Nee wax laat dan zo weer los en na 2 afdalingen is de wax weer weg.quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:54 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ik keek niet goed. Dacht dat je hele zijkant van ijzer moest zijn, maar hij heeft dus wel ijzeren rand. Stel dat je een jaap in je bord hebt (niet die dikzak. ja oké het kan door die dikzak komen maar oké), kan je die dan opvullen met wax? Ik ga met kerst 2 weken snowboarden. Is het verstandig om na 1 week je board opnieuw te waxen?
Bedankt voor de tips. Vriend van mij maxt altijd zelf, ga daar wel ff heen binnenkort. Ik ga binnenkort ook een keer naar bottrop. Daarvoor hoef je niet echt te waxen lijkt mij of wel?quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nee wax laat dan zo weer los en na 2 afdalingen is de wax weer weg.
Je moet dan wat opvulspul gebruiken. (p-tex) Dat is wel ff wat meer werk en wat lastiger.
Anyway, of je het na een week laat doen is aan jou. Ik vind het vaak niet nodig. Sommige andere mensen zweren erbij. Wat je ook kunt doen is ff een quick wax kopen. Als je een beetje goede neemt (vaak bij de intersport in Oostenrijk kun je wel iets kopen wat wel aardig werkt) blijft het wel een paar dagen zitten. Die Booster rommel werkt veel minder trouwens.... (geprobeerd op te zoeken wat ik de laatste keer gebruikte maar kan het niet vinden. Wel bij de intersport daar te koop)
Maar als je een beetje goede hebt blijft het wel ff zitten. Tenzij je hele grote temperatuurverschillen hebt. Dan werkt dat voor geen meter. Ik heb het bijvoorbeeld bij het testweekend gebruikt omdat ik geen waxapparatuur in de buurt had. Blijft makkelijk een dagje zitten.(hot wax is natuurlijk altijd veel beter)
Na een week laten waxen als het ongeveer dezelfde temperatuur is gebleven en je redelijk met je board om gaat is vaak niet nodig. Zo wel dan is er niet goed gewaxt. Mensen die zeggen dat ze elke 3 dagen moeten waxen omdat ze anders niet meer vooruit komen moeten echt wat aan hun wax kunsten doen of een betere shop opzoeken.
Het is ook niet slecht voor je snowboard verder. Dus het is niet zo dat je door veel waxen sneller van je board af bent. Dus als je vaker wilt waxen, prima. Ik vind het alleen erg overdreven.
Wat ik eerder zei: Je board na de vakantie laten waxen is veel beter voor je belag en zorgt er voor dat je belag niet uitdroogd. Dit helpt trouwens ook bij het vast houden van de wax. Als je je board helemaal laat uitdrogen neemt hij minder goed wax op en ben je het weer sneller kwijt...
in jou geval kan ik het me voorstellen hoorquote:Op dinsdag 4 november 2008 10:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
ehm... er is natuurlijk wel een douche, maar niet op de kamer zelf. Je deelt dus een douche met de rest van de mensen op de verdieping. Lekker boeie of hij voor jezelf is of voor een aantal mensen meer. Ik bedoel, het water is hetzelfde en over het algemeen zijn de eigenaren van de huizen in Oostenrijk best goed in hun onderhoud.
Ik heb trouwens niet zo veel te zeggen over mijn slaapplek. Ik krijg er gewoon 1 toegewezen en hoef maar een schijntje te betalen. Alleen dan moet ik het wel met dit soort dingen doen
Maar geen douche op de kamer scheelt gewoon best wel veel. Vandaar dat zo'n beetje alle die ik heb neergezet zonder douche zijn
Zou ik niet doen. De sneeuw is op indoorbanen zo vervuild dat het je nieuwe waxlaag binnen no-time verpest heeft. Dan kun je beter (laten) waxen als je op vakantie gaatquote:Op dinsdag 4 november 2008 12:50 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips. Vriend van mij maxt altijd zelf, ga daar wel ff heen binnenkort. Ik ga binnenkort ook een keer naar bottrop. Daarvoor hoef je niet echt te waxen lijkt mij of wel?
Wat voor machine?quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:46 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Zou ik niet doen. De sneeuw is op indoorbanen zo vervuild dat het je nieuwe waxlaag binnen no-time verpest heeft. Dan kun je beter (laten) waxen als je op vakantie gaat![]()
Wax van een machine is dat ook hotwax en goed?
Wordt ook warm gewaxt ja. Hoewel het wel iets anders gebeurd dan wanneer je zelf waxt. De machine heeft niet een strijkijzertjequote:Op dinsdag 4 november 2008 13:46 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Zou ik niet doen. De sneeuw is op indoorbanen zo vervuild dat het je nieuwe waxlaag binnen no-time verpest heeft. Dan kun je beter (laten) waxen als je op vakantie gaat![]()
Wax van een machine is dat ook hotwax en goed?
