abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62775223
http://www.mathaba.net/news/?x=554330

Monsanto loopt niet alleen lekker binnen met het globaal verkrachten en vernietigen van cultuur en natuur ook banen ze zich op deze gezellige wijze in een monopolie positie als het op de wereldwijde voedselvoorziening aankomt.
Ze werken nu al goed samen met unilever en kinderen.
Ook werken ze prima samen met de media.
Ze zijn eigenlijk wel van alle marken thuis.
Of wat dacht je van.

Worden deze vrolijke gifmengers de totalitaire dieetisten van de zogenaamde nwo?

Er is zoals je merkt genoeg te vinden op het internet dat betrekking heeft op hun helden daden. En als je daar hoofdpijn van krijgt is dat prima want ze zijn (samen met hun kleine vriendje Bayer ) de grote producenten van asperine.

Verder profileren ze zich alsof ze wereldverbeteraars zijn.

Dit topic dus bijvoorbeeld om van gedachten te wisselen over patentwetten rondom primaire levensbehoeften en leven zelf. -Want dit soort vrolijke praktijken kunnen alleen bestaan omdat de wet het toelaat.- Of over de implicaties van het verdwijnen van de enorme persentages zaden en nog veel meer. Of over hoe de World Trade Organisation voornamelijk de belangen van dit soort ongein probeerd veilig te stellen ten koste van een leefbare toekomst voor de mensheid en wat niet meer.
Of de plotse enorme massa gestorven bijen. Maar als je ook maar enigsinds begrijpt wat voor rol bijen hebben op deze aarde zou je je nu wel zorgen gaan maken.

Anyway wat vinden jullie?

[ Bericht 4% gewijzigd door Odysseuzzz op 29-10-2008 12:45:52 ]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:30:29 #2
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_62775532
Als je het er niet mee eens bent: koop geen Monsanto / Unilever producten. Uiteindelijk is dat de beste en snelste manier om bedrijven te laten veranderen. Net zo goed zijn boeren niet verplicht bij Monsanto zaden of bestrijdingsmiddelen te kopen. Als niemand die roundup-ready spullen eet, zal geen boer ze nog inzaaien. Criminele misstanden moeten door lokale overheden worden aangepakt, of via een consumentenboycot.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_62775669
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:30 schreef Clupea het volgende:
Als je het er niet mee eens bent: koop geen Monsanto / Unilever producten. Uiteindelijk is dat de beste en snelste manier om bedrijven te laten veranderen. Net zo goed zijn boeren niet verplicht bij Monsanto zaden of bestrijdingsmiddelen te kopen. Als niemand die roundup-ready spullen eet, zal geen boer ze nog inzaaien.
Juist, jammer alleen dat mensen zich niet bewust zijn of willen zijn van dit soort dingen.
quote:
Criminele misstanden moeten door lokale overheden worden aangepakt, of via een consumentenboycot.
Dat wordt dus het grootste probleem nu. Patentwetten en de globalisering van de markten maken locale overheden weerloos. Normale dingen worden gecriminaliseerd en de grote jongens worden beschermt.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:46:05 #4
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_62776012
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:35 schreef Odysseuzzz het volgende:

Juist, jammer alleen dat mensen zich niet bewust zijn of willen zijn van dit soort dingen.
Maar dat kan Monsanto of Unilever niet verweten worden. Daar zijn belangengroepen, NGOs en consumentenbonden voor nodig. En als mensen niet willen, tja...
quote:
Dat wordt dus het grootste probleem nu. Patentwetten en de globalisering van de markten maken locale overheden weerloos. Normale dingen worden gecriminaliseerd en de grote jongens worden beschermt.
Patenten zijn er alleen op nieuwe variaties van de huidige gewassen, net zoals kwekersrecht vroeger. Mensen hebben een keuze. Er zijn ook genoeg voorbeelden van lokale overheden die patenten naast zich neerleggen als dat nodig is voor het land (HIV medicijnen in Afrika en India). Ik denk dat de landbouwpolitiek van Europa, de VS en Rusland veel belangrijker is: deze laten het dumpen op de wereldmarkt van voorraden voor afbraakprijzen toe. Dat maakt lokale producenten weerloos.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_62776841
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:46 schreef Clupea het volgende:

[..]

Maar dat kan Monsanto of Unilever niet verweten worden. Daar zijn belangengroepen, NGOs en consumentenbonden voor nodig. En als mensen niet willen, tja...
[..]
Juist ja, dus... we are doomed. Tenzij er een of andere catastrophe gebeurd zoals het grootendeels uitsterven van bijen oid. EDIT O nee, dat is al gebeurd en laat mensen ook koud.
quote:
Patenten zijn er alleen op nieuwe variaties van de huidige gewassen, net zoals kwekersrecht vroeger. Mensen hebben een keuze. Er zijn ook genoeg voorbeelden van lokale overheden die patenten naast zich neerleggen als dat nodig is voor het land (HIV medicijnen in Afrika en India). Ik denk dat de landbouwpolitiek van Europa, de VS en Rusland veel belangrijker is: deze laten het dumpen op de wereldmarkt van voorraden voor afbraakprijzen toe. Dat maakt lokale producenten weerloos.
Ze kunnen die patenten alleen neerleggen als ze uit bepaalde veelomvattende constructies stappen of grote boetes betalen. Daarbij gaat het in sommige gevallen niet over hun product (het zaad) maar ook over kruisbestuiving. Besmette velden eisen ze succesvol op. Hoe dan ook er zijn vast meer voorbeelden. lol vrij vermoeiend om al de onhumane dingen te onderzoeken. (Ow, en de wet maakt het ook nog mogelijk voor hen om bestaande zaden te patenteren.)

Daarbij komt natuurlijk ook nog dat mensen steeds minder keuzes hebben. En de armen hebben al helemaal geen keuze.

[ Bericht 2% gewijzigd door Odysseuzzz op 29-10-2008 15:15:10 ]
pi_62786282
TVPIcs.

We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 16:52:49 #8
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_62786674
leugens!
Monsanto doet heus wel goeie dingen.
Alsof een bedrijf bewust mensen gaat vergiftigen..!

" We apply innovation and technology to help farmers around the world produce more while conserving more. We help farmers grow yield sustainably so they can be successful, produce healthier foods, better animal feeds and more fiber, while also reducing agriculture's impact on our environment."
bron:http://www.monsanto.com/

Ze helpen de boeren juist en dragen ook nog eens bij aan een schoner millieu.
Huig
pi_62787435
Patent for a pig.
Aah deze stond nog niet in de OP.

[ Bericht 21% gewijzigd door Odysseuzzz op 29-10-2008 18:14:13 ]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 18:33:29 #10
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_62788940
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:52 schreef Orwell het volgende:
leugens!
Monsanto doet heus wel goeie dingen.
Alsof een bedrijf bewust mensen gaat vergiftigen..!

" We apply innovation and technology to help farmers around the world produce more while conserving more. We help farmers grow yield sustainably so they can be successful, produce healthier foods, better animal feeds and more fiber, while also reducing agriculture's impact on our environment."
bron:http://www.monsanto.com/

Ze helpen de boeren juist en dragen ook nog eens bij aan een schoner millieu.
Ik durf het bijna niet te vragen maar wat zijn die Leugens waar je het over hebt?
Echt kijk Patent For a Pig. en probeer te begrijpen wat er aan de hand is. Praten we daarna verder.
pi_62792209
Ik vermoed dat Orwell's opmerking sarcastisch is - kan er naast zitten. In het laatste geval is dit bericht mijn TVP
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:39:31 #12
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_62792641
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:27 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik vermoed dat Orwell's opmerking sarcastisch is - kan er naast zitten. In het laatste geval is dit bericht mijn TVP
Kan ook bijna niet missen als Orwell je naam is.
Ik moet natuurlijk wel zeggen dat de bijen kwestie niet bewezen is. Maar het blijkt geen al te rare gedachte: ze spelen met gif en GM zoals een klein kind met zijn eten speelt, o wait.
pi_62792817
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Odysseuzzz het volgende:
Kan ook bijna niet missen als Orwell je naam is.
Ik moet natuurlijk wel zeggen dat de bijen kwestie niet bewezen is. Maar het blijkt geen al te rare gedachte: ze spelen met gif en GM zoals een klein kind met zijn eten speelt, o wait.
Ik zie het bijenverhaal - zeker met de quote van Einstein in mijn achterhoofd - als een hype in het rijtje duurzaamheid, gezondheid, bewustheid en klimaatverandering. Geen van allen is werkelijk bewezen, maar voor allen valt wel iets te zeggen. En allen spelen in op het onderbuikgevoel
En doordat mensen hiervoor erg gevoelig zijn, komen bedrijven als Monsanto m.i. weg met de echte gevaarlijke dingen.

Verder vind ik het idee van patenten enorm achterhaald. Maar helaas zijn wij nog niet zo ver dat we de waarde kunnen inschatten van het idee dat bv enorm sterk leefde bij de Inca's (en nog steeds leeft bij de nazaten): Heb jij meer kennis dan de ander? Dan ben jij als 'meester' over de ander verplicht die ander te helpen om de kennis die jij bezit ook te leren. In plaats van elkaar uitsluiten elkaar juist helpen om verder te komen. Met als bijkomend voordeel dat je zelf ook weer kunt leren. Een echte win-win ipv de zogenaamde win-win van monsanto's GM-motto meer opbrengst, minder pesticiden. Want dat er hier nadelen aan kleven, is voor mij allang duidelijk. Al was het maar het woordje genetisch...
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:31:00 #14
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_62794497
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:44 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Ik zie het bijenverhaal - zeker met de quote van Einstein in mijn achterhoofd - als een hype in het rijtje duurzaamheid, gezondheid, bewustheid en klimaatverandering. Geen van allen is werkelijk bewezen, maar voor allen valt wel iets te zeggen. En allen spelen in op het onderbuikgevoel
En doordat mensen hiervoor erg gevoelig zijn, komen bedrijven als Monsanto m.i. weg met de echte gevaarlijke dingen.

Verder vind ik het idee van patenten enorm achterhaald. Maar helaas zijn wij nog niet zo ver dat we de waarde kunnen inschatten van het idee dat bv enorm sterk leefde bij de Inca's (en nog steeds leeft bij de nazaten): Heb jij meer kennis dan de ander? Dan ben jij als 'meester' over de ander verplicht die ander te helpen om de kennis die jij bezit ook te leren. In plaats van elkaar uitsluiten elkaar juist helpen om verder te komen. Met als bijkomend voordeel dat je zelf ook weer kunt leren. Een echte win-win ipv de zogenaamde win-win van monsanto's GM-motto meer opbrengst, minder pesticiden. Want dat er hier nadelen aan kleven, is voor mij allang duidelijk. Al was het maar het woordje genetisch...
Juist
Net deze woorden eens in de google gepropt "Monsanto wins" Dat is wel ff schrikken.

Maar wat is je theorie over de onmogelijkheid van "duurzaamheid, gezondheid, bewustheid en klimaatverandering."? Ik kan me natuurlijk wel wat cynisme voorstellen. Maar met wat wetswijzigingen enzo kan er toch echt veel leed en blijvende schade voorkomen worden. En dan slechts wachten op andersoortige catastrofes die de mensheid weer op z'n plaats zetten. En er een nieuw evenwicht zou kunnen ontstaan? oid?
pi_62796661
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:31 schreef Odysseuzzz het volgende:
Juist
Net deze woorden eens in de google gepropt "Monsanto wins" Dat is wel ff schrikken.
Vraag is dus of ik het wel wil
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:31 schreef Odysseuzzz het volgende:Maar wat is je theorie over de onmogelijkheid van "duurzaamheid, gezondheid, bewustheid en klimaatverandering."? Ik kan me natuurlijk wel wat cynisme voorstellen. Maar met wat wetswijzigingen enzo kan er toch echt veel leed en blijvende schade voorkomen worden. En dan slechts wachten op andersoortige catastrofes die de mensheid weer op z'n plaats zetten. En er een nieuw evenwicht zou kunnen ontstaan? oid?
tja, niet zo even in een paar zinnen uit te leggen aangezien er dan van allerlei disciplines bij komen kijken.
Heel in het kort maak ik me zorgen om de 'vereconomisering' van alles dat de bewustwordende mens van tegenwoordig bezighoudt. Is er iets gaande als bv voedingsbewustzijn, vervolgens is elk bedrijf bewust aan het produceren geslagen en is er een keurmerk door Unilever zelf nota bene! "Ik kies bewust" in het leven geroepen.
Qua klimaat vind ik de nobelprijs van Gore wel een mooi voorbeeld.
Al met al vind ik het jammer dat het beeld zo vertroebeld wordt met mensen die zo ver ik het kan zien niet oprecht achter de zaak staan waar ze zogenaamd voor vechten.

Nieuw evenwicht ja, die rampen vooraf liever niet. Liever dat we de ramp qua bestuur eens overkomen
pi_62801623
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:22 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Vraag is dus of ik het wel wil
[..]

tja, niet zo even in een paar zinnen uit te leggen aangezien er dan van allerlei disciplines bij komen kijken.
Heel in het kort maak ik me zorgen om de 'vereconomisering' van alles dat de bewustwordende mens van tegenwoordig bezighoudt. Is er iets gaande als bv voedingsbewustzijn, vervolgens is elk bedrijf bewust aan het produceren geslagen en is er een keurmerk door Unilever zelf nota bene! "Ik kies bewust" in het leven geroepen.
Qua klimaat vind ik de nobelprijs van Gore wel een mooi voorbeeld.
Al met al vind ik het jammer dat het beeld zo vertroebeld wordt met mensen die zo ver ik het kan zien niet oprecht achter de zaak staan waar ze zogenaamd voor vechten.

Nieuw evenwicht ja, die rampen vooraf liever niet. Liever dat we de ramp qua bestuur eens overkomen
Eens.

Ik vraag me af echt waarom het zo'n vormen aanneemt. Het leven vergiftigt en tot een ziek slaafs onvruchtbaar hoertje gemaakt alleen om de uitbuiting van mensen te verdoezelen? Zijn mensen dan echt zo dom? Wie orkestreren dit en waarom in godsnaam? Ik hoop dat de mensen (wetgevers enz) die er voor verantwoordelijk zijn snel andere hobbys krijgen. En ook dat meer mensen wakker worden en beginnen te begrijpen wat dit allemaal betekend in het heden en voor de toekomst.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:51:11 #17
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_62829569
Nog maar wat voorbeelden dan.

dinsdag 4 november 2008 @ 07:28:25 #18
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_62926429
quote:
The continuing patenting of seeds, conventional plant varieties and animal species leads to far-reaching expropriations of farmers and breeders: farmers are deprived of their rights to save their harvested seeds, and breeders are under strong limitations to use the patented seeds freely for further breeding.

The European Patent Office (EPO) has repeatedly broadened the scope of patentability and undermined existing restrictions, in the interest of multinational companies. Our food security is increasingly dependent on a few transnational chemical and biotechnological companies.
De patentpraktijken gaan over veel meer dan blokkeren van onderzoek, oneerlijke handel, uitbuiting van armen en het ondermeinen van biodiversiteit. Dit raakt in de meest directe zin ons eigen lichaam. Omdat ons lichaam zoals je misschien wel weet uit voedsel wordt gemaakt.

http://www.no-patents-on-seeds.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')