http://www.nietnuttig.nl/(...)serviceticketmaster/Metallica komt naar Nederland. 30 maart 2009 om precies te zijn. Ik ga eigenlijk weinig naar concerten toe maar dit is er eentje die ik niet wilde missen. Dus, vanochtend om 10:00 precies zat ik en nog iemand op een andere locatie achter de computer, F5′en tot de button “bestel kaarten” getoond werd. Toen begon de ellende. Wat een onrecht. Ik heb een en ander samengevat in een open brief aan Livenation / Ticketservice / Ticketmaster.
Open brief aan Ticketservice.nl/Ticketmaster.nl/Livenation.nl
Beste Ticketservice/Ticketmaster/Livenation of wie jij ook mag zijn. Ik kende je nog niet goed. Vandaag, omdat de kaarten van Metallica in de verkoop gingen, heb ik je beter leren kennen. Het stuk dat ik van je heb leren kennen vind ik echter niet leuk. Dat was namelijk jou wachtrij.
Ik heb niets tegen wachtrijen, met een dagje efteling doe je niets anders. Als je ergens echt in de rij moet staan voor een voorverkoop vind ik dat ook niet erg. Ik weet dat als ik maar geduld heb, ik vanzelf aan de beurt ben.
Wel heb ik iets tegen jou wachtrij. Die is namelijk niet eerlijk. Exact om 10:00 ben ik bij jou in de wachtrij gaan staan. Zoals jij wilde dat ik dat zou doen. Met mij nog iemand op een andere locatie, in dezelfde wachtrij. Beide in de hoop 2 kaartjes voor het concert van Metallica te krijgen. Komen wij even van een koude kermis thuis.
Weet je wat het is Ticketservice/Ticketmaster/Livenation, je hebt het lef gehad ons steeds terug in de wachtrij te zetten. Iets wat je in het echt niet zou lukken bij ons. We hadden dat nooit toegestaan. Hier hopeloos achter onze computer zittend kunnen we er niets tegen doen. Alleen maar hopen dat je wachtrij nog eens eerlijk gaat worden.
Het is nu 10:35, we staan al 35 minuten in je wachtrij en zijn al meerdere keren uit de wachtrij gegooid. De keren dat we er bijna waren, zette je ons doodleuk weer terug naar het begin van de rij. Waarom? Ik weet het niet. Misschien omdat je weet dat het kan, en we er niets tegen kunnen doen. Ik vind dit onrecht, en ik kan slecht tegen onrecht.
Omdat ik veel geduld heb ben ik zo vrij geweest printscreens te maken van de wachtrij, van dit onrecht, met tijdsvermelding op de computer zodat je zelf kunt zien wat je me geflikt hebt, deze achterbakse streek. Ik hoop dat je blij bent met jezelf, dat je met je gebreken kunt leven, wetend dat je op deze manier geen vrienden maakt en wetend dat je ook techniek op een eerlijke manier in kunt richten.
Zonder vriendelijke groeten,
Nietsnut