abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62913907
Morgen D-Day, zo voelt het toch.
Ik had me voorgenomen er niets van te verwachten omdat ik ook echt niet weet wat ik uberhaupt kan verwachten van een revalidatiearts, maar het kriebelt toch wel even in mn buik nu.
Het kan helemaal meevallen, misschien heeft ze wel een geniaal idee over hoe nu verder, het kan natuurlijk ook goed zijn dat deze arts er ook weer niets mee kan en het kan ook nog eens zo zijn dat ze alleen maar hamert op revalideren en dat ik mezelf daarmee aan stront draai.

Ik wil gewoon niet teveel hopen i guess...
pi_62914335
Spannend. Succes morgen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62929643
Dank je!

Het zit er weer op..
Een consult van ongeveer 40 minuten, das al even een heel ander verhaal dan de 5 minuutjes bij de internist.

Ze kan alleen niet zoveel voor me betekenen wat revalidatie betreft omdat er geen diagnose is, ze vond het eigenlijk maar raar dat de huisarts me naar haar had doorverwezen.
Ze heeft wel eea onderzocht, iig blijkt dat mijn gewrichten overal nogal hypermobiel zijn en helemaal zuiver vond ze het niet. Het zou ook de pijn kunnen verklaren volgens haar.
Dus nu heb ik weer een nieuwe doorverwijzing, naar de reumatoloog...
Dat kan wel weer even duren, omdat de wachttijden lang zijn, maar ze probeert het in 2 ziekenhuizen en welke het snelst is krijg ik dan een oproep van.
De labresultaten van de vorige keer lieten wel een beetje verhoogde ontstekingsfactoren zien, maar niet buitensporig, ze zei dat je dat ook al hebt bij een griepje.
Ik denk dan "ja maar ik had geen griepje toen, dus dan is er wel wat anders loos"..

Maar goed, ik hoop dat deze doorverwijzing wat meer zoden aan de dijk zet en er is tenminste weer 1 dingetje geconstateerd.
pi_62931682
Mooi zo, ik snap sowieso niet dat je niet eerder doorverwezen bent naar een reumatoloog gezien je familiegeschiedenis.
Met diverse reumagevallen in de directe familie en zelf gewrichtsklachten zou de reumatoloog toch de eerste moeten zijn waar je huisarts je naartoe stuurt. Welke ziekenhuizen staan op het lijstje?

Bloedwaarden zeggen niet altijd even veel maar dat weet je vast wel? Ik blijf zelfs als ik door mijn hele lijf gewrichtsontstekingen heb nog netjes binnen de waarden. Hoewel ik dan wel koorts en warme, gezwollen gewrichten en dus overduidelijk ontstekingen heb. Al is er bij mij dan ook wel een kleine verhoging te zien maar ik blijf altijd ruim binnen de normale waarden.
pi_62932804
Idd, dat bloedwaarden niet alles zeggen wist ik, je kan positieve uitslag hebben als je het niet hebt en negatieve uitslag als je het wel hebt.

Ik vind inderdaad ook dat de reumatoloog de goede keus is, maar gezien de voorgeschiedenis de afgelopen maanden kan ik me wel een beetje voorstellen dat de huisarts door de symptomen het bos niet meer zag.

Ziekenhuis in Drachten staat natuurlijk op de lijst (daar woon ik) maar ze gaat iig ook bij Leeuwarden kijken en ze zou nog even bekijken of ze nog een kon vinden in de omgeving met een duidelijk kortere wachtlijst. (Tenminste, ik denk dat ze dat haar assistent laat doen )

Het is de afgelopen tijd steeds zo geweest dat het bij mij binnen de waarden zat, maar als ik er dan zelf nog eens naar keek dan ook net kantje boord. Zo van het mag 20 zijn, dan is het bij mij 19 (even een fictief voorbeeld)

Nu dus wachten op de afpsraak bij de reumatoloog en in the main time nah jah, rustig slijtplekken op de bank blijven maken.
pi_62932981
In Drachten zit een hele goede.
Wil wel even voor je informeren hoe hij heet als je dat wil? Maar de vraag is sowieso of je daar dan wel terecht kunt als ze het daar zo druk hebben. UMCG ook een optie?
pi_62933929
Denk het wel, is wel dichtbij iig.
Ik merk wel watvoor logo er op de brief komt te staan

Ik hoop een beetje dat het toch gewoon drachten word want das lekker dichtbij huis en als het dan vervolgafspraken worden, wordt het niet zo'n gevlieg.
pi_62934834
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:27 schreef MarMar het volgende:
Denk het wel, is wel dichtbij iig.
Ik merk wel watvoor logo er op de brief komt te staan

Ik hoop een beetje dat het toch gewoon drachten word want das lekker dichtbij huis en als het dan vervolgafspraken worden, wordt het niet zo'n gevlieg.
Stel dat er reuma uit zou komen dan stellen ze in het ziekenhuis waar je het snelst terecht kan meestal alleen de diagnose en wordt je voor verdere behandeling alsnog doorverwezen naar het ziekenhuis in de buurt.
pi_62935779
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:05 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Stel dat er reuma uit zou komen dan stellen ze in het ziekenhuis waar je het snelst terecht kan meestal alleen de diagnose en wordt je voor verdere behandeling alsnog doorverwezen naar het ziekenhuis in de buurt.
Dat valt dan weer mee

Ik kreeg net een mail van mijn werk of de bedrijfsarts misschien wat voor me kan betekenen, bijvoorbeeld kijken of ik niet eerder aan de beurt kan zijn, maar dat kan een bedrijfsarts volgens mij helemaal niet regelen.
Alstie het wel kan, nou, tof, doen!

Ik heb alleen niet bijzonder veel vertrouwen in het fenomeen bedrijfsarts.
pi_62937624
Even heel eigenwijs: klinkt als chronische vermoeidheid (ME). Heb je last van allergieen. Sta je moeier op dat dat je naar bed gaat? Ik kan je misschien helpen (mits je dat wilt natuurlijk), je kunt me altijd pm-en. Heel veel sterkte.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jeanne_Darc op 04-11-2008 16:09:27 ]
pi_62938028
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:55 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Klinkt ook als chronische vermoeidheid (ME). Heb je last van allergieen. Sta je moeier op dat dat je naar bed gaat? Ik kan je misschien helpen (mits je dat wilt natuurlijk), je kunt me altijd pm-en. Heel veel sterkte.
Dat is iets wat ook al door mijn hoofd gespeeld heeft, maar de gewrichtspijn is toch wel weer erg specifiek.
Last van allergieen heb ik niet echt, hooguit beetje hooikoorts maar dat heb ik al mn hele leven.
  dinsdag 4 november 2008 @ 16:46:22 #112
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_62938951
Ziek zijn met onbekende diagnose is kut (excuses le mot). Ik heb drie jaar met een virus rondgelopen waarvan pas na een jaar bekend was wat het was en dat ik het moest uitzieken.

Ik hoop dat je snel wat zekerheid krijgt.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_62940052
Ook rot Beelzebufo.
Ben je nu wel weer helemaal uitgeziekt dan?
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:45:27 #114
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_62947492
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:32 schreef MarMar het volgende:
Ook rot Beelzebufo.
Ben je nu wel weer helemaal uitgeziekt dan?
Dat is alweer meer dan 10 jaar geleden. Het ging om het Epstein-Barr virus dat voornamelijk moeheidsklachten geeft (heb daar vrij heftig last van gehad, heb een aardig idee gekregen wat 'doodmoe' inhoudt. Ik ging in 10 seconden tijd van naar . Was vooral vervelend tijdens training rock'n'roll (met gooien en smijten enzo), heb dat meermalen moeten afbreken omdat mijn energie ineens onder nul was.

Als je me nu ziet kan je je het niet voorstellen, maar voor die tijd was ik erg sportief en fanatiek met krachttraining. Kreeg toen van de dokter een sportverbod omdat lichamelijke inspanning een uitlokkende factor is. Ben inmiddels 25 kilo aangekomen (van 75 kilo, dat bij een lengte van 1,90 aan de lichte kant is tot zo'n 100 kilo dat weer een beetje teveel van het goede is. Vooral omdat het meeste rond mijn middel zit). Moet daar toch eens wat aan gaan doen...

Heb er inmiddels weinig/geen last meer van, maar dit is zo'n virus dat altijd blijft hangen en op kansen wacht om weer op te treden.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_62963379
Ah, Pfeiffer dus. Inderdaad vervelend virus is dat.
En je snapt dat ik nu in je fobo ga gluren he?
pi_62974845
Heeft de revalidatiearts het niet gehad over wat je in de tussentijd moet doen? Om weken op de bank te zitten (slijtplekken op de bank maken) lijkt me niet bevorderlijk voor de verdere gesteldheid van je lichaam. Het is altijd aan te raden om zo veel te bewegen wat mogelijk is. Want een ziekte zoals reuma bestaat uit periodes van heel heftige ontstekingen en ook periodes waarop het stukken minder gaat. En probeer je op die perioden te focussen.

Ik heb het hele verhaal niet gelezen maar fietsen is een goede methode om fit te blijven, wandelen natuurlijk ook, maar dat is een stuk zwaarder voor enkels/knieen. Wellicht is een hometrainer of een fiets met accu iets.
Fingerspitzgefühl
pi_62975244
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:04 schreef ForumGek het volgende:
Heeft de revalidatiearts het niet gehad over wat je in de tussentijd moet doen? Om weken op de bank te zitten (slijtplekken op de bank maken) lijkt me niet bevorderlijk voor de verdere gesteldheid van je lichaam. Het is altijd aan te raden om zo veel te bewegen wat mogelijk is. Want een ziekte zoals reuma bestaat uit periodes van heel heftige ontstekingen en ook periodes waarop het stukken minder gaat. En probeer je op die perioden te focussen.

Ik heb het hele verhaal niet gelezen maar fietsen is een goede methode om fit te blijven, wandelen natuurlijk ook, maar dat is een stuk zwaarder voor enkels/knieen. Wellicht is een hometrainer of een fiets met accu iets.
Misschien is het handig om toch het hele verhaal te lezen voordat je met suggesties komt.

Ten eerste zijn er meer dan honderd soorten van reuma, ten tweede is het met hypermobiele gewrichten helemaal niet zo handig om teveel te bewegen, ten derde is nog niet duidelijk in hoeverre mijn gewichten zijn aangetast en of en zo ja watvoor soort reuma het is, maar kan ik je wel alvast melden dat het kraakbeengehalte in mijn knieen nihil is waardoor fietsen onder andere uit den boze is ten vierde heb ik inmiddels ondervonden dat watvoor activiteit dan ook meer pijn teweeg brengt dan me lief is en is pijn toch vooralsnog altijd een waarschuwing van je lijf die je niet moet negeren door er keihard doorheen te willen trainen.
pi_62975528
Ik heb het ook niet over teveel bewegen. Maar ik doe verder geen moeite, daar help ik je het beste mee begrijp ik.

succes verder !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 5 november 2008 @ 17:28:37 #119
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62975549
echt klote voor je marmar
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_62975593
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:28 schreef BarraCupraCuda het volgende:
echt klote voor je marmar
Dank je
  woensdag 5 november 2008 @ 17:30:15 #121
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_62975597
Is er gekeken naar de werking van je schildklier?
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_62975691
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:30 schreef griekjeee het volgende:
Is er gekeken naar de werking van je schildklier?
Jep

Die scharen we onder de "geen grote afwijkingen" met andere woorden, binnen de perken.

Over een paar maanden es kijken of dat nogsteeds zo is, tenzij de reumatoloog eerder is met een diagnose wellicht.
  woensdag 5 november 2008 @ 17:52:34 #123
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_62976169
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:33 schreef MarMar het volgende:

[..]

Jep

Die scharen we onder de "geen grote afwijkingen" met andere woorden, binnen de perken.

Over een paar maanden es kijken of dat nogsteeds zo is, tenzij de reumatoloog eerder is met een diagnose wellicht.
Je hebt namelijk wel klachten die kunnen duidden op een verminderde schildklierwerking...En het punt hierbij is dat dit niet altijd uit een bloedtest hoeft te blijken, of soms pas na een aantal jaar. Je moet eens vragen om de TSH-waarde van de laatste test of als je weer laat testen. De meeste mensen voelen zich het beste bij een TSH-waarde tussen de 1 en 2, veel dokters laten je echter nog bij een waarde tot soms boven de 5 naar huis gaan zonder behandeling.
pi_62976403
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:52 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Je hebt namelijk wel klachten die kunnen duidden op een verminderde schildklierwerking...En het punt hierbij is dat dit niet altijd uit een bloedtest hoeft te blijken, of soms pas na een aantal jaar. Je moet eens vragen om de TSH-waarde van de laatste test of als je weer laat testen. De meeste mensen voelen zich het beste bij een TSH-waarde tussen de 1 en 2, veel dokters laten je echter nog bij een waarde tot soms boven de 5 naar huis gaan zonder behandeling.
Tsjah.. zelfde idee als internist die spreekt van "geen grote afwijkingen" waarbij ik dus interpreteer "wel kleine afwijkingen dus".
Bleek gister dan ook, toch ontstekingsfactoren volgens revalidatiearts vergelijkbaar met als je griep hebt en dat is toch niet echt dat je zegt een normaal bloedbeeld als je het mij vraagt!

Ik heb zelf echter vooralsnog toch meer een vermoeden richting een reumatische aandoening, maar het is het bekijken waard, thx.
  woensdag 5 november 2008 @ 18:07:56 #125
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_62976514
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:02 schreef MarMar het volgende:

[..]

Tsjah.. zelfde idee als internist die spreekt van "geen grote afwijkingen" waarbij ik dus interpreteer "wel kleine afwijkingen dus".
Bleek gister dan ook, toch ontstekingsfactoren volgens revalidatiearts vergelijkbaar met als je griep hebt en dat is toch niet echt dat je zegt een normaal bloedbeeld als je het mij vraagt!

Ik heb zelf echter vooralsnog toch meer een vermoeden richting een reumatische aandoening, maar het is het bekijken waard, thx.
you'r welcome
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')