abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:01:58 #26
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62826417
Misschien denk ik teveel 'Michigan' z80. Daar is een garage bijna noodzaak met zulke winters.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_62828744
Ik vind het niet echt Duits hoor? Ik zie genoeg grotere garages .

Die van ons wordt ook wat groter .
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 oktober 2008 @ 07:21:32 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62828762
Vast niet zo groot als de onze Maar daar staan tot nu toe ook nog steeds geen auto's in
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62841292
Zo, eindelijk weer eens goed nieuws. Ik hoorde van de aannemer dat de Gutachter toch akkoord is met de Keller. Geen weisse wanne, maar blijkbaar dus toch gelijkwaardig, zoals de aannemer al meldde.

Heb net nog contact gehad met een grondverzetbedrijf, of hoe noem je dat. Die gaat vanavond kijken bij het grondstuk en belt me terug. Dan konden ze maandag beginnen met graven.

Nou nog de isolatie van de kelder.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:32:03 #30
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_62841528
Kijk eens aan, goed nieuws, daar houden we van..

Kan dat grondverzetbedrijf trouwens niet gelijk onze zandkuil volstorten met grond welke van jouw grondstuk afkomt?
pi_62841969
Graag zelfs. Win-win, dan hoef ik niet te betalen voor afvoer en hoef jij het niet te kopen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:05:26 #32
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_62842471
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:46 schreef siemi het volgende:
Graag zelfs. Win-win, dan hoef ik niet te betalen voor afvoer en hoef jij het niet te kopen.
Oh, eeeh, ik maakte eigenlijk maar een grapje..

Maarre, als je grond over hebt, wij hebben hier een gat in de grond zitten van naar schatting 10x10 meter, varierende tot 2 meter diep. We zouden er graag vanaf zijn, maar hebben nog nooit iets ondernomen om het gevuld te krijgen. Dus als we je hiermee helpen dan is dat wel een erg kleine moeite. Maar is het naar Pfalzdorf laten rijden niet duurder dan de normale afvoer van de grond?
pi_62843020
Zodra de graafmeneer vanavond belt, zal ik hem vragen hoeveel het kost om het zand af te leveren in Pfalzdorf. De kelder wordt 8,25 bij 11,nogwat. Dan ongeveer 2,50 diep, dus ik denk dat dat een dergelijk gat aardig afdicht.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:08:24 #34
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_62844007
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:27 schreef siemi het volgende:
Zodra de graafmeneer vanavond belt, zal ik hem vragen hoeveel het kost om het zand af te leveren in Pfalzdorf. De kelder wordt 8,25 bij 11,nogwat. Dan ongeveer 2,50 diep, dus ik denk dat dat een dergelijk gat aardig afdicht.
Het zou zelfs iets teveel kunnen zijn, maar dat is geen ramp. We horen het wel. Het zou best grappig zijn als we elkaar zo zouden kunnen helpen.
pi_62848917
Ik heb net de graafmeneer gesproken. Grote kans dat we bij ons leemgrond hebben. Daar heb je op zich niet veel aan. Je zou hooguit een vrachtwagentje kunnen nemen als opvulling, dan hoef je minder zand te hebben. De graafmeneer redde het vandaag niet, dus zou hij daar morgen even langs gaan (op zijn zondag...), dus dan weten we het zeker.

Misschien dat een andere fokker weet of je wat aan leem hebt om jullie zwembad op te vullen.....

Zou inderdaad mooi zijn als ik nog een forummer blij kan maken. Z80 heb ik al blij gemaakt door de bramenstruiken weg te halen (alleen verpest ik het bij hem wel weer met mijn garage, zorry Z80).

Ook net bericht van de bauleiter gekregen. Ik ga een offerte krijgen voor de warmteisolatie van de kelder. Nu kan het blijkbaar toch.... Ben benieuwd. Ik verwacht dat ze de hoofdprijs gaan vragen.

[ Bericht 13% gewijzigd door siemi op 31-10-2008 21:19:53 (toevoeging) ]
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:51:57 #36
63722 z80
I fink you freaky
pi_62849963
ik kan mede delen dat de grond lekkere vette klei is.
knetter hard en water dicht.
groeit allen onkruit, mos en gras op. (en wilde bramen)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:10:10 #37
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_62850509
Balen zeg, dat klinkt alsof we er niet veel aan hebben.
pi_62852571
Ik denk het ook inderdaad niet. Maar dat is overigens wel een manier om er aan te komen. Als men gaat bouwen met kelder, dan moet betaald worden voor afvoer van zand.....
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:41:31 #39
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_62852940
het is veel goedkoper dan in nederland zo te lezen

iig gefeliciteerd en veel succes
heb je ook een architect? of alleen een bouwbedrijf/cataloguswoning
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_62852981
Tsja, niet alleen het huis, maar ook bijvoorbeeld de auto was in Nederland zo'n 10.000 euro duurder geweest. Net als de wegenbelasting, de drank en zo. In Duitsland wonen is gewoon veel goedkoper. Maar als je het voor het geld doet, ga je hier volgens mij niet gelukkig worden.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 1 november 2008 @ 08:50:20 #41
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_62856186
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 23:44 schreef siemi het volgende:
Tsja, niet alleen het huis, maar ook bijvoorbeeld de auto was in Nederland zo'n 10.000 euro duurder geweest. Net als de wegenbelasting, de drank en zo. In Duitsland wonen is gewoon veel goedkoper. Maar als je het voor het geld doet, ga je hier volgens mij niet gelukkig worden.
Dat lijkt me ook niet. Er schijnen ook erg veel mensen terug te gaan die zijn gaan wonen in Nederlandse enclaves als Kranenburg enzo. Kennelijk is alleen verhuizen voor de centen niet genoeg om te blijven. Nou, ons bevalt het best goed. Het leven is hier anders dan in Nederland, maar ik zou op dit moment niet graag terug gaan. Het leven hier bevalt me wel.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 1 november 2008 @ 09:46:09 #42
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_62856636
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 23:22 schreef siemi het volgende:
Ik denk het ook inderdaad niet. Maar dat is overigens wel een manier om er aan te komen. Als men gaat bouwen met kelder, dan moet betaald worden voor afvoer van zand.....
Tja, inderdaad. Hopelijk zie ik ooit nog eens mensen hier in de buurt met bouwplannen. Hier heb je mooi geel zand onder de eerste laag aarde zitten.
pi_62858845
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 08:50 schreef qltel het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook niet. Er schijnen ook erg veel mensen terug te gaan die zijn gaan wonen in Nederlandse enclaves als Kranenburg enzo. Kennelijk is alleen verhuizen voor de centen niet genoeg om te blijven. Nou, ons bevalt het best goed. Het leven is hier anders dan in Nederland, maar ik zou op dit moment niet graag terug gaan. Het leven hier bevalt me wel.
Yep, wonen in Kranenburg, de kinderen in Nederland naar school, naar de fitness in NL en uiteraard boodschappen doen in NL. Gek dat dat net de mensen die na 1 a 2 jaar weer terug gaan naar NL. Ik heb daarom bewust gekozen voor een plek waar niet teveel Nederlanders wonen. Je blijkt het alleen niet te ontlopen, met z80 achter, Nederlanders opzij, Nederlanders tegenover.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 1 november 2008 @ 12:41:30 #44
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_62859102
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:25 schreef siemi het volgende:

[..]

Yep, wonen in Kranenburg, de kinderen in Nederland naar school, naar de fitness in NL en uiteraard boodschappen doen in NL. Gek dat dat net de mensen die na 1 a 2 jaar weer terug gaan naar NL. Ik heb daarom bewust gekozen voor een plek waar niet teveel Nederlanders wonen. Je blijkt het alleen niet te ontlopen, met z80 achter, Nederlanders opzij, Nederlanders tegenover.
Tja, Kranenburg is dan ook maar een buitenwijk van Groesbeek.

Toen wij aan het zoeken waren zagen we het als een aantrekkelijke mogelijkheid om te wonen, vooral vanwege de rijafstand naar Rewimo d'r nieuwe werk en de school voor Christan, maar toen we er eenmaal geweest waren hadden we toch zoiets van "dat is niets voor ons". Christan gaat dus naar een Duitse school (ok, hij krijgt er ook Nederlandse les), Christan voetbalt gewoon hier in het dorp (en is het enige Nederlandse kind in het team) en boodschappen doe ik zoveel mogelijk hier. (behalve brood, pindakaas, hagelslag en chips )

Jij hebt het dan trouwens wel slechter getroffen dan wij... We kennen hier in het dorp geen Nederlanders, we weten wel wat huizen waar Nederlanders wonen, maar contact hebben we er niet mee. En tot nu toe bevalt het ons hier prima en denken we er niet aan om terug te gaan.
pi_62859598
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:41 schreef qltel het volgende:

[..]

Tja, Kranenburg is dan ook maar een buitenwijk van Groesbeek.

Toen wij aan het zoeken waren zagen we het als een aantrekkelijke mogelijkheid om te wonen, vooral vanwege de rijafstand naar Rewimo d'r nieuwe werk en de school voor Christan, maar toen we er eenmaal geweest waren hadden we toch zoiets van "dat is niets voor ons". Christan gaat dus naar een Duitse school (ok, hij krijgt er ook Nederlandse les), Christan voetbalt gewoon hier in het dorp (en is het enige Nederlandse kind in het team) en boodschappen doe ik zoveel mogelijk hier. (behalve brood, pindakaas, hagelslag en chips )

Jij hebt het dan trouwens wel slechter getroffen dan wij... We kennen hier in het dorp geen Nederlanders, we weten wel wat huizen waar Nederlanders wonen, maar contact hebben we er niet mee. En tot nu toe bevalt het ons hier prima en denken we er niet aan om terug te gaan.
Kijk, dat is integratie!
Ik tvp even mee, Dinooo en ik hebben ook lang overwogen om ook naar Dld te gaan. Het is anders gelopen en we zijn wel heel happy waar we nu zitten. Eerlijk gezegd was het precies die angst voor dit soort bauleiter-bouwproblemen die vooral bij mij de doorslag gaf om het niet te doen.
Dus degene die wel hebben gedurfd:
Siemi veel succes
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 1 november 2008 @ 13:46:52 #46
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_62860214
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 13:12 schreef verita het volgende:

[..]

Kijk, dat is integratie!
Ik tvp even mee, Dinooo en ik hebben ook lang overwogen om ook naar Dld te gaan.
Dank je..

En dan vergeet ik nog te vertellen dat we ook nog een taalcursus (Deutsch als Fremdsprache) volgen. Rewimo heeft intussen d'r certificaat (wat kennelijk verplicht is voor immigranten van buiten de EU, voor ons gelukkig niet) en ik ben ruim een jaar geleden op het allerlaagste nivo begonnen en spreek intussen al heel wat beter Duits dan toen.

Maar ik denk dat je er geluk mee moet hebben. Bij de dakkappellen die wij hebben laten bouwen hebben we gelukkig een architect in de arm genomen die alles voor ons geregeld heeft. Dus de hele papierwinkel inclusief aanvragen en formulieren waar ik nu nog steeds niets van begrijp van instanties die ik niet ken. Maar de kans is natuurlijk even groot dat je iemand treft die niets voor je doet en daarvoor dan ook nog de hoofdprijs vraagt (onze architecte vroeg zo'n absurd laag bedrag dat we ons afvroegen of het wel klopte). Ik denk echter dat die kans in Nederland even groot is. Het voordeel is dan natuurlijk wel dat je de wegen beter kent..
pi_62863441
Gewoonweg nooit iets vooraf betalen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 1 november 2008 @ 17:50:36 #48
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62865080
Dat vragen ze (vreemd genoeg - voor ons als Nederlanders dan) ook niet We kregen de rekening steeds pas als het werk klaar was.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 1 november 2008 @ 18:48:52 #49
63722 z80
I fink you freaky
pi_62866264
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:25 schreef siemi het volgende:

[..]

maar je bent zelf gaan bouwen in een straat met Nederlanders

sporten doe ik in Nederland en Duitsland. (na meer dan 25 jaar bij de zelfde club ga je daar niet meer weg)
en boodschappen doe ik steeds meer in Duitsland.
enkel dat wat ze hier niet hebben of veel duurder is haal ik in Nederland.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 1 november 2008 @ 19:30:01 #50
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_62867132
Is er nu trouwens nog iets van een datum bekend dat het ongeveer af zou zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')