abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63149598
quote:
Op woensdag 12 november 2008 07:27 schreef Tezz het volgende:
Verder krijg ik net over de grens (Belgie) een broodje ham wanneer ik een broodje smos bestel.
Kijk eens een paar posts terug . Smos in broodje smos staat voor de groente die er op zit. Je kunt het krijgen met ham (en groente), kaas (en groente), ham en kaas etc
pi_63158030
In België verkopen ze plat water. Bij ons heet dat bronwater zonder prik.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_63162865
quote:
Op woensdag 12 november 2008 07:43 schreef Trusten het volgende:

[..]

Kijk eens een paar posts terug . Smos in broodje smos staat voor de groente die er op zit. Je kunt het krijgen met ham (en groente), kaas (en groente), ham en kaas etc
Ik kan wel lezen! Vandaar mijn opmerking: als ik hier bij ons net over de grens een broodje smos bestel krijg ik een broodje ham. Dus of de broodjeszaak weet niet wat smos is, ofwel ze hebben daar gewoon een eigen interpretatie aan gegeven!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_63163255
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:59 schreef Cat22 het volgende:
In België verkopen ze plat water. Bij ons heet dat bronwater zonder prik.
Dat heet hier ook gewoon plat water hoor.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63172253
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:56 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat heet hier ook gewoon plat water hoor.
Nah, ik weet het niet, hoor. Ik vind Hollanders die plat water bestellen altijd een beetje van die 'kijk mij eens, ik lees de Delicious en heb dure keukenmessen'-mensen
pi_63176169
Ja ik vind het ook iets typisch belgisch en ook raar trouwens, plat water. Nooit een ober in 'n restaurant horen vragen hoor (wel randstad he )
  woensdag 12 november 2008 @ 23:02:53 #57
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_63176558
Nou, sorry, dat heet gewoon plat water, ook in NL. Kan jij "kijk-mij-eens-mensen-achtig vinden", maar water zonder bubbels vind ik dan weer volkomen infantiel klinken.
  donderdag 13 november 2008 @ 00:19:42 #58
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_63178934
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:02 schreef RobinOok het volgende:
Nou, sorry, dat heet gewoon plat water, ook in NL. Kan jij "kijk-mij-eens-mensen-achtig vinden", maar water zonder bubbels vind ik dan weer volkomen infantiel klinken.
Iedereen hier in de buurt noemt het een spa blauw (ongeacht welk merk het is...)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 13 november 2008 @ 00:21:23 #59
190186 hierissieweer
pi_63178964
quote:
Op woensdag 12 november 2008 21:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nah, ik weet het niet, hoor. Ik vind Hollanders die plat water bestellen altijd een beetje van die 'kijk mij eens, ik lees de Delicious en heb dure keukenmessen'-mensen
Ik kom uit gelderland overigens
pi_63180057
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:02 schreef RobinOok het volgende:
Spreek voor jezelf, hier heet het geen plat water. Spa blauw of spa rood of kraanwater. Is ook logisch, want als er hier wél bubbels worden opgediend is het sowieso spa rood. Dus als je vraagt om water krijg je water, klaar. Water is niet met koolzuur, water is gewoon water. Als je bubbels wilt, moet je dus spa rood zeggen. Plat water is IMO het zelfde als water.

Goed waterverhaal Het is laat, zullen we maar zeggen. Maar water zonder bubbels hoef je dus niet te zeggen, gewoon water vragen voldoet in vrijwel alle restaurants in de randstad.
pi_63180139
quote:
Op woensdag 12 november 2008 21:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Echt? In mijn beleving zijn mensen die plat water bestellen juist van het type taxichauffeur die effies uit eten zijn bij tante Annie's frietkeet. Zeg maar de Bauertjes of die mensen die toen in man bijt hond zaten.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 13 november 2008 @ 02:12:08 #62
190186 hierissieweer
pi_63180186
quote:
Op donderdag 13 november 2008 01:49 schreef Taurus het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, hier heet het geen plat water. Spa blauw of spa rood of kraanwater. Is ook logisch, want als er hier wél bubbels worden opgediend is het sowieso spa rood. Dus als je vraagt om water krijg je water, klaar. Water is niet met koolzuur, water is gewoon water. Als je bubbels wilt, moet je dus spa rood zeggen. Plat water is IMO het zelfde als water.

Goed waterverhaal Het is laat, zullen we maar zeggen. Maar water zonder bubbels hoef je dus niet te zeggen, gewoon water vragen voldoet in vrijwel alle restaurants in de randstad.
Water hier is ansich ook voldoende om spa Blauw of kraanwater te krijgen.
pi_63180204
quote:
Op donderdag 13 november 2008 02:12 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Water hier is ansich ook voldoende om spa Blauw of kraanwater te krijgen.
Ja, geldt trouwens ook voor Zwolle en Groningen, nooit plat water gehoord of gezegd om water te krijgen zonder koolzuur.
pi_63248757
belgische curry en nederlandse curry,
de belgische is een soort kerriesaus en de nederlands curry een soort tomatensaus.

Kan er me trouwens iemand vertellen of er een recept is van de Belgische curry?
Aangezien het hier in de supermarkt soms wel en soms niet te koop is.
Ik kan het wel net over de grens halen ,maar vind dat voor een potje saus een beetje overdreven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')