Van 4 t/m 11 oktober ben ik een weekje op vakantie naar Griekenland geweest. Daar heb ik twee keer gepind en die transacties zijn keurig afgeschreven en heb ik de bonnetjes nog van.quote:buitenlandse geldautomaat
PASNR ***L444 24-10-2008 22:20 -628,07
24-10-2008 Gereserveerd bedrag
Ik heb niet echt een reactie waar je iets aan hebt maar ben je dan je pas ook kwijt? Kan dat niet helemaal opmaken uit je verhaal namelijk...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Alleen was ik gister gewoon aan het werk in Rotterdam.
Vanochtend keek ik even of mijn salaris al was gestort en ik kreeg de schrik van m'n leven...
Gisteravond en vannacht na 0:00 is er namelijk dus zo'n 1400 euro opgenomen bij buitenlandse geldautomaten. Gezien de bedragen moet het in een niet-euroland zijn geweest, want het zijn geen mooie ronde getallen.
Op internet ziet de afschrijving er als volgt uit:
[..]
Van 4 t/m 11 oktober ben ik een weekje op vakantie naar Griekenland geweest. Daar heb ik twee keer gepind en die transacties zijn keurig afgeschreven en heb ik de bonnetjes nog van.
Na terugkomst in NL heb ik een paar keer gepind; een keer bij Albert.nl, een keer bij een schoenenzaak en een paar keer bij de befaamde NS-automaten.
Aan de ene kant vermoed ik dat het in Gouda is gebeurt, want anders was er misschien al wel eerder geld afgeschreven. De rekening was weliswaar redelijk leegmaar ik kan wel 1000 euro in de min.
Aan de andere kant, het geld is opgenomen in een niet-euro land, dus dat maakt Griekenland waarschijnlijker, want vanaf daar zit je natuurlijk zo in bijvoorbeeld Turkije.
Maar goed, het geld is weg, de pas geblokkeerd en ik vraag me af hoe in godsnaam nóg voorzichtiger dan ik al deed m'n pincode moet invoeren als ik aan 't pinnen ben.
De vriendelijke meneer van de Postbank adviseerde me maandagochtend terug te bellen om te informeren of er meer kopieerfraude-meldingen zijn binnengekomen het weekend. Dan hoef ik namelijk niets te doen en krijg ik sowieso mijn geld terug. Is dat nou niet het geval, dan moet ik maandagochtend aangifte doen en een formulier invullen.
Heeft iemand enig idee wat de kansen zijn dat ik mijn geld terugkrijg?Zoals gezegd, ik was gewoon hier in Nederland en niemand anders dan ikzelf heeft beschikking over mijn pas met pincode.
Jullie zullen begrijpen dat ik zo'n bedrag niet even kan missen
Waarom quote je in godsnaam zo'n lange OP als al lang duidelijk is waar je op reageert?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:40 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik heb niet echt een reactie waar je iets aan hebt maar ben je dan je pas ook kwijt? Kan dat niet helemaal opmaken uit je verhaal namelijk...![]()
Maar wel kut dit...
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:46 schreef RJD het volgende:
Simpel, dit is skimming. Nu direct zorgen voor het blokkeren van je bankrekening en maandag een melding maken van skimming bij je bank.
Skimming wordt gewoon vergoed door je bank. Moet dus geen probleem zijn.
Direct gedaan natuurlijk.quote:Maar goed, het geld is weg, de pas geblokkeerd...
Dat klopt. Het is kut en mijn pas eindigt idd op dat nummer.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:47 schreef detulp050 het volgende:
Ik neem aan dat je eigen pasnummer ook eindigt op L444?
Wel kut trouwens voor je
Het kan ook gewoon in Nederland gebeurd zijn. Kennissen hebben hier ook mee te maken gehad. In Nederland bij de supermarkt gepind, en een paar weken later werd in Engeland geld met hun pasnummer opgenomen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:46 schreef dahei het volgende:
Zoek zowiezo even op "skimming" omdat je daar het slachtoffer van bent geworden.
Ik denk dat het gebeurd is in Griekenland, ze hoeven echt niet gelijk het geld van je rekening af te halen.
Wel fijn dat je dan niet maanden op je geld hoeft te wachten!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mijn ervaring is dat de Postbank, hangende het onderzoek, je geld weer terugstort en (in mijn geval maaaaaaaaaaanden) later een briefje stuurt dat het jouw schuld niet was, en je het geld terug hebt gekregen.
Dat dusquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:46 schreef RJD het volgende:
Simpel, dit is skimming. Nu direct zorgen voor het blokkeren van je bankrekening en maandag een melding maken van skimming bij je bank.
Skimming wordt gewoon vergoed door je bank. Moet dus geen probleem zijn.
Vond ik ook wel sympathiek van ze. Maar goed, zou ik de boel belazeren trekken ze het net zo hard weer van mijn rekening natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wel fijn dat je dan niet maanden op je geld hoeft te wachten!
Ja, anders lees je de OP even doorquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:30 schreef Silven het volgende:
gewoon ff uitkijken bij het pinnen dus, volgende keer. om dit et voorkomen kun je het beste bij de ABN Amro of Postbank pinnen.
sommige mensen hebben daar geen tijd voorquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:33 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, anders lees je de OP even door
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |