abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:45:20 #276
40566 Ericr
Livewrong
pi_69658490
Vind het op zich geen verkeerd parcours, 3 aankomsten berg op waarvan 1 op de 1 na laatste dag kan er voor zorgen dat het spannend tot het laatst is. Als je direct 3 zware bergritten in het begin van de tweede week gooit kan de Tour al beslist zijn voordat deze echt moet beginnen. Nu is alleen de rit naar Arcalis een scherprechter in de tweede week.

Menchov kan de Ventoux in ieder geval goed aan, als hij dan in de aankomsten met een lange afdaling niet teveel tijd verliest.

Denk dat de rit naar de Ventoux er 4 of 5 renners zijn die binnen 2 minuten van elkaar staan, dat maakt die laatste zaterdag toch wel aantrekkelijk. Kan me niet voorstellen dat er renners zijn die minuten pakken op de concurrentie, te meer omdat de individuele tijdrit maar 40 Km is. Dat is een lengte waar je misschien 1 a 1 1/2 pakt op de minste tijdrijders van de klassementsrijders.
pi_69658884
Het parkours is idd afgestemd op een ontknoping op de Ventoux.
Twee van de drie Pyreneënritten zitten er alleen voor de vorm in. Met de laatste col op 40 en respectievelijk 70 km van de finish is het zo goed als uitgesloten dat daar iets gebeurd.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:03:05 #278
40566 Ericr
Livewrong
pi_69658958
Of er moet een Rasmussen 2 opstaan, maar dan weet je ook waar die renner de mosterd vandaan heeft gehaald.

Teveel ploegen met kanshebbers deze Tour, die eerste bergritten zal dringen worden om de treintjes over de cols hun werk te laten doen.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:04:24 #279
194695 franklop
Fran knock
pi_69659008
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:00 schreef Wombcat het volgende:
Het parkours is idd afgestemd op een ontknoping op de Ventoux.
Twee van de drie Pyreneënritten zitten er alleen voor de vorm in. Met de laatste col op 40 en respectievelijk 70 km van de finish is het zo goed als uitgesloten dat daar iets gebeurd.
En dat is juist de reden waardoor het mij juist een mindere tour lijkt te worden. Wie zegt dat je gegarandeerd ben van een ontknoping op de Ventoux? De Giro had dit jaar meer aankomsten bergop (goed niet altijd op de meest zware bergen) en toch moest de beslissing vallen (woordgrapje) in de laatste tijdrit.

Denk niet dat degene die het sterkst is de Tour wint...zeker niet met die 2 Pyreneeënritten, waar de sprinters zelfs nog kans kunnen maken op etappewinst..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:13:06 #280
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_69659267
Stijn Devolder!
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_69660160
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:03 schreef Ericr het volgende:
Of er moet een Rasmussen 2 opstaan, maar dan weet je ook waar die renner de mosterd vandaan heeft gehaald.

Teveel ploegen met kanshebbers deze Tour, die eerste bergritten zal dringen worden om de treintjes over de cols hun werk te laten doen.
Jep.

Opzich heeft dat ook wel wat!
pi_69660761
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:04 schreef franklop het volgende:

[..]

En dat is juist de reden waardoor het mij juist een mindere tour lijkt te worden. Wie zegt dat je gegarandeerd ben van een ontknoping op de Ventoux? De Giro had dit jaar meer aankomsten bergop (goed niet altijd op de meest zware bergen) en toch moest de beslissing vallen (woordgrapje) in de laatste tijdrit.

Denk niet dat degene die het sterkst is de Tour wint...zeker niet met die 2 Pyreneeënritten, waar de sprinters zelfs nog kans kunnen maken op etappewinst..
Dat was juist het mooie, je krijgt wel vuurwerk, maar geen grote tijdsverschillen, waardoor de spanning blijft.

De beslissing zal wsl wel op de Ventoux vallen, maar het gevaar is dat iedereen zal wachten tot de Ventoux, zoals er ook een beetje gewacht werd op de Alpe vorig jaar.
pi_69661021
Rijdt Basso de tour eigenlijk dit jaar?
pi_69661265
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:10 schreef jpjedi het volgende:
Nee, hij richt zich nu op de Vuelta.
pi_69661306
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:10 schreef jpjedi het volgende:
Nee, mag nog niet van de ASO. Hij zal wel de Dauphiné rijden.

De bergen stellen dit jaar, zelfs voor tourbegrippen, inderdaad niet veel voor. Het zou best kunnen dat zelfs tot in de derde week de ploegentijdrit nog een grote stempel drukt op het klassement, en dat in de laatste paar dagen met de tijdrit en de Ventoux het klassement nog volledig op zijn kop wordt gezet.
pi_69661669
Voorselectie Agritubel:
quote:
Christophe Moreau, Romain Feillu, Sylvain Calzati, Brice Feillu, David Le Lay, Anthony Ravard, Nicolas Vogondy, Geoffrey Lequatre, Christophe Laurent, Freddy Bichot, Maxime Bouet, Yann Huguet (Frankrijk) en Eduardo Gonzalo (Spanje)
Als ze held Bouet maar meenemen, vind ik alles goed
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:20:36 #287
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_69663046
Moreau z'n zoveelste TdF.

tvp
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:21:59 #288
194695 franklop
Fran knock
pi_69663086
Msschien mag Gesink dit keer wel winnen op de Ventoux van Evans, als ze samen zijn gaan aanvallen en Contador weer te weinig voedsel binnen heeft gehad.
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:23:22 #289
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_69663121
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:20 schreef 9christensen het volgende:
Moreau z'n zoveelste TdF.

tvp
Het zou zijn 14de Tour worden , hij reed er eerder al 13 , waarvan 9 uit, waarvan 5 in de top 15 en één ritzege ... niet gek eigenlijk ...

En volgens mij de laatste van het Festina-schandaal die nog rond rijdt ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_69663863
Is dit een voorpret topic en worden hier ook andere ritten in besproken? Of mag t alleen de tour zijn. Ben sinds de Giro weer aardig wielrenminded, en hoop volgende week nog wat beelden op te pikken van de Dauphine ook (zend Sporza iets uit?).
Where facts are few, experts are many.
pi_69664019
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het zou zijn 14de Tour worden , hij reed er eerder al 13 , waarvan 9 uit, waarvan 5 in de top 15 en één ritzege ... niet gek eigenlijk ...

En volgens mij de laatste van het Festina-schandaal die nog rond rijdt ?
Halgand is ook nog niet gestopt volgens mij, al heeft die geen ploeg op het moment.

Laurent Lefevre rijdt wel nog bij Bouyges, maar was dan weer één van de drie renners die destijds niet betrokken was bij het schandaal.
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:54:19 #292
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_69664032
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:48 schreef Atreidez het volgende:
Is dit een voorpret topic en worden hier ook andere ritten in besproken? Of mag t alleen de tour zijn. Ben sinds de Giro weer aardig wielrenminded, en hoop volgende week nog wat beelden op te pikken van de Dauphine ook (zend Sporza iets uit?).
Er is ook een algemeen wielren topic.
edit: hier
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:01:12 #293
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_69664244
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:19 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Nee, mag nog niet van de ASO. Hij zal wel de Dauphiné rijden.

De bergen stellen dit jaar, zelfs voor tourbegrippen, inderdaad niet veel voor. Het zou best kunnen dat zelfs tot in de derde week de ploegentijdrit nog een grote stempel drukt op het klassement,
Idd. Onderschat ook de openingstijdrit in Monaco niet. En bij Arcalis kan de hoogte een rol spelen... ik verwacht toch wel een paar inzinkingen daar. Denk bijvoorbeeld aan een Devolder.
quote:
en dat in de laatste paar dagen met de tijdrit en de Ventoux het klassement nog volledig op zijn kop wordt gezet.
In de Alpen valt ook wel iets te verwachten ondanks geen aankomsten bergop. Is alleen de vraag wie durft aan te vallen... de Schlecks? Sastre? De koninginnenrit is behoorlijk lastig maar wordt een dag voor de tijdrit verreden en de wind staat richting le Grand Bornand vaak in het nadeel, dacht ik. In het slechtste geval wordt dat een rit voor niets...

Tweede week is net zoals vorig jaar weer weinig verheffend... Verbier als scherprechter? Rit door de Vogezen is weer eens niet zwaar genoeg... terwijl daar prachtige klimmetjes liggen.
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:28:28 #294
194695 franklop
Fran knock
pi_69665143
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:54 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Er is ook een algemeen wielren topic.
edit: hier
Voor de Dauphiné maar apart topic aangemaakt:
Critérium du Dauphiné Libéré 2009 #1 - Met de Ventoux
pi_69666107
Eigenlijk een tour die Leipheimer, kloden, menchov en evans perfect moet liggen. Dit is denk ik de slechtst mogelijke tour voor A. shleck en sastre... teweinig bergen waar hij tijd kan terugnemen die ze in elke tijdrit aan hun broek gesmeerd krijgen... (enkel in de TTT gaan ze gelijke tred kunnen houden).
Voor contador maakt het niet uit, is de enigste klimmer die gelijke tred kan houden met de tijdrijders en is zowiezo topfavoriet in elke ronde waar er minstens 1 aankomst boven is.
pi_69666169
Werkt de TTT eigenlijk met reële tijdsverschillen of met vooraf vastgestelde verschillen?
  woensdag 3 juni 2009 @ 15:10:21 #297
194695 franklop
Fran knock
pi_69666446
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:02 schreef thettes het volgende:
Werkt de TTT eigenlijk met reële tijdsverschillen of met vooraf vastgestelde verschillen?
reëel, aangezien hij aanzienlijk korter is dan eerdere jaren
pi_69666525
Als de Tour op het Giro-parcours van dit jaar was verreden, had A. Schleck hem denk ik gewonnen. Dat wordt nu lasiger
  woensdag 3 juni 2009 @ 15:15:18 #299
40566 Ericr
Livewrong
pi_69666611
Freire, groen
Menchov, geel
Gesink, bollen + wit

Lijkt me wat extreem maar Rabo zou toch minimaal 1 prijs moeten pakken gelet op wie er meegaat naar de Tour.
pi_69666796
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:15 schreef Ericr het volgende:
Freire, groen
Menchov, geel
Gesink, bollen + wit

Lijkt me wat extreem maar Rabo zou toch minimaal 1 prijs moeten pakken gelet op wie er meegaat naar de Tour.
Als dat gebeurt denk ik dat er nog wel wat Oostenrijkse dopingpraktijken opgerakeld gaan worden door de Franse Media

De vier truien zijn eigenlijk allemaal zéér onwaarschijnlijk. Nog meest kans op bollen, maar denk niet dat Rabo daar op inzet, lijkt me ook nog wat te intensief voor Gesink.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')