveren in Pfalzdorf. De kelder wordt 8,25 bij 11,nogwat. Dan ongeveer 2,50 diep, dus ik denk dat dat een dergelijk gat aardig afdicht.
Dat lijkt me ook niet. Er schijnen ook erg veel mensen terug te gaan die zijn gaan wonen in Nederlandse enclaves als Kranenburg enzo. Kennelijk is alleen verhuizen voor de centen niet genoeg om te blijven. Nou, ons bevalt het best goed. Het leven is hier anders dan in Nederland, maar ik zou op dit moment niet graag terug gaan. Het leven hier bevalt me wel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:44 schreef siemi het volgende:
Tsja, niet alleen het huis, maar ook bijvoorbeeld de auto was in Nederland zo'n 10.000 euro duurder geweest. Net als de wegenbelasting, de drank en zo. In Duitsland wonen is gewoon veel goedkoper. Maar als je het voor het geld doet, ga je hier volgens mij niet gelukkig worden.
Tja, inderdaad. Hopelijk zie ik ooit nog eens mensen hier in de buurt met bouwplannen. Hier heb je mooi geel zand onder de eerste laag aarde zitten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:22 schreef siemi het volgende:
Ik denk het ook inderdaad niet. Maar dat is overigens wel een manier om er aan te komen. Als men gaat bouwen met kelder, dan moet betaald worden voor afvoer van zand.....
Yep, wonen in Kranenburg, de kinderen in Nederland naar school, naar de fitness in NL en uiteraard boodschappen doen in NL. Gek dat dat net de mensen die na 1 a 2 jaar weer terug gaan naar NL. Ik heb daarom bewust gekozen voor een plek waar niet teveel Nederlanders wonen. Je blijkt het alleen niet te ontlopen, met z80 achter, Nederlanders opzij, Nederlanders tegenover.quote:Op zaterdag 1 november 2008 08:50 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet. Er schijnen ook erg veel mensen terug te gaan die zijn gaan wonen in Nederlandse enclaves als Kranenburg enzo. Kennelijk is alleen verhuizen voor de centen niet genoeg om te blijven. Nou, ons bevalt het best goed. Het leven is hier anders dan in Nederland, maar ik zou op dit moment niet graag terug gaan. Het leven hier bevalt me wel.
Tja, Kranenburg is dan ook maar een buitenwijk van Groesbeek.quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:25 schreef siemi het volgende:
[..]
Yep, wonen in Kranenburg, de kinderen in Nederland naar school, naar de fitness in NL en uiteraard boodschappen doen in NL. Gek dat dat net de mensen die na 1 a 2 jaar weer terug gaan naar NL. Ik heb daarom bewust gekozen voor een plek waar niet teveel Nederlanders wonen. Je blijkt het alleen niet te ontlopen, met z80 achter, Nederlanders opzij, Nederlanders tegenover.
Kijk, dat is integratie!quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:41 schreef qltel het volgende:
[..]
Tja, Kranenburg is dan ook maar een buitenwijk van Groesbeek.
Toen wij aan het zoeken waren zagen we het als een aantrekkelijke mogelijkheid om te wonen, vooral vanwege de rijafstand naar Rewimo d'r nieuwe werk en de school voor Christan, maar toen we er eenmaal geweest waren hadden we toch zoiets van "dat is niets voor ons". Christan gaat dus naar een Duitse school (ok, hij krijgt er ook Nederlandse les), Christan voetbalt gewoon hier in het dorp (en is het enige Nederlandse kind in het team) en boodschappen doe ik zoveel mogelijk hier. (behalve brood, pindakaas, hagelslag en chips)
Jij hebt het dan trouwens wel slechter getroffen dan wij...We kennen hier in het dorp geen Nederlanders, we weten wel wat huizen waar Nederlanders wonen, maar contact hebben we er niet mee. En tot nu toe bevalt het ons hier prima en denken we er niet aan om terug te gaan.
Dank je..quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:12 schreef verita het volgende:
[..]
Kijk, dat is integratie!
Ik tvp even mee, Dinooo en ik hebben ook lang overwogen om ook naar Dld te gaan.
maar je bent zelf gaan bouwen in een straat met Nederlandersquote:Op zaterdag 1 november 2008 12:25 schreef siemi het volgende:
[..]
Yep, wonen in Kranenburg, de kinderen in Nederland naar school, naar de fitness in NL en uiteraard boodschappen doen in NL. Gek dat dat net de mensen die na 1 a 2 jaar weer terug gaan naar NL. Ik heb daarom bewust gekozen voor een plek waar niet teveel Nederlanders wonen. Je blijkt het alleen niet te ontlopen, met z80 achter, Nederlanders opzij, Nederlanders tegenover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |