abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:51:06 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62650893
quote:
Wouter, beëindig het lijden van Ella, snel!

Waar is Ella Vogelaar? Ja, ik weet het. U weet natuurlijk niet meer wie zij is. Zij is, of eigenlijk was, de minister voor Integratie. Met veel tam tam werd zij geïnstalleerd. Zij zou een einde maken aan de ellende en tragedie rond de integratie van minderheden.

Geert Wilders is in haar ogen een gevaar voor de integratie van moslims. Zij zou drie miljard euro krijgen om daarmee het vraagstuk van de integratie op te lossen. Dit is haar politieke toestand. Meer is het niet. Maar waar is ze eigenlijk?

Heilige Job
Naar aanleiding van de rellen in Gouda ontstond een wedstrijd tussen PvdA’ers over het benoemen van Marokkanen. Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) had het steeds over de Marokkanen. Kamerlid Hans Spekman wil dat de Marokkanen moeten worden vernederd. Staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) wil dat de PvdA zoals Geert Wilders naar de onvrede bij het volk moet luisteren en de PvdA moet dat gaan representeren.

Ten slotte was de heilige Job ook van de partij. De beste burgemeester aller tijden benadrukte dat ze in Amsterdam een Marokkanenprobleem hebben. Gekker moet het niet worden. Volgens mij hebben ze zelfs in bed geoefend hoe ze het woord Marokkaan in al zijn variaties moeten uitspreken.

Medelijden
De arme Marokkanen! Ik wil gewoon zoals altijd een politieke incorrecte uitspraak doen: ik heb medelijden met de Marokkanen. Eigenlijk wil ik me ook solidair verklaren met duizenden Marokkanen die niks te maken hebben met Marokkaanse straatpsychopaten. Waar is Ella?

Deze gewichtige gezagdragers die ik hier heb genoemd, zijn niet belast met integratie. We horen al maanden niets meer van de minister die hiervoor verantwoordelijk is. Ik begin haar te missen. U niet?

Een paar maanden geleden had Rutger van GeenStijl een spraakmakend interview met Ella. Inderdaad, Ella klapte letterlijk dicht. Als een prehistorisch Egyptisch standbeeld stond Ella naar Rutger te staren. Het interview werd afgesloten met ruzie. Ella was woedend op GeenStijl: jullie zijn onbeschoft.

En dat zei Ella de minister terwijl zij een paar dagen eerder een communicatieadviseur had toegewezen gekregen. Maar je kunt toch van een lelijke kat geen Marianne Thieme maken. Toch?

Zonder subsidie
GeenStijl werd onmiddellijk door de politiek correcte gemeente onder vuur genomen. De clown van de publieke omroep, onze eigen onvervalst exotische Prem Rada - de rest is waarlijk onuitspreekbaar - viel schreeuwend en schuimbekkend GeenStijl aan.

Waarom zijn ze zo boos op GeenStijl? Omdat GeenStijl zonder toestemming van de elite het rechtse cabaret uitvoert. En ook nog - zonder subsidie - met een hoge kwaliteit. De hele publieke omroep is juist gebaseerd op het linkse cabaret. Ondanks miljoenen belastinggeld, kunnen ze een site niet verdragen.

Waarom zit het linkse cabaret in een benarde positie? Omdat het linkse cabaret aan de macht is. En in Den Haag zit.

Meneer alias Fleischbaum, de baas van GeenStijl, moet gewoon doorgaan met zijn werk, want het linkse cabaret is aan het verliezen. Zie hier het bewijs.

Knettergek
Het programma ‘De Wereld draait door’ wordt gemaakt door politiek correcte mensen en behoort tot het linkse cabaret. Ze wilden met Ella gewoon een constructief gesprek voeren. Maar Ella is knettergek zoals al eerder door de legendarische, niet te polderen, Pietje Bell van Nederland is opgemerkt. Dus gaat Ella weer de fout in. Ze maakt ruzie.

Dat is erg! Waarom? Omdat ‘de Wereld draait door’ een bevriend programma is. Zij mocht zeker niet van de PvdA ruzie maken met een bevriend programma. En dat deed ze toch. Daarom is Ella gewoon knettergek.

Nu moet Wouter een einde maken het lijden van Ella. Wouter moet naar Ella stappen, haar stevig omhelzen, twee lekkere kusjes op die boerenwangen geven en de eerste envelop uit zijn zak halen.

Bonussen
Wouter moet zijn lieve blik op Ella richten: Je bent een prachtmeid. Een prachtminister. Maar nu moet je gewoon doen waar je goed in bent. En dat is niet het ministerschap voor de PvdA. Hier in mijn envelop zit alle bonussen die ik van ABN-AMRO, Fortis-Nederland en ING heb afgepakt. Die zijn voor jou. Ga weg. Waar jij heen gaat, ga ik niet. Daarna pakt Wouter uit zijn zak een tweede envelop.

Nu kijkt hij met ijskoude blik: Luister goed, hier tref je de woorden die jij, tijdens het afscheidsinterview, moet uitspreken. Je hebt één taak en dat is het voorlezen van deze verklaring. Voor de rest? Klap maar dicht. Dat is het beste voor jou, voor mij, voor de partij, voor het land en voor je prachtwijken.

Dit gaat echt gebeuren. Nu Wouter populair is, kan hij zich zonder al te veel schade emanciperen van dit rampzalige ding. Doe het Wouter, voordat het te laat is.
Bron

Een leuk opiniestuk over wat er met Vogelaar moet gebeuren.

En mijn inziens nog niet eens zo'n achtelijk idee. Want iedereen kan het toch met mij eens zijn dat Vogelaar een hopeloos figuur is en eigenlijk niet ministerpost waardig.

Of kijken jullie hier anders tegen aan?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62650969
quote:
Ik wil gewoon zoals altijd een politieke incorrecte uitspraak doen: ik heb medelijden met de Marokkanen.
Tjonge, malle durfal dat het is.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_62651020
Wat is je bron?
I´m back.
pi_62651071
Ze was van de week ook nog bij de Jakhalzen in DWDD, daar was dit ook de strekking.
Ze vind zelf dat ze alleen op de voorgrond hoefde te treden als ze het zelf wil.

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/jakhalzen.php?id=483&autostart=true
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62652991
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:56 schreef Ryan3 het volgende:
Wat is je bron?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62655723
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:58 schreef DroogDok het volgende:
Ze was van de week ook nog bij de Jakhalzen in DWDD, daar was dit ook de strekking.
Ze vind zelf dat ze alleen op de voorgrond hoefde te treden als ze het zelf wil.

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/jakhalzen.php?id=483&autostart=true
Die dure mediatraining heeft echt resultaat gehad.

Deze vrouw hoort geen minister te zijn. Weg ermee.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:22:33 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62656506
Ik dacht dat Ella een spuitje ging krijgen!
The End Times are wild
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:22:58 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62656516
Voor een vrouw vind ik haar trouwens niet bovengemiddeld slecht.
The End Times are wild
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:54:13 #9
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_62657174
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 23:22 schreef LXIV het volgende:
Voor een vrouw vind ik haar trouwens niet bovengemiddeld slecht.
Klapte Dijksma ook maar eens dicht, denk ik dan.
pi_62657251
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 23:54 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik moet er ook niet aan denken dat ze openklapt.
pi_62657868
quote:
Wat is je bron?
pi_62659758
Vogelaar heeft tot nu toe inderdaad weinig laten zien, behalve een paar domme uitspraken. Wat wel van belang is om mee te wegen in het oordeel, is dat het opknappen van probleemwijken pas op lange termijn effect gaat sorteren.

Dat Vogelaar het moet ontgelden bij menigeen, vind ik tot daar aan toe, maar wat er werkelijk fout is in dit land, is echt wat anders dan minister Vogelaar. Wat er fout is, is dat de politie liefst met een grote boog om probleemwijken heen rijdt, aangiftes niet serieus neemt en burgers aan hun lot overlaat. Wat er ook fout is, is dat het straattuig zwaar onvoldoende wordt gestraft. Er is dus geen enkel effect van correctie te ontdekken.

In een land waar dit - al jarenlang - de realiteit is (OOK dankzij tal van andere partijen die in regeringen hebben gezeten) is het een ondankbare taak om minister van Integratie te zijn. Denk anders nog maar eens terug aan Verdonk, die na de brand op Schiphol zelfs voor moordenaar werd uitgemaakt.

Al het geneuzel over het linkse en rechtse cabaret vind ik totaal niet relevant. In tal van programma's op tv is ruimte voor politici van allerlei partijen. Ronduit dubieus vind ik de bewering dat GeenStijl hoge kwaliteit levert. Regelmatig slaat GeenStijl de plank flink mis, met opruiiende, populistische tekstjes. Het interview van die Rutger was compleet respectloos. Hij bleef doorgaan met zuigen, irritant doen en de minister hinderlijk lastigvallen. Er zit wel een GRENS aan hoe je met mensen omgaat en enig respect mag je wel opbrengen voor een minister.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2008 03:05:11 ]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:28:33 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62661440
quote:
Ella Vogelaar: Imago flatwijken moet beter

Minister Ella Vogelaar gaat onderzoeken hoe het imago van flatwijken uit de jaren zestig en zeventig kan worden verbeterd. Bewoners voelen zich volgens haar namelijk onterecht onveilig, kijkend naar de criminaliteitcijfers.

Vogelaar wil het imago verbeteren van flatwijken
Dat schrijft minister Vogelaar (PvdA, Wijken, Wonen en Integratie) in de nieuwe opzet van het zogeheten Grotestedenbeleid.

Imagoprobleem
De flatwijken kampen volgens Vogelaar met een imagoprobleem en zij wil het beschikbare geld gebruiken om onder meer dit imagoprobleem weg te poetsen.

Ook onderzoekt zij ‘specifieke problemen’, zoals het ontbreken van een echt centrum tussen de flats. Bovendien voelen bewoners zich door de opzet van de wijken onveiliger dan op grond van cijfers over de criminaliteit mag worden verwacht, aldus Vogelaar.

Miljarden
In de voortzetting van het beleid voor de steden wil het kabinet gemeenteraden meer vrijheid geven om extra geld te besteden.

Eerder deze week stelden Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag dat Vogelaar voor de aanpak de komende tien jaar 6,7 miljard euro beschikbaar moet stellen.
Bron

OMG, ze is nog niet klaar met de ene (bodemloze) put genaamd krachtwijken te dumpen of ze heeft ook al weer een nieuwe put gevonden waar miljarden naar toe moet......
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62661894
Het gaat lekker met ministerella ella ella ella....
pi_62663669
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:51 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Een leuk opiniestuk over wat er met Vogelaar moet gebeuren.

En mijn inziens nog niet eens zo'n achtelijk idee. Want iedereen kan het toch met mij eens zijn dat Vogelaar een hopeloos figuur is en eigenlijk niet ministerpost waardig.

Of kijken jullie hier anders tegen aan?
Lees de eerste alinea nog eens en dan weet je al dat dit weer een zuur stukje gaat worden waarbij de feiten niet kloppen. Jammer dat je daar zo blindelings achteraan loopt
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_62663718
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

OMG, ze is nog niet klaar met de ene (bodemloze) put genaamd krachtwijken te dumpen of ze heeft ook al weer een nieuwe put gevonden waar miljarden naar toe moet......
Ook jij kan toch snappen dat het imago van een wijk en de werkelijkheid lang niet altijd overeenkomen?
Daar die werkelijkheid meer aandacht te geven kan dat een wijk een flinke impuls geven.

Dat is in de wijk waar ik woon ook met succes gedaan.
pi_62676049
GeenStijl en hoog niveau in 1 zin. Die lui bij Elsevier zijn nu officieel de weg kwijt.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:00:34 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62791373
quote:
Schokkend: Ella Vogelaar kent de feiten niet

Ella Vogelaar kent de feiten niet
Tijdens een kort interview dat ik met minister Ella Vogelaar (PvdA, Integratie) had over de Turkse dienstplicht, kwam aan het licht dat zij niet alle relevante feiten kent. Zo is zij niet op de hoogte van het feit dat ook de pasgeboren kinderen van Turkse Nederlanders hier, bij inschrijving op Nederlandse stadhuizen, automatisch de Turkse nationaliteit krijgen toebedeeld, naast de Nederlandse. Volgens Vogelaar zou dit alleen voor Marokkanen gelden.

Deze onjuiste veronderstelling zet Vogelaars aanname dat Turkse Nederlanders immer zelf en actief voor de Turkse nationaliteit kiezen - en dat daar nu eenmaal plichten bijhoren, waaronder de Turkse dienstplicht - op losse schroeven.

Overheidsmening?
Dit staat nog los van het feit dat de Nederlandse overheid wellicht zelf ook een mening zou kunnen vormen, over de wenselijkheid van diensplicht voor een vreemde mogendheid.

Hieronder volgt het interview met de minister op 20 oktober na afloop van een politiek café in Den Haag

U heeft een onderzoek laten doen naar de Turkse dienstplicht, waaruit bleek dat die geen belemmering is voor de integratie. Wat ik merkwaardig vind, is dat de vragen bijna uitsluitend zijn gesteld aan Turkse Nederlanders en niet aan werkgevers.

Vogelaar: ‘Alleen aan Turkse Nederlanders, ja. We hebben gevraagd of zij het als een belemmering ervaren. Ik bedoel: dat is natuurlijk iets wat je in eerste instantie aan de mensen waar het betrekking op heeft moet vragen, lijkt mij.’

Maar is het ook niet zo dat juist de werkgevers of de onderwijsinstellingen, goed kunnen aangeven of het een belemmering is dat een Turkse Nederlander maanden weg moet?

Vogelaar: ‘Meestal is het zo dat als je kijkt wat er feitelijk gebeurt, is dat ze het allemaal uitstellen tot hun 38ste geloof ik, dus dan zitten ze allemaal niet meer op een onderwijsinstelling, dus daar speelt het niet. En ja, bij werkgevers is het zo dat ze het óf in de vakantie doen óf een paar weken verlof opnemen en dat leidt nooit tot problemen van mensen die niet meer kunnen functioneren in hun werkomgeving.’

Los van die praktische problematiek, is het eigenlijk niet vreemd dat jongens die hier geboren en getogen zijn, nog in dienst moeten voor een vreemde mogendheid? Dat zou toch niet meer van deze tijd moeten zijn als je het hebt over burgerschap in Nederland?

Vogelaar: ‘Ja maar als je er dus voor kiest om de nationaliteit van het land van herkomst of het land van herkomst van je ouders te houden, dan is dat de consequentie. Dat was ook bij Nederland zo. Toen we de dienstplicht hadden, was het ook zo dat als je in Amerika woonde of in Australië en je hield de Nederlandse nationaliteit, dan was je dus ook verplicht om je dienstplicht hier in Nederland te vervullen. Dus dat is iets wat voor staten die een diensplicht hebben, heel regulier is dat dat gehanteerd wordt. In die zin is het niet expliciet Turks, wij hadden dat ook, toen wij een dienstplicht hadden. En ja, wat mensen moeten weten: als ze ervoor kiezen om die dubbele nationaliteit te houden, dat dit dan de consequentie is.’

Maar u weet ook dat als een Turkse Nederlander aangifte gaat doen van de geboorte van zijn of haar kind, dat dat naast de Nederlandse nationaliteit automatisch, of die het wil of niet, ook de Turkse nationaliteit krijgt?

Vogelaar: ‘Nee, dat is niet bij Turkse mensen, dat is bij Marokkaanse mensen.’

Dat laatste is dus niet zo. Als ouders aangifte gaan doen van de geboorte van hun kind, en een van hen of beiden hebben naast de Nederlandse ook de Turkse nationaliteit, dan krijgt hun kind automatisch de Turkse nationaliteit, gewenst of niet.

Niet ongedaan
Ik verwijs naar een artikel over een Turkse Nederlander die aangifte ging doen van de geboorte van zijn zoon. Tot zijn verrassing kreeg die zoon automatisch de Turkse nationaliteit, terwijl de ouders aangaven dat niet te willen. Dit kon niet ongedaan worden gemaakt.

Dit gegeven is belangrijk omdat dan de rest van Vogelaars verhaal, over de vrije keuze die je zou hebben of je over een tweede nationaliteit wilt beschikken of niet, met de bijbehorende verplichtingen, niet meer opgaat.

In de praktijk zal de pasgeboren jongen pas afstand kunnen doen van die ‘vrijwillig’ verkregen Turkse nationaliteit als hij eerst anderhalf jaar in Turkse dienst gaat of als hij deze afkoopt met een bedrag van ruim 5.000 euro (exclusief reis-, verblijfs en verlofkosten).

In het laatste geval moet hij bovendien toch nog 21 dagen opdraven in een legeroord in Turkije. Fijn ook voor zijn werkgever dat die diensplicht of het afkopen ervan als een zwaard van Damocles (of een geweer van Erdogan) boven z’n hoofd hangt…Wat mij betreft wordt de wetgeving dan ook aangepast of de betreffende verdragen opgezegd.

Ordinaire melkkoe
Dit vind ik ook een verschil met wat minister Vogelaar aanhaalt over Nederlanders in het buitenland die in het verleden ook de dienstplicht in Nederland zouden hebben moeten vervullen. Ik vraag me af hoeveel dat er daadwerkelijk geweest zijn, gezien ook de cv.’s in dit verband van onze bewindslieden, maar ik kan me niet voorstellen dat er de mogelijkheid was de diensplicht af te kopen. Ik zal dat nog verder uitzoeken, maar hoe dan ook; het is niet meer van deze tijd. Er zijn genoeg (werkloze) Turken in Turkije om de dienstplicht te vervullen. Het halen van Europese Turken is gewoon een ordinaire melkkoe.

Dit zijn allemaal kwesties waar de Turkse ambassadeur geen helderheid over wil geven. Een gedegen onderzoek van Vogelaar had hierin licht kunnen brengen. Maar minister Vogelaar wist voorafgaande aan het onderzoek al wat ze wilde horen: géén probleem voor de integratie, die Turkse dienstplicht!

Nu zijn de ministers tegenwoordig nogal van de werkbezoeken. Laat Ella daarom zo’n trainingskamp in Turkije volgen -ik zie haar al tijgerend over de stormbaan of vóór de tank met Turkse vlag aan de loop - en na afloop vertellen hoeveel dit met Nederland te maken heeft.
Bron

Vogelaar is echt de weg kwijt en weet niet waar ze het over heeft
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62796908
En een andere minister wel ? Ze krijgen alles ingefluisterd hoor .
pi_62797881
Vogelaar is de Palin van Nederland
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_62798043
Ik weet niet hoe Ella Vogelaar inhoudelijk is, maar op mij maakt ze structureel een overspannen indruk.

Dat was al zo vóór het interview met Geenstijl, daarna denk je dat ze wel media-training gehad zou hebben maar blijkt een onschuldig item van de Jakhalsen van DWDD al teveel gevraagd, en afgelopen dinsdag in het vragenuurtje maakte ze ook een geflipte indruk, waarbij ze enkele keren op d'r vingers werd getikt door de kamervoorzitter.

Ze komt niet uit haar woorden, sleept er allerlei vergezochte argumenten met de haren bij, voelt zich zeer snel persoonlijk aangevallen, en ze praat warrig.

Allemaal symptomen die wijzen op dat ze zo overspannen is als wat, ik heb medelijden met haar. Verlos haar uit haar lijden inderdaad! Dat is ook beter voor de PvdA, dan hoeven ze nog maar een stuk of 20 andere politiek correcte, in een eigen wereld levende, halfzachte eitjes uit de partij te royeren en dan kan het net zo'n bevlogen partij worden als D'66 of Groenlinks, de enige goeie politici bij de PvdA vind ik Albayrak, Diederik Samsom en Wouter Bos.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 29 oktober 2008 @ 23:38:06 #22
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_62799114
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Imago beter?! Beter is om die flatwijken een voor een af te breken. Wat een lelijke wijken zijn dat zeg. Gebouwd uit pure noodzaak. Alles wat bespaard kon worden is bespaard. Ken je die rare hoekige structuren van veel flats, structuren die lijken op honingraad? Ik dacht eerst dat dat architectonisch was, maar het blijkt dat die flats zo gemaakt zijn zodat de bouwkranen niet verplaatst hoefden te worden.

En ja, ik woon in een flatwijk, ik weet waarover ik praat.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_62799481
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:38 schreef Flumina het volgende:

[..]

Imago beter?! Beter is om die flatwijken een voor een af te breken. Wat een lelijke wijken zijn dat zeg. Gebouwd uit pure noodzaak. Alles wat bespaard kon worden is bespaard. Ken je die rare hoekige structuren van veel flats, structuren die lijken op honingraad? Ik dacht eerst dat dat architectonisch was, maar het blijkt dat die flats zo gemaakt zijn zodat de bouwkranen niet verplaatst hoefden te worden.

En ja, ik woon in een flatwijk, ik weet waarover ik praat.
Is dat serieus? Ik moet namelijk nog de eerste wijk die niet doodontworpen is in Nederland nog tegenkomen .
pi_62806717
quote:
Wat is je bron?
pi_62806809
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 23:54 schreef Pool het volgende:

[..]

Jij stemt op die partij, je bent medeplichtig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')