abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62716934
Wie kent ze nog ; toen je nog geen computer had was er de soms irritante typemachine (irritant in de zin van als je wat verkeerds typte kon je *&**&*#$#%#$ helemaal overnieuw beginnen ).

Eerst was er de "normale" typemachine, later kwam de electronische.

Heeft iemand nog typemachines ? en worden ze uberhaupt nog wel geproduceerd / verkocht ?

Of is de typemachine een stille dood gestorven.....

[ Bericht 0% gewijzigd door TLC op 27-10-2008 15:54:15 ]
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_62716961
oldskool
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:39:19 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62717090
met velletjes carbonpapier
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:44:53 #4
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_62717232
Velletjes Tipp-ex.
Rood lint

Ik heb op achtjarige leeftijd mijn eerste roman (De dieren uit het circus, ca. 1979) geschreven op de Olympus van mijn tante. Ik mocht daar een weekend logeren speciaal om met de typemachine te spelen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:47:27 #5
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_62717299
In 1990 of zo heb ik nog een elektronische gekocht. Met een schermpje voor twee regels tekst, zodat je nog kon editen voordat de tekst op het papier kwam.
Helaas werkte het ding alleen met duur thermisch papier, en toen de rol die erbij zat op was, was het gelijk ook gedaan met de pret.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:49:48 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62717358
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:33 schreef TLC het volgende:
als je wat verkeerds typte kon je *&**&*#$#%#$ helemaal overnieuw beginnen ).
Pauper, gebruik Tipp-Ex velletjes
En dan heel precies dezelfde letter proberen te typen, zeker als je velletje al een tijdje gebruikt was
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_62717674
De laatste keer dat ik zo'n ding heb gebruikt was het een elektrische. Ik had de pols van mijn rechterarm gebroken en kon daardoor niet schrijven. Ter vervanging kwam de school met de typmachine aanzetten..
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:09:15 #8
81894 godigita
Trollercoaster
pi_62717988
Ik kan me nog een hele oude, zwarte herinneren, met nog van die hamertjes. Toen kregen we deze, met een letterbol (in dezelfde kleur zelfs). Uren kon ik er achter zitten, hele verhalen op geschreven.

Toen kregen we een computer.
pi_62719005

Ik heb deze nog staan. Te mooi om weg te doen.
Lurf is the message and the message is Lurf
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:27:00 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62722178
Ik heb mezelf op zo'n ouderwetse typemachine leren typen. Een kinder typemachine en daar schreef ik dan sprookjes mee. Ook tijdens mijn studie maakte ik nog veel gebruik van zo'n typemachine, het duurde volgens mij tot het derde jaar eer de eerste computers voor studenten hun intrede deden.
Met als gevolg dat ik nu door circa drie toetsenborden per jaar ga omdat mijn aanslag enorm hard is .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_62723031
Gecomponeerd door de Amerikaan Leroy Anderson (1908-1975) "The Typewriter" met als solo instrument de typemachine

Dat nummer is ook heel bekend van vroeger

Edit ; de grammofoon is er ook al bijna niet meer

[ Bericht 8% gewijzigd door TLC op 27-10-2008 16:57:26 ]
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_62723894
Och jeetje, haha, ik heb nog typles gehad op deze ouderwetse dingen, heb ik nog ergens een 'diploma' van liggen waar ik kon blind typen
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 28 oktober 2008 @ 02:02:54 #13
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_62739808
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:27 schreef Copycat het volgende:
Ik heb mezelf op zo'n ouderwetse typemachine leren typen. Een kinder typemachine en daar schreef ik dan sprookjes mee. Ook tijdens mijn studie maakte ik nog veel gebruik van zo'n typemachine, het duurde volgens mij tot het derde jaar eer de eerste computers voor studenten hun intrede deden.
Met als gevolg dat ik nu door circa drie toetsenborden per jaar ga omdat mijn aanslag enorm hard is .
Oh de nostalgie.

Ik leerde blind typen op een Triumph-Adler met hamertjes en die vergden inderdaad nogal wat kracht. Haalde er ongeveer 180 aanslagen per minuut mee. Het gevaarte moet zich nog ergens op zolder bevinden.
Voordeel van het leren kloppen op zo'n ouwe rammelkast is dat je op een PC-toetsenbord nagenoeg ontketend raakt(ik heb eens met workpace 320 aanslagen gemeten bij het kloppen van een geagiteerd mailtje). Nadeel is voor de collegae dat het typen een beetje klinkt als het afvuren van een middelzwaar machinegeweer.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_62803629
Een jeugdtrauma. Bij gebrek aan een computer - ik kom niet uit het meest vooruitstrevende gezin - moest ik alle boekverslagen voor mijn eindexamen (dat was in 1998) op zo'n ding uittikken. Het was wel een electrische en dat scheelde nog, maar toch. Tikfoutjes bleven voorgoed zichtbaar. Weer een likje tipp-ex eroverheen, en dat lettertje opnieuw proberen te tikken... Maar ja, alles uitschrijven zou nog erger geweest zijn.

Ongeveer twee maanden later kwam er een computer in huis...

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2008 09:41:52 ]
pi_62871813
Ik heb m'n 10 vingersysteem type diploma nog op zo'n scheidegger ding gedaan (wel een elektrische) met allemaal gele/groene/rode/blauwe toetsen. Vond het verschrikkelijk om te doen maar heb er wel heel veel baat bij gehad
pi_62872069
Mijn vader was secretaris bij de muziekvereniging en die was dus ook regelmatig met een old-skool Olivetti typemachine in de weer

( en met typ-exx als het fout ging )
pi_62876561
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 22:47 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik heb m'n 10 vingersysteem type diploma nog op zo'n scheidegger ding gedaan (wel een elektrische) met allemaal gele/groene/rode/blauwe toetsen. Vond het verschrikkelijk om te doen maar heb er wel heel veel baat bij gehad
Precies hetzelfde als ik dus. Heel herkenbaar. Ik was destijds 10 jaar en het huiswerk dat ik meekreeg deed nog het meest denken aan strafregels. Zóóó saai. Maar nu is het wel handig, ja.
pi_62876638
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:40 schreef female81 het volgende:
Een jeugdtrauma. Bij gebrek aan een computer - ik kom niet uit het meest vooruitstrevende gezin - moest ik alle boekverslagen voor mijn eindexamen (dat was in 1998) op zo'n ding uittikken. Het was wel een electrische en dat scheelde nog, maar toch. Tikfoutjes bleven voorgoed zichtbaar. Weer een likje tipp-ex eroverheen, en dat lettertje opnieuw proberen te tikken... Maar ja, alles uitschrijven zou nog erger geweest zijn.

Ongeveer twee maanden 2 jaar later kwam er een computer in huis...
Dat dus!

Al had ik wel een elektronische met geintegreerd correctielint. Dus je kon gewoon deleten en dat zag er redelijk onzichtbaar uit. Ik was altijd zo jaloers op klasgenootjes die keistrakke computerverslagen inleverdern. Kwam ik met mn middeleeuwse aandoende frobelwerk met stukjes ingeplakt typewerk...

Nadeel was ook dat ik eerst Mavo deed en daarna Havo. En voor biologie moest je voor een groot deel van je cijfer beide keren een verslag over een zelfgekozen onderwerk maken. Alle anderen die ook van de Mavo naar de Havo gingen konden gewoon hier en daar het verslag wat op-Havo'en en opnieuw uitprinten. Ik moest de hele shizzle opnieuw typen...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_62879692
Er is iets wat er op lijkt. Dat wordt dus mijn volgende laptop.

When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_64921072
Wij hadden ook een loodzware typemachine thuis, opzich nog wel een luxe ding voor die tijd. Prachtig vond ik dat om die toetsen aan te slaan, dat diepe indrukken en dat geluid. Elke dag, na in groep 3 weer een woordje geleerd te hebben ging ik weer druk typen.

Maakte je dan een fout, moest je zo'n wit strookje boven de letter leggen, vervolgens de toets die er boven zat aanslaan en weg was de fout. Typmachinetipex.
That's all folks!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 januari 2009 @ 12:13:24 #21
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64944136
Wij hebben er nog steeds een paar op zolder staan . Dat geluid is echt zo mooi verder kostte het vooral liters typex
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_64944230
Die laptop hierboven vind ik maar niets trouwens, een wannabee typmachine.
That's all folks!
  maandag 12 januari 2009 @ 12:23:03 #23
185631 Guncta
En un momento dado
pi_64944411
Mijn buurman gebruikt hem nog steeds.
De 'e' doet het niet meer (zodat hij die later nog zelf opschrijft)en hij hergebruikt alle soorten papier die een witte achtergrond hebben. Vooral de Chinees-Indonesische-menukaarten zijn populair, net als gebruikte enveloppen.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_64944833
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:42 schreef lurf_doctor het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb deze nog staan. Te mooi om weg te doen.
Ah, zo'n mooie waar de 1 ontbrak omdat je dat met hoofdletter I ook kon doen
Hadden wij ook...
  maandag 12 januari 2009 @ 13:25:55 #25
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_64946742
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:49 schreef eleusis het volgende:

[..]

Pauper, gebruik Tipp-Ex velletjes
En dan heel precies dezelfde letter proberen te typen, zeker als je velletje al een tijdje gebruikt was
mijne had wat beters! als ik dezelfde letter weer op dezelfde plek deed, haalde hij soms de letter weg
oh wat was ik daar blij mee mn eerste werktstuk over haaien meer gemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')