abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62712856
wat hebben mensen toch met nukes? Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat deze gebruikt gaan worden in een eventueel conflict...

Het schijnt trouwens dat de running-mate van Obama een serieus conflict verwacht binnen 6 maanden na zijn verkiezing (mocht dit gebeuren).
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:25:24 #32
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_62716737
ach ja, weet je hoe de spreuk klinkt: "De waarheid ligt in het midden".

Dus een mixje tussen de meeste pessimistische "what if" verhalen hier en "er gebeurt heel weinig" zal waarschijnlijk de waarheid zijn.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_62716814
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Ben ik effe blij dat ik niet om m'n baantje hoef te vrezen bij Defensie
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Redactie Frontpage maandag 27 oktober 2008 @ 13:29:31 #34
145738 superworm
is erbij
pi_62716837
Na de crisis kruip ik voorzichtig uit de grot om vervolgens met een stokje in de grond naar wormen te zoeken.
Back to basics, jewaids
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_62716839
Waarom zouden IT-ers opeens werkloos zijn?
pi_62716941
En waarom zou een recessie per definitie altijd tot oorlog moeten leiden?
pi_62717166
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:33 schreef Scorpie het volgende:
En waarom zou een recessie per definitie altijd tot oorlog moeten leiden?
Recessie niet, zie de afgelopen 20/30 jaar. Depressie daarentegen hebben we, voorzover ik weet, nog maal 1 keer echt meegemaakt. Daar kwam WO2 uit voort.
pi_62717194
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:29 schreef Scorpie het volgende:
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:49 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Vrij eenvoudig. Wanneer er minder geld is, zullen er minder investeringen gedaan worden in nieuwe software. Voor beheer zullen er ook minder mensen worden aangenomen. Er zijn wel mensen nodig om de huidige computers te beheren. Maar met minder medewerkers in een bedrijf, zullen er ook minder computers nodig zijn.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:52:41 #39
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_62717468
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:29 schreef Scorpie het volgende:
Ik denk zelfs dat de IT een van de meest veilige beroepen is die je momenteel kunt hebben. In tegenstelling tot bijv. de financiële sector hebben wij de "grote opschoning" al achter de rug toen de markt in 2003 klapte. En als ik zo zie hoe de arbeidsmarkt zich in onze sector ontwikkeld (een paar maandjes geleden was ik zelf actief op zoek) dan maak ik me totaal geen zorgen. Integendeel zelfs.
pi_62717540
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:52 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik denk zelfs dat de IT een van de meest veilige beroepen is die je momenteel kunt hebben. In tegenstelling tot bijv. de financiële sector hebben wij de "grote opschoning" al achter de rug toen de markt in 2003 klapte. En als ik zo zie hoe de arbeidsmarkt zich in onze sector ontwikkeld (een paar maandjes geleden was ik zelf actief op zoek) dan maak ik me totaal geen zorgen. Integendeel zelfs.
Dat denk ik niet. Meestal is de ICT afdeling de afdeling waar heel veel geld ingepompt wordt, zonder dat er productie uit komt. Tenminste, zoals de managers het zien. Naar mijn idee, zullen besparingen dan ook het eerste op die afdelingen gebeuren.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:24:45 #41
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62718434
Goeie ICT-ers zullen zeker nodig blijven, dat zijn juist de mensen die mankracht kunnen besparen door te automatiseren. Tenzij bij het einde van de huidige economie ook gelijk de voortgang in de techniek honderd jaar terug in de tijd wordt geworpen, maar dat lijkt me niet. Software en beheer zullen wat kleinschaliger zijn misschien, maar zullen echt niet verdwijnen. In tijden van nood/rampen/etc is de mens het meest inventief.

Bovendien moet toch iemand het traject van de kruisraketten berekenen.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_62718649
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:24 schreef Liewec het volgende:
Goeie ICT-ers zullen zeker nodig blijven, dat zijn juist de mensen die mankracht kunnen besparen door te automatiseren. Tenzij bij het einde van de huidige economie ook gelijk de voortgang in de techniek honderd jaar terug in de tijd wordt geworpen, maar dat lijkt me niet. Software en beheer zullen wat kleinschaliger zijn misschien, maar zullen echt niet verdwijnen. In tijden van nood/rampen/etc is de mens het meest inventief.

Bovendien moet toch iemand het traject van de kruisraketten berekenen.
En daar doel ik dan ook op. Alles wordt flink ingekrompen bij de ICT. En ik ben dan de lul, gezien ervaring en opleiding
pi_62725388
Het lijkt wel of jullie allemaal nog niet over het jaar 2012 hebben gehoord.
pi_62725552
Autofabrikanten zijn al aan het inkrimpen.
Bouw sector vandaag op NU gaat ook niet goed.

Dus iedereen die ook maar iets aan de toelevering van dit soort bedrijven doet, is de klos.
Make my day!
pi_62726828
Kheb alleen maar ' ' gezien na een quote van mijn post over mijn baan bij Defensie. Schijnbaar heeft niemand de hersencapaciteit om er inhoudelijk iets over te zeggen. Beetje jammer
pi_62726964
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Kheb alleen maar ' ' gezien na een quote van mijn post over mijn baan bij Defensie. Schijnbaar heeft niemand de hersencapaciteit om er inhoudelijk iets over te zeggen. Beetje jammer
Huh, waarom zou het over defensie moeten gaan en jouw baan in het bijzonder???
Make my day!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:24:57 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62742299
Israel gaat tussen 4 nov en 20 januari Iran aanvallen.
Het moet na de verkiezingen en voordat Obama de macht heeft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_62742345
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:49 schreef miodzio het volgende:

[..]

Mooi verhaal, enigszins aannemelijk alleen in de laatste drie alinea's nam je fantasie de overhand?
Nouja, de eerste regel van die laatste drie alinea's
quote:
Rond dezelfde tijd verklaarde Putin dat Amerika niet langer als wereldmacht en politie van de internationale wereld zou moeten optreden.
is reeds waarheid geworden.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_62743480
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nouja, de eerste regel van die laatste drie alinea's
[..]

is reeds waarheid geworden.
Kan zijn, maar nukes... Is echt wel het laatste middel wat men zal gebruiken. Ik denk (hoop) niet dat het ooit zo ver zal komen.
pi_62748839
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 06:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hoe zie jij het dan?
Wel, ik heb geen idee, behalve dat het niet zo zal zijn zoals iemand hier opschrijft. Maar ga vooral door met opschrijven, het is vermakelijk. (en wat er geschreven wordt getuigt zeker wel van intelligentie)

Mijn opmerking over de tv generatie is omdat die scenario's zo overduidelijk op hollywood en Tom Clancy etc. zijn gebaseerd.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_62748948
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:10 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Wel, ik heb geen idee, behalve dat het niet zo zal zijn zoals iemand hier opschrijft. Maar ga vooral door met opschrijven, het is vermakelijk. (en wat er geschreven wordt getuigt zeker wel van intelligentie)

Mijn opmerking over de tv generatie is omdat die scenario's zo overduidelijk op hollywood en Tom Clancy etc. zijn gebaseerd.
Mee eens, maar ook jij kan niet ontkennen dat WO2, mede, een gevolg was van de crisis van de jaren 30
pi_62750330
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:10 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik heb thuis bewust geen TV staan, en wie is Tom Clancy? een soort Ian Fleming kloon?
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_62781240
Hebben nog meer mensen scenario's of gedachtes hierover?
pi_62795907
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:24 schreef SeLang het volgende:
Israel gaat tussen 4 nov en 20 januari Iran aanvallen.
Het moet na de verkiezingen en voordat Obama de macht heeft.
nee he? waarom denk je dat? ik had hier laatst een post over geplaatst, omdat ik iemand sprak die nogal doemdenkerig is en dat scenario opperde, een x aantal weken geleden. Kleine maand denk ik....

bah, ik zou willen dat de wereld eens wat positiever werd, al die ellende, geen mens (en dier) schiet er ene reet mee op, je krijgt er alleen maar nóg meer ellende van.
Mensen zijn ook zulke domme wezens he, dat vind ik echt oprecht. (geen belediging richting wie dan ook hoor, maar ik vind de mensheid over het algemeen dom en steeds dommer worden)
wat vinden jullie? het is toch ergens ook hopeloos, dat mensen altijd ruzie maken en elkaar belagen? waar is het goed voor...?
pi_62796339
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:02 schreef jollieboer1 het volgende:

[..]

nee he? waarom denk je dat? ik had hier laatst een post over geplaatst, omdat ik iemand sprak die nogal doemdenkerig is en dat scenario opperde, een x aantal weken geleden. Kleine maand denk ik....

bah, ik zou willen dat de wereld eens wat positiever werd, al die ellende, geen mens (en dier) schiet er ene reet mee op, je krijgt er alleen maar nóg meer ellende van.
Mensen zijn ook zulke domme wezens he, dat vind ik echt oprecht. (geen belediging richting wie dan ook hoor, maar ik vind de mensheid over het algemeen dom en steeds dommer worden)
wat vinden jullie? het is toch ergens ook hopeloos, dat mensen altijd ruzie maken en elkaar belagen? waar is het goed voor...?
Wat denk jij dan dat er gaat gebeuren met & na de crisis?
pi_62796453
eerlijk gezegd hou ik me er nu al een kleine week amper nog mee bezig, want ik word er echt depri gestemd van. ik snap mensen gewoon niet, hoe ze toch altijd overal zo'n puinhoop van kunnen maken, op vrijwel alle gebieden.
pi_62796559
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:17 schreef jollieboer1 het volgende:
eerlijk gezegd hou ik me er nu al een kleine week amper nog mee bezig, want ik word er echt depri gestemd van. ik snap mensen gewoon niet, hoe ze toch altijd overal zo'n puinhoop van kunnen maken, op vrijwel alle gebieden.
Aangezien deze thread totaal niet gebaseerd is op realiteit en de meeste van ons totaal niet gehinderd worden door enige vorm van kennis, zou ik zeggen; Ga je gang. Je weet net zoveel van de toekomst als wij.
pi_62797059
het enigste wat ik hoop, is dat mensen hier ongeschonden uit gaan komen. De wereldbevolking in z'n algemeenheid, want niemand verdient ellende, behalve degene die dit veroorzaakt hebben.

Daarnaast hoop ik dat mensen eens bewuster gaan worden, van wat ze allemaal hebben. Gezondheid is rijkdom, gelukkig zijn is rijkdom, vrijheid is rijkdom en ga zo maar door. Materiële dingen zijn leuk, handig, fijn maar je kunt vaak zonder. Probleem is alleen, dat mensen nooit goed 'terug' kunnen. Vooruit kunnen ze wel, maar zodra het slechter gaat, komen ze in de problemen.

En daarom snap ik ook nooit dat mensen zoveel durven te lenen, want als je het op moment A niet hebt, heb je het m.i ook op moment B hoogstwaarschijnlijk niet. En banken hadden daar al veel eerder een halt aan moeten roepen en de overheid al helemaal. Al die rotreclames van lenen.nl en frisia etc. kompleet verbieden.
Het geld is er niet, dus geef mensen die illusie ook niet. Je creeërt geestelijk zwakken, stimuleert zelfmoord op deze manier. (nu ga ik wel erg ver hoor.....)
Vroeg of laat gaat dat gewoon fout, dat kon je op je vingers nagaan.

Als ik voor mezelf alles bekijk, ik hoop gewoon dat het allemaal mee gaat vallen. Ik heb zelf in de afgelopen 8 jaar een prachtig bedrijf opgebouwd waar ik nooit ene cent voor heb hoeven te lenen en wat met een eerlijk product uitgegroeid is tot iets gigantisch. Maar geloof het of niet, het is alleen ontstaan door eerlijkheid en puur door boeren verstand gebruiken. En héél hard te werken, zelfs roofbouw plegen op je gezondheid, maar dat moet je er voor over hebben als je iets opbouwt vind ik.
Ik zou het k*t vinden als straks alles in elkaar stort en iedereen terug bij af is.......
Er is al zoveel leed op de wereld, waarom zorgen we steeds voor nog meer leed? In mijn ogen, is alles terug te leiden naar 'domheid', zo zie ik het steeds vaker. Alleen maar doen en niet denken....zeker niet op lange termijn.
Ik baal er in elk geval flink van, vooral omdat mensen die het goed doen, de dupe zijn van degene die hun zakken gevuld hebben. Die zich niet bekommeren om anderen.
En degene die er op gokken qua beurs, dat de boel instort. Vind ik ook iets schofterigs, dat er mensen die hier beter van worden. Die juist de ellende de wereld in helpen om er zelf rijker van te worden. Die mogen ze van mij van de aardbodem vegen.....zulke mensen voegen niks toe.
pi_62797179
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:33 schreef jollieboer1 het volgende:
het enigste wat ik hoop, is dat mensen hier ongeschonden uit gaan komen. De wereldbevolking in z'n algemeenheid, want niemand verdient ellende, behalve degene die dit veroorzaakt hebben.

Daarnaast hoop ik dat mensen eens bewuster gaan worden, van wat ze allemaal hebben. Gezondheid is rijkdom, gelukkig zijn is rijkdom, vrijheid is rijkdom en ga zo maar door. Materiële dingen zijn leuk, handig, fijn maar je kunt vaak zonder. Probleem is alleen, dat mensen nooit goed 'terug' kunnen. Vooruit kunnen ze wel, maar zodra het slechter gaat, komen ze in de problemen.

En daarom snap ik ook nooit dat mensen zoveel durven te lenen, want als je het op moment A niet hebt, heb je het m.i ook op moment B hoogstwaarschijnlijk niet. En banken hadden daar al veel eerder een halt aan moeten roepen en de overheid al helemaal. Al die rotreclames van lenen.nl en frisia etc. kompleet verbieden.
Het geld is er niet, dus geef mensen die illusie ook niet. Je creeërt geestelijk zwakken, stimuleert zelfmoord op deze manier. (nu ga ik wel erg ver hoor.....)
Vroeg of laat gaat dat gewoon fout, dat kon je op je vingers nagaan.

Als ik voor mezelf alles bekijk, ik hoop gewoon dat het allemaal mee gaat vallen. Ik heb zelf in de afgelopen 8 jaar een prachtig bedrijf opgebouwd waar ik nooit ene cent voor heb hoeven te lenen en wat met een eerlijk product uitgegroeid is tot iets gigantisch. Maar geloof het of niet, het is alleen ontstaan door eerlijkheid en puur door boeren verstand gebruiken. En héél hard te werken, zelfs roofbouw plegen op je gezondheid, maar dat moet je er voor over hebben als je iets opbouwt vind ik.
Ik zou het k*t vinden als straks alles in elkaar stort en iedereen terug bij af is.......
Er is al zoveel leed op de wereld, waarom zorgen we steeds voor nog meer leed? In mijn ogen, is alles terug te leiden naar 'domheid', zo zie ik het steeds vaker. Alleen maar doen en niet denken....zeker niet op lange termijn.
Ik baal er in elk geval flink van, vooral omdat mensen die het goed doen, de dupe zijn van degene die hun zakken gevuld hebben. Die zich niet bekommeren om anderen.
En degene die er op gokken qua beurs, dat de boel instort. Vind ik ook iets schofterigs, dat er mensen die hier beter van worden. Die juist de ellende de wereld in helpen om er zelf rijker van te worden. Die mogen ze van mij van de aardbodem vegen.....zulke mensen voegen niks toe.
Wat maakt/levert jouw bedrijf, als ik vragen mag?
pi_62797249
daar laat ik me niet over uit, voegt m.i niks toe. kan alleen melden dat het iets specifieks is. ik wil niet geheimzinnig doen maar ook niet dat mensen weten 'o dat is die en die....'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')