Omdat het mooi is.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:51 schreef jslavenburg het volgende:
Waarom zou je uberhaupt iets kopen waarvan je niet weet wat het is en wat het doet?
Klopt, de draaiknop draait een plaatje opzij waardoor wat er in zit naar buiten kan glijden. Waarschijnlijk een vrij glad iets, aangezien kattenbrokjes slecht naar buiten glijden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:55 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Denk dat je verhaal wel klopt bij het apparaat. denk datje het voor verschillende dingen kan genruiken. Eerste indruk van de foto was dat het een koffiemaler wat, maar hij maakt de bonene niet kapot, maar hij geeft ze vrij.
Nu niet meer in ieder gevalquote:Op zondag 26 oktober 2008 12:08 schreef Rewimo het volgende:
Ja, maar dat is het dus niet. Dat was ook onze eerste indruk.
Ons idee dat het met koffie te maken heeft, lijkt dus wel te kloppenquote:Op zondag 26 oktober 2008 12:49 schreef phluphy het volgende:
Ik heb het mijn moeder even gevraagd.
Haar antwoord: vulmachine voor bv koffie .......zoiets zag je vroeger bij de gruyter
2 euroquote:Op zondag 26 oktober 2008 12:53 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben altijd nieuwsgierig naar prijzen, wat heb je er voor betaald ts?
We gaan binnenkort voorzichtig in een hoekje proberen of er iets aan die verflaag te doen is.quote:Bedankt voor het mailtje.
Het is inderdaad een koffiehouder waar de boonen in werden bewaard ik denk dat het uit Duitsland komt.De verzamelwaarde is zeer gering en dat komt doordat het overgeschilderd is. Desondanks is het wel leuk om het te hebben en zelfs te gebruiken.Persoonlijk zou ik proberen de verflaag te verwijderen (uitproberen met thinner of afbijt indien de verf los laat het geheel goed naspoelen met warm water) als de verf verwijdert is hebt u kans dat er een kenmerk instaat. Om het geheel goed te bewaren nadat de verf is verwijdert, insmeren met zuurvrije vaseline.
dan zou ik in iedergeval gaan afbijt gebruiken. verdunde thinner zou nog kunnen. maar voor een mooie koffieroen zou ik het zo laten. de kleur groen is niet lelijk en als er echt iets staat is het onmogelijk om de laag die op de andere laag zit te verwijderen. tenzij je een conservator van het museum kent.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:30 schreef Rewimo het volgende:
Inmiddels antwoord van grootmoederstijd
[..]
We gaan binnenkort voorzichtig in een hoekje proberen of er iets aan die verflaag te doen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |