Kijk eens een paar posts terugquote:Op woensdag 12 november 2008 07:27 schreef Tezz het volgende:
Verder krijg ik net over de grens (Belgie) een broodje ham wanneer ik een broodje smos bestel.
Ik kan wel lezen!quote:Op woensdag 12 november 2008 07:43 schreef Trusten het volgende:
[..]
Kijk eens een paar posts terug. Smos in broodje smos staat voor de groente die er op zit. Je kunt het krijgen met ham (en groente), kaas (en groente), ham en kaas etc
Dat heet hier ook gewoon plat water hoor.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:59 schreef Cat22 het volgende:
In België verkopen ze plat water. Bij ons heet dat bronwater zonder prik.
Nah, ik weet het niet, hoor. Ik vind Hollanders die plat water bestellen altijd een beetje van die 'kijk mij eens, ik lees de Delicious en heb dure keukenmessen'-mensenquote:Op woensdag 12 november 2008 16:56 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat heet hier ook gewoon plat water hoor.
Iedereen hier in de buurt noemt het een spa blauw (ongeacht welk merk het is...)quote:Op woensdag 12 november 2008 23:02 schreef RobinOok het volgende:
Nou, sorry, dat heet gewoon plat water, ook in NL. Kan jij "kijk-mij-eens-mensen-achtig vinden", maar water zonder bubbels vind ik dan weer volkomen infantiel klinken.
Ik kom uit gelderland overigensquote:Op woensdag 12 november 2008 21:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nah, ik weet het niet, hoor. Ik vind Hollanders die plat water bestellen altijd een beetje van die 'kijk mij eens, ik lees de Delicious en heb dure keukenmessen'-mensen
quote:Op woensdag 12 november 2008 23:02 schreef RobinOok het volgende:
Nou, sorry, dat heet gewoon plat water, ook in NL. Kan jij "kijk-mij-eens-mensen-achtig vinden", maar water zonder bubbels vind ik dan weer volkomen infantiel klinken.
Echt?quote:Op woensdag 12 november 2008 21:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nah, ik weet het niet, hoor. Ik vind Hollanders die plat water bestellen altijd een beetje van die 'kijk mij eens, ik lees de Delicious en heb dure keukenmessen'-mensen
Water hier is ansich ook voldoende om spa Blauw of kraanwater te krijgen.quote:Op donderdag 13 november 2008 01:49 schreef Taurus het volgende:
[..]Spreek voor jezelf, hier heet het geen plat water. Spa blauw of spa rood of kraanwater. Is ook logisch, want als er hier wél bubbels worden opgediend is het sowieso spa rood. Dus als je vraagt om water krijg je water, klaar. Water is niet met koolzuur, water is gewoon water. Als je bubbels wilt, moet je dus spa rood zeggen. Plat water is IMO het zelfde als water.
Goed waterverhaalHet is laat, zullen we maar zeggen. Maar water zonder bubbels hoef je dus niet te zeggen, gewoon water vragen voldoet in vrijwel alle restaurants in de randstad.
Ja, geldt trouwens ook voor Zwolle en Groningen, nooit plat water gehoord of gezegd om water te krijgen zonder koolzuur.quote:Op donderdag 13 november 2008 02:12 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Water hier is ansich ook voldoende om spa Blauw of kraanwater te krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |