abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 10 november 2008 @ 11:41:00 #126
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_63098014
quote:
Op maandag 10 november 2008 05:14 schreef fireworks het volgende:
NIEMAND OF NIEMAND buiten proffesionele vuurwerkstekers krijgt het door de douane en geloof me maar je koopt niet zomaar ff een containertje in china illegaal.
Het professionelere vuurwerk komt toch niet via de legale weg binnen en wordt bijv. via papierwerk bij schietbedrijven het zwarte circuit in geholpen, een bij vele winkels in belgië wordt er nog steeds veel te zwaar spul onder de toonbank door verkocht, en dan heb ik het wel degelijk over zwaar ( 1.1g )
quote:
Op maandag 10 november 2008 05:14 schreef fireworks het volgende:
ben er vrij zeker van dat je dat nog nooit in handen heb gekregen
Ik ben er wel heel zeker van dat ik dat de afgelopen jaren wel heb gehad, en het ook nog veel en veel te makkelijk verkrijgbaar is, ik het dan ( al zeg ik het zelf ) redelijk wat verstand van zaken, maar ik heb ooit ook wel Zink's, Shells, Blokken, en Salutes gekocht zonder er enige info bij te krijgen, dus er werd me niet eens iets verteld over cruciale zaken als lonten ( quickfuse, blackmatch ) het uitbalanceren ( Zink's ) en het schieten uit buizen als glasfiber of hdpe ( Shells en salute's ) en dat vind ik een heel kwalijke zaak, zulk spul wordt gewoon verkocht aan 14 jarige jongens en onwetende huisvaders.

Mijn conclusie is het tegenovergestelde van jou. ik vind dat ze wat meer mogen controleren en ingrijpen op het professionele vuurwerk, want daar vallen de doden mee en niet met het pijlenpakketje van de plaatselijke fietsenwinkel.

Ik heb zelf in het verleden ook vaak zulk vuurwerk gehad, maar ik hou het nu lekker op 1.4G de laatste dagen van het jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mascleta op 10-11-2008 13:52:42 ]
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_63098895
1.1 vergeet het maar ik ken uit ervaring enkel de zware zinkpijlen van weco hebben 1.1 zijn zo goed als niet te verkrijgen.
pi_63099180
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:41 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Het professionelere vuurwerk komt toch niet via de legale weg binnen en wordt bijv. via papierwerk bij schietbedrijven het zwarte circuit in geholpen, een bij vele winkels in belgië wordt er nog steeds veel te zwaar spul onder de toonbank door verkocht, en dan heb ik het wel degelijk over zwaar ( 1.1g )
[..]

Ik ben er wel heel zeker van dat ik dat de afgelopen jaren wel heb gehad, en het ook nog veel en veel te makkelijk verkrijgbaar is, ik het dan ( al zeg ik het zelf ) redelijk wat verstand van zaken, maar ik heb ooit ook wel Zink's, Shells, Blokken, en Salutes gekocht zonder er enige info bij te krijgen, dus er werd me niet eens iets verteld over cruciale zaken als lonten ( quickfuse, blackmatch ) het uitbalanceren ( Zink's ) en het schieten uit buizen als glasfiber of hdpe ( Shells en salute's ) en dat vind ik een heel kwalijke zaak, zulk spul wordt gewoon verkocht aan 14 jarige jongens en onwetende huisvaders.

Mijn conclusie is het tegenovergestelde van jou. ik vind dat ze wat meer mogen controleren en ingrijpen op het professionele vuurwerk, want daar vallen de doden mee en niet met het pijlenpakketje van de plaatselijke fietsenwinkel.

Ik heb zelf in het verleden ook vaak zulk vuurwerk gehad, maar ik hou het nu lekker op 1.4G de laatste dagen van het jaar.
1.1? dat is een fabeltje enkel uit ervaring weet ik bv de zware zinkpijlen van weco bijna onmogelijk aan te geraken zeker in belgie.
for the record als je men vorig bericht goed leest ik zeg zeer duidelijk blijf van het zwaar vuurwerk af het is levensgevaarlijk met het controleren bedoel ik bv een inwoner van antwerpen mag je geen knalvuurwerk verkopen terwijl de volgende klant iemand van de randgemeente is en daar mag je het wel aan verkopen allemaal stomme regeltjes en wetjes en je hebt groot gelijk blijf bij 1.vier ene tracht jij maar eens als veertienjarige vuurwerk in belgie te kopen vergeet niet wij worden dus strafrechterlijk veroordeeld vuurwerk valt onder de categorie wapenwet ze zijn niet zo mals in belgie dat je vermoed enkel cowboys nemen zulke risico s

[ Bericht 5% gewijzigd door fireworks op 10-11-2008 12:40:02 ]
pi_63099383
quote:
Op maandag 10 november 2008 12:34 schreef fireworks het volgende:

[..]

1.1? dat is een fabeltje enkel uit ervaring weet ik bv de zware zinkpijlen van weco bijna onmogelijk aan te geraken zeker in belgie.
for the record als je men vorig bericht goed leest ik zeg zeer duidelijk blijf van het zwaar vuurwerk af het is levensgevaarlijk met het controleren bedoel ik bv een inwoner van antwerpen mag je geen knalvuurwerk verkopen terwijl de volgende klant iemand van de randgemeente is en daar mag je het wel aan verkopen allemaal stomme regeltjes en wetjes en je hebt groot gelijk blijf bij 1.vier ene tracht jij maar eens als veertienjarige vuurwerk in belgie te kopen vergeet niet wij worden dus strafrechterlijk veroordeeld vuurwerk valt onder de categorie wapenwet ze zijn niet zo mals in belgie dat je vermoed enkel cowboys nemen zulke risico s
Het probleem is dat je lappen tekst nauwelijks te ontrafelen zijn, het is verdomd lastig te lezen allemaal.

Waar je vandaan haalt dat er alleen 1.4 te krijgen is in het zwarte circuit is mij ook een raadsel.

Italiaanse bommen, 3 en 4 inch dozen, Ariane pijlen en ga zo maar door, waren iig vorig jaar nog volop te krijgen,
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_63101239
en dan maar zeuren dat de nederlandse regering vuurwerk gaat verbieden
wel in belgie mag jij mij eens vertellen waar jij dat kan krijgen ik daag je uit.
  FOK!fotograaf maandag 10 november 2008 @ 14:11:36 #131
200114 Mascleta
pi_63101342
Daarom, ook ik heb afgelopen weken weer genoeg aangeboden gekregen.

vb: Zink930, 4" TI Salute's, 4" Blokje, Cobra 6, Explods, Giant Maroon enz. enz. enz.
nou heb ik die tijd wel gehad, en hoef ik dat allemaal niet meer zo, maar deze dingen zijn nog steeds veel te makkelijk te krijgen, zowel in Nederland als in Belgié, vele winkels in belgië verkopen vuurwerk onder de toonbank en in Nederland is er een zeer bloeiende handel in professioneel vuurwerk, dat zonder de kennis van zaken, goede voorlichting en ook de benodigde opslag en veiligheid ontbreekt.

Iedereen die zwaar vuurwerk wil kan er met een klein beetje moeite aan komen en dat vind ik soms wel enigszins een kwalijke zaak.
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_63101452
Hoezo zou al het zware vuurwerk uit China komen? Het wordt wel daar gemaakt, maar het ligt toch al lang in Europa?

Mermaid
Hardix
Nico Lunig
Jorge

je kan toch gewoon via hun kope?
in Frankrijk, spanje, polen, duitsland, italie, gewoon met je busje er naar toe rijden en vol laden maar.
Super simpel
Nothing to see here, carry on
  FOK!fotograaf maandag 10 november 2008 @ 14:18:10 #133
200114 Mascleta
pi_63101498
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:06 schreef fireworks het volgende:
en dan maar zeuren dat de nederlandse regering vuurwerk gaat verbieden
wel in belgie mag jij mij eens vertellen waar jij dat kan krijgen ik daag je uit.
Ik weet niet waar jij in belgië woont en ik heb ook beetje het gevoel dat je op zoek bent naar "onder de toonbank" info zoals ze dat op vuurwerkfora noemen.

Ik kan jou hoogst waarschijnlijk binnen een uur rijden van je verblijfplaats meerdere adressen geven van dealers of winkels die wel eens wat zwaars hebben staan. niet dat ik het ga doen! daar daag je maar iemand anders voor uit, maar ik blijf de toenemende handel van het zware vuurwerk een verontrustende zaak vinden.

Vuurwerk gaan verbieden en regels aanscherpen is geen optie, dat is puur het in de kaart spelen van de illegale handel.
-----
-----
pi_63101687
Dit jaar helaas geen vuurwerk voor mij sparen! Volgend jaar maar weer een xtje naar Duitsland
Zo niet.. dan toch!
pi_63101756
en jij denkt dat er daar geen wetten zijn of wat?
ff snel ophalen nee joh zo simpel is het niet rijstnatie die gaan hun handen ook niet verbranden voor een busje vuurwerk
kijk het is voor mij ook een raadsel hoe jullie eraan geraken in nederland en ik hoef het niet te weten ook.

kijk voor nederland weet ik niet maar onder de toonbank in belgie zal je nog niet teveel zwaar vuurwerk vinden en dat weet ik ZEER zeker ik koop zelf in bij de grootste invoerder in belgie die met de jaren zelfs men vriend is geworden het spul is er gewoon niet in die hoeveelheden!!!!!
kijk ik ga nu niet zelf men naam hierop gooien maar ga eens bv naar alpeco of edruco in kapellen jullie komen met geen zwaar vuurwerk terug en dat weet ik pertinent zeker!!!
en nee ik zoek zulke adressen niet muscleta ik wou gewoon eens zien wat er zoal omgaat onder de nederlandse vuurwerk liefhebbers geloof me maar

[ Bericht 8% gewijzigd door fireworks op 10-11-2008 14:39:06 ]
  FOK!fotograaf maandag 10 november 2008 @ 14:41:20 #136
200114 Mascleta
pi_63102073
Ik heb het niet over zaakjes als Alpeco, Entbrand (edruco ) en Original Olen, maar meer om de kleine dorpswinkels die naast sigaren ook vuurwerk verkopen en naast het vuurwerk ook nog wat zwaarder in de schuur hebben liggen, en ik kan je vertellen, dat zijn er genoeg!
-----
-----
pi_63102203
wel ik ben 1 van die dorpwinkeltjes muscleta maar wel een groot vuurwerk liefhebber .
en vergeet niet die kopen bijna allemaal bij dezelde invoerder.
maar dit terzijde nu over dit onderwerp kan je blijven zeuren
pi_63104251
Over typtyfus gesproken .

Er zijn genoeg winkels in België die ook het illegale zware spul aanbieden. Kleinere onbekende zaakjes vaak, maar toch ook wel de ietwat bekendere.
Geen referral hier.
pi_63111070
Christus, ik snap echt geen bal van je posts Fireworks.

Wat is de prijs van een lawine pijl? Met stok uiteraard..
10 euro ofzo?
pi_63111256
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:08 schreef Wunny het volgende:

10 euro ofzo?
Ligt eraan waar, maar volgens mij betaal in Nederland zo'n ¤10~15.
Weet wel dat een Zink 901/902 zo uit de fabriek ¤2,50/¤3,00 kost.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_63111327
Het schijnt dat er dit jaar weinig invoer is uit Belgie etc, vanwege de Olympische Spelen?

Dat er tijdens de OS sowieso al veel is afgestoken, en dat die fabrieken toen niets geproduceerd hebben omdat dat niet mocht?

Hoop wel dat ik dit jaar wat goed spul heb, woon te ver om naar Belgie ofzo te rijden, en vorig jaar had ik alleen maar baggervuurwerk
pi_63112633
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:08 schreef Wunny het volgende:

10 euro ofzo?
man heb dat ff snel eropgegooid terwijl ik aan het werk was doe moeite zo moeilijk is het niet.
for the record een zinkpijl 1.1 OF 1.2 3,5 euro NO WAY invoerder betaald 10 euro straatprijs rond de 15 a 20 euro
maar zoals ik al zei zeer moeilijk te krijgen in belgie
pi_63113019
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:53 schreef fireworks het volgende:

[..]

man heb dat ff snel eropgegooid terwijl ik aan het werk was doe moeite zo moeilijk is het niet.
for the record een zinkpijl 1.1 OF 1.2 3,5 euro NO WAY invoerder betaald 10 euro straatprijs rond de 15 a 20 euro
Typkanker?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2008 21:05:01 ]
  maandag 10 november 2008 @ 22:18:42 #144
3185 Adelante
To let it go now
pi_63115717
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:04 schreef Wunny het volgende:

[..]

Typkanker?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waarschijnlijk typt ie nog maar met twee vingers

en ontopic maar weer, iemand al folders ontvangen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63115848
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:53 schreef fireworks het volgende:

[..]

Bedoel je met invoerder, iemand die uit Nederland met z'n autootje even wat inkopen gaat doen, "onder de toonbank".
Of winkels/watdanook die het rechtstreeks bij de fabriek weghalen?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_63116031
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:18 schreef Adelante het volgende:

[..]

waarschijnlijk typt ie nog maar met twee vingers

en ontopic maar weer, iemand al folders ontvangen?
Folders komen toch pas laatste week november/eerste week december?

Of was het een verkapte poging om het topic weer goed te maken?
Zoja, dan ben je een goede mod
pi_63116155
mr adelante
en ontopic weer, nee invoerder betekent groothandelprijzen (inkoop)bv van fabriek naar winkel
  maandag 10 november 2008 @ 22:34:33 #148
3185 Adelante
To let it go now
pi_63116278
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:30 schreef fireworks het volgende:

mr adelante[ link | afbeelding ]
en ontopic weer, nee invoerder betekent groothandelprijzen (inkoop)
het mooiste vuurwerk dat er is en het kost niets

maar idd RacerDKB: het topic mag nu wel weer de goede richting uit
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63116899
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:30 schreef fireworks het volgende:
mr adelante[ link | afbeelding ]
en ontopic weer, nee invoerder betekent groothandelprijzen (inkoop)bv van fabriek naar winkel
Dan is het toch heel sterk dat die dingen overal met verlies worden verkocht.. Ik hoef echt geen enkele moeite te doen voor zink 901 8 euro p/stuk...

Niet mijn ding, dat vuurwerk, maar toch.
Geen referral hier.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 november 2008 @ 00:56:34 #150
200114 Mascleta
pi_63119817
Zink 901 inkoop 100 voor 450,- Ja is uit ervaring, nee tegenwoordig doe ik dat niet meer.

Met invoerder wordt neem ik aan de importeur bedoeld.

Welke importeur hebben jullie? en welke collectie's verkopen jullie en als ik ook nog zo vrij mag zijn: welke winkel zijn jullie, ik ben wel benieuwd.

Tevens werk ik de laatste dagen doorgaans ook in één of meerdere vuurwerkwinkels in Nederland. Ik moet nog even kijken waar ik dit jaar ga werken, heb wel paar winkels waar ik terecht kan. leuke bezigheid met de verkoopdagen en heb gelijk gratis me vuurwerk
-----
-----
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')