Ik bedoel maar. Zo doe je dat.quote:En toen werti zoo kwaad op alle levende en doode dingen, datti z’n eindeloze erotiek onderbrak en een grimmig boek schreef, dat ’m in eens beroemd maakte.

Amen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:52 schreef Iblis het volgende:
Goede topic. Weinig aan toe te voegen. Over Nescio valt ook niet zoveel te ouwehoeren. Je leest het, en je ziet dat het goed is. En als je dat niet vindt ben je een patjepeeër, en ook dat behoeft geen uitleg.

Nescio draait zich nog dagelijks om in zijn graf, hunkerende dat híj met het smartlapequivalent van To Kill A Mockingbird op de proppen was gekomen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:54 schreef Lienekien het volgende:
Enne, Nescio ís dé Grönloh. Wat krijgen we nou, zeg.
quote:Zwarte Dino, jij wou Nina
Die met Rocco was verloofd
En toen Rocco werd gevonden
Werd jouw onschuld niet geloofd

Amsterdam
 Amsterdam  schrijft, maar je ontdekt bij het lezen ervan hoe belangrijk herhaling en teruggrijpen zijn in zijn werk, zoals ook veel zinnen in de drie korte verhalen teruggrijpen en naar elkaar verwijzen. Ik bewonder dat. Ik hou er ook van om terug te keren, en te kijken hoezeer iets hetzelfde is gebleven, of maar een klein beetje is veranderd. Ik vind dat veel bevredigender dan steeds iets nieuws, beter, verders, exotischer te moeten ontdekken. Nescio maakt het onmiddellijke grenzeloos.
 schrijft, maar je ontdekt bij het lezen ervan hoe belangrijk herhaling en teruggrijpen zijn in zijn werk, zoals ook veel zinnen in de drie korte verhalen teruggrijpen en naar elkaar verwijzen. Ik bewonder dat. Ik hou er ook van om terug te keren, en te kijken hoezeer iets hetzelfde is gebleven, of maar een klein beetje is veranderd. Ik vind dat veel bevredigender dan steeds iets nieuws, beter, verders, exotischer te moeten ontdekken. Nescio maakt het onmiddellijke grenzeloos.

Dat is niks bizonders voor een Rotterdammerquote:Op donderdag 20 november 2008 17:58 schreef Ringo het volgende:
En dan te bedenken dat ik in Rotterdam groot ben geworden.

Ik vergeef Nescio alles, als ik hem iets zou moeten vergeven.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:41 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, we kunnen in ieder geval stellen dat Nescio een tijdloze opinie had van deze stad. Nog vóór den grooten dag. Ik denk dat we hem zijn particulariteit wel kunnen vergeven.

Een Thoreau-wannabe, dat was het.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:14 schreef FictionalFenna het volgende:
Het lot van den mensch is verdriet te hebben, wanneer hij z'n doel niet bereikt en wanneer hij z'n doel bereikt heeft.
Nescio, Dichtertje
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |