abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf dinsdag 13 januari 2009 @ 22:36:31 #26
73911 ultra_ivo
pi_65009648
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 02:02 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Oh de nostalgie.

Ik leerde blind typen op een Triumph-Adler met hamertjes en die vergden inderdaad nogal wat kracht. Haalde er ongeveer 180 aanslagen per minuut mee. Het gevaarte moet zich nog ergens op zolder bevinden.
Voordeel van het leren kloppen op zo'n ouwe rammelkast is dat je op een PC-toetsenbord nagenoeg ontketend raakt(ik heb eens met workpace 320 aanslagen gemeten bij het kloppen van een geagiteerd mailtje). Nadeel is voor de collegae dat het typen een beetje klinkt als het afvuren van een middelzwaar machinegeweer.
Waar ken ik dat van
Heb nog forse polsproblemen opgelopen vanwege het typen van m'n eerste papers op een ouderwetse typemachine. Zo'n groene Olivetti. Ik was tijdens de typles rekordhouder, 220 per minuut. Ooit eens een keer bij een uitzendbureau een typetest gedaan op een PC, de resultaten waren fors hoger dan ze gewend waren
  dinsdag 20 januari 2009 @ 04:59:19 #27
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65233758
Vroeger ook nog mee gestoeid.

Maar ik prefereer het toetsenbord en de PC.
pi_65233793
Deze ouderwetse bugwriters tikken heerlijk:"

The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:11:57 #29
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65570536
Goed topic

Wat was het geluid van wat snel getype op zo'n typmachine toch heerlijk. En als je een fout maakte had je zo van die typexblaadjes diue je precies op de letter moest houden. Of als je te rap typte, dan kwam alles vast te zitten. En hoe heerlijk was het indertijd niet om te enteren, een nieuwe regel, het blad sprong een halve centimeter omhoog, de regel die je net getypt had werd beter zichtbaar...

En later had je zo van die digitale typmachines. Voor de luie jeugd, want toen mocht je fouten maken, je kon terugkeren. Mijn vader was overigens een groot tegenstander van het feit dat ik op zo'n digitaal toestel leerde typen. Die toetsen waren veel te zacht en later als ik zou werken, zou ik nooit gewend worden aan de harde toetsen van een 'echte' typmachine. De woorden van mijn vader pbleken niet profetisch, maar toch had ik het niet zo erg gevonden om af en toe echt type-werk te moeten doen.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:20:13 #30
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65570846
Waar zjin die mooie plaatjes, Beregd?
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:24:35 #31
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65570996

aub
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:25:11 #32
15967 Frollo
pi_65571020
Mooi...
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:26:22 #33
15967 Frollo
pi_65571059
O ja, toen ik in 1991 voor het eerst ging tekstverwerken (WP 4.2), drukte ik keurig aan het eind van elke regel op Enter.
pi_65588026
Wij hebben thuis nog een elektronische typemachine. Ik heb er nooit echt mee gewerkt omdat wij in 1990 onze eerste pc kregen met een matrixprinter van Star.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_65604235
Heb nog typles gehad op de lagere school waarbij de toetsen met fel gekleurde stickers afgeplakt werden zodat je blind leerde typen en niet kon spieken welke toets het was. Aaaaaa zzzzzzz bbbbbb ssssss ddddddd kkkkkkk, en daarna iets moeilijker. azb azb azb azb azb....abz...abz...abz.....abz abz abz zab zab zab. fgh fgh fgh.

Tot aan het extreme aantoe totdat je met 250 aanslagen per minuut de kunst van het blind typen beheerste.

Een soort van Nazi Duitsland maar dan met de typmachine
Genieten is toegestaan!!!
pi_65663184
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:52 schreef Topspin het volgende:
Heb nog typles gehad op de lagere school waarbij de toetsen met fel gekleurde stickers afgeplakt werden zodat je blind leerde typen en niet kon spieken welke toets het was. Aaaaaa zzzzzzz bbbbbb ssssss ddddddd kkkkkkk, en daarna iets moeilijker. azb azb azb azb azb....abz...abz...abz.....abz abz abz zab zab zab. fgh fgh fgh.

Tot aan het extreme aantoe totdat je met 250 aanslagen per minuut de kunst van het blind typen beheerste.

Een soort van Nazi Duitsland maar dan met de typmachine
dat heb ik ook gedaan, heb ook een waar typediploma ( gehaald door heel snel met 4 vingers te typen, doe ik nu nog )

wij hadden ook zo'n nazi wijf die riep altijd " in de maat jongens,JJK JJK JJK JKJ!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 2 februari 2009 @ 18:51:38 #37
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65665632
Mijn moeder heeft (volgens mij) deze in het grijs, en werkt nog steeds prima. Daar heb ik vroeger veel mee getypt.

There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 2 februari 2009 @ 19:33:41 #38
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_65667319
Daar heb ik mij typediploma nog opgehaald
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:49:54 #39
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_65730200
Had een electronische typemachine van Sharp. Volgens mij leeft ie nog steeds; m'n zus heeft 'm een paar jaar geleden meegenomen, als ik me niet vergis

Een grijze en er zat zo'n correctieband in, waardoor je foutgetypte letters nog 'weg kon halen'.
(Un)masking for the greater good.
pi_65730533
Wij hadden vroeger thuis een IBM 6747

Die was al zo slim dat hij getypte tekst kon kopiëren, heb ik nog wel wat vriendjes mee kunnen imponeren.. En de geluiden die dat ding maakte, lekker ouderwets staal op staal gekletter, het leek wel een stoomhamer die op een oliedrum vol moeren en bouten aan het jekkeren was... En ook ik heb veel gebruik gemaakt van het ingebouwde correctielint..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')