Dat blijkt wel weer...quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
in jou geval kan ik het me voorstellen hoor
ik ben gewoon een verwent nest en ik wil een badkamer op mijn kamer
quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat blijkt wel weer...
Maar als je op de centjes wilt letten scheelt het toch weer iets
Ik let nooit op geld met vakantie.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat blijkt wel weer...
Maar als je op de centjes wilt letten scheelt het toch weer iets
Ohw dat vind ik nog wel meevallen. 1000 ¤ ben je zo kwijt. 160 skipas, 200 voor je kamer. 60 voor de auto (opgedeeld met de anderen). Hou je 600 over voor eten en drinken. Dat is best redelijk toch?quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:25 schreef Fugie het volgende:
[..]
Ik let nooit op geld met vakantie.
Week wintersport kost standaard 1000 ¤.
Niet? Het kan makkelijk hoorquote:Op dinsdag 4 november 2008 15:58 schreef FlowDesign het volgende:
1000 Euro voor een week vind ik wel veel hoor, kan veel goedkoper![]()
150 (tot 200) Euro pp voor appartement moet wel te doen zijn.
180 voor een skipas
rijden doe ik met de auto van de zaak gratis![]()
Nou dan zit ik pas op 330 euro. Ik ga echt geen 670 euro uitgeven aan eten en drinken in een week
heb je een kleine 100 euro per dag ja. Das nogal veel. Avondeten heb je in zon skidorp wel voor 10 euro (pizza). Maar zelf koken is chepaerquote:Op dinsdag 4 november 2008 15:58 schreef FlowDesign het volgende:
1000 Euro voor een week vind ik wel veel hoor, kan veel goedkoper![]()
150 (tot 200) Euro pp voor appartement moet wel te doen zijn.
180 voor een skipas
rijden doe ik met de auto van de zaak gratis![]()
Nou dan zit ik pas op 330 euro. Ik ga echt geen 670 euro uitgeven aan eten en drinken in een week
Eten moet je altijd tussen de 10 en de 15 euro rekenen. Hoofdgerecht met drinken erbij.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:16 schreef Flaccid het volgende:
[..]
heb je een kleine 100 euro per dag ja. Das nogal veel. Avondeten heb je in zon skidorp wel voor 10 euro (pizza). Maar zelf koken is chepaer
als je voor 70 euro gaat zuipen. Ben niet zo van het zuipenquote:Op dinsdag 4 november 2008 16:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
Eten moet je altijd tussen de 10 en de 15 euro rekenen. Hoofdgerecht met drinken erbij.
Maar je moet ook nog overdag op de berg eten. Dan ben je dat ook makkelijk kwijt.
Is het toch alweer 30 euro en voor 70 euro zuipen is ook zo klaar met apres ski erbij
Ach ik ook niet.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:49 schreef Flaccid het volgende:
[..]
als je voor 70 euro gaat zuipen. Ben niet zo van het zuipen
quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ach ik ook niet.
Ik drink niet eens... Tenminste, niet veel..... Ok een Wiskey colaatje op z'n tijd gaat er wel in
Dure Wiskey die je graag puur drinkt kan ik niet betalen als ik daar ben dus dan maar goedkoper bocht met colaquote:
Mag je dat wel van je ouders?quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:43 schreef Flaccid het volgende:
Bier?
dah zeg ik, chocumbaquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:46 schreef KneusTeun het volgende:
haha strohrum in warme chocolade melk
Dit irritante plaatje staat er nog steeds bijquote:Op dinsdag 4 november 2008 18:15 schreef Basje_B het volgende:
Als iets van Hot-zone gehoord Komakie?
ik niet......
Je hoeft niet boos te worden hoorquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:57 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Nee ik drink elke zondag stiekem in een keet. Stoer he?
Of wat wil je horen?
Nee maar ik wil reageren maar als ik zeg: Nee ik mag best drinken lijkt het alsof ik m serieus neem. Dusja.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:37 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Je hoeft niet boos te worden hoor
Dat was toch niet alleen die skipas hoop ik voor je?quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:49 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
7,5 dagen (skipas) studentenwintersport in Frankrijk was 600,- kwijt
6 dagen (skipas) wintersport in Oostenrijk was ik ongeveeer 1200,- kwijt.
Nee dat was alles bij elkaar voor die week. Dus (uit)eten/drinken (Stieglquote:Op dinsdag 4 november 2008 19:02 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Dat was toch niet alleen die skipas hoop ik voor je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |