Da's een leuke....die i-VTEC motoren van Honda....dat zijn voor zover ik weet JUIST toeren motoren.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:45 schreef Dennis101 het volgende:
Dat die 'snel' wordt word vooral bepaald door je rijstijl. Als jij altijd rijd als een oud omatje, dus nooit boven de 3000 toeren komen bijvoorbeeld en in lage versnellingen inhalen.'
Ik dacht dat het bij nieuwe auto's niet meer nodig was om in te rijden, desalniettemin zou ik de eerste paar duizend kilometer toch een beetje zuinig met de motor omgaan. Dus niet in de toeren doorjagen met een koude motor (moet je eigenlijk sowieso niet doen) en sowieso niet al te vaak teveel toeren maken.
Je meent het, met zo'n motor kan je dus wel wat verder gaan. Het was dan vroeger ook altijd de uitleg van de dealers (ik verzin het niet zelf ofzo) en ik zei al dat het tegenwoordig niet meer zo van belang is.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:47 schreef ToxicT het volgende:
[..]
Da's een leuke....die i-VTEC motoren van Honda....dat zijn voor zover ik weet JUIST toeren motoren.
Weet dan dat-ie meer verbruikt en dus meer vervuild, maar ook meer onderhoud nodig heeft en sneller 'op' is.quote:Oh ja....ik weet niet of het belangrijk is, maar ik wil dat de auto "snel" wordt.
Dus niet zo'n oud omaatjes auto.
Volgens mij spreek je jezelf hier tegen. Als je zegt dat het niet uitmaakt hoe je rijdt want je auto is altijd even snel, dan gaat die auto ook niet automatisch meer verbruiken of raakt die sneller 'op' als hij zijn auto snel wil hebben. Er is immers volgens jou geen verschil tussen 'snel' of 'traag'. Of je bedoeld wat anders?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:56 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Weet dan dat-ie meer verbruikt en dus meer vervuild, maar ook meer onderhoud nodig heeft en sneller 'op' is.
En inrijden is niet meer nodig. Veel toeren, zeker als de motor koud is, moet je gewoon nooit doen. Nergens voor nodig.
Je auto wordt trouwens echt niet slomer als je het 'nieuwe rijden' toepast. Mechanica en elektronica blijft mechanica en elektronica. Er zich geen positronisch brein in je auto die zich aanpast aan jouw wensen voor een snellere auto.
in het boekje van je auto staat precies wat de fabrikant verstaat onder inrijden.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:42 schreef ToxicT het volgende:
Is daar nog steeds sprake van of zijn de motoren van tegenwoordig zo gebouwd dat het niet meer hoeft?
Is er verschil tussen het inrijden van een benzine of een diesel?
Wat komt er allemaal bij kijken etc?
Kan iemand hier meer over vertellen?
Oh ja....ik weet niet of het belangrijk is, maar ik wil dat de auto "snel" wordt.
Dus niet zo'n oud omaatjes auto.
Deze link gaat over het inrijden van motoren (2 wielers).quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:08 schreef Youp het volgende:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Zoiets.... Warmrijden en vervolgens goed trappen, niet te veel constante toerentallen. Al is het op een moderne automotor niet allemaal meer zo van toepassing....
Ik geloof dat iedereen het er wel over eens is dat het voor nieuwe auto's niet echt meer van toepassing is mocht je ons niet geloven kan je altijd nog bij de dealer waar je je auto koopt eens vragen hoe het nou zit.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:20 schreef ToxicT het volgende:
[..]
Deze link gaat over het inrijden van motoren (2 wielers).
Ik vraag me af in hoeverre dit te vergelijken is met het inrijden van een auto.
Ik wil jullie best geloven, dat is het probleem niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik geloof dat iedereen het er wel over eens is dat het voor nieuwe auto's niet echt meer van toepassing is mocht je ons niet geloven kan je altijd nog bij de dealer waar je je auto koopt eens vragen hoe het nou zit.
Ik neem aan dat je dan bij een dealer bent geweest? Wat hebben die gezegd?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:24 schreef ToxicT het volgende:
[..]
Ik wil jullie best geloven, dat is het probleem niet.
Ik stel deze vraag ook, omdat ik graag meningen van anderen hoor en daarmee dus ook verschillende inzichten.
ik heb het je net verteld.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:24 schreef ToxicT het volgende:
[..]
Ik wil jullie best geloven, dat is het probleem niet.
Ik stel deze vraag ook, omdat ik graag meningen van anderen hoor en daarmee dus ook verschillende inzichten.
Het zijn eveneens 4takt motoren, over het algemeen 4cilinders. Het gaat dan wel over prestatie motoren, maar dat zijn tegelijk ook de enige automotoren die nog enigszins gevoellig zijn voor inrijden. (denk aan BMW M motoren, Ferrari motoren en dat soort spul.)quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:20 schreef ToxicT het volgende:
[..]
Deze link gaat over het inrijden van motoren (2 wielers).
Ik vraag me af in hoeverre dit te vergelijken is met het inrijden van een auto.
Er is een verschil tussen de motor inrijden en de ECU instellen. De motor inrijden is mechanisch. De eerste 1000km niet boven de +/- 3500 toeren uitkomen (bij benzine). Hierna is de motor ingereden, zijn alle sapjes goed verdeeld en is het metaal uitgewerkt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:53 schreef B4llistic het volgende:
De ene heeft er weer andere ideen over als de ander maar het is echter bij sommige typen motoren zeker wel nodig. Bij autos minder.
Mijn theorie, en veel die er het zelfde over denken;
1: Sowieso goed warm rijden
2: De eerste 1000KM niet te lang de zelfde toeren rijden
3: Trappen zo hard als je kunt
Als de eerste weet ik hoeveel honderd/duizend kilometer laag in toeren blijft dan gaat je motor hier naar "passen" Als je dan na die honderd/duizend kilometer wil trappen en veel toeren gaat maken dan moet je motor zichzelf weer aanpassen, dat breng slijtage met zich mee en dat wil je dus niet ivm verlies van vermogen en levensduur.
Long story short.. Warm rijden en eerste 1000km niet te lang zelfde toerental, maar lekker variabel rijden
Wie heeft het hier ingodsnaam over de ECU?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 04:23 schreef FB14 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen de motor inrijden en de ECU instellen. De motor inrijden is mechanisch. De eerste 1000km niet boven de +/- 3500 toeren uitkomen (bij benzine). Hierna is de motor ingereden, zijn alle sapjes goed verdeeld en is het metaal uitgewerkt.
De ECU rij je in om een slome of snelle auto te hebben. Bij veel auto's kun je die eenvoudig resetten door even de min van de accu af te halen (45 min) en dan de auto te rijden zoals je normaal rijdt.
Turquazquote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:55 schreef B4llistic het volgende:
[..]
Wie heeft het hier ingodsnaam over de ECU?
Ik reageerde op een anderquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |