abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62708423
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 02:28 schreef zoalshetis het volgende:
hoezo zelfmoord?
"... wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden." Het evangelie volgens Matteüs 10:39
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 02:28 schreef zoalshetis het volgende:
welk geloof hang jij eigenlijk aan?
Geen enkel ... om met de woorden van Jezus te besluiten : "Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard." Het evangelie volgens Matteüs 10:34
  maandag 27 oktober 2008 @ 02:35:44 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62708431
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 02:33 schreef Apollyon het volgende:

[..]

"... wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden." Het evangelie volgens Matteüs 10:39
[..]

Geen enkele ... om met de woorden van Jezus te besluiten : "Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard." Het evangelie volgens Matteüs 10:34
godzijdank heb ik niks met religies.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_62708444
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 02:35 schreef zoalshetis het volgende:
godzijdank heb ik niks met religies.
Ik ook niet, maar jij prijst de Israelies en het onderdrukken van de Palestijnen de hemel in, wat ik dan weer niet begrijp van iemand die niets met religie zegt te hebben.
  maandag 27 oktober 2008 @ 02:43:13 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62708448
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 02:40 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar jij prijst de Israelies en het onderdrukken van de Palestijnen de hemel in, wat ik dan weer niet begrijp van iemand die niets met religie zegt te hebben.
ik probeer altijd on topic te blijven, zou jij ook eens moeten doen. als ik het met iemand eens ben dan steun ik ze. als ik het niet met dezelfde persoon eens ben dan stel ik vragen.

jammer trouwens dat je mijn vorige post niet begreep. het was ultiem humoristisch.
pi_62708478
@zoalshetis, daar heb je een beetje gelijk in, maar kom op zeg; je doet je op Pallie-topics voor als een extremistische Jood in een soepjurk met aankomende dreadlocks. Palestijnen zijn mensen die onderdrukt worden en jij wilt niet ruilen met een van hen. Onthou dat ...
  maandag 27 oktober 2008 @ 02:55:19 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62708486
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 02:53 schreef Apollyon het volgende:
@zoalshetis, daar heb je een beetje gelijk in, maar kom op zeg; je doet je op Pallie-topics voor als een extremistische Jood in een soepjurk met aankomende dreadlocks. Palestijnen zijn mensen die onderdrukt worden en jij wilt niet ruilen met een van hen. Onthou dat ...
hou op man, je begint me te vermoeien.
pi_62708606
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 02:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hou op man, je begint me te vermoeien.
Mafklootzak ... dat deed je bij mij al veel langer ... gelukkig dat ik dat gevoel kan overbrengen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 03:41:26 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62708612
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 03:39 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Mafklootzak ... dat deed je bij mij al veel langer ... gelukkig dat ik dat gevoel kan overbrengen.
gelukkig maar
pi_62708637
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 03:41 schreef zoalshetis het volgende:
gelukkig maar
Ja ? Wat denk je ? Dat mensen zich laten blijven sarren ? Voor mij is het negeren van feiten, MIJ persoonlijk sarren. Het is met geen pen te beschrijven, de waanzin die plaatsheeft op de wereld. Een klein onderdeel is het ontkennen van Palestijnen. Dat doe JIJ.
  maandag 27 oktober 2008 @ 03:50:49 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62708644
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 03:48 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Ja ? Wat denk je ? Dat mensen zich laten blijven sarren ? Voor mij is het negeren van feiten, MIJ persoonlijk sarren. Het is met geen pen te beschrijven, de waanzin die plaatsheeft op de wereld. Een klein onderdeel is het ontkennen van Palestijnen. Dat doe JIJ.
misschien is het het best als je lekker gaat slapen en dromen van een wereld zonder joden.
pi_62708657
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 03:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien is het het best als je lekker gaat slapen en dromen van een wereld zonder joden.
Als jij nou eens oppleurt, dan zou dat erg fijn zijn; Pallie-hater, klasse A nr.1 ... en net doen geen rechts-extremistische Christen te zijn, terwijl 'ie 't wel is ... flikker op ...
  maandag 27 oktober 2008 @ 03:59:13 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62708665
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 03:56 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Als jij nou eens oppleurt, dan zou dat erg fijn zijn; Pallie-hater, klasse A nr.1 ... en net doen geen rechts-extremistische Christen te zijn, terwijl 'ie 't wel is ... flikker op ...
ehm, wij verschillen van mening. that's all. maar ik mag je taalgebruik wel. lekker kort en bot.
pi_62708723
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 03:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ehm, wij verschillen van mening. that's all. maar ik mag je taalgebruik wel. lekker kort en bot.
Je maakt het er zelf naar en wellicht ligt het ook aan mij. Ik sta intollerant tegenover ontkenning. Mijn fout.
  maandag 27 oktober 2008 @ 04:49:56 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62708744
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 04:39 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Je maakt het er zelf naar en wellicht ligt het ook aan mij. Ik sta intollerant tegenover ontkenning. Mijn fout.
maak je niet druk gozert, ik mag je wel. en topicafhankelijk reageer ik op je. dit is een leuk topic.
pi_62708758
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 04:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maak je niet druk gozert, ik mag je wel. en topicafhankelijk reageer ik op je. dit is een leuk topic.
Okee joh, ik reageer alleen even niet meer. Ik ben nog een beetje moe van Clara; sorry.

Ze is best aardig, maar een beetje vermoeiend.

Groetjes !
pi_62708795
@ TS

Christelijk trauma?
pi_62710034
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 03:39 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Mafklootzak
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_62711542
Hoe kan je God nou vredelievend noemen als je het Oude Testament hebt gelezen...

De zondvloed, hoe kan je zoiets nou als rechtvaardig zien? Onschuldige dieren werden vermoord, blijkbaar zijn dieren niet zo boeiend in God's ogen. Maar wel klagen als er mensen op de wereld zijn die dieren martelen,neerknuppelen,verzuipen noem maar op. God deed bijna hetzelfde maar hij is rechtvaardig zeggen ze dan.

Dan nog te bedenken dat alleen Noach en familie nog goed waren, de rest van de wereld was het ergste van het ergste? Er zat geen enkel onschuldig persoon tussen? Dan moet je ook vóór de doodstraf zijn. Oh wacht, God mag moorden, hij is rechtvaardig. Neen hoor ik Koning David zeggen, hij moordt niet, wij als mens waren gezondigd en verdiende om dood te gaan, want God is rechtvaardig. God is alles behalve rechtvaardig, hij is de grootste moordenaar aller tijden.
pi_62723323
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:01 schreef STORMSEEKER het volgende:
Veel apocrief-schrijvers gebruikten pseudoniemen, terwijl echt bijbelschrijvers dat niet deden.
Off topic (maar da's geloof ik niet de eerste keer in deze thread), maar begrijp ik hieruit goed dat Jehova's getuigen geloven dat van alle boeken in de bijbel bekend is wie de schrijver is?

Simpel ja of nee is genoeg, ben alleen benieuwd, zoek geen discussie hierover nu
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:04:47 #80
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62723489
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:14 schreef koningdavid het volgende:

Zo je wel! Rationele argumenten zijn aan gelovigen als jij niet besteed.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')