iddquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:26 schreef Ambrosius het volgende:
Er is er al 1 aangehouden n.a.v. de uitzending hoorde ik net op het nieuws.
quote:UTRECHT (ANP) - De Utrechtse politie heeft een inwoner van Lopik
aangehouden na een uitzending van het SBS6-programma Undercover In
Nederland, zondagavond. Daarin kocht tv-maker Alberto Stegeman een
vuurwapen van een verdachte. Ook was te zien hoe de verdachte, die
niet herkenbaar in beeld kwam, het wapen leegschoot.
Volgens de politie moet er nog huiszoeking bij de verdachte
plaatsvinden, maar ,,zo op het oog'' leken er meer wapens te
liggen. De man werd in de nacht van zondag op maandag door een
arrestatieteam van zijn bed gelicht.
Stegeman kocht voor het programma verschillende vuurwapens, die
hij inleverde bij de politie. ,,Geen kwaad woord over de
tv-makers'', aldus de politiewoordvoerder.
bronquote:Onthuller gefopt met gaspistool
Undercoverjournalist Alberto Stegeman erkent dat hij bij de neus is genomen bij de aankoop van een dodelijk pistool voor zijn SBS 6-programma van afgelopen zondag.
Om televisiekijkend Nederland te laten zien hoe schokkend eenvoudig het is om in ons land aan vuurwapens te komen, dook Stegeman een schimmig circuit in en kocht een Heckler & Koch 9mm-pistool. Voor het oog van de camera werd hij echter afgescheept met een gasalarmpistool, dat geen kogels kan afvuren. Dat het om een veredeld klappertjespistool ging, stond ook op het wapen zelf, in de term van ’Knall’. Stegeman betaalde er niettemin ¤1400 voor. Op internet is hetzelfde knalpistool te koop voor ¤70.
Stegeman spreekt van ’een fout’. „Het klopt dat het hier niet om een dodelijk wapen gaat. Heel vervelend en jammer. Ik heb de indruk dat de handelaar ook niet wist dat het om een alarmpistool ging. We zijn aan het uitzoeken wat er is gebeurd.”
Dat hij veel te veel betaalde voor de Heckler & Koch, die hij heeft ingeleverd bij de politie, was hem niet bekend. „Dat zou kunnen. Dan hebben we een ander pistool gekocht dan we dachten. Maar ook zo’n knalpistool is verboden.”
quote:
Dan heb je wel je research gedaan als je een reportage gaat maken over wapenhandel en je wordt afgescheept met een gaspistool. En dat voor 1400 euroquote:
Ik snap niet dat mensen dit programma uberhaupt nog serieus nemen. Ik kijk altijd voor de sensatie en omdat de opgeklopte en sensationele manier van presenteren op mijn lachspieren werken, maar het programma is altijd al veel geschreeuw en weinig wol geweest. Dat blijkt nu maar weer eens.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:41 schreef fathank het volgende:
Snap trouwens niet dat mensen er nog in trappen bij hem. Heel nederland kent z'n kop ondertussen toch wel. Zo'n vent verkoop je toch geen pistool ofwel.
zo'n lelijke vent met een misvormt hoofd idd.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:41 schreef fathank het volgende:
Snap trouwens niet dat mensen er nog in trappen bij hem. Heel nederland kent z'n kop ondertussen toch wel. Zo'n vent verkoop je toch geen pistool ofwel.
LOL!!! Wat een kneus die Albertoquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |