En dat is juist de reden waardoor het mij juist een mindere tour lijkt te worden. Wie zegt dat je gegarandeerd ben van een ontknoping op de Ventoux? De Giro had dit jaar meer aankomsten bergop (goed niet altijd op de meest zware bergen) en toch moest de beslissing vallen (woordgrapje) in de laatste tijdrit.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:00 schreef Wombcat het volgende:
Het parkours is idd afgestemd op een ontknoping op de Ventoux.
Twee van de drie Pyreneënritten zitten er alleen voor de vorm in. Met de laatste col op 40 en respectievelijk 70 km van de finish is het zo goed als uitgesloten dat daar iets gebeurd.
Jep.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:03 schreef Ericr het volgende:
Of er moet een Rasmussen 2 opstaan, maar dan weet je ook waar die renner de mosterd vandaan heeft gehaald.
Teveel ploegen met kanshebbers deze Tour, die eerste bergritten zal dringen worden om de treintjes over de cols hun werk te laten doen.
Dat was juist het mooie, je krijgt wel vuurwerk, maar geen grote tijdsverschillen, waardoor de spanning blijft.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:04 schreef franklop het volgende:
[..]
En dat is juist de reden waardoor het mij juist een mindere tour lijkt te worden. Wie zegt dat je gegarandeerd ben van een ontknoping op de Ventoux? De Giro had dit jaar meer aankomsten bergop (goed niet altijd op de meest zware bergen) en toch moest de beslissing vallen (woordgrapje) in de laatste tijdrit.
Denk niet dat degene die het sterkst is de Tour wint...zeker niet met die 2 Pyreneeënritten, waar de sprinters zelfs nog kans kunnen maken op etappewinst..
Nee, mag nog niet van de ASO. Hij zal wel de Dauphiné rijden.quote:
Als ze held Bouet maar meenemen, vind ik alles goedquote:Christophe Moreau, Romain Feillu, Sylvain Calzati, Brice Feillu, David Le Lay, Anthony Ravard, Nicolas Vogondy, Geoffrey Lequatre, Christophe Laurent, Freddy Bichot, Maxime Bouet, Yann Huguet (Frankrijk) en Eduardo Gonzalo (Spanje)
Het zou zijn 14de Tour worden , hij reed er eerder al 13 , waarvan 9 uit, waarvan 5 in de top 15 en één ritzege ... niet gek eigenlijk ...quote:
Halgand is ook nog niet gestopt volgens mij, al heeft die geen ploeg op het moment.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het zou zijn 14de Tour worden , hij reed er eerder al 13 , waarvan 9 uit, waarvan 5 in de top 15 en één ritzege ... niet gek eigenlijk ...
En volgens mij de laatste van het Festina-schandaal die nog rond rijdt ?
Er is ook een algemeen wielren topic.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:48 schreef Atreidez het volgende:
Is dit een voorpret topic en worden hier ook andere ritten in besproken?Of mag t alleen de tour zijn. Ben sinds de Giro weer aardig wielrenminded, en hoop volgende week nog wat beelden op te pikken van de Dauphine ook (zend Sporza iets uit?).
Idd. Onderschat ook de openingstijdrit in Monaco niet. En bij Arcalis kan de hoogte een rol spelen... ik verwacht toch wel een paar inzinkingen daar. Denk bijvoorbeeld aan een Devolder.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:19 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee, mag nog niet van de ASO. Hij zal wel de Dauphiné rijden.
De bergen stellen dit jaar, zelfs voor tourbegrippen, inderdaad niet veel voor. Het zou best kunnen dat zelfs tot in de derde week de ploegentijdrit nog een grote stempel drukt op het klassement,
In de Alpen valt ook wel iets te verwachten ondanks geen aankomsten bergop. Is alleen de vraag wie durft aan te vallen... de Schlecks? Sastre? De koninginnenrit is behoorlijk lastig maar wordt een dag voor de tijdrit verreden en de wind staat richting le Grand Bornand vaak in het nadeel, dacht ik. In het slechtste geval wordt dat een rit voor niets...quote:en dat in de laatste paar dagen met de tijdrit en de Ventoux het klassement nog volledig op zijn kop wordt gezet.
Voor de Dauphiné maar apart topic aangemaakt:quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:54 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Er is ook een algemeen wielren topic.
edit: hier
reëel, aangezien hij aanzienlijk korter is dan eerdere jarenquote:Op woensdag 3 juni 2009 15:02 schreef thettes het volgende:
Werkt de TTT eigenlijk met reële tijdsverschillen of met vooraf vastgestelde verschillen?
Als dat gebeurt denk ik dat er nog wel wat Oostenrijkse dopingpraktijken opgerakeld gaan worden door de Franse Mediaquote:Op woensdag 3 juni 2009 15:15 schreef Ericr het volgende:
Freire, groen
Menchov, geel
Gesink, bollen + wit
![]()
Lijkt me wat extreem maar Rabo zou toch minimaal 1 prijs moeten pakken gelet op wie er meegaat naar de Tour.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |