Het professionelere vuurwerk komt toch niet via de legale weg binnen en wordt bijv. via papierwerk bij schietbedrijven het zwarte circuit in geholpen, een bij vele winkels in belgië wordt er nog steeds veel te zwaar spul onder de toonbank door verkocht, en dan heb ik het wel degelijk over zwaar ( 1.1g )quote:Op maandag 10 november 2008 05:14 schreef fireworks het volgende:
NIEMAND OF NIEMAND buiten proffesionele vuurwerkstekers krijgt het door de douane en geloof me maar je koopt niet zomaar ff een containertje in china illegaal.
Ik ben er wel heel zeker van dat ik dat de afgelopen jaren wel heb gehad, en het ook nog veel en veel te makkelijk verkrijgbaar is, ik het dan ( al zeg ik het zelf ) redelijk wat verstand van zaken, maar ik heb ooit ook wel Zink's, Shells, Blokken, en Salutes gekocht zonder er enige info bij te krijgen, dus er werd me niet eens iets verteld over cruciale zaken als lonten ( quickfuse, blackmatch ) het uitbalanceren ( Zink's ) en het schieten uit buizen als glasfiber of hdpe ( Shells en salute's ) en dat vind ik een heel kwalijke zaak, zulk spul wordt gewoon verkocht aan 14 jarige jongens en onwetende huisvaders.quote:Op maandag 10 november 2008 05:14 schreef fireworks het volgende:
ben er vrij zeker van dat je dat nog nooit in handen heb gekregen
1.1? dat is een fabeltje enkel uit ervaring weet ik bv de zware zinkpijlen van weco bijna onmogelijk aan te geraken zeker in belgie.quote:Op maandag 10 november 2008 11:41 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Het professionelere vuurwerk komt toch niet via de legale weg binnen en wordt bijv. via papierwerk bij schietbedrijven het zwarte circuit in geholpen, een bij vele winkels in belgië wordt er nog steeds veel te zwaar spul onder de toonbank door verkocht, en dan heb ik het wel degelijk over zwaar ( 1.1g )
[..]
Ik ben er wel heel zeker van dat ik dat de afgelopen jaren wel heb gehad, en het ook nog veel en veel te makkelijk verkrijgbaar is, ik het dan ( al zeg ik het zelf ) redelijk wat verstand van zaken, maar ik heb ooit ook wel Zink's, Shells, Blokken, en Salutes gekocht zonder er enige info bij te krijgen, dus er werd me niet eens iets verteld over cruciale zaken als lonten ( quickfuse, blackmatch ) het uitbalanceren ( Zink's ) en het schieten uit buizen als glasfiber of hdpe ( Shells en salute's ) en dat vind ik een heel kwalijke zaak, zulk spul wordt gewoon verkocht aan 14 jarige jongens en onwetende huisvaders.
Mijn conclusie is het tegenovergestelde van jou. ik vind dat ze wat meer mogen controleren en ingrijpen op het professionele vuurwerk, want daar vallen de doden mee en niet met het pijlenpakketje van de plaatselijke fietsenwinkel.
Ik heb zelf in het verleden ook vaak zulk vuurwerk gehad, maar ik hou het nu lekker op 1.4G de laatste dagen van het jaar.
Het probleem is dat je lappen tekst nauwelijks te ontrafelen zijn, het is verdomd lastig te lezen allemaal.quote:Op maandag 10 november 2008 12:34 schreef fireworks het volgende:
[..]
1.1? dat is een fabeltje enkel uit ervaring weet ik bv de zware zinkpijlen van weco bijna onmogelijk aan te geraken zeker in belgie.
for the record als je men vorig bericht goed leest ik zeg zeer duidelijk blijf van het zwaar vuurwerk af het is levensgevaarlijk met het controleren bedoel ik bv een inwoner van antwerpen mag je geen knalvuurwerk verkopen terwijl de volgende klant iemand van de randgemeente is en daar mag je het wel aan verkopen allemaal stomme regeltjes en wetjes en je hebt groot gelijk blijf bij 1.vier ene tracht jij maar eens als veertienjarige vuurwerk in belgie te kopen vergeet niet wij worden dus strafrechterlijk veroordeeld vuurwerk valt onder de categorie wapenwet ze zijn niet zo mals in belgie dat je vermoed enkel cowboys nemen zulke risico s
Ik weet niet waar jij in belgië woont en ik heb ook beetje het gevoel dat je op zoek bent naar "onder de toonbank" info zoals ze dat op vuurwerkfora noemen.quote:Op maandag 10 november 2008 14:06 schreef fireworks het volgende:
en dan maar zeuren dat de nederlandse regering vuurwerk gaat verbieden
wel in belgie mag jij mij eens vertellen waar jij dat kan krijgen ik daag je uit.
Ligt eraan waar, maar volgens mij betaal in Nederland zo'n ¤10~15.quote:Op maandag 10 november 2008 20:08 schreef Wunny het volgende:
Christus, ik snap echt geen bal van je posts Fireworks.
Wat is de prijs van een lawine pijl? Met stok uiteraard..
10 euro ofzo?
man heb dat ff snel eropgegooid terwijl ik aan het werk was doe moeite zo moeilijk is het niet.quote:Op maandag 10 november 2008 20:08 schreef Wunny het volgende:
Christus, ik snap echt geen bal van je posts Fireworks.
Wat is de prijs van een lawine pijl? Met stok uiteraard..
10 euro ofzo?
Typkanker?quote:Op maandag 10 november 2008 20:53 schreef fireworks het volgende:
[..]
man heb dat ff snel eropgegooid terwijl ik aan het werk was doe moeite zo moeilijk is het niet.
for the record een zinkpijl 1.1 OF 1.2 3,5 euro NO WAY invoerder betaald 10 euro straatprijs rond de 15 a 20 euro
maar zoals ik al zei zeer moeilijk te krijgen in belgie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2008 21:05:01 ]
quote:Op maandag 10 november 2008 21:04 schreef Wunny het volgende:
[..]
Typkanker?waarschijnlijk typt ie nog maar met twee vingersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ontopic maar weer, iemand al folders ontvangen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
Bedoel je met invoerder, iemand die uit Nederland met z'n autootje even wat inkopen gaat doen, "onder de toonbank".quote:Op maandag 10 november 2008 20:53 schreef fireworks het volgende:
[..]
man heb dat ff snel eropgegooid terwijl ik aan het werk was doe moeite zo moeilijk is het niet.
for the record een zinkpijl 1.1 OF 1.2 3,5 euro NO WAY invoerder betaald 10 euro straatprijs rond de 15 a 20 euro
maar zoals ik al zei zeer moeilijk te krijgen in belgie
Folders komen toch pas laatste week november/eerste week december?quote:Op maandag 10 november 2008 22:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
waarschijnlijk typt ie nog maar met twee vingers
en ontopic maar weer, iemand al folders ontvangen?
het mooiste vuurwerk dat er is en het kost nietsquote:Op maandag 10 november 2008 22:30 schreef fireworks het volgende:
mr adelante[ link | afbeelding ]
en ontopic weer, nee invoerder betekent groothandelprijzen (inkoop)
Dan is het toch heel sterk dat die dingen overal met verlies worden verkocht.. Ik hoef echt geen enkele moeite te doen voor zink 901 8 euro p/stuk...quote:Op maandag 10 november 2008 22:30 schreef fireworks het volgende:
mr adelante[ link | afbeelding ]
en ontopic weer, nee invoerder betekent groothandelprijzen (inkoop)bv van fabriek naar winkel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |