abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62669228

Platform: Xbox 360, Playstation 3 en PC
Uitgever: Ubisoft
Ontwikkelaar: Ubisoft Montreal
Genre: Open World First Person Shooter
Release: Oktober 2008

Screenshots

Details

• Het tweede deel uit de Far Cry franchise verruilt de tropische setting voor een Afrikaanse setting. Het plot van het eerste deel heeft niets meer te maken met het tweede deel, vandaar ook de keuze voor een geheel andere setting. Je speelt een huurmoordenaar in Afrika, het speelgebied is hierbij vijftig vierkante kilometer dat bestaat uit onder meer savannes en jungles. Je uiteindelijke doel is om 'The Jackal' onderuit te halen, wie dit precies is blijft nog even onbekend.

• De missiestructuur is non-lineair, te vergelijken met de Elder Scrolls serie. Ook nu kun je missies aannemen wanneer je dit wilt en ze uitvoeren hoe jij dit geschikt acht. De opdrachten krijg je van neutrale dorpinwoners, hier kun je tevens terecht voor de aankoop van wapens, al dan niet van de zwarte markt.

• De wereld moet zeer realistisch worden, zo wordt de fauna aangestuurd met een engine die RealTree heet. Takken kunnen met deze engine worden afgebroken door verschillende factoren. In real-time groeien deze takken ook weer aan. Hout kan vlam vatten en ontaarden in een flinke brand. Door de real-time effecten kan het vuur zich verspreiden in de richting waarin de wind staat, zorg er dus voor dat je niet ingesloten wordt.

• Wapens kunnen blokkeren of zelfs helemaal niet meer werken na verloop van tijd. Het blokkeren van een wapen gebeurt na enige tijd van gebruik, hoe vaker je een zelfde wapen gebruikt, hoe eerder deze ermee op kan houden. Kapotte wapens kunnen gemaakt of vervangen worden, het idee van de makers is ook dat hoe 'verser' je wapen is waarmee je een strijd in gaat, hoe meer je kans hebt hier weer heelhuids uit te komen.

• Een zelfde systeem gaat op voor voertuigen, een voertuig met schade blijft ook beschadigd en kan er na verloop van tijd helemaal mee stoppen. Ook hier is het weer mogelijk om het voertuig te laten maken. Simpelweg een nieuw voertuig stelen is vaak niet aan te raden, dorpelingen pakken simpelweg een ander voertuig om achter je aan te gaan en dit doen ze bepaald niet op een vredelievende manier.

• Dekking zoeken is lastig tijdens een gevecht, zoals gezegd is de omgeving vernietigbaar en daardoor kun je nooit lang op één plaats blijven. Door een goed A.I. van de vijanden zullen ze niet simpelweg op je af rennen, wanneer ze zelf gewond zijn trekken ze zich tijdelijk terug om daarna de jacht opnieuw op je te openen.

• Gelukkig is niet iedereen vijandig in de game, gedurende je missies zul je ook mensen tegen komen die je bij zullen staan. In gevechten geven ze niet alleen meer vuurkracht, wanneer je zelf zwaargewond bent slepen ze je weg van de strijd zodat je bij kunt komen terwijl zij de vijand op afstand houden. Terwijl jij tijdelijk uit de strijd bent zal je karakter niet simpelweg op de grond liggen om bij te komen, wanneer je door een kogel geraakt bent zal hij deze uit zijn lichaam trachten te verwijderen. Om dit te doen zul je wel een medkit bij je moeten hebben.

• Als speler kun je drie wapens bij je dragen, ieder uit één klasse, te weten side arm, main weapon en special weapon. Deze laatste komen het minst vaak voor in de game, maar zijn dan ook het zwaardere geschut als rocketlaunchers en flame throwers.

• Het spel kent een dag- en nachtcyclus waarbij één minuut in het echte leven gelijk staat aan acht minuten in de game. Bij safe houses kun je niet alleen het spel opslaan, maar tevens slapen om bij te komen. Dit slapen is niet alleen handig om je wonden te laten genezen, maar kan er tevens voor zorgen dat je wakker wordt in de nacht omdat het dan beter is een dorp binnen te vallen.

Voorgaande delen

Deel 1
    Deel 2

(OP)
  • pi_62669360
    Zal ik maar de eerste zijn? TVP!
    Metal Gear Solid 5 : The Chuck Norris Chronicles
    PSN : Darsiie
    pi_62669471
    Man Afrika is zo verdomde goed neergezet in het spel.

Op de irritante checkpoints ( achterlijke dwazen ) na geniet ik met volle tuigen, tot dusver dan.
    pi_62669632
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 17:20 schreef Cyberia18 het volgende:
    Man Afrika is zo verdomde goed neergezet in het spel.

Op de irritante checkpoints ( achterlijke dwazen ) na geniet ik met volle tuigen, tot dusver dan.
    Idd, de sfeer is echt geweldig.
    Die checkpoints begin ik ook steeds meer zat te worden. Ik probeer er nu maar om heen te rijden (wanneer mogelijk)

Er is gelukkig nu een FOV Fix voor PC.
    Nu kun je daadwerkelijk in breedbeeld spelen.
    pi_62669640
    Sinds ik mijn g-launcher heb ben ik van die irritante checkpoints af Een knal en ze zijn allemaal neer. Behalve die snipers maar die snipe ik terug met mijn dart-rifle.
    pi_62669767
    Ik werd trouwens zo straks door een van m'n buddies tot leven gebracht zodat ik me weer helemaal vol kon healen, alleen is het dan niet zo dat ze dan ook met je meeloopt? Ze bleef daar achterin kutten namelijk (leek wel een bug).

En hoeveel malariapillen zitten er in zo'n busje? Dit hadden ze dan wel weg kunnen laten wat mij betreft. Wordt er gek van om bepaalde tijd weer een pil in te nemen.
    pi_62669912
    Ja of dat je een bepaalde missie hebt waar je een operatie of een wondermiddel kan krijgen waarmee je af bent van je malaria. Dit spel is zooooo nog niet af.
    Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
    pi_62669934
    Die map editor is echt prachtig
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_62669993
    Ik had ergens een Dragunov opgepakt (dus af en toe een jam). Knalde er na verloop van tijd zomaar de loop er vanaf.
    - link verwijderd. niet terugplaatsen! -
    pi_62670012
    Ja die rpg is lache als die half werkt valt gelijk die kop voor je poten en dan snel wegrennen
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_62670335
    *wacht op patch*
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:03:09 #12
    131304 Game_Error
    Vol verwachting...
    pi_62670337
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 17:47 schreef Slappy het volgende:
    Ja die rpg is lache als die half werkt valt gelijk die kop voor je poten en dan snel wegrennen
    dan voel je je echt gefucked
    ff wachten nog
    pi_62670580
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 18:02 schreef -Dries- het volgende:
    *wacht op patch*
    Die schijnt te komen las ik gisteren ergens. Kan het alleen niet meer voor de geest halen waar ik dat las....
    pi_62670791
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 17:28 schreef Trystar het volgende:

[..]

Idd, de sfeer is echt geweldig.
    Die checkpoints begin ik ook steeds meer zat te worden. Ik probeer er nu maar om heen te rijden (wanneer mogelijk)

Er is gelukkig nu een FOV Fix voor PC.
    Nu kun je daadwerkelijk in breedbeeld spelen.
    hoezee wordt dolle pret op me 37" tv beeld
    pi_62670816
    ben benieuwd wat de patch inhoudt. Het is iig niet zo erg als aoc waar gewoon letterlijk helft het spel niet doet.
    pi_62670920
    Online is ook wel tof, dat vuur is daar ook super.
    pi_62671057
    Vergeleken met Crysis is dit spel echt zware bagger.
    Lang niet zo leuk als het deed vermoeden zitten er ook vliegtuigen in of helikopters?
    En al die idioten die achter je aan komen
    De missies zijn ook zwaar kut natuurlijk en die klote juwelen dan
    pi_62671186
    Nog mensen die online spelen vanavond??
    Toevoegen mag
    PSN-ID: Blue-Eyed-NL
    pi_62671286
    Ik had een missie geaccepteerd van een buddy alleen kreeg ik kort daarna nog een story mode missie. Nu ik op start druk en kijk bij objectives staan ze weergegeven alleen in een soort van keuzevraag: either of or. Is het dan zo dan wanneer ik een van die twee kies, de andere verloren gaat?
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:55:02 #20
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_62671453
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 18:48 schreef Cyberia18 het volgende:
    Ik had een missie geaccepteerd van een buddy alleen kreeg ik kort daarna nog een story mode missie. Nu ik op start druk en kijk bij objectives staan ze weergegeven alleen in een soort van keuzevraag: either of or. Is het dan zo dan wanneer ik een van die twee kies, de andere verloren gaat?
    Nee,... de buddy weet vaak een andere manier 'van aanpak' om dezelfde missie te doen. Ga je alleen,... of gebruik je zijn advies en of hulp. Je rep zal wat naar beneden gaan als je het op je eigen houtje doet. In principe doe je dus gewoon de main missie, maar met tussenstop.
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_62671554
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 18:55 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Nee,... de buddy weet vaak een andere manier 'van aanpak' om dezelfde missie te doen. Ga je alleen,... of gebruik je zijn advies en of hulp. Je rep zal wat naar beneden gaan als je het op je eigen houtje doet. In principe doe je dus gewoon de main missie, maar met tussenstop.
    Ah op zo'n fiets. Thnx.
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:11:20 #22
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62671895
    Een patch? Waar dat nou weer voor? Wat valt er eigenlijk te patchen?

Ik ben nou al iets van 3 of 4 dagen bijna non-stop bezig en ik zit nog maar op 55% Deze game is best lang zeg. Je krijgt wel waar voor je geld Ik kom niet eens meer toe aan Dead Space. Die is trouwens ook redelijk lang.
    PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
    Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
    pi_62671981
    De spawnrate, misschien wat bugs (zo heb ik al vaker gehad dat mannetjes met de rug naar me toestonden en in het niets schoten en mij toch raakte).
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:17:06 #24
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62672021
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 19:15 schreef DretoX het volgende:
    De spawnrate, misschien wat bugs (zo heb ik al vaker gehad dat mannetjes met de rug naar me toestonden en in het niets schoten en mij toch raakte).
    Die laatste ben ik inderdaad ook eens tegen gekomen. Erg vaag. Zonet stond ik trouwens naar een dooie te kijken en het viel me op dat hij 2 wapens in 1 been holster had zitten Oops
    pi_62672348
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 19:11 schreef Moe_Szyslak het volgende:
    Een patch? Waar dat nou weer voor? Wat valt er eigenlijk te patchen?

Ik ben nou al iets van 3 of 4 dagen bijna non-stop bezig en ik zit nog maar op 55% Deze game is best lang zeg. Je krijgt wel waar voor je geld Ik kom niet eens meer toe aan Dead Space. Die is trouwens ook redelijk lang.
    Vindt je ? Ik vind er geen kont aan, constant hetzelfde. Lijkt wel op Assasins Creed, overhypte game.
    Moord je een heel kamp uit, komen je een uur later er weer langs, is iedereen er weer.
    pi_62672392
    Ik had een jeep gevonden, of beter gezegd 2 jeep's gevonden. Ze zaten namelijk in mekaar. Was wel leuk om te zien hoe ze van kleur wisselde. Maar zodra ik instapte vloog me jeep 10 meter de lucht in
    pi_62672709
    Ik krijg online helemaal niet aan de gang. 'You cannot join this server now"
    How beautiful they are - the trains you miss..
    Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
    The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
    pi_62673336
    je moet de checkpoints overnemen als je wilt dat ze niet de volgende keer als je daar weer langs rijdt er weer zijn
    pi_62673838
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 20:11 schreef wijzenisonbeleefd het volgende:
    je moet de checkpoints overnemen als je wilt dat ze niet de volgende keer als je daar weer langs rijdt er weer zijn
    Lul niet. Ik heb nu al 3 keer dezelfde checkpoint moeten clearen ondanks dat ik hem al de eerste keer heb overgenomen.
    pi_62673908
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 20:29 schreef Blackninjadude het volgende:

[..]

Lul niet. Ik heb nu al 3 keer dezelfde checkpoint moeten clearen ondanks dat ik hem al de eerste keer heb overgenomen.
    Dan doe je toch iets verkeerd, ik heb er namelijk geen last van .
    pi_62674220
    Die multiplayer is echt wel vet gedaan.Vooral de boel in fik steken
    pi_62674472
    Die flare-gun
    X
    X
    X
    pi_62674527
    tvp
    Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
    SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
    RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:18:11 #34
    69710 Sixty4
    1, 2, 3,.... 64
    pi_62675042
    quote:
    zo wordt de fauna aangestuurd met een engine die RealTree
    flora, bedoel je
    "There's always a danger that you think you gonna produce a gass and out comes a solid..."
    FD Review | sixty4.nl | Superhero Database | PSN id: Sixty4
    pi_62675468
    Locatie van de gouden AK 47:

pi_62677339
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 20:32 schreef xminator het volgende:

[..]

Dan doe je toch iets verkeerd, ik heb er namelijk geen last van .
    Dan speel jij volgens mij een andere game. Het is namelijk een feit dat de mannetjes na een tijdje terugkeren nadat je een checkpoint gescout hebt.
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:57:13 #37
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62677366
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 21:38 schreef Cyberia18 het volgende:

[ afbeelding ]
    Ja hallo,
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Zoek de fout

Tip:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Goh, is dit een artifact

pi_62677462
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 22:57 schreef Moe_Szyslak het volgende:

[..]

Ja hallo,
    SPOILER
    Hoe kan ik dat achterhalen trouwens?
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:04:26 #39
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62677521
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 23:01 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Hoe kan ik dat achterhalen trouwens?
    Hoe je weet dat je daar zit?
    SPOILER
    pi_62677580
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 23:04 schreef Moe_Szyslak het volgende:

[..]

Hoe je weet dat je daar zit?
    SPOILER
    Oke. Maar jij bent ook al aardig ver dus.
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:10:37 #41
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62677640
    Ergens tegen de 60% denk ik. Volgens mij hebben je keuzes welke missie je aan neemt ook een effect op het werk dat je van de andere partij krijgt. Die missies krijg je dus niet als je wat voor de andere partij gaat doen. Lekker is dat weer... Mag je de game nog een keer gaan spelen om de rest te kunnen doen?

BTW, als je een quicksave maakt dan vervangt hij NIET de vorige. Elke quicksave word apart opgeslagen. Ik heb nu dus 326 SAV files op mn schijf met een omvang van 1.13GB!!!!. 1.13GB voor alleen maar save games. Nu kan ik dat dus met de hand gaan opschonen, hopende dat dat de game niet gaat breken zodat ik overnieuw moet beginnen
    pi_62677671
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 23:10 schreef Moe_Szyslak het volgende:
    Ergens tegen de 60% denk ik. Volgens mij hebben je keuzes welke missie je aan neemt ook een effect op het werk dat je van de andere partij krijgt. Die missies krijg je dus niet als je wat voor de andere partij gaat doen. Lekker is dat weer... Mag je de game nog een keer gaan spelen om de rest te kunnen doen?
    Ik heb gelezen dat wanneer je het spel hebt uitgespeeld je de side missies niet meer kunt spelen zoals in GTA IV wel. Het is dan ook verstandig om de side missies direct erbij te nemen.
    pi_62677738
    Mooi spel man. Ik snap ook niet dat mensen de geniale engine van dit spel niet kunnen waarderen. Om dit te kunnen draaien op de huidige consoles is technisch gezien gewoon pure klasse
    X
    X
    X
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:16:41 #44
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62677740
    Ach nee toch? Gelukkig heb ik alle wapen missies al gedaan dus daar hoef ik me niet meer om druk te maken.

Een goede tip trouwens. Ga ALTIJD eerst langs je buddy voordat je je missie voltooid. Je krijgt op die manier op den duur namelijk leuke goodies.

Edit: Net even ruim 300 saves weg gehaalt (Naar externe schijf verplaatst ) en het save/load systeem is veeeel sneller geworden. Ik hoef niet langer te wachten tot de lijst met gemaakte saves klaar is met laden voordat ik wat op kan slaan. Goeie tip dus voor PC gamers. Maar ik raad wel aan om ze voor de zekerheid dus even op een andere plaats te back-upen. is dat een woord? nevermind...

[ Bericht 25% gewijzigd door Moe_Szyslak op 25-10-2008 23:25:52 ]
    pi_62677873
    Iemand al mooie map gemaakt?
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:39:25 #46
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62678178
    Is er trouwens een manier om te weten hoe laat het is zonder naar een safehouse te gaan en het save process te starten? Ik zie namelijk op de 9e screen een "horloge" maar daar weet ik helemaal niets van.

[ Bericht 28% gewijzigd door Moe_Szyslak op 26-10-2008 00:01:15 ]
      zondag 26 oktober 2008 @ 00:35:14 #47
    100593 Catch_me
    Donateur Asielactie 2009
    pi_62679122
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 23:16 schreef Moe_Szyslak het volgende:
    Ach nee toch? Gelukkig heb ik alle wapen missies al gedaan dus daar hoef ik me niet meer om druk te maken.

Een goede tip trouwens. Ga ALTIJD eerst langs je buddy voordat je je missie voltooid. Je krijgt op die manier op den duur namelijk leuke goodies.

Edit: Net even ruim 300 saves weg gehaalt (Naar externe schijf verplaatst ) en het save/load systeem is veeeel sneller geworden. Ik hoef niet langer te wachten tot de lijst met gemaakte saves klaar is met laden voordat ik wat op kan slaan. Goeie tip dus voor PC gamers. Maar ik raad wel aan om ze voor de zekerheid dus even op een andere plaats te back-upen. is dat een woord? nevermind...
    Documents ---> My Games --> Far Cry 2 ---> saved games: even op datum sorteren en alles wegmikken behalve je laatste
    Op elke fokker past een bril.
    pi_62679900
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 23:39 schreef Moe_Szyslak het volgende:
    Is er trouwens een manier om te weten hoe laat het is zonder naar een safehouse te gaan en het save process te starten? Ik zie namelijk op de 9e screen een "horloge" maar daar weet ik helemaal niets van.
    goeie vraag
    pi_62680046
    quote:
    dat zal je vast later in het spel te weten komen lijkt me.
      zondag 26 oktober 2008 @ 08:06:10 #50
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_62681707
    quote:
    Dat wil ik ook wel weten ja
    pi_62684805
    tvp
    pi_62685024
    Godver, zit ik een een teringeind te rijden, dik veel diamanten te verzamelen, denk ik laat ik maar eens saven. komt zon gast eraan met een gigantische RPG en blaast mn hoofd op. alles weer overdoen:'(
      zondag 26 oktober 2008 @ 12:31:59 #53
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_62685128
    quote:

[..]

Ja hallo,
    SPOILER
    Zoek de fout

Tip:
    SPOILER
    [ afbeelding ]

Goh, is dit een artifact

[ afbeelding ]
    Een Desert Eagle met achterop nog eens een revolvergreep? Een foutje of die DE ligt over de revolver heen.

Ik had begrepen dat er helaas geen revolvers in de game zaten...
      zondag 26 oktober 2008 @ 12:45:35 #54
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_62685390
    quote:

[..]

Ja hallo,
    SPOILER
    Zoek de fout

Tip:
    SPOILER
    [ afbeelding ]

Goh, is dit een artifact

[ afbeelding ]
    No offence, maar de graphics zien er hier niet uit om een of andere reden?
      zondag 26 oktober 2008 @ 13:20:07 #55
    100593 Catch_me
    Donateur Asielactie 2009
    pi_62686149
    Hebben jullie al die safehouse upgrade dat er standaard een auto met een 50 kaliber wapen naast je huis staat? Daarmee schiet je vijanden toevallig wel in 1 a 2 schoten dood
    Op elke fokker past een bril.
      zondag 26 oktober 2008 @ 13:57:02 #56
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62687093
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 12:45 schreef Chocobo het volgende:

[..]

No offence, maar de graphics zien er hier niet uit om een of andere reden?
    Klopt. Er ging wat vreselijk verkeerd Alles staat trouwens gewoon op Very High. Alleen de AA staat uit. Even opnieuw opstarten verhielp het plobleem. Geen artifacts meer en de textures waren beter. Beetje vaag. Hij crashed trouwens ook regelmatig, maar dat kan ook heel goed aan Vista liggen
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 13:20 schreef Catch_me het volgende:
    Hebben jullie al die safehouse upgrade dat er standaard een auto met een 50 kaliber wapen naast je huis staat? Daarmee schiet je vijanden toevallig wel in 1 a 2 schoten dood
    Yup, maar ik wil standaard eentje met een 40mm grenade launcher er op Nog sneller door checkpoints heen jagen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Moe_Szyslak op 26-10-2008 14:07:25 ]
      zondag 26 oktober 2008 @ 13:58:51 #57
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62687132
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 12:31 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Een Desert Eagle met achterop nog eens een revolvergreep? Een foutje of die DE ligt over de revolver heen.

Ik had begrepen dat er helaas geen revolvers in de game zaten...
    Er zit een DE en een Flaregun in 1 holster
    Gisteravond kwam ik nog wat raars tegen. Een gast was in een rots gespawned. Ik kon alleen z'n petje zien en hij kon vanuit die rots in alle richting op mij schieten Lekker zeg.
    pi_62687149
    Prachtig spel (graphics), maar heb nog niet echt door waarom het nou Far Cry 2 heet.. Had net zo goed een andere naam kunnen krijgen ? Na de inleiding is het nu ook een kwestie van je doel vinden en overal die wachtpostjes killen. Ik ben ws. nog niet ver genoeg, maar het komt buiten de graphics nog niet vernieuwend over..
    Where facts are few, experts are many.
      zondag 26 oktober 2008 @ 14:06:34 #59
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_62687339
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 13:58 schreef Moe_Szyslak het volgende:

[..]

Gisteravond kwam ik nog wat raars tegen. Een gast was in een rots gespawned. Ik kon alleen z'n petje zien en hij kon vanuit die rots in alle richting op mij schieten Lekker zeg.
    Ah ok, dus inderdaad geen revolvers in het spel? Jammer.

Heb hem trouwens net gekocht voor de 360, straks pas tijd om te spelen echter.
      zondag 26 oktober 2008 @ 14:56:05 #60
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_62688737
    Mooie omgeving (alleen is Crysis echt mooier imo), op zich een interessant idee. Alleen die missies.. Nu ook "zorg dat het konvooi niet op zn bestemming komt". Doe ik er fucking een uur over om bij dat konvooi te komen omdat ik 8 (!!) checkpoint uit moet moorden + 50 kilometer moet rijden. Dan is de lol er wel een beetje af. KWam wel een gouden AK47 tegen :
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    pi_62688878
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 14:56 schreef Cheiron het volgende:
    Mooie omgeving (alleen is Crysis echt mooier imo), op zich een interessant idee. Alleen die missies.. Nu ook "zorg dat het konvooi niet op zn bestemming komt". Doe ik er fucking een uur over om bij dat konvooi te komen omdat ik 8 (!!) checkpoint uit moet moorden + 50 kilometer moet rijden. Dan is de lol er wel een beetje af. KWam wel een gouden AK47 tegen :
    Voordeel van dat konvooi was dat hij steeds weer opnieuw kwam Waardoor je alle tijd had
    pi_62689530
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 21:38 schreef Cyberia18 het volgende:

[ afbeelding ]
    Hmm, zijn er dus meerdere, mijne lag aan de andere kant van de map.
    pi_62689676
    Damn, schiet ik een RPG af op een auto die op me af komt gereden, kaatst dat ding af tegen de auto en ontploft ie in de lucht waarna ik ondergereden word
    pi_62689939
    Is het normaal dat je meteen malaria krijgt of is dat afhankelijk van je character
    Vlammenwerper + droog gras + wind = leip ouwe
    Geen club die ons kan evenaren. - Superjooooduuh.
    pi_62690062
    damn, vliegt mn sniper uit elkaar
      zondag 26 oktober 2008 @ 15:38:37 #66
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_62690199
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 15:34 schreef careface het volgende:
    damn, vliegt mn sniper uit elkaar
    hehe, dat deed mn uzi ook. Midden in een vuurgevecht. Had ik alleen nog mn sniperrifle.. Niet zo handig
      zondag 26 oktober 2008 @ 15:38:58 #67
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_62690211
    Raak je ook gewond als een wapen kaboomt?
    pi_62690462
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 13:58 schreef Moe_Szyslak het volgende:

[..]

haha ik ook, molde hem uiteindelijk met een granaat
    pi_62690581
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 15:38 schreef Wheelgunner het volgende:
    Raak je ook gewond als een wapen kaboomt?
    bij normale wapens voor zover ik weet niet. bij een rpg misschien wel:P
      zondag 26 oktober 2008 @ 16:22:10 #70
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_62691756
    Ack! Game liep vast en nu is mn savegame weg
    pi_62692466
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 13:59 schreef Atreidez het volgende:
    Prachtig spel (graphics), maar heb nog niet echt door waarom het nou Far Cry 2 heet.. Had net zo goed een andere naam kunnen krijgen ? Na de inleiding is het nu ook een kwestie van je doel vinden en overal die wachtpostjes killen. Ik ben ws. nog niet ver genoeg, maar het komt buiten de graphics nog niet vernieuwend over..
    Inderdaad. Ik vraag me ook af waarom het nr.2 is.
    pi_62692556
    TVP

Iemand bekend met vogels

Want volgens mij hoor ik een vogel(s)
    die thuishoort in de Zuid-Amerikaanse Jungle...
    <a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
    <a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
    pi_62692676
    tvp, en is je rep belangrijk? moet ik ervoor zorgen dat die zo hoog mogelijk bljft?
      zondag 26 oktober 2008 @ 19:10:54 #74
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_62696940
    tvptje
    For great justice!
      zondag 26 oktober 2008 @ 19:18:07 #75
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62697157
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 16:50 schreef IJsmuts het volgende:
    tvp, en is je rep belangrijk? moet ik ervoor zorgen dat die zo hoog mogelijk bljft?
    Hoe hoger je rep hoe meer upgrades je krijgt bij je safehouses. Denk aan ammoboxes en geupgrade wapens op auto's. Het is verder vrij onbelangrijk voor het verhaal maar het maakt de game wel wat makkelijker
    pi_62701987
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 19:18 schreef Moe_Szyslak het volgende:

[..]

Hoe hoger je rep hoe meer upgrades je krijgt bij je safehouses. Denk aan ammoboxes en geupgrade wapens op auto's. Het is verder vrij onbelangrijk voor het verhaal maar het maakt de game wel wat makkelijker
    thanks, moet ik toch maar wat meer opdrachten volgens de manier van mn buddies doen
      maandag 27 oktober 2008 @ 00:07:05 #77
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62707080
    40mm vehicle mounted grenade launcher Bitches!!! Hij staat bij m'n safehouses
      maandag 27 oktober 2008 @ 08:24:37 #78
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_62709388
    Na alle kritiek had ik mijn verwachtingen al wat bijgesteld, maar het is inderdaad geen topgame. Niet slecht ofzo, maar ik heb het gevoel dat ze er iets meer tijd aan hadden moeten besteden.

Het kutte is ook dat ik alle nieuwe games met GTA IV probeer te vergelijken, en daar kan niets aan tippen op de meeste punten.
      maandag 27 oktober 2008 @ 09:24:44 #79
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_62710222
    Als zon wapen van je uitelkaar klapt.. stel zon golden AK47, kun je hem dan weer ergens opnieuw ophalen
    The truth was in here.
      maandag 27 oktober 2008 @ 09:29:04 #80
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_62710306
    Ik vind het best een grappige game na een half uurtje spelen.
    For great justice!
      maandag 27 oktober 2008 @ 09:36:33 #81
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_62710453
    Oja, waarom krijg ik steeds een malaria aanval op de minst gelegen momenten

Als ik net een savehouse ga clearen of midden in een vuurgevecht bijvoorbeeld!
    The truth was in here.
    pi_62711585
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 00:07 schreef Moe_Szyslak het volgende:
    40mm vehicle mounted grenade launcher Bitches!!! Hij staat bij m'n safehouses

Staat ie dan bij alle safehouses? Want ik heb met een missie twee Zwarte Jeeps vrijgespeeld, en die staan maar bij één safehouse.
    pi_62714232
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 09:24 schreef Bastard het volgende:
    Als zon wapen van je uitelkaar klapt.. stel zon golden AK47, kun je hem dan weer ergens opnieuw ophalen
    Volgens mij klapt een golden AK niet uit elkaar.
      maandag 27 oktober 2008 @ 12:03:21 #84
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_62714326
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 12:00 schreef DretoX het volgende:

[..]

Volgens mij klapt een golden AK niet uit elkaar.
    Ok, dus alleen de wapens die ik op de straat vind dan dus .. mn moeder zei het vroeger al "niks van de straat oprapen".
    The truth was in here.
      maandag 27 oktober 2008 @ 12:19:01 #85
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62714746
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 10:23 schreef GeneraalUli het volgende:

[..]

Staat ie dan bij alle safehouses? Want ik heb met een missie twee Zwarte Jeeps vrijgespeeld, en die staan maar bij één safehouse.
    Bij vrijwel alle safehouses. Sommige die op een klein heuveltje staan niet omdat daar geen plaats was denk. Trouwens,
    SPOILER
    pi_62714923
    Ik vind het jammer dat de AI soms zo dom is! Sta je daar midden op de weg met je sniper zo'n 600 meter van een kamp af gaan al die gasten op een rijtje midden op de weg staan En als er dan eentje besluit een auto te pakken komt ie gewoon recht op je af rijden. Ook heb ik vaak van die shotgun gevechten waarbij ik op 20cm van zo'n AI sta en we 2 minuten lang op elkaar schieten maar alles missen
      maandag 27 oktober 2008 @ 12:26:28 #87
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_62714966
    Wapen tips,... wat is nu beter,... dat G3 ding of de AK47 als main gun. Ik loop veel met mijn sniper rond, maar dat gaat ook niet altijd op. Het liefst zag ik mijn sniper als secondary wapen,... (toets naar beneden)
    pi_62715043
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 12:19 schreef Moe_Szyslak het volgende:

[..]

Bij vrijwel alle safehouses. Sommige die op een klein heuveltje staan niet omdat daar geen plaats was denk. Trouwens,
    SPOILER
    SPOILER
    pi_62715212
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 12:26 schreef Chocobo het volgende:
    Wapen tips,... wat is nu beter,... dat G3 ding of de AK47 als main gun. Ik loop veel met mijn sniper rond, maar dat gaat ook niet altijd op. Het liefst zag ik mijn sniper als secondary wapen,... (toets naar beneden)
    Ik loop eigenlijk altijd met een sniper rond, daarnaast een M249 of een Flamethrower.
    Sidearm heb ik nu een silenced makarov, maar ik wil voor een Mac-10 of een Uzi gaan.
      maandag 27 oktober 2008 @ 12:47:11 #90
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62715552
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 12:34 schreef GeneraalUli het volgende:

[..]

Ik loop eigenlijk altijd met een sniper rond, daarnaast een M249 of een Flamethrower.
    Sidearm heb ik nu een silenced makarov, maar ik wil voor een Mac-10 of een Uzi gaan.
    Dat is inderdaad de meest tactische keuze. Je moet eigenlijk altijd een silenced wapen bij je hebben, een sniper rifle en een machine gun. Het probleem met bijv. de dart rifle is dat je maar maximaal 10 darts bij je hebt. Ik heb vaak de 50cal of de dragunov samen met de M249. Alleen is de M249 eigenlijk ook geen ideaal ding. Je hoeft alleen niet zo vaak te reloaden En das dan wel weer handig.
      maandag 27 oktober 2008 @ 12:55:45 #91
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_62715814
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 12:47 schreef Moe_Szyslak het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de meest tactische keuze. Je moet eigenlijk altijd een silenced wapen bij je hebben, een sniper rifle en een machine gun. Het probleem met bijv. de dart rifle is dat je maar maximaal 10 darts bij je hebt. Ik heb vaak de 50cal of de dragunov samen met de M249. Alleen is de M249 eigenlijk ook geen ideaal ding. Je hoeft alleen niet zo vaak te reloaden En das dan wel weer handig.
    Maar ik heb een AK47,... dat is toch een machine gun? Ik kan dan geen sniper meer meenemen hoor!
      maandag 27 oktober 2008 @ 12:55:58 #92
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_62715820
    Of is dat weer een rifle
    pi_62715833
    tvp
    MOKUM XXX RATED
    pi_62715861
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 12:55 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Maar ik heb een AK47,... dat is toch een machine gun? Ik kan dan geen sniper meer meenemen hoor!

AK47 hoort bij Assault weapons, en de sniper zit ook in die categorie. De M249 hoort bij Special weapons.

maandag 27 oktober 2008 @ 12:59:10 #95
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_62715928
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 12:57 schreef GeneraalUli het volgende:

[..]

AK47 hoort bij Assault weapons, en de sniper zit ook in die categorie. De M249 hoort bij Special weapons.

[ afbeelding ]
    Mmmm,... zal even een overzicht moeten zoeken van assault en special
    pi_62715992
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 12:59 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Mmmm,... zal even een overzicht moeten zoeken van assault en special
    http://www.farcry2fans.com/news.php?extend.130
      maandag 27 oktober 2008 @ 13:02:27 #97
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_62716026
    Ook jammer dat je die bommen niet tegelijk kan meenemen met je sidearm.
    Ik bedoel, hoe moeilijk is het om een silenced gun in je holster te stoppen en een bom of 2 op je rug te binden? Heb je nog een hand over om met je AK-47 te lopen en dat zwaard stop je in je andere broekzak!
    The truth was in here.
      maandag 27 oktober 2008 @ 13:03:12 #98
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62716049
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 12:55 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ja, maar die neemt de plaats in van een fatsoenlijk sniper rifle Je kunt niet een sniper en een assault rifle tegelijk mee nemen. Dat maakt het allemaal wat lastig. Maar de M249 zit dus in een andere categorie in de game. Dat is een special weapon. Die kun je dus wel tegelijk met een sniper rifle mee nemen
      maandag 27 oktober 2008 @ 13:05:23 #99
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_62716119
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 13:03 schreef Moe_Szyslak het volgende:

[..]

Ja, maar die neemt de plaats in van een fatsoenlijk sniper rifle Je kunt niet een sniper en een assault rifle tegelijk mee nemen. Dat maakt het allemaal wat lastig. Maar de M249 zit dus in een andere categorie in de game. Dat is een special weapon. Die kun je dus wel tegelijk met een sniper rifle mee nemen
    Terwijl zo'n ding in vergelijking een stuk zwaarder om mee te zeulen is dan die AK.
    The truth was in here.
      maandag 27 oktober 2008 @ 13:08:28 #100
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_62716219
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')