abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62724952
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:55 schreef VoreG het volgende:

[..]

Mooie stad?
Woar?
Nou ja, het centrum mag er wel wezen toch?

Maar 'mooi' is wellicht een verkeerde bewoording, maar Tilburg doet inderdaad gezellig en als een echte stad aan, terwijl ik Tilburg altijd als een groot dorp heb beschouwt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62725024
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou ja, het centrum mag er wel wezen toch?

Maar 'mooi' is wellicht een verkeerde bewoording, maar Tilburg doet inderdaad gezellig en als een echte stad aan, terwijl ik Tilburg altijd als een groot dorp heb beschouwt.
Dat is het eigenlijk ook. Het is absoluut een gezellige stad, leuke kroegjes/cafe's en uitgaansgelegehendenegen. Maar een echte stad durf ik het niet te noemen, maar dat komt misschien omdat ik hiervoor 3 1/2 jaar in utrecht heb gezeten.
pi_62726252
Wellicht komt het omdat Tilburg geen stad oude oorsprong heeft maar (naar ik meen) 4 dorpen waren die aan elkaar zijn gegroeid.

Als je dan echt een stad als dorp wil aanduiden, pak dan Waalwijk, dat zij zich een stad mogen noemen daar zeg, ze hebben zelfs geen spoorlijn (wel een spoorstraat en stationstraat).
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_62736223
Dat komt die er vroeg wel heeft gelopen. Maar ik weet niet of dat het Belgisch lijntje was die ook naar Baarle- Naussau liep.
pi_62740512
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:56 schreef Herr_Munk het volgende:
Dat komt die er vroeg wel heeft gelopen. Maar ik weet niet of dat het Belgisch lijntje was die ook naar Baarle- Naussau liep.
Nee, bels lijntje liep tot Tilburg (volgens wiki)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_62741339
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_62741476
Weet iemand een goedkope goede fietsenmaker in omgeving centrum/korvel of west? Die bij de watertoren is een verrekte afzetter.
pi_62741932
onder het station? Of is die weg?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_62741959
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:46 schreef Knekwurst het volgende:
Weet iemand een goedkope goede fietsenmaker in omgeving centrum/korvel of west? Die bij de watertoren is een verrekte afzetter.
Wat moest je betalen?
pi_62742123
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:08 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Wat moest je betalen?
Had destijds een slag in mijn wiel. Het laten maken kostte 60 euro, alleen slag uitdeuken 25.

Nu een klapband met dat wiel waarin een slag zat dus wil eigenlijk gewoon een nieuw wiel erin.
pi_62742156
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:15 schreef Knekwurst het volgende:

[..]

Had destijds een slag in mijn wiel. Het laten maken kostte 60 euro, alleen slag uitdeuken 25.

Nu een klapband met dat wiel waarin een slag zat dus wil eigenlijk gewoon een nieuw wiel erin.
Hm naja mijn pa maakte mn fiets eigenlijk altijd zelf dus ik heb geen idee van normale prijzen hierin.. Ik heb vorig jaar wel een nieuwe binnenband erin laten leggen hier in tilburg en toen was ik 18 euro kwijt ofzo? En toen had ie ook nog een paar nieuwe spaken erin gezet, omdat ik een paar spaken mistte . Maar die zat in Tilburg West.. Ik zoek hier ook nog een goede fietsenmaker, just in case. Pappie komt nu echt niet ff op en neer naar Tilburg als mn fietsje stuk is .
pi_62742228
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:46 schreef Knekwurst het volgende:
In west heb je:
Paletplein (spijkers)
Westermarkt (cees van de ven)

meer weet ik er ook niet
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_62742545
Hey!
Ik ben me aan het orienteren voor mijn studiekeuze ..
En ik ga studeren in Tilburg of in Utrecht..
Maar ik denk dat Utrecht te groot is, en dat Tilburg na een tijdje gaat vervelen of heb
ik het nu helemaal verkeerd haha?
Wat voor goeds hebben jullie te vertellen over Tilburg mbt het studentenleven?
Bedankt!
pi_62742625
Tilburg is een erg gezellige stad en er zitten veel studenten . Waarom zou Tilburg gaan vervelen? Utrecht kan ook gaan vervelen, net zo goed. Je moet sowieso even kijken naar het verschil in studie, misschien vind je de opleiding in Utrecht leuker of heeft Tilburg juist leukere vakken.. Da's ook belangrijk. Tilburg kan eigenlijk het best omschreven worden als 'gezellig'. Al die brabanders he, leuk volk .

