abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62669228

Platform: Xbox 360, Playstation 3 en PC
Uitgever: Ubisoft
Ontwikkelaar: Ubisoft Montreal
Genre: Open World First Person Shooter
Release: Oktober 2008

Screenshots

Details

• Het tweede deel uit de Far Cry franchise verruilt de tropische setting voor een Afrikaanse setting. Het plot van het eerste deel heeft niets meer te maken met het tweede deel, vandaar ook de keuze voor een geheel andere setting. Je speelt een huurmoordenaar in Afrika, het speelgebied is hierbij vijftig vierkante kilometer dat bestaat uit onder meer savannes en jungles. Je uiteindelijke doel is om 'The Jackal' onderuit te halen, wie dit precies is blijft nog even onbekend.

• De missiestructuur is non-lineair, te vergelijken met de Elder Scrolls serie. Ook nu kun je missies aannemen wanneer je dit wilt en ze uitvoeren hoe jij dit geschikt acht. De opdrachten krijg je van neutrale dorpinwoners, hier kun je tevens terecht voor de aankoop van wapens, al dan niet van de zwarte markt.

• De wereld moet zeer realistisch worden, zo wordt de fauna aangestuurd met een engine die RealTree heet. Takken kunnen met deze engine worden afgebroken door verschillende factoren. In real-time groeien deze takken ook weer aan. Hout kan vlam vatten en ontaarden in een flinke brand. Door de real-time effecten kan het vuur zich verspreiden in de richting waarin de wind staat, zorg er dus voor dat je niet ingesloten wordt.

• Wapens kunnen blokkeren of zelfs helemaal niet meer werken na verloop van tijd. Het blokkeren van een wapen gebeurt na enige tijd van gebruik, hoe vaker je een zelfde wapen gebruikt, hoe eerder deze ermee op kan houden. Kapotte wapens kunnen gemaakt of vervangen worden, het idee van de makers is ook dat hoe 'verser' je wapen is waarmee je een strijd in gaat, hoe meer je kans hebt hier weer heelhuids uit te komen.

• Een zelfde systeem gaat op voor voertuigen, een voertuig met schade blijft ook beschadigd en kan er na verloop van tijd helemaal mee stoppen. Ook hier is het weer mogelijk om het voertuig te laten maken. Simpelweg een nieuw voertuig stelen is vaak niet aan te raden, dorpelingen pakken simpelweg een ander voertuig om achter je aan te gaan en dit doen ze bepaald niet op een vredelievende manier.

• Dekking zoeken is lastig tijdens een gevecht, zoals gezegd is de omgeving vernietigbaar en daardoor kun je nooit lang op één plaats blijven. Door een goed A.I. van de vijanden zullen ze niet simpelweg op je af rennen, wanneer ze zelf gewond zijn trekken ze zich tijdelijk terug om daarna de jacht opnieuw op je te openen.

• Gelukkig is niet iedereen vijandig in de game, gedurende je missies zul je ook mensen tegen komen die je bij zullen staan. In gevechten geven ze niet alleen meer vuurkracht, wanneer je zelf zwaargewond bent slepen ze je weg van de strijd zodat je bij kunt komen terwijl zij de vijand op afstand houden. Terwijl jij tijdelijk uit de strijd bent zal je karakter niet simpelweg op de grond liggen om bij te komen, wanneer je door een kogel geraakt bent zal hij deze uit zijn lichaam trachten te verwijderen. Om dit te doen zul je wel een medkit bij je moeten hebben.

• Als speler kun je drie wapens bij je dragen, ieder uit één klasse, te weten side arm, main weapon en special weapon. Deze laatste komen het minst vaak voor in de game, maar zijn dan ook het zwaardere geschut als rocketlaunchers en flame throwers.

• Het spel kent een dag- en nachtcyclus waarbij één minuut in het echte leven gelijk staat aan acht minuten in de game. Bij safe houses kun je niet alleen het spel opslaan, maar tevens slapen om bij te komen. Dit slapen is niet alleen handig om je wonden te laten genezen, maar kan er tevens voor zorgen dat je wakker wordt in de nacht omdat het dan beter is een dorp binnen te vallen.

Voorgaande delen

Deel 1
    Deel 2

(OP)
  • pi_62669360
    Zal ik maar de eerste zijn? TVP!
    Metal Gear Solid 5 : The Chuck Norris Chronicles
    PSN : Darsiie
    pi_62669471
    Man Afrika is zo verdomde goed neergezet in het spel.

Op de irritante checkpoints ( achterlijke dwazen ) na geniet ik met volle tuigen, tot dusver dan.
    pi_62669632
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 17:20 schreef Cyberia18 het volgende:
    Man Afrika is zo verdomde goed neergezet in het spel.

Op de irritante checkpoints ( achterlijke dwazen ) na geniet ik met volle tuigen, tot dusver dan.
    Idd, de sfeer is echt geweldig.
    Die checkpoints begin ik ook steeds meer zat te worden. Ik probeer er nu maar om heen te rijden (wanneer mogelijk)

Er is gelukkig nu een FOV Fix voor PC.
    Nu kun je daadwerkelijk in breedbeeld spelen.
    pi_62669640
    Sinds ik mijn g-launcher heb ben ik van die irritante checkpoints af Een knal en ze zijn allemaal neer. Behalve die snipers maar die snipe ik terug met mijn dart-rifle.
    Metal Gear Solid 5 : The Chuck Norris Chronicles
    PSN : Darsiie
    pi_62669767
    Ik werd trouwens zo straks door een van m'n buddies tot leven gebracht zodat ik me weer helemaal vol kon healen, alleen is het dan niet zo dat ze dan ook met je meeloopt? Ze bleef daar achterin kutten namelijk (leek wel een bug).

En hoeveel malariapillen zitten er in zo'n busje? Dit hadden ze dan wel weg kunnen laten wat mij betreft. Wordt er gek van om bepaalde tijd weer een pil in te nemen.
    pi_62669912
    Ja of dat je een bepaalde missie hebt waar je een operatie of een wondermiddel kan krijgen waarmee je af bent van je malaria. Dit spel is zooooo nog niet af.
    Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
    pi_62669934
    Die map editor is echt prachtig
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_62669993
    Ik had ergens een Dragunov opgepakt (dus af en toe een jam). Knalde er na verloop van tijd zomaar de loop er vanaf.
    - link verwijderd. niet terugplaatsen! -
    pi_62670012
    Ja die rpg is lache als die half werkt valt gelijk die kop voor je poten en dan snel wegrennen
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_62670335
    *wacht op patch*
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:03:09 #12
    131304 Game_Error
    Vol verwachting...
    pi_62670337
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 17:47 schreef Slappy het volgende:
    Ja die rpg is lache als die half werkt valt gelijk die kop voor je poten en dan snel wegrennen
    dan voel je je echt gefucked
    ff wachten nog
    pi_62670580
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 18:02 schreef -Dries- het volgende:
    *wacht op patch*
    Die schijnt te komen las ik gisteren ergens. Kan het alleen niet meer voor de geest halen waar ik dat las....
    pi_62670791
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 17:28 schreef Trystar het volgende:

[..]

Idd, de sfeer is echt geweldig.
    Die checkpoints begin ik ook steeds meer zat te worden. Ik probeer er nu maar om heen te rijden (wanneer mogelijk)

Er is gelukkig nu een FOV Fix voor PC.
    Nu kun je daadwerkelijk in breedbeeld spelen.
    hoezee wordt dolle pret op me 37" tv beeld
    pi_62670816
    ben benieuwd wat de patch inhoudt. Het is iig niet zo erg als aoc waar gewoon letterlijk helft het spel niet doet.
    pi_62670920
    Online is ook wel tof, dat vuur is daar ook super.
    pi_62671057
    Vergeleken met Crysis is dit spel echt zware bagger.
    Lang niet zo leuk als het deed vermoeden zitten er ook vliegtuigen in of helikopters?
    En al die idioten die achter je aan komen
    De missies zijn ook zwaar kut natuurlijk en die klote juwelen dan
    pi_62671186
    Nog mensen die online spelen vanavond??
    Toevoegen mag
    PSN-ID: Blue-Eyed-NL
    pi_62671286
    Ik had een missie geaccepteerd van een buddy alleen kreeg ik kort daarna nog een story mode missie. Nu ik op start druk en kijk bij objectives staan ze weergegeven alleen in een soort van keuzevraag: either of or. Is het dan zo dan wanneer ik een van die twee kies, de andere verloren gaat?
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:55:02 #20
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_62671453
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 18:48 schreef Cyberia18 het volgende:
    Ik had een missie geaccepteerd van een buddy alleen kreeg ik kort daarna nog een story mode missie. Nu ik op start druk en kijk bij objectives staan ze weergegeven alleen in een soort van keuzevraag: either of or. Is het dan zo dan wanneer ik een van die twee kies, de andere verloren gaat?
    Nee,... de buddy weet vaak een andere manier 'van aanpak' om dezelfde missie te doen. Ga je alleen,... of gebruik je zijn advies en of hulp. Je rep zal wat naar beneden gaan als je het op je eigen houtje doet. In principe doe je dus gewoon de main missie, maar met tussenstop.
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_62671554
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 18:55 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Nee,... de buddy weet vaak een andere manier 'van aanpak' om dezelfde missie te doen. Ga je alleen,... of gebruik je zijn advies en of hulp. Je rep zal wat naar beneden gaan als je het op je eigen houtje doet. In principe doe je dus gewoon de main missie, maar met tussenstop.
    Ah op zo'n fiets. Thnx.
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:11:20 #22
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62671895
    Een patch? Waar dat nou weer voor? Wat valt er eigenlijk te patchen?

Ik ben nou al iets van 3 of 4 dagen bijna non-stop bezig en ik zit nog maar op 55% Deze game is best lang zeg. Je krijgt wel waar voor je geld Ik kom niet eens meer toe aan Dead Space. Die is trouwens ook redelijk lang.
    PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
    Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
    pi_62671981
    De spawnrate, misschien wat bugs (zo heb ik al vaker gehad dat mannetjes met de rug naar me toestonden en in het niets schoten en mij toch raakte).
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:17:06 #24
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_62672021
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 19:15 schreef DretoX het volgende:
    De spawnrate, misschien wat bugs (zo heb ik al vaker gehad dat mannetjes met de rug naar me toestonden en in het niets schoten en mij toch raakte).
    Die laatste ben ik inderdaad ook eens tegen gekomen. Erg vaag. Zonet stond ik trouwens naar een dooie te kijken en het viel me op dat hij 2 wapens in 1 been holster had zitten Oops
    PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
    Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
    pi_62672348
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 19:11 schreef Moe_Szyslak het volgende:
    Een patch? Waar dat nou weer voor? Wat valt er eigenlijk te patchen?

Ik ben nou al iets van 3 of 4 dagen bijna non-stop bezig en ik zit nog maar op 55% Deze game is best lang zeg. Je krijgt wel waar voor je geld Ik kom niet eens meer toe aan Dead Space. Die is trouwens ook redelijk lang.
    Vindt je ? Ik vind er geen kont aan, constant hetzelfde. Lijkt wel op Assasins Creed, overhypte game.
    Moord je een heel kamp uit, komen je een uur later er weer langs, is iedereen er weer.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')