abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:51:32 #1
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62650906
Ok het verhaal zit zo.
Mijn waterleverancier eist al 3 jaar lang een veel te hoge aanslag.
Zo kreeg ik in 2006 een aanslag van 113,60. In 2007 werd dit ineens 270,52 en als klap op de vuurpeil vragen ze voor dit jaar maar meteen een bedrag van rond de 300 euro.
Het probleem is dat zij denken dat ik hier op 1 kamer met 3 personen woon. Nou is hier al meerdere malen over heen en weer gebeld en elke keer zou het veranderd worden, maar inmiddels zijn wij dus drie jaar verder en weiger ik ook maar enigsinds iets te betalen.
Het klopt dat er op dit adres meerdere mensen staan ingeschreven, maar dat komt omdat dit een soort van studentenpand is. Ieder heeft zijn eigen kamer en betaald zijn eigen huur. Zij verwachten dat ik nu ineens ook voor de rest ga betalen en dat weiger ik dus.
Nu moet ik een bezwaar indienen, aangezien er vandaag dus een deurwaarder op de stoep stond. Ik weet alleen niet helemaal hoe ik zoiets moet aanpakken.
Iemand hier die mij daarmee kan helpen?
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_62651015
Waarom deel je de kosten dan niet met z'n 3en?

Klopt de aanslag trouwens wel of verbruik je in werkelijkheid minder?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:57:14 #3
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62651039
Betaalt de rest ook voor water of ben jij op dat punt hoofdhuurder? Ik heb zelf in een studentenpand gewoont waar ieder zijn eigen huur (aan de woningbouw) betaalde. Ik betaalde los daarvan de stroomkosten aan Essent en daar vroeg ik dan een deel weer terug van bij mijn huisgenoot, is dit ook niet het geval bij jou?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:58:37 #4
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62651077
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:56 schreef DroogDok het volgende:
Waarom deel je de kosten dan niet met z'n 3en?

Klopt de aanslag trouwens wel of verbruik je in werkelijkheid minder?
De rest heeft precies dezelfde rekening gekregen, en wij verbruiken zeker weten lang niet zoveel. Zoals ik al zei denken zij dat wij per kamer met een gezin wonen en dan krijg je ook de kosten voor een gezin. Ik weet niet precies hoe dat werkt. Maar dat zou dus betekenen dat wij per huishouden dus allemaal tegen de 300 euro per persoon moeten betalen..
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:59:40 #5
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62651105
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:57 schreef maok het volgende:
Betaalt de rest ook voor water of ben jij op dat punt hoofdhuurder? Ik heb zelf in een studentenpand gewoont waar ieder zijn eigen huur (aan de woningbouw) betaalde. Ik betaalde los daarvan de stroomkosten aan Essent en daar vroeg ik dan een deel weer terug van bij mijn huisgenoot, is dit ook niet het geval bij jou?
Ik ben geen hoofdhuurder nee..
pi_62651153
Geen watermeter dus?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:03:25 #7
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62651195
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:01 schreef DroogDok het volgende:
Geen watermeter dus?
Nope!
pi_62651215
Volgens mij moet je altijd eerst betalen en kun je dan pas een bezwaarschrift indienen.
Staat er niks in die facturen over bezwaar maken? En let ook goed op de bezwaarstermijn als je niet op tijd je bezwaar indiend wordt die sowieso niet-ontvankelijk verklaard.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:12:24 #9
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62651402
Vanaf nu iig alles schriftelijk doen en ze ook schriftelijk laten reageren. Zoals je al zei hebben ze telefonisch beloften gedaan die jij nu niet kunt bewijzen. Met dingen op papier gaat dat een stuk makkelijker
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:32:51 #10
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62651815
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:04 schreef Jansen222 het volgende:
Volgens mij moet je altijd eerst betalen en kun je dan pas een bezwaarschrift indienen.
Staat er niks in die facturen over bezwaar maken? En let ook goed op de bezwaarstermijn als je niet op tijd je bezwaar indiend wordt die sowieso niet-ontvankelijk verklaard.
Heb hen vanmiddag nog aan de telefoon gehad, en wanneer ik het bezwaarschrift indien moet ik meteen om een uitstel van betaling vragen..
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:33:27 #11
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62651830
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:12 schreef maok het volgende:
Vanaf nu iig alles schriftelijk doen en ze ook schriftelijk laten reageren. Zoals je al zei hebben ze telefonisch beloften gedaan die jij nu niet kunt bewijzen. Met dingen op papier gaat dat een stuk makkelijker
Ja daar ben ik nu idd ook goed achter gekomen
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:40:22 #12
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62651964
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:32 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Heb hen vanmiddag nog aan de telefoon gehad, en wanneer ik het bezwaarschrift indien moet ik meteen om een uitstel van betaling vragen..
Misschien heb je wat aan deze site voor de uitstel van betaling, er staan wat standaard brieven op die je makkelijk kunt aanpassen:
http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/page/pagina.php?pag=05&id=2
pi_62654767
dreig geen water meer te gebruiken.
pi_62734846
Mischien handige tips om in gedachte te houden.

1) je hoeft nooit te betalen voor goederen of diensten die je aannemelijk niet hebt afgenomen. Vraag de deurwaarder aan te tonen dat men op 1 adres voor het totaal van alle aanslagen aan water KAN verbruiken. Vraag ook een overzicht van de afgelopen jaren waaruit het tegendeel zal spreken, dit overzicht krijg je dan vervolgens niet.

2) deurwaarder stuurt je naar het waterbedrijf en die zal zeggen dat je bij de deurwaarder moet zijn. De deurwaarder is een meester in de rechten. Een kandidaat werkt altijd onder verantwoording van een meester in de rechten. Waterleidingbedrijf is opdrachtgever en ook contractant met jou / jullie. Jij hoeft geen zaken te doen met een bedrijf waar je geen klant wilt zijn, of volgens welke wet wel? Echter is de deurwaarder wel beslissingbevoegd en dient hij te beschikken over een ingang bij zijn opdrachtgever. Print alles 2x uit en schrijf dus alle partijen hetzelfde. Laat hun maar uitzoeken wie zinnig reageert voor de rechtsgang.

3) bewaar je bezwaar en stuur indien nodig alvast een kopie naar de rechtbank van je woonplaats. Als je teveel seikt dan word het te moeilijk voor de deurwaarder en moeten ze gaan nadenken. Om dat voor te zijn word je dagvaardiging en vonnis niet aan jouw overhandigd. Jij weet dan immers helemaal niet dat jij je mag verdedigen. Een rechter is een mens, net zoals bij je waterbedrijf. Hetzelfde bezwaar kan je gewoon doorsturen en word meegenomen in de procedure.

4) rechtbanken en rechters zijn niet eng. ze hebben gewoon een postadres en begrijpen als je zonder kennis en/of ervaring hun aanschrijft. Je word gewoon serieus genomen alsof het de rijdende rechter is.
Elke wet en regel is gebasseerd op billijkheid en redelijkheid. Hou het redelijk, en hou het bij het probleem. Het is hun fout, jij hoeft die niet op te lossen. Alleen de fout aannemelijk maken en dat is je al goed gelukt

Hou ons op de hoogte en uiteraard, veel succes.
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
pi_62746155
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:22 schreef zaans_boefje het volgende:
3) bewaar je bezwaar en stuur indien nodig alvast een kopie naar de rechtbank van je woonplaats.
Wat moet de rechtbank met die kopie doen dan?
En wanneer is "indien nodig"?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:25:21 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62764834
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat moet de rechtbank met die kopie doen dan?
En wanneer is "indien nodig"?
Zo zijn deurwaarders ook doorgaans geen Mr.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:27:01 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62764892
Is de fout hier trouwens niet dat het waterbedrijf gegevens krijgt aangeleverd van de gemeente, nl. dat er 3 mensen wonen op adres X en dat ze dat vervolgens ook nog eens 3 keer inlezen ofzo?
pi_62766119
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:25 schreef Alicey het volgende:
Zo zijn deurwaarders ook doorgaans geen Mr.
En doorgaans ook niet beslissingsbevoegd
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:11:04 #19
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62768563
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:27 schreef Alicey het volgende:
Is de fout hier trouwens niet dat het waterbedrijf gegevens krijgt aangeleverd van de gemeente, nl. dat er 3 mensen wonen op adres X en dat ze dat vervolgens ook nog eens 3 keer inlezen ofzo?
Dat idee heb ik idd ook ja
pi_62772047
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:11 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Dat idee heb ik idd ook ja
Als je goed contact hebt met je huisgenoten, is het misschien zinvol om gezamelijk je beklag te doen met een kopie van alle nota's er bij. Er zou dan toch minstens een lichtje moeten gaan branden dat 9 mensen op 1 adres wel heul veel is..
pi_62915802
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:27 schreef Alicey het volgende:
Hier kan je gelijk in hebben, maar het waterleidingbedrijf maakt de fout. Ze kunnen ook de meterstanden in het systeem verwerken en een medewerker langs sturen om te kijken naar meterstanden en voor hoeveel huishoudens en wat voor een huishouden.

stuur desnoods kopie'en van jullie huurcontracten. En welke fout het bedrijf ook maakt.
ze maken een fout.

en waarom kopietjes naar de rechtbank?
Als de deurwaarder "vergeet" om jou te informeren dan staat hij straks met een vonnis bij verstek, en wat kan je dan nog? achteraf je geld terug vragen?
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
  maandag 3 november 2008 @ 19:41:15 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62915916
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:36 schreef zaans_boefje het volgende:

en waarom kopietjes naar de rechtbank?
Als de deurwaarder "vergeet" om jou te informeren dan staat hij straks met een vonnis bij verstek, en wat kan je dan nog? achteraf je geld terug vragen?
Is het dan echter niet handiger om eerst te wachten op de uitnodiging om voor de rechter te komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')