Maar je moet gewoon eens naar zo'n voorlichtingsdag gaan, beetje de sfeer proeven.
pi_62742897
Ja, ik weet hoe de opleiding in Tilburg er aan toe gaat, en dat is precies wat ik wil!
Ik kom zelf uit de buurt van Eindhoven, dus een echte brabander! En dat 'gezellige' vind ik eigenlijk wel belangrijk. Ga sowieso een dagje proefstuderen in Tilburg & naar een open dag in Utrecht ..
pi_62745606
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:49 schreef LOVExMUSIC het volgende:
Ja, ik weet hoe de opleiding in Tilburg er aan toe gaat, en dat is precies wat ik wil!
Ik kom zelf uit de buurt van Eindhoven, dus een echte brabander! En dat 'gezellige' vind ik eigenlijk wel belangrijk. Ga sowieso een dagje proefstuderen in Tilburg & naar een open dag in Utrecht ..
dan als brabander kun je beter in tilburg gaan
Dan denk ik dat utrecht sneller verveelt namelijk
Ik luister NL-Talig
pi_62747604
quote:
De stroomstoring die de Bommelerwaard vorig jaar trof, heeft negen maanden later een geboortegolfje opgeleverd in de gemeente Maasdriel. In korte tijd zijn er 24 baby's geboren, 44 procent meer dan normaal.

"In de maand september was het hartstikke druk. De baby's vielen gewoon uit de boom", aldus kraamverzorgster Brendy Kouwenberg. In de omringende gemeenten, waar men geen stroomstoring had, was er geen toename van het aantal geboorten te zien.

De stroomstoring werd eind vorig jaar veroorzaakt door een Apache-helikopter die een elektriciteitsmast ramde. Het getroffen gebied had drie dagen lang geen stroom.
Hahaha
pi_62747662
tilburg veel pint
pi_62747937
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:29 schreef Ace1 het volgende:
tilburg veel pint
Hooi Alles goed?
pi_62747984
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:29 schreef Ace1 het volgende:
tilburg veel pint
Woei
Ik luister NL-Talig
pi_62747998
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:27 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Hahaha
Ik luister NL-Talig
pi_62750366
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:21 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

In west heb je:
Paletplein (spijkers)
Westermarkt (cees van de ven)

meer weet ik er ook niet
Weet je toevallig ook welke het goedkoopst is? Dan loop ik daar binnenkort even naar toe.
pi_62750414
Ik hoor dat er een hoop Tilburgers dagelijks naar Eindhoven moeten
Ikzelf ook (ik studeer er).
Waarom gaan jullie met de auto als ik vragen mag? Het OV mag dan stinken en verre van perfect zijn maar de aansluiting Tilburg-Ehv is echt wonderbaarlijk goed te noemen.
25 minuten en je bent er
Met de auto doe je er al snel een uur over, dan kun je nog beter met de brommer gaan. Gewoon het kanaal volgen tot in Best en dan rechtsaf. Reistijd vanaf station tilburg tot station ehv is dan ongeveer 3 kwartier.
pi_62750446
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:59 schreef Knekwurst het volgende:

[..]

Weet je toevallig ook welke het goedkoopst is? Dan loop ik daar binnenkort even naar toe.
Lieverd, vanuit Korvel naar West LOPEN? Seriously?
pi_62750548
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:01 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik hoor dat er een hoop Tilburgers dagelijks naar Eindhoven moeten
Ikzelf ook (ik studeer er).
Waarom gaan jullie met de auto als ik vragen mag? Het OV mag dan stinken en verre van perfect zijn maar de aansluiting Tilburg-Ehv is echt wonderbaarlijk goed te noemen.
25 minuten en je bent er
Met de auto doe je er al snel een uur over, dan kun je nog beter met de brommer gaan. Gewoon het kanaal volgen tot in Best en dan rechtsaf. Reistijd vanaf station tilburg tot station ehv is dan ongeveer 3 kwartier.
omdat ik daarna meestal naar mijn klanten moet en ik bij veldhoven moet zijn en die verbinding wel echt ruk is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')