abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62681451
quote:
LEEUWARDEN (ANP) – Minstens 76 meisjes in Friesland zijn dit jaar het slachtoffer geworden van loverboys of vertonen symptomen daarvan. Dat blijkt uit de jaarevaluatie van het Advies en Meldpunt Loverboys en Jeugdprostitutie in Friesland. De organisatie, die de problematiek voor het eerst in kaart bracht, noemt het aantal meldingen „schrikbarend hoog".

Het meldpunt, dat zaterdag berichtgeving over de evaluatie in het Reformatorisch Dagblad bevestigde, werd vorig jaar opgezet door hulporganisatie Fier Fryslân. Dat gebeurde op verzoek van hulpverleners en politie om meer inzicht te krijgen in de activiteiten van loverboys.

Fier Fryslân vermoedt dat de cijfers nog maar het topje van de ijsberg zijn. „Van het jaar dat we actief waren, hebben we de eerste tijd nodig gehad om het meldpunt op te zetten", aldus een woordvoerster. „Dat betekent dat de meldingen in een periode van slechts tien maanden zijn binnengekomen. Daar komt nog bij dat het meldpunt nieuw is en nog niet iedereen in Friesland op de hoogte is van ons bestaan. De kans is dus groot dat we in het volgende jaar veel meer meldingen binnenkrijgen".

De organisatie wil met de cijfers in de hand landelijk aandacht vragen voor specifieke opvang van slachtoffers van loverboys. „Nu komen veel van deze meisjes vaak nog in gemengde opvanginstellingen in de jeugdzorg terecht", aldus de woordvoerster. „De vaak zwaar getraumatiseerde meisjes lopen hierdoor kans opnieuw slachtoffer te worden van seksueel misbruik".

Fier Fryslân heeft een eigen kleinschalige opvangvoorziening voor meisjes die via misleiding, dwang en geweld in de prostitutie terecht zijn gekomen.
Ik word zo moe van dit geneuzel. Een beetje doen alsof het slachtoffers zijn. Gewoon een hoop kansloze sletten. Ze willen stoer doen door er sexy bij te lopen, een exotische en veel oudere vriend te hebben en een blitse telefoon en ketting te hebben. Maar zoals met zoveel: eerlijk duurt het langst en wie het laatst lacht lacht het best: eerst lachen deze dames leeftijdgenootjes uit, maar nu zitten ze achter het raam. Eerlijk gezegd is het gewoon een wijze les voor ze!
pi_62681467
Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.
pi_62681842
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 06:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik word zo moe van dit geneuzel. Een beetje doen alsof het slachtoffers zijn. Gewoon een hoop kansloze sletten. Ze willen stoer doen door er sexy bij te lopen, een exotische en veel oudere vriend te hebben en een blitse telefoon en ketting te hebben. Maar zoals met zoveel: eerlijk duurt het langst en wie het laatst lacht lacht het best: eerst lachen deze dames leeftijdgenootjes uit, maar nu zitten ze achter het raam. Eerlijk gezegd is het gewoon een wijze les voor ze!
En dan zijn andere meisjes ook jaloers In het begin alleen he
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_62681848
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 08:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En dan zijn andere meisjes ook jaloers In het begin alleen he
In het begin zullen er best meisjes jaloers zijn op al die dure telefoons, merkkleding en al dat goud. Maar zoals gezegd: wie het laatst lacht, lacht het best.
  zondag 26 oktober 2008 @ 08:51:47 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62681895
yfke storm, doutzen kroes, Kim Feenstra... de voorbeelden zijn talrijk
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62682033
Fijn dat jullie er allemaal zoveel verstand van hebben.
De meisjes die dit overkomt zijn vaak naief en onzeker over zichzelf. Doordat ze dat soort jongens ontmoeten voelen zij zich veilig en gewenst. Dit komt ook omdat de jongen met wie ze in aanraking komt op haar in gaat praten. De meisjes die dit overkomt zijn makkelijk te beinvloeden.
En dat verhaal van de dure cadeau's etc klopt ook in de meeste gevallen niet.
pi_62682042
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:12 schreef wendii_01 het volgende:
De meisjes die dit overkomt zijn vaak naief en onzeker over zichzelf. Doordat ze dat soort jongens ontmoeten voelen zij zich veilig en gewenst. Dit komt ook omdat de jongen met wie ze in aanraking komt op haar in gaat praten. De meisjes die dit overkomt zijn makkelijk te beinvloeden.
Want? Ze krijgen kleren van de Zeeman van hun prins op het witte paard?
pi_62682049
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 08:51 schreef MikeyMo het volgende:
yfke storm, doutzen kroes, Kim Feenstra... de voorbeelden zijn talrijk
Yfke komt uit Almere en Kim uit Groningen.
pi_62682089
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Want? Ze krijgen kleren van de Zeeman van hun prins op het witte paard?
Nee, ze worden gewoon aan wiet gezet. Dit vinden de meisjes spannend op die leeftijd en ze willen niet voor lul staan bij die jongen. Voor dat ze het weten worden ze ontmaagd door hun loverboy zonder dat ze wat kunnen doen omdat ze van de wereld zijn. Vervolgens word ze uitgeleend aan vrienden die haar ook wiet laten roken. En na een tijdje is dit normaal en weten die meisjes niet beter.
pi_62682100
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:19 schreef wendii_01 het volgende:

[..]

Nee, ze worden gewoon aan wiet gezet. Dit vinden de meisjes spannend op die leeftijd en ze willen niet voor lul staan bij die jongen. Voor dat ze het weten worden ze ontmaagd door hun loverboy zonder dat ze wat kunnen doen omdat ze van de wereld zijn. Vervolgens word ze uitgeleend aan vrienden die haar ook wiet laten roken. En na een tijdje is dit normaal en weten die meisjes niet beter.
Ze doen dat toch echt zelf, omdat ze zichzelf stoer vinden dat ze al wiet roken op hun 13e. Ook vinden ze het stoer om gepakt te worden door een of andere halve gare in een getunede BMW.

Ze worden uitgeleend. Ik snap dat niet zo goed. Eerst dure cadeaus accepteren, dan je laten uitlenen... dan weet je wel hoe laat het is.
pi_62682130
Dus nu is het de schuld van de meisjes dat ze in handen vallen van loverboys
omdat ze korte rokjes dragen?
pi_62682143
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze doen dat toch echt zelf, omdat ze zichzelf stoer vinden dat ze al wiet roken op hun 13e. Ook vinden ze het stoer om gepakt te worden door een of andere halve gare in een getunede BMW.

Ze worden uitgeleend. Ik snap dat niet zo goed. Eerst dure cadeaus accepteren, dan je laten uitlenen... dan weet je wel hoe laat het is.

Zoals ik net zei: Ze krijgen vaak geen cadeau's . Die meisjes worden continu stoned gehouden. Waardoor ze van de wereld zijn en iedereen over ze heen gaat. De loverboy krijgt het geld en het enige wat zij krijgt is een pak slaag als ze niet genoeg heeft verdiend.

Misschien moet je het boek "echte mannen eten geen kaas" eens lezen. Dan leer je ook nog eens wat.
pi_62682184
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 27-10-2008 15:18:13 ]
pi_62682192
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:27 schreef wendii_01 het volgende:

[..]

Zoals ik net zei: Ze krijgen vaak geen cadeau's . Die meisjes worden continu stoned gehouden. Waardoor ze van de wereld zijn en iedereen over ze heen gaat. De loverboy krijgt het geld en het enige wat zij krijgt is een pak slaag als ze niet genoeg heeft verdiend.

Misschien moet je het boek "echte mannen eten geen kaas" eens lezen. Dan leer je ook nog eens wat.
Misschien moeten ze dan gewoon wat minder stoer zijn en die wiet niet roken? Moraal van het verhaal blijft: ze willen stoerder zijn dan leeftijdsgenootjes en pappen daardoor aan met een pooier.
pi_62682215
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Lees gewoon eens voor je begint te blaten.
Ik blijf aan de gang.
quote:

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 27-10-2008 15:20:51 ]
pi_62682240
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:12 schreef wendii_01 het volgende:
Of nog erger: bij het bijzonder onderwijs wordt er gewoon gepost door die lui om meisjes met een verstandelijke beperking eruit te pikken. Een heel klein beetje weet je, zodat het neukbaar blijft en toch heel makkelijk beïnvloedbaar.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_62682249
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:19 schreef wendii_01 het volgende:

[..]

worden ze aan de wiet gezet??
my fucking god, die wiet heeft 'r geen hol mee te maken. die wiet is alleen maar zodat die exotische medelanders weer een koper hebben van hun waar. dat ze ontmaagd worden als ze van de wereld zijn dan is dat niet door de wiet, ik heb het in tien jaar dat ik wiet gerookt heb nog nooit meegemaakt dat iemand helemaal niets meer kon
het is denk ik eerder dat ze geen nee durven zeggen, omdat ze anders af gaan. typisch geval van eigen schuld, dikke bult. net als het feit dat ze zich als hoer kleden en gedragen, maar het business model niet begrepen hebben, ook komt doordat ze onzeker zijn elke puber is onzeker, maar lang niet elke puber gedraagt zich op die manier. hou toch op zeg, natuurlijk zijn die exotische medelanders fout wat dat betreft, maar die sletjes gaan 'r gewoon in mee (ondanks dat ze absoluut bekend zijn met de term loverboys).

tot zover mijn betoog op de vroege morgen
pi_62682260
Iedereen doet weleens iets zodat hij/zij niet af gaat bij zijn of haar vrienden. Jij hebt ongetwijfeld ook ooit weleens iets gedaan.

Het probleem van friesland is dat ze denken "ooh dat gebeurt hier niet". ( ja ik heb er zelf ook 20 jaar gewoont)
En daar worden de meisjes nog niet over loverboys ingelicht. Ik hoop dat ze daar nu wel mee gaan beginnen.
pi_62682265
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:37 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Of nog erger: bij het bijzonder onderwijs wordt er gewoon gepost door die lui om meisjes met een verstandelijke beperking eruit te pikken. Een heel klein beetje weet je, zodat het neukbaar blijft en toch heel makkelijk beïnvloedbaar.
Misschien moeten ze dan toch even het gezond verstand laten zegevieren en inzien dat het niet zo'n goed plan is om je te laten uitlenen aan vrienden van je exotische vriend die je wiet, hoerige kleding en dure telefoons geeft. Voor wat hoort wat, volgens mij begrijpt iedereen ouder dan 5 jaar dat wel.
pi_62682272
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Want

Misschien moet je gewoon eens terug naar school en leren wat een onderwerp, persoonsvorm, meewerkend voorwerp, etc is. Dat is toch de basis voor begrijpend lezen.
Wat is dit nou? Jij komt hier stellen dat het de schuld is van die meisjes en wellicht een wijze les,
en ik moet terug naar school?
pi_62682277
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:39 schreef wendii_01 het volgende:
Iedereen doet weleens iets zodat hij/zij niet af gaat bij zijn of haar vrienden. Jij hebt ongetwijfeld ook ooit weleens iets gedaan.

Het probleem van friesland is dat ze denken "ooh dat gebeurt hier niet". ( ja ik heb er zelf ook 20 jaar gewoont)
En daar worden de meisjes nog niet over loverboys ingelicht. Ik hoop dat ze daar nu wel mee gaan beginnen.
Volgens mij is er meer dan genoeg aandacht in de media over de loverboy-"problematiek". Verder bevestig je prima mijn punt. Ze willen net wat meer zijn dan hun leeftijdsgenootjes, maar beginnen wel te janken als ze daardoor in een wat minder prettige situatie terechtkomen.
pi_62682286
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:39 schreef wendii_01 het volgende:

in Friesland hebben ze geen nationale TV of nationale dagbladen of internet?
pi_62682288
==

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 27-10-2008 15:24:54 ]
pi_62682298
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:38 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

my fucking god, die wiet heeft 'r geen hol mee te maken. die wiet is alleen maar zodat die exotische medelanders weer een koper hebben van hun waar. dat ze ontmaagd worden als ze van de wereld zijn dan is dat niet door de wiet, ik heb het in tien jaar dat ik wiet gerookt heb nog nooit meegemaakt dat iemand helemaal niets meer kon
het is denk ik eerder dat ze geen nee durven zeggen, omdat ze anders af gaan. typisch geval van eigen schuld, dikke bult. net als het feit dat ze zich als hoer kleden en gedragen, maar het business model niet begrepen hebben, ook komt doordat ze onzeker zijn elke puber is onzeker, maar lang niet elke puber gedraagt zich op die manier. hou toch op zeg, natuurlijk zijn die exotische medelanders fout wat dat betreft, maar die sletjes gaan 'r gewoon in mee (ondanks dat ze absoluut bekend zijn met de term loverboys).

Het niets meer kunnen en totaal van de wereld zijn is wel even wat anders.
pi_62682314
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:38 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

Oh mijn god wat een lading stompzinnige vrouwenhaat op de vroege ochtend. Ja joh, het zijn allemaal geile sletjes die erom vroegen. Eigen schuld hahahaha.

Nee, niet iedere puber gedraagt zich op die manier. Dat is nou juist het punt. Die jongens/mannen hebben er gewoon een oog voor wie ze wél zover zouden kunnen krijgen. En dat zijn dus zelden de nymfomane vrijwilligers die jij schetst, maar voor 99% de meisjes die om de één of andere reden (problemen thuis, geen zelfbeeld door een gedragsstoornis) makkelijk te manipuleren zijn omdat ze niet goed overzien wat wel of niet normaal is, waar de grens ligt, waar hun eigen grenzen liggen. D'r is er niet één ingestapt met het idee van "jottem, lekker gratis wiet en vet stoer neuken" die de gevolgen hiervan goed kon overzien.